Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: case956xl - 20.11.15 - klo:23:47

Otsikko: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: case956xl - 20.11.15 - klo:23:47
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Agraaari - 21.11.15 - klo:00:27
teknik rautakanki  :o
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Peltola - 21.11.15 - klo:08:33
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.11.15 - klo:14:03
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Oksa - 21.11.15 - klo:16:55
tuosta löytyy muutamalle valittajalle hyvää tietoa mitä joskus joutuu.........
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: TDK - 21.11.15 - klo:21:19
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Elä kehtoo alentua tuolle tasolle.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Red Bull - 22.11.15 - klo:10:51
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Elä kehtoo alentua tuolle tasolle.

Empä enää ihmettele miks saksan natikan lootarempalle tuli vähä hintaa...  :-X
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Toivo Tonta - 22.11.15 - klo:10:59
Otetaan ala-akseli, minkä ympärille ruvetaan rakentaan traktoria ::)
Onhan näitä vastaavia >:(
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: 42 - 22.11.15 - klo:11:38
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Elä kehtoo alentua tuolle tasolle.

Empä enää ihmettele miks saksan natikan lootarempalle tuli vähä hintaa...  :-X
Deutsissa sama juttu paitsi hintaa tulee paljon. :(
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Make - 22.11.15 - klo:12:16
Alkuperäisosissa Casessa on hinnoissa sitten vielä ihan oma kertoimensa.  >:(
CS vetokoukun nostotanko 835 €  ::) . Putki ja tanko sisällä.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: retku - 22.11.15 - klo:12:45
1455 osat myös aivan mahdottoman hintasia. vaihteiston laakerit 6500e!!! ja vain ne laakerit joita ei saa tarvikkeena.

tuolla nuffi foorumilla joku kirjoitta että 956 laatikossa olis jotain zf:ään liittyvää, ei ole. 55 sarjasta eteenpäin noissa on natikan oma laatikko.esim. 1046 on zf:llä joka on paljon vahvempi kuin 1056 saksalainen laatikko. 1255 ja 1455 on aina zf:llä.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: kylmis - 22.11.15 - klo:13:02
Laatuvehkeissä tuppaa osat maksamaan, siksi kannattaa ajaa ladalla... ;D
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: SAS - 22.11.15 - klo:18:46
Saksalainen tekee monimutkaisen vaihteiston siinä se on mestari. ;D
Nähtiin se toisen maailman sodan aikaan saksan konetekniikka hyytyi heti alkuunsa Venäjän aroille
ei siitä ollut edes ryssän tekniikalle haastajaksi.
Nuo caset ja natikat kannattaa kiertää kaukaa.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Viljelijä - 22.11.15 - klo:19:24
 Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: kylmis - 22.11.15 - klo:19:28
Kyllähän saksalainen sotatekniikka oli aikansa huippua, mutta ongelmaksi tuli sen hienous. Liian kallista ja monimutkaista valmistaa. Taannoin tuli telkkarista dokumentti, jossa brittiläinen asiantuntija esitteli saksalaista panssarivaunua ja sen lukemattomia yksityiskohtia. Lopuksi totesi kuivasti. -Kaikki turhaa. Olisi pitänyt tehdä yksinkertaisempaa ja nopeammin valmistettavaa. Venäläiset tekivät niin yksinkertaisia ratkaisuja kuin mahdollista, koska perustivat kaiken massaan. Mitä enemmän divisioonia, sitä suurempi ylivoima. Saksalaiset tekivät kaikki perusteellisesti ja siitä tuli ongelmia.

Sitten voidaan miettiä, olisiko noi natikan vaihteistot pelanneet tänäkin päivänä, jos käyttö ja ylläpitohuolto olisi tehty saksalaisella täsmällisyydellä koko ajan... ;)
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: kylmis - 22.11.15 - klo:19:31
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: nuffieldmaster - 22.11.15 - klo:19:45
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.

Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: hiluhi - 22.11.15 - klo:19:53
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.
Älä nyt rupee sekottaan pikkuryssien romuja itävallan laatu koneisiin >:(
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: ht - 22.11.15 - klo:19:56


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: nuffieldmaster - 22.11.15 - klo:20:03


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?

IKH lukot on samannäköiset, mutta kiinnitysreijät ei käy eikä vanhat kahvat. Uudet jotka ikh:lla myynnissä erinäköiset, ei käy.
Helat pitäs teettää, mutta kun kone ajossa niin on vain helvatan vaikeaa, pitäs seistä puoli vuotta että joku semmoset saisi tehtyä mallin mukaan.
Hehkuasentoa siinä ei kuulu olla ja piste. Uutta ei saa. Hehkuasento on hankala, vanha isäntä särkee sillä startin. Vetää yli ja kurina käy startissa...
Alkuperäisestä ei ole jäljellä mitään. Katkaisiaa vilkulle ei samanlaista löydy mistään, entinen on sisälmyksiltään sökö. Vastaavanlaista tummanpunaista/ruskeaa suojasukkaa johtosarjalle en ole löytänyt mistään.

Ei ole museorekisteriin menossa, mutta tarkoitus palauttaa täysin tehtaan jäljiltä olevaksi. Paljon parempi on saada osat tiskiltä valmiina kuin alkaa virittelemään epäsopivista sopivia. Se se vasta kallista on.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: SAS - 22.11.15 - klo:20:07
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Olisi kiva tietää mitä osia ei saa? Kyllä sitä pitäisi purkaamoillakin jo olla kaikenlaista varastossa.

Jos kuka löytää minulle seuraavat osat valmetiin niin olen kiitollinen:

Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.

Mitään näistä muunmuassa ei saa...  >:( >:(

Käytettynä kaikkia nuita on ihan turha hommata, ei pelaa.
Lukkokieliä on jonkin moisia tutulla laita kuva .Helat voi teettää uudet ,jousen voi muuttaa koko systeemin uudeksi ,hehkuasento ei haittaa,johtosarjan voi tehdä itse. ;)
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: SAS - 22.11.15 - klo:20:10


Oven lukot Junkkari ohjaamo Valmet 500 sekä lukkokielet ohjaamorunkoon. Kulumattomat.
Nostolaitteen poikittaisakselin helat uudet 2 kpl valmet 500
Käsijarrukahvan lukituskahvan palautusjousi, semmonen lattamallinen on se jousi. Valmet 500
Alkuperäinen Lucas virtalukko jossa EI ole hehkuasentoa.
Ohjaamon johtosarja Junkkari ohjaamoon.



-sopiiko tarvikelukot, jos ei suoraan niin sovittamalla?
-helat voinee teettää jos erikoisen mittaiset. Sorveja on olemassa.
-toi jousi voi olla ongelma. Jostain samantapaisestahan se on viriteltävä.
-mitä se haittaa jos siinä on se hehkuasento..?
-virrat virtalukolle, valot, vilkut ja tuulilasin pyyhin. Oliko tonikäisessä jo lämppäri. Tee itte?

Vai onko tuo menossa museorekisteriin?

IKH lukot on samannäköiset, mutta kiinnitysreijät ei käy eikä vanhat kahvat. Uudet jotka ikh:lla myynnissä erinäköiset, ei käy.
Helat pitäs teettää, mutta kun kone ajossa niin on vain helvatan vaikeaa, pitäs seistä puoli vuotta että joku semmoset saisi tehtyä mallin mukaan.
Hehkuasentoa siinä ei kuulu olla ja piste. Uutta ei saa. Hehkuasento on hankala, vanha isäntä särkee sillä startin. Vetää yli ja kurina käy startissa...
Alkuperäisestä ei ole jäljellä mitään. Katkaisiaa vilkulle ei samanlaista löydy mistään, entinen on sisälmyksiltään sökö. Vastaavanlaista tummanpunaista/ruskeaa suojasukkaa johtosarjalle en ole löytänyt mistään.

Ei ole museorekisteriin menossa, mutta tarkoitus palauttaa täysin tehtaan jäljiltä olevaksi. Paljon parempi on saada osat tiskiltä valmiina kuin alkaa virittelemään epäsopivista sopivia. Se se vasta kallista on.
Insinööri miehenä varmaan tajuat että näissä konehommissa pilkun viilamisesta joskus pitää antaa periksi. ;)
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: SAS - 22.11.15 - klo:20:11
Kyllähän saksalainen sotatekniikka oli aikansa huippua, mutta ongelmaksi tuli sen hienous. Liian kallista ja monimutkaista valmistaa. Taannoin tuli telkkarista dokumentti, jossa brittiläinen asiantuntija esitteli saksalaista panssarivaunua ja sen lukemattomia yksityiskohtia. Lopuksi totesi kuivasti. -Kaikki turhaa. Olisi pitänyt tehdä yksinkertaisempaa ja nopeammin valmistettavaa. Venäläiset tekivät niin yksinkertaisia ratkaisuja kuin mahdollista, koska perustivat kaiken massaan. Mitä enemmän divisioonia, sitä suurempi ylivoima. Saksalaiset tekivät kaikki perusteellisesti ja siitä tuli ongelmia.

Sitten voidaan miettiä, olisiko noi natikan vaihteistot pelanneet tänäkin päivänä, jos käyttö ja ylläpitohuolto olisi tehty saksalaisella täsmällisyydellä koko ajan... ;)
En usko että huollon puutetta tuo vika vaan onnettoman pieniin puihin tehty loota ja monimutkainen.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Make - 22.11.15 - klo:20:37
Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?
Ei tuollaiseen Caseenkaan ole aikoihin saanut perään kaikkia osia. Naapurilla oli joskus vuostuhannen vaihteessa laakerikehä pyörinyt banjon kotelon väljäksi. Uutta ei enää saanut eikä löytynyt suomalaisista purkamoistakaan. Ruotsista sentään löytyi.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Toivo Tonta - 22.11.15 - klo:20:44
Tuo startin särkyminen hehkuasennosta johtuen ei käy järkeen, vaatii lisä selvitystä ;D Johtosarjan tekeminen ei ole noilla sähköillä ole vaikeaa, mutta jos se kaatuukin suojasukkaan ::) Ei silti tavoitteita pitää olla, mutta on siellä hitaat sorvarit :o
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: SKN - 22.11.15 - klo:21:15
Case, on se, se se vasta on peli. ;D
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: jusu - 22.11.15 - klo:21:49
juu.. yks case on ollu ja toista ei tule.. sevverta on tullu traumoja verenperintönä.. ja tuliha sitä kloppina oltua hyttiä ruuvaamas kunon lootaremppaa tehty, ja jotaki avaamia antamas olokatappirempas.. menihä siitä moottoriki vaihtoon vaikkei sitä myönnettykää muttei kumminkaa ollu enää merkkejä lohkos ;D
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: case956xl - 26.11.15 - klo:07:21
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Peltola - 26.11.15 - klo:15:38
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?

Kuulostaa ettet ole traktorimiehiä ja sinulla on ongelma käsissäsi. Toivottavasti valossa on joku vika että se palaa jostain muusta syystä kuin öljynpaineen puutteen vuoksi.
Mutta, tuon valon palaminen ilmoittaa että vaihteistossasi ei ole voiteluöljynpainetta lainkaan. Sen syttyminen hetken päästä ja sammuminen kytkintä painettaessa johtuu ainoastaan viiveestä. (Jarru ei vaikuta asiaan, vain kytkimen painaminen. Eikä painetta kytkimellä tule, valo vain sammuu hetkeksi.) Viive on sen takia ettei valo välkkyisi kun kytkintä painetaan. Kytkimen painaminen pysäyttää vaihteiston ja samalla voitelupumpun. Ja vielä, kun valo palaa kytkin ylhäällä, ei voitelua sen mukaan ole.

Mutta en usko että paljonkaan välität siitä että vaihteistoremontin hinta voi muutamalla tonnilla kallistua, kun aurailet vaikka koko talven. Tai sitten hyvällä onnella siellä voitelu toimiikin ja saat vaihteita hylkivän 956:n vielä myytyä, koska ovat kysyttyjä. Vaihteistoon käy vaihteistoöljyt lisäaineella nelivedon pakan takia. Nostolaite ja perä tarviisi Casen oman öljyn Hy Tranin, koska nostolaite "esiohjattu" ja jarrut herkät narisemaan.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Viljelijä - 26.11.15 - klo:15:48
Nythän on niin, että millään vehkeellä ei pitäs ajaa jos joku merkkivalo palaa.Ennenkuin on selvitetty syy. Poikkeuksena latausvalo, niin kotiin voi ajaa.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: kkk - 26.11.15 - klo:15:54
Nythän on niin, että millään vehkeellä ei pitäs ajaa jos joku merkkivalo palaa.Ennenkuin on selvitetty syy. Poikkeuksena latausvalo, niin kotiin voi ajaa.
Ei välttämättä kannata, jos vaikka sama remmi pyörittää vesipumppua....
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.11.15 - klo:16:22
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?

Kuulostaa ettet ole traktorimiehiä ja sinulla on ongelma käsissäsi. Toivottavasti valossa on joku vika että se palaa jostain muusta syystä kuin öljynpaineen puutteen vuoksi.
Mutta, tuon valon palaminen ilmoittaa että vaihteistossasi ei ole voiteluöljynpainetta lainkaan. Sen syttyminen hetken päästä ja sammuminen kytkintä painettaessa johtuu ainoastaan viiveestä. (Jarru ei vaikuta asiaan, vain kytkimen painaminen. Eikä painetta kytkimellä tule, valo vain sammuu hetkeksi.) Viive on sen takia ettei valo välkkyisi kun kytkintä painetaan. Kytkimen painaminen pysäyttää vaihteiston ja samalla voitelupumpun. Ja vielä, kun valo palaa kytkin ylhäällä, ei voitelua sen mukaan ole.

Mutta en usko että paljonkaan välität siitä että vaihteistoremontin hinta voi muutamalla tonnilla kallistua, kun aurailet vaikka koko talven. Tai sitten hyvällä onnella siellä voitelu toimiikin ja saat vaihteita hylkivän 956:n vielä myytyä, koska ovat kysyttyjä. Vaihteistoon käy vaihteistoöljyt lisäaineella nelivedon pakan takia. Nostolaite ja perä tarviisi Casen oman öljyn Hy Tranin, koska nostolaite "esiohjattu" ja jarrut herkät narisemaan.
En tunne Casea mitenkään, mutta eikös jarru vaikuta liikkuvan vaihteiston pysähtymiseen ja sitä kautta valon sammumiseen ?
Mitä tarkoitat esiohjatulla? "Esiohjattuja" ne on jo ikivanhatkin.
Homman vakavuus riippuu mitä se pumppu siellä voitelee. Jossain merkissä oudompaa kuskia ihemetyttää valon syttyminen kytkintä painaessa, mutta liian hienon tsydeemin seuraukset on yllä luettavissa ;)
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Peltola - 26.11.15 - klo:16:34
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

Joo kiitoksia selvennyksestä sen verran tarkennusta, kun kävin tossa viikonloppuna aurailemassa niin valo syttyy liikkeellelähdön jälkeen ja kun painaa kytkimen pohjaan ja jarrua yhdessä suht voimakkaasti valo sammuu ainakin joksikin aikaa. Miten lie tuolla vaihteistoöljyllä merkitystä mitä sinne laittaa?

Kuulostaa ettet ole traktorimiehiä ja sinulla on ongelma käsissäsi. Toivottavasti valossa on joku vika että se palaa jostain muusta syystä kuin öljynpaineen puutteen vuoksi.
Mutta, tuon valon palaminen ilmoittaa että vaihteistossasi ei ole voiteluöljynpainetta lainkaan. Sen syttyminen hetken päästä ja sammuminen kytkintä painettaessa johtuu ainoastaan viiveestä. (Jarru ei vaikuta asiaan, vain kytkimen painaminen. Eikä painetta kytkimellä tule, valo vain sammuu hetkeksi.) Viive on sen takia ettei valo välkkyisi kun kytkintä painetaan. Kytkimen painaminen pysäyttää vaihteiston ja samalla voitelupumpun. Ja vielä, kun valo palaa kytkin ylhäällä, ei voitelua sen mukaan ole.

Mutta en usko että paljonkaan välität siitä että vaihteistoremontin hinta voi muutamalla tonnilla kallistua, kun aurailet vaikka koko talven. Tai sitten hyvällä onnella siellä voitelu toimiikin ja saat vaihteita hylkivän 956:n vielä myytyä, koska ovat kysyttyjä. Vaihteistoon käy vaihteistoöljyt lisäaineella nelivedon pakan takia. Nostolaite ja perä tarviisi Casen oman öljyn Hy Tranin, koska nostolaite "esiohjattu" ja jarrut herkät narisemaan.
En tunne Casea mitenkään, mutta eikös jarru vaikuta liikkuvan vaihteiston pysähtymiseen ja sitä kautta valon sammumiseen ?
Mitä tarkoitat esiohjatulla? "Esiohjattuja" ne on jo ikivanhatkin.
Homman vakavuus riippuu mitä se pumppu siellä voitelee. Jossain merkissä oudompaa kuskia ihemetyttää valon syttyminen kytkintä painaessa, mutta liian hienon tsydeemin seuraukset on yllä luettavissa ;)

No pyöriihän se tietysti vauhdissa vaihde päällä se pumppu, mutta kun ei siellä ole painetta silloinkaan, jos valoa on uskominen (koska palaa myös ajettaessa). Valolla on viive (noin kymmenen sekuntia, eli norm. tilanteessa ei syty vaikka kytkin painetaan ja pumppu pysähtyy.) Lukekaa nuo tekstit. Nyt valo palaisi koko ajan, mutta viivekytkin sammuttaa sen hetkeksi, kun kytkin painetaan. En jaksa enää selittää.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: jusu - 26.11.15 - klo:16:38
Nythän on niin, että millään vehkeellä ei pitäs ajaa jos joku merkkivalo palaa.Ennenkuin on selvitetty syy. Poikkeuksena latausvalo, niin kotiin voi ajaa.

ai soot niitä pv pakan sulattajia :o
magn ventiiliistä ku virrat vähenee ni alkaa pätkihin ja sitte onki vetua ja ei vetua ja pahimmillaan  liikaa pakkoja päällä tms >:(


oli merkkivalo mikä hyvänsä niin silloon ei ajeta ennenku syy selvitetty ja seuraukset tieros.. sama outojen uusien äänien kans..



ilimankos kaikki merkit onki niin paskoja nykyään ;D
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.11.15 - klo:16:44
Nythän on niin, että millään vehkeellä ei pitäs ajaa jos joku merkkivalo palaa.Ennenkuin on selvitetty syy. Poikkeuksena latausvalo, niin kotiin voi ajaa.

ai soot niitä pv pakan sulattajia :o
magn ventiiliistä ku virrat vähenee ni alkaa pätkihin ja sitte onki vetua ja ei vetua ja pahimmillaan  liikaa pakkoja päällä tms >:(


oli merkkivalo mikä hyvänsä niin silloon ei ajeta ennenku syy selvitetty ja seuraukset tieros.. sama outojen uusien äänien kans..



ilimankos kaikki merkit onki niin paskoja nykyään ;D
Samoin haju, öljyvuodon ensihavainto on joskus haju ;D
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: nuffieldmaster - 26.11.15 - klo:17:07
Tuota kun valmetin puolustajien kommentteja lukee, että teetättämällä saa sitä ja tätä, niin kyllähän teetättämällä saa vaikka mitä nykyään, vaikka kolmedee tulostettuna leukun peräkontin uuden tai valettuna. Mutta mistään liikkkeestä et ostamalla vanhan valmetin osia saa uusia, se on vain karu tosi asia.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Ala-Pertti - 26.11.15 - klo:17:45
Tuota kun valmetin puolustajien kommentteja lukee, että teetättämällä saa sitä ja tätä, niin kyllähän teetättämällä saa vaikka mitä nykyään, vaikka kolmedee tulostettuna leukun peräkontin uuden tai valettuna. Mutta mistään liikkkeestä et ostamalla vanhan valmetin osia saa uusia, se on vain karu tosi asia.



siiton jo yli kymmenen vuotta, kun valtran tiskiltä neuvottiin kääntymään purkaamon puoleen nollavitostenkinkin kohdalla.
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.11.15 - klo:18:06
Tuota kun valmetin puolustajien kommentteja lukee, että teetättämällä saa sitä ja tätä, niin kyllähän teetättämällä saa vaikka mitä nykyään, vaikka kolmedee tulostettuna leukun peräkontin uuden tai valettuna. Mutta mistään liikkkeestä et ostamalla vanhan valmetin osia saa uusia, se on vain karu tosi asia.



siiton jo yli kymmenen vuotta, kun valtran tiskiltä neuvottiin kääntymään purkaamon puoleen nollavitostenkinkin kohdalla.
Näinhän se on ja siinä ei ole mitään puolusteltavaa, no ehkä joku lentofirma jotain keksii ::)
Otsikko: Vs: case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita
Kirjoitti: Viljelijä - 26.11.15 - klo:21:13
Lähipellolta pihaan voi ajaa, jos latausvalo palaa.