Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Teroman - 03.01.09 - klo:15:25
-
http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html
tulokset odotetut ?
-
Ollaanko sillä jäljessä ?
juttu on pureksittu monella palstalla luurangoksi
Kato tää
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=6513.0
-
No niinpä olin joulu tauolla,,,,,
Claas meni hyvin
Tosin steyr sieltä puuttuikin kokonaan
-
Steyr ei paljoa Nyykkäristä poikkea. Casesta ei kai eroa kuin väriltään.
No valmistusmaa on parempi. ;D
-
testin tulos vastaa lähes täysin omia kokemuksia,tosin claas ja df ovat minulle tuntemattomia :)
-
Kyllä minulle oli yllätys tuo Valtran jumbosija, kun vertaa siihen miten Valtraa Koneviestin testeissä arvioidaan. Monesti kehutut moottoriomiaisuudetakaan eivät tuossa testissä niin vakuuttaneet testiryhmää polttoaineen kulutuksen osalta???
Massikankin Agco Poweria/Sisudieseliä juopoksi moittivat, kun kulutus averagea. Kumma juttu ;)
-
Muutoin aikas tarkasti raportoitua tietoa kun menee merkkikohtaisille sivuille,,,,,
Esim Juuri tuon melun suhteen hyvä testi valinta kriteeriksi
Löpö taas niin halpaa että ei kannata liikaa tuijottaa kulutuksiin ,,,,,,,,,,,,
-
tuo testi tuli luettua. näin fendin ja valtran omistajana. voin sanoa että molemmissa koneissa on omat hyvät ja huonot puolensa. valtrahan on keskihintainen traktori hyvin pärjää nh ja fergun seurassa. fendt on kallimpi traktori täytyy siinä ollekkin rahalle vastinetta, testissä moittivat fendin hintaa. mutta on se kiva ajaa ;D.
-
Mitenkä nuo kulutukset hipoo nykyään alle 300 g / KWH ???
Kun aiemmin jo päästiin jopa alle 200 lukemiin ?
Selvittäkää viisaat onko systeemit muuttuneet mittauksissa ?
-
Mitenkä nuo kulutukset hipoo nykyään alle 300 g / KWH ???
Kun aiemmin jo päästiin jopa alle 200 lukemiin ?
Selvittäkää viisaat onko systeemit muuttuneet mittauksissa ?
Yksi syy varmaan päästömääräykset. Ei saada konetta toimimaan polttoainetalouden kannalta optimialueella. Ja onhan ne nuo testitkin voineet muuttua.
-
Mitenkä nuo kulutukset hipoo nykyään alle 300 g / KWH ???
Kun aiemmin jo päästiin jopa alle 200 lukemiin ?
Selvittäkää viisaat onko systeemit muuttuneet mittauksissa ?
Yksi syy varmaan päästömääräykset. Ei saada konetta toimimaan polttoainetalouden kannalta optimialueella. Ja onhan ne nuo testitkin voineet muuttua.
Tarktorin valmistajat ilmoitaa koneisaan olevan moottorin kulutus g
kun moottori on kiinini koneessa kulutus on suurempi
Päästömääräykset lisää kulutusta
kyllä ne koneet on ennekin syöny
mittauksessa mukana olevat apulaitteet
ISO TR 14396 =
Äänenvaimennin X
Ilmansuodatin X
Laturi -
Jäähdytyspuhallin - viskotuuletin mukana vain 25 -30 %kuormalla 1
Öljypumppu -
Hydrauliikkapumppu -
Ohjauspumppu -
Ilmastointilaite -
ECE R24 mukana on enmmän yllä olevien X;en lisäksi
Laturi X
Jäähdytyspuhallin X 1
Öljypumppu X
-
Selittääkö noin suuren eron entisiin,,,,,,,,,?
-
Selittääkö noin suuren eron entisiin,,,,,,,,,?
Kun aikanaan päästöhommat tuli kuvioon mukaan niin ensimmäinen porras lisäsi kulutusta 30-40g/Kwh.
Nyt ollaan vaikka kuinka monennessa kerroksessa... ???
Ja ne alle 200 grammaa joihin päästään myös nykyään ovat mitattu penkissä. Eikös tuon testin tulos ole sekoitus vähän kaikenlaista käyttöä? Voimansiirron häviöitä mukana.