Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: totuuden torvi - 06.01.16 - klo:11:50

Otsikko: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: totuuden torvi - 06.01.16 - klo:11:50
Nyt kun maatalous ei tarvitse enää uusia traktoreita sitä määrää kuin aikaisemmin, tämä on koko nähtävissä koko Euroopassa. Onko tarkoituksenmukaista koota niin montaa merkkiä kun nykyisin kasataan? Samat moottorit perät mutta eri järjestyksessä, tämän kaiken maksaa maatalous  pääsääntöisesti. Suomessakin on tuonnissa taas uusia edustuksia. Tulossa on uusia merkkejä Aasiasta, jotka tulevat olevan huomattavasti edullisempia kuin nykyiset merkit. Koko luokat on kohdillaan. Neuvottelut on pitkällä, tulevat koko Eurooppaan rakentamaan  kattavan edustuksen. Veikkaan että eurooppalaistenkin pitää keskittyä siihen miten traktorit saadaan kuluttajalle mahdollisimman edullisesti, koska maataloudessakin joudutaan miettimään taloudellisuuttakin.  Lähivuosina maatalouden tulot tulee laskemaan ainakin Suomessa, kun joudutaan leikkaamaan kansallisia tukia. 
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: bdr-529 - 06.01.16 - klo:11:58
 Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: totuuden torvi - 06.01.16 - klo:12:25
Kyllä Nyykkäri Acco Deere pitää huolen kilpailusta ja tuotekehittelystä. Muitakin merkittäviä  valmistajia on, kellä on ympäri maapalloa markkinointia.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: Terminator II - 06.01.16 - klo:13:00
Eihän se oo kuin kysytään mitkä tarrat liimataan. Nytkin Vario lootaa saa deutsin ja sisun koneilla. On dyna-4 ja 6. löytyy hitekkiä 3 ja 5, direktiä ja versua.
Ei se oo kuin tuodaan asiakkaalle pulla kaffet. kysytään että laitetaanko deutsia vai sisua. tuliko variota vai direktiä. oliko väri fentin vihreä deutsin moottorilla ja direktin laatikkolla mf teipauksilla? tuohon kohtaan nimi.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: iskra - 06.01.16 - klo:16:11
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

  Sama asia pitäs olla autoissakin, riittäs pari pienemmän luokan piilimallia ja toiset pari isompien pamppujen käyttöön,
  Kamalaa tuhlausta toi tuotekehittely usean virman toimesta, keskityttäisiin vain oleellisiin toiminnallisiin juttuihin,
  Tehtaitakin vois vähentää huomattavasti, olisi sitten marjanpoimijoitakin ehkä saatavissa EU:nkin alueelta.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: Oksa - 06.01.16 - klo:16:51
mutta mitä oikeesti nuo eri mallit sisältää?  eiks noissa autoissakin ole pohjat samaa ja sitten jotain pellinkuprua toisin ja sama meno?   hinta vaan eri.   on se ihme että ei osata tehä semmosta jota sais myytä vuosikymmenen suuntaansa, kuten lada. ja silti immeiset kulkee noilla...                    ja varaosamyyjät on ihmeissään kun kerran jopa kaks vuotessa vaihtuu joku malli...               ite etin hiluksiin kuskin turvavyötä kun ei enää saa kaupasta.   ja vm. oli vasta 1989!
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: Make - 06.01.16 - klo:21:21
Eiköhän traktorimarkkinat maailmalla vielä kasva. Intiaan, Kiinaan ja Afrikkaan menee paljon koneita.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: JösseJänis - 06.01.16 - klo:23:24
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: Oksa - 07.01.16 - klo:08:06
eikö tuo olis ihan hyvä systeemi nykyäänkin kun noi värkit alkaa olemaan sellasia että joka osaa saa uottaa kuukauden...
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: Terminator II - 07.01.16 - klo:08:43
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.

Eikös kyseisessä maassa insinöörit joutuneet tekemään tuotteillaan töitäkin että tiesivät missä olosuhteissa niitä käytetään.
Otsikko: Vs: UUDET TRAKTORIT
Kirjoitti: bdr-529 - 07.01.16 - klo:09:41
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.

Eikös kyseisessä maassa insinöörit joutuneet tekemään tuotteillaan töitäkin että tiesivät missä olosuhteissa niitä käytetään.

 Koneiden ulkonäkö ja käyttöominaisuudet ei ainakaan tue tuota näkemystä. Kilpailun puuttuessa riitti että kone joten kuten täytti sille asetetut vaatimukset. Toki kuljettajan sääsuojat olivat monesti aikaansa edellä.