Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Calahan - 24.10.15 - klo:08:57

Otsikko: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Calahan - 24.10.15 - klo:08:57
(http://api.ning.com/files/sCMbszEMRTLkWY-epMNSnGcen6dsmMoEzaJePfvUbUHW72fYViOwOiH-NW8IUh5UjpKTvDMVE0TBAQx0p8H5MJovIsp2LUNC/1102K.jpg)

Siin ois äijä vehe  8) 8)

Näyttää ainakii isolt :D

Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: TDK - 24.10.15 - klo:08:59
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: supersammakko - 24.10.15 - klo:09:03
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)
Ai näin vai https://www.youtube.com/watch?v=fMGDSkNeP2E  ;D
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 24.10.15 - klo:11:51
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.10.15 - klo:17:08
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Epäilen vahvasti.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.10.15 - klo:18:53
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Epäilen vahvasti.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=288212&sid=28c0046002bfb287be855fc3e77d208a
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.10.15 - klo:19:27
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Epäilen vahvasti.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=288212&sid=28c0046002bfb287be855fc3e77d208a
Miksi olis brassi loota?
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: zetor8045 - 24.10.15 - klo:20:40
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Epäilen vahvasti.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=288212&sid=28c0046002bfb287be855fc3e77d208a
Miksi olis brassi loota?
Kaipa se oli järeämpi.. Kysy insinööriltä mikä tuota on kehittänyt..
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: SamiT - 24.10.15 - klo:21:17
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)

Vaihteisto oli protossa Brasialian mallista? Ajalta jolloin vielä voi päästellä vapaasti.. ei ollut päästökohuja
Epäilen vahvasti.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=288212&sid=28c0046002bfb287be855fc3e77d208a
Miksi olis brassi loota?
Kaipa se oli järeämpi.. Kysy insinööriltä mikä tuota on kehittänyt..

Huonosti löytyy mistään tietoa Brassivehkeistä, voimansiirto kaiketi ollut jo silloin synkronoimaton 12+4 laatikko? Brasiliassa tehdään 35km/h kulkevaa 200 heppaista synkronoimattomalla loodalla olevaa vetokonetta edelleen suuria määriä. Synkronoimaton laatikko suorilla hampailla hyvä pitkäkestoiseen raakaan vetotyöhön, saadaan lyhyet laakerivälit laatikkoon ja suorat hampaat eivät tee päittäisvoimia, ääntä kyllä lähtee sillä rakenteella mutta haitanneeko tuo kun Peltoreita saa vielä kaupasta. Kelpaisi mulle tuommoinen uusi edullinen ja yksinkertainen 200hp peruskone muokkaustöihin, nopeammilla koneilla sitten muut ajot.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.10.15 - klo:22:08
Löytyy kuvista toinenkin 1102 K  malli.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: TDK - 24.10.15 - klo:22:38
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)
Ai näin vai https://www.youtube.com/watch?v=fMGDSkNeP2E  ;D
Niinno voi kai se tehä tuonki mutta ensin tuli mieleen että tuo etuakseli voi kyntää syvälläki. Painopiste jotenki "valmettimainen", tai ainaki näkönen.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Calahan - 25.10.15 - klo:08:56
Onkos se brassi loota sit niiku fylleri et hajalle ei saa ajamal? Ja miks niit ei suomikoneis ol?
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.10.15 - klo:09:53
Onkos se brassi loota sit niiku fylleri et hajalle ei saa ajamal? Ja miks niit ei suomikoneis ol?
Jotta ne hajoavat ja ostatte uusia
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 25.10.15 - klo:10:06
Onkos se brassi loota sit niiku fylleri et hajalle ei saa ajamal? Ja miks niit ei suomikoneis ol?

Ei ollut synkroja. Jostain historiikista olen lukenut, että 1102 K:ssa olisi ollut tosiaan suorahammaslaatikko. 1502-mallin onnettomin osa oli vaihdelaatikko, eikä 1102 kaiketi loistanut sen paremmin?
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: SamiT - 25.10.15 - klo:11:13
Onkos se brassi loota sit niiku fylleri et hajalle ei saa ajamal? Ja miks niit ei suomikoneis ol?

Kerma*erseet eivät osanneet ajaa ilman synkronointia edes 70-80-lukujen vaihteessa enää.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: retku - 25.10.15 - klo:14:09
nykyinen suorahampainen brassilaatikko on uudempaa kehitysversiota.

jos tuossa 1102k:ssa olisi brassi laatikko niin se olisi 110id mallin laatikko: http://oi51.tinypic.com/2iw9jr5.jpg 1102 perua hyvin pitkälle laatikko, porttaalivälityksillä.
--------------

1980 luvulla Valmetilla oli testissä 905:ta isompi malli. ulkoapäin kuin 905 mutta volvo td70 moottorilla ja uudemman mallin brassi laatikolla planeettaperävälityksillä. olis ollu härski! eivät kuitenkaan ottanu tuotantoon koska oli hidas eikä siinä ollu pikavaihdetta. rupesivat sitte myymään 2005 ja 2105 valmettia...
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.10.15 - klo:14:46
Onkos se brassi loota sit niiku fylleri et hajalle ei saa ajamal? Ja miks niit ei suomikoneis ol?

Ei ollut synkroja. Jostain historiikista olen lukenut, että 1102 K:ssa olisi ollut tosiaan suorahammaslaatikko. 1502-mallin onnettomin osa oli vaihdelaatikko, eikä 1102 kaiketi loistanut sen paremmin?
Tästä voidaan olla yhtämieltä, Mezzo, Mega ensimmäiset vinohampaiset. 305-405 tais olla brassi loota?
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: SamiT - 25.10.15 - klo:15:29
Mezzo, Mega ensimmäiset vinohampaiset.

Olet muuten aivan oikeassa, suorahampaisia olivat vanhemmat laatikot vaikka synkronoituja olivatkin.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 25.10.15 - klo:16:05
nykyinen suorahampainen brassilaatikko on uudempaa kehitysversiota.

jos tuossa 1102k:ssa olisi brassi laatikko niin se olisi 110id mallin laatikko: http://oi51.tinypic.com/2iw9jr5.jpg 1102 perua hyvin pitkälle laatikko, porttaalivälityksillä.
--------------

1980 luvulla Valmetilla oli testissä 905:ta isompi malli. ulkoapäin kuin 905 mutta volvo td70 moottorilla ja uudemman mallin brassi laatikolla planeettaperävälityksillä. olis ollu härski! eivät kuitenkaan ottanu tuotantoon koska oli hidas eikä siinä ollu pikavaihdetta. rupesivat sitte myymään 2005 ja 2105 valmettia...

Ja sitten koetetaan tuplaturbo 905sta. biTurbo.
Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: JösseJänis - 26.10.15 - klo:14:48
1102 proto kuutoskoneella. On se näkönen että nuo eturenkaat menne nätisti pinnalla nevaa äestäessä ::)
Ai näin vai https://www.youtube.com/watch?v=fMGDSkNeP2E  ;D

Tässä pitemmässä versiossa se parhaiten nauraa, joka viimeksi pui kauraa...
https://www.youtube.com/watch?v=Xm77JG6d99M
Tähkien Sota: Shitin kosto!


Otsikko: Vs: Mikäs erikoisuus?
Kirjoitti: Cultor - 26.10.15 - klo:15:10
nykyinen suorahampainen brassilaatikko on uudempaa kehitysversiota. 

Ei sekään ole kokonaan suorahampainen, ainakin kaksi paria on vinolla hammastuksella.