Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lappalainen - 04.01.09 - klo:20:00
-
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.
ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
-
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.
ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
***Sama ohje 6400 massikkaan. Paitti että täytyy painaa samaan aikaan nelivedon ja lukon katkaisijaa.
***Massikan YLIVVOIMMAA!
-
"tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla."
[/quote]
Hyvin polkaistu!
-
kannattais varmaan harkita jotain kuntosalia jossei enää kaasupoljintakaan käyttää kunnolla :D
-
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.
ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
Katoppas! Näppärä homma.
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
Totta se tuo MF:n kalibrointi on kuitenkin näppärämpi. :-*
-
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.
ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
Katoppas! Näppärä homma.
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
Totta se tuo MF:n kalibrointi on kuitenkin näppärämpi. :-*
Touché.. :)
-
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
***DynaVt:ssä on ihan samanlainen toiminto. Paitti, että esivalintoja voi olla kaksi.
;D ;D ;D :-* :-*
-
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
***DynaVt:ssä on ihan samanlainen toiminto. Paitti, että esivalintoja voi olla kaksi.
;D ;D ;D :-* :-*
Sehän mukavaa. :)
Deutzissa pikavalintoja maks.ajonopeudelle on 5km/h, 10km/h(joka on oletuksena aina kun käynnistää koneen), 20km/h ja 50km/h.
Näiden väliin jäävät nopeudet voi säätää myös käyttöön 1 km/h välein powercom kahvalla. Pienin valittavissa oleva maksiminopeus ajopoljin(kaasu) pohjassa oli muistaakseni 470 metriä/h ja siitä 500 metriä/h välein tuohon em. 5km/h. Tästä ylöspäin sitten niillä 1km/h harppauksilla.
Harvoin tosin tarvitsee säätää jollekin muulle maks.nopeudelle kuin noille pikavalinnoille 5, 10, 20, 50 km/h. Kai nuo tarkemmat säädöt on tarkoitettu johonkin erikoisviljelytyöhön.
Nuo esivalinnat toimii myös voa-käytössä, jossa ne ovatkin mielestäni parhaimmillaan. Saa aina polkaista polkimen huoletta lattiaan kun tietää ettei pääse nopeammin kuin esivalittu arvo on.
-
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
***DynaVt:ssä on ihan samanlainen toiminto. Paitti, että esivalintoja voi olla kaksi.
;D ;D ;D :-* :-*
Sehän mukavaa. :)
Deutzissa pikavalintoja maks.ajonopeudelle on 5km/h, 10km/h(joka on oletuksena aina kun käynnistää koneen), 20km/h ja 50km/h.
Näiden väliin jäävät nopeudet voi säätää myös käyttöön 1 km/h välein powercom kahvalla. Pienin valittavissa oleva maksiminopeus ajopoljin(kaasu) pohjassa oli muistaakseni 470 metriä/h ja siitä 500 metriä/h välein tuohon em. 5km/h. Tästä ylöspäin sitten niillä 1km/h harppauksilla.
Harvoin tosin tarvitsee säätää jollekin muulle maks.nopeudelle kuin noille pikavalinnoille 5, 10, 20, 50 km/h. Kai nuo tarkemmat säädöt on tarkoitettu johonkin erikoisviljelytyöhön.
Nuo esivalinnat toimii myös voa-käytössä, jossa ne ovatkin mielestäni parhaimmillaan. Saa aina polkaista polkimen huoletta lattiaan kun tietää ettei pääse nopeammin kuin esivalittu arvo on.
Ja esim. 135 heppaisen ttv:n hinta oli?
-
"Ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä"
***Sama ohje 6400 massikkaan. Paitti että täytyy painaa samaan aikaan nelivedon ja lukon katkaisijaa.
Vaati melkeinpä pianonsoittotaitoisen kaverin, montako nappia tosta jo tulee yhtäaikaa painettavaksi..... :-\
-
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
***DynaVt:ssä on ihan samanlainen toiminto. Paitti, että esivalintoja voi olla kaksi.
;D ;D ;D :-* :-*
Sehän mukavaa. :)
Deutzissa pikavalintoja maks.ajonopeudelle on 5km/h, 10km/h(joka on oletuksena aina kun käynnistää koneen), 20km/h ja 50km/h.
Näiden väliin jäävät nopeudet voi säätää myös käyttöön 1 km/h välein powercom kahvalla. Pienin valittavissa oleva maksiminopeus ajopoljin(kaasu) pohjassa oli muistaakseni 470 metriä/h ja siitä 500 metriä/h välein tuohon em. 5km/h. Tästä ylöspäin sitten niillä 1km/h harppauksilla.
Harvoin tosin tarvitsee säätää jollekin muulle maks.nopeudelle kuin noille pikavalinnoille 5, 10, 20, 50 km/h. Kai nuo tarkemmat säädöt on tarkoitettu johonkin erikoisviljelytyöhön.
Nuo esivalinnat toimii myös voa-käytössä, jossa ne ovatkin mielestäni parhaimmillaan. Saa aina polkaista polkimen huoletta lattiaan kun tietää ettei pääse nopeammin kuin esivalittu arvo on.
Ja esim. 135 heppaisen ttv:n hinta oli?
En tiennytkään tuon tehoista TTV:tä olevan.
Mallissa 1160 ainakin lupasivat olevan n.160 hp, olikohan vielä sillä paremmin DIN:ä vastaavalla normilla, ECE:köhän se sitten oli.
Ja listahintahan sillä oli 94 th eur.
-
Deutz TTV:ssä ajo-(=kaasu)polkimen liike kalibroituu aina automaattisesti koko liikeradalle esivalitun maksimiajonopeuden mukaan. Aina on sopivan herkällä.
***DynaVt:ssä on ihan samanlainen toiminto. Paitti, että esivalintoja voi olla kaksi.
;D ;D ;D :-* :-*
Sehän mukavaa. :)
Deutzissa pikavalintoja maks.ajonopeudelle on 5km/h, 10km/h(joka on oletuksena aina kun käynnistää koneen), 20km/h ja 50km/h.
Näiden väliin jäävät nopeudet voi säätää myös käyttöön 1 km/h välein powercom kahvalla. Pienin valittavissa oleva maksiminopeus ajopoljin(kaasu) pohjassa oli muistaakseni 470 metriä/h ja siitä 500 metriä/h välein tuohon em. 5km/h. Tästä ylöspäin sitten niillä 1km/h harppauksilla.
Harvoin tosin tarvitsee säätää jollekin muulle maks.nopeudelle kuin noille pikavalinnoille 5, 10, 20, 50 km/h. Kai nuo tarkemmat säädöt on tarkoitettu johonkin erikoisviljelytyöhön.
Nuo esivalinnat toimii myös voa-käytössä, jossa ne ovatkin mielestäni parhaimmillaan. Saa aina polkaista polkimen huoletta lattiaan kun tietää ettei pääse nopeammin kuin esivalittu arvo on.
Ja esim. 135 heppaisen ttv:n hinta oli?
En tiennytkään tuon tehoista TTV:tä olevan.
Mallissa 1160 ainakin lupasivat olevan n.160 hp, olikohan vielä sillä paremmin DIN:ä vastaavalla normilla, ECE:köhän se sitten oli.
Ja listahintahan sillä oli 94 th eur.
Pikku myönnytys TTV:n portaallisuudelle. Ei paha hinta.
-
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.
ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
***Sama ohje 6400 massikkaan. Paitti että täytyy painaa samaan aikaan nelivedon ja lukon katkaisijaa.
***Massikan YLIVVOIMMAA!
Kokeilin tänään tuota vinkkiä 6470:ssä ja kyllä se tosiaan toimii. Mitähän kaikkea muita ohjelmointijuttuja lieneekään?