Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: andypoge - 01.01.16 - klo:20:43
-
Yleensä sitä varoitusvalojen kanssa vielä uskaltaa hetken ajoa jatkaa, mutta nyt tarjos 6400 -05 moottorin öljynpainevaloa ja hommat piti keskeyttää siihen. Mutta kas kummaa, mittaristossa vilkkuukin ensin polttoaineen loppumisen valo ja sitten vilkkureleen säestyksellä se öljynpaine- ja stop-valo muutaman naksauksen, sitten tauko ja taas polttoainevalo aloittaa saman sinfonian painekellon jatkamana. Käynnistin pari kertaa uudestaan eikä poistunut. Tuntuisi sähkövialta? Tankki vajaa puolillaan.
-
öljynpaineen merkkivalon vilkkumisella ilmaistaan moottorin ohjausyksikön havaitsema vika, ei välttämättä liity öljynpaineisiin ollenkaan. Huoltomies saa helposti selville sen todellisen syyn vikakoodin perusteella.
Mulla sama valo aikoinaan ilmaisi ruiskutuspumpun ennakonsäätimen vikaa.
-
Oiskohan tarkoittanu että polttoaineen siirtopaine alhainen...?
Kesälöpöt?
-
pakkanenkin alkoi tosiaan kiristymään, taidanpa pistää sen sisälle lämpimään jos kesänaftan jämät siellä kummittelee.
-
Niinkuin tuossa jo olikin, öljynpainevalo+tankin varoitusvalo varoittaa matalasta pa-siirtopaineesta. Syynä kesälaadun jämät, tai muuten tukkoiset suodattimet. Viime keväänä tankkasin vastaavan ajopelin heti farmarin täytön jälkeen --> farmarista liikkeelle lähtenyt mura tukki suodattimia sen verran että kone alkoi varoittaa samalla tapaa.
-
Mullakin muutama vuosi sitten teki muuten tuota puintiaikana. Muistaakseni ei ottanut edes kierroksia. Tai ei tainnut tulla eres painettua kaasua. Vika tosin poistui uudelleen käynnistämällä. Saattoi johtua jo käytöstä poistetusta lastusta, tuolla nyt tuli muitakin pieniä ongelmia. Kuten käyntiin lähtemättömyyttä ::)
Tuli muuten mieleen yks "sähkövika" viimekeväältä. Itte olin toipilaana ja en traktorilla ajellut. Velimies ajoi pienen lenkin ja manaili Valtran sähköjä. Mittari taulu palaa punaista ja lämmöt nousi heti punaiselle >:( >:( >:( " Kaikki sähköt vissiin sekaisin ". Jatkoin vain , että tuulettimen remmin on poikki. Hetken pientä sanallista väittelyä ja lopuksi uskoi, kun itte näki :o Sitä vissiin nykyään uskotaan ennemmin vikaan niissä varoitusvaloissa, kuin itse siihen vikaan , mistä ne ilmoittaa. Tosin takuuaikana massikassa paloi joku hydrauliikan tai vaihteiston merkkivalo tietyssä lämpötilassa. Huollossa siitä valitin mutta kuulemma oli ominaisuus ... piti ottaa yhteyttä johonkin keskon huoltopäällikköön joka käski antaa mennä, valosta siis viis 8) Tämäkin ominaisuus korjaantui vasta toisessa huoltopaikassa. Hetken ihmettelivät miksi takuunaikana ei ole korjattu anturivikaa.