Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ärrpää - 23.10.15 - klo:13:30

Otsikko: Ei kai...
Kirjoitti: Ärrpää - 23.10.15 - klo:13:30

 ... http://www.talouselama.fi/uutiset/mt-valtran-traktorit-hyotyvat-paastovaatimusten-porsaanreiasta-6060147
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Hervast - 23.10.15 - klo:13:36
Eikös siinä joku kw raja ollut, minkä alapuolella ei tarvi käyttää noita EGR paskannuksia yms. ? Eli samat säännöt kaikilla valmistajilla.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Ärrpää - 23.10.15 - klo:13:57

 Nimenomaan.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: nissan - 23.10.15 - klo:16:59
Eiks tässä ole sama kääntötemppu,kuin noissa 50km kulkevat traktorit,Ulkomailla valmistetuissa traktoreissa piti olla etujousitusta. kurakaaria, jarrut piti olla tehokkaamat 50lätkä takana,noin 4000e lisä >:  valtraan ei tartenu tehdä mitään noista
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: SamiT - 23.10.15 - klo:17:03
Eiks tässä ole sama kääntötemppu,kuin noissa 50km kulkevat traktorit,Ulkomailla valmistetuissa traktoreissa piti olla etujousitusta. kurakaaria, jarrut piti olla tehokkaamat 50lätkä takana,noin 4000e lisä >:  valtraan ei tartenu tehdä mitään noista

Etulokarit, leveämmät takalokarit ja jarrusta kytkeytyvä neliveto vaadittiin liikenne-Valmetteihinkin, mutta ei etujousitusta näköjään kuten ei tuossa omassakaan ole, se on vuodelta -97.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Dr.Who - 23.10.15 - klo:17:10
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Antidesantti - 23.10.15 - klo:17:12
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.

Veemeli muistaa kaiken. -70-luvulta taaksepäin...     ::)
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: veko - 23.10.15 - klo:17:14
Alarajasta en tiedä mutta työkone käytössä 768hp (kw se oli joku tasaluku) jälkeen ei ollut päästönormeja
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Ala-Pertti - 23.10.15 - klo:17:20
hahaa. siis ketä on taas kusetettu. kyllä kai sen jokainen traktorilla ajanut tietää, jotta valteemissa on oikeastikin tehoja noin puolet myyntiesitteen ilmoittamista tehoista ja silloinhan se menee siellä alta avuttomien sarjoissa päästöiltäänkin.
elikkäs kusetuksen kohteeksi taiskin joutua maaseutulaisen toimittajat

jarrut on taas traktoreissa olleet joka pyörässä, siis tarkoittaa joka pyörässä omat jarrukilkkeet, eikä niinko valteemissa kardaanin kautta
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Luomujussi - 23.10.15 - klo:17:45
Siis mistä tuossa on nyt kyse, moni valmistaja mainostaa pienempiä mallejaan sillä ett niissä ei ole ureavaatimusta.....

Hieman suuremmissa jollain pakokaasun takaisinkierrätyksellä on vähennetty urean käyttöä....
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Oksa - 23.10.15 - klo:19:07
eikös valteemi ollu aikoinan ainoa jossa sai olla ulkopuolinen nostolaitehallinta.  yhen muistan ja sitä kiroan vieläkin.   mutta muissa ei saanu olla moista kun ne oli niiiiin vaarallisia.    yhen vammautuneen tiedän tuolla valtun vivulla tehdyn.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.10.15 - klo:19:47
eikös valteemi ollu aikoinan ainoa jossa sai olla ulkopuolinen nostolaitehallinta.  yhen muistan ja sitä kiroan vieläkin.   mutta muissa ei saanu olla moista kun ne oli niiiiin vaarallisia.    yhen vammautuneen tiedän tuolla valtun vivulla tehdyn.
Pakkoko sitä oli hipelöidä :o

En tiedä, mutta aikas kauan oli varmaan ainoana hydrostaattinen ohjaus, kun muut leikki tehostimilla.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Joukahainen - 23.10.15 - klo:20:23
Ja se valtun hytrauliohjaus kyllä sitten porsi jatkuvasti,ei mitään rajaa.Ei edes valtulla tai se alihankkija joka tuon sylinterin teki osannut sitäkään kunnolla tehdä.Todellinen liikenteen turvallisuusriski.Pellolla niinkään vikka sitten menikin  ohjauksen petettyä katolleen peltoviemäriin.Kiitos,ei koskaan enää vaikka ilman saisi.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Paskervilleri - 23.10.15 - klo:20:51
Hei

Massikan korjuumies tuumi joku vuosi sitten, että kumma kun valmetti saa tehdä liikennetraktorin ilman etujousia...  ja jarruja ::)
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: +200 - 23.10.15 - klo:23:14
Hei

Massikan korjuumies tuumi joku vuosi sitten, että kumma kun valmetti saa tehdä liikennetraktorin ilman etujousia...  ja jarruja ::)
Eikait ne maasiankaan etujarrut kauheen kehuttavat ole.Kestää hyvin jos ei tartte jarruttaa ;D
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: alfons - 23.10.15 - klo:23:16
Onko tuo jousihomma varma fakta? Monessahan ne tietenkin on ja hyvä niin. Joskus tuli ajeltua 8000 sarjan.... verkua ja siinä oli piirturi, se ei mennyt kylläkään viittäkymppiä. Jousiakaan siinä ei ollut...
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: icefarmer - 24.10.15 - klo:03:59
Ja se valtun hytrauliohjaus kyllä sitten porsi jatkuvasti,ei mitään rajaa.Ei edes valtulla tai se alihankkija joka tuon sylinterin teki osannut sitäkään kunnolla tehdä.Todellinen liikenteen turvallisuusriski.Pellolla niinkään vikka sitten menikin  ohjauksen petettyä katolleen peltoviemäriin.Kiitos,ei koskaan enää vaikka ilman saisi.
590 verkulla ei ollu läheskään aina täyttä varmuutta kummalta puolen vastaantulija ohitetaan, kyl 702 valmetti oli ku juna siihen verrattuna :o :o :o :o

vieläki puistattaa aina ku vanhat 100 sarjan verkut tulee tiellä vastaan renkaat vipottaen :'( :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: JayZ - 24.10.15 - klo:05:05
Eurooppaan kun menee liikennetraktrori niin niistä löytyy etujousitus ja akselijarru mikäli maan lainsäädäntö sen vaatiin. Britit ainakin vaativat 50km/h koneisiin jarrut eteen, muistaakseni myös Saksa. Saksa vaatii myös hätäjarrun kaikkiin 50km/h malleihin. Paino vaikuttaa pitääkö olla jarrut edessä. 4 pyttyisissä ei tarvitse mutta 6 pyttyisissä pitää olla.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Köntys - 24.10.15 - klo:08:28

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: lypsyukko - 24.10.15 - klo:08:38

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)

30/ 40 ero on ainakin sellainen , että kusta ei kerkiä, kun 30 traktori on pellolla. Aika lailla 10km matkalla testattu ja muutaman kerran 40:n traktorilla monttuihin himmattu. 30 kuski tuskin himmaa, sen verta hätäänen pappa  ;D
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Niitti - 24.10.15 - klo:14:29
Aika epeleitä Linnavuoressa.
Direktiivi antoi valmistajalle vapauden päättää itse pyörimisnopeus, jolla moottorin teho mitataan ja määritetään päästövaatimukset.
Valtra valitsi pyörimisnopeuden, jolla teho jäi pieneksi ja vaatimukset löysiksi. Maksimitehoa sitten olikin tuplasti. Muut valmistajat mittasivat tehon kuuliaisesti suurimman tehon kierrosluvulla.
Nyt porsaanreikä on tukittu ja päästörajat määräytyvät suurimman tehon mukaan.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: John Ferguson - 24.10.15 - klo:14:48

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)
50km/h mallilla menee 12min, 40km/h mallilla menee 15min. Eli eroa 3min.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: alpo10 - 25.10.15 - klo:09:27
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.
ai, näikö se menee?? traktorin hankinnan yhteydessä kävin tehtaalla v 2005 ja käynti avarsi kyllä, suosittelen.

Aikoinaan kun bisnes oli valtion, niin siinä varmaan paloi verorahoja. Nykyisellään siellä ahkeroi paljon rehellisiä veronmaksajia, joiden tuella tässä maailmassa maatalouttakin täällä osin rahoitetaan. Jos tämä raha saadaan kiertämään täällä kotoisasti, niin työtä ja toimeentuloa riittää molemmille, sääli vaan että voitot keräillään tehtaan myynnin jälkeen ulkomaille. Jos tehdas loppuisi, niin saattaisi vaarassa olla moottoritehdas ja ne kymmenet alihankkijat jotka osia tehtaalle toimittaa.

Tuontiraktorin osalta vain alvi ja maahantuojan liiketoiminta hyödyttää kansallisesti, hyöty kuitenkin ilmeisesti murto-osa kotimaiseen verrattuna. Tuotteiden laadun varmistamiseksi pitää olla myös kilpailua, jossa ainakin toistaiseksi kotimainen pärjää ihan mainiosti.
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: +200 - 25.10.15 - klo:14:13

Paljonko muuten voittaa ajassa kun ajelee 50-kulkevalla dragtorilla 10-kilometrin päähän verrattuna 40-kulkevaan? Ei taida montaa minuuttia olla  ::)
50km/h mallilla menee 12min, 40km/h mallilla menee 15min. Eli eroa 3min.
Eli pelkästään meidän omas lietesouvis säästetään 2 kymmentuntista päivää vuodes 8)
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.10.15 - klo:14:34
Hei

Massikan korjuumies tuumi joku vuosi sitten, että kumma kun valmetti saa tehdä liikennetraktorin ilman etujousia...  ja jarruja ::)
Eikait ne maasiankaan etujarrut kauheen kehuttavat ole.Kestää hyvin jos ei tartte jarruttaa ;D
Valmettiin on ollu olemassa jo -05 sarjaan (Sige) jarrut etuakseliin, tuskin myyty paljon suomeen ;D
Otsikko: Vs: Ei kai...
Kirjoitti: SamiT - 25.10.15 - klo:17:57
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtra%20paasto-42415
pelkkää petosta koko valtran homma,aikoinaan venäläistä tsekkiläistä paskaa ja nyt sössitään sitten kunnolla,voisi lopettaa saman tien koko pajahomman........................ ei siitä pidemän päälle mitään muuta tule kuin rehelliselle veronmaksajalle kuluja.Saatanas pelkkää petosta ja kähmintää tuo valmeti homma on ollut.Muistellaanpa näitä kähmintöjä. Veeti ainakin muistaa miten siellä kepuministeri ja poika oikein puuhasteli omaan pussiin.

Näkyi Valtra Taloussanomien mukaan tehneen viime vuonna voittoa rapiat 18 miljoonaa euroa, kai siitä jokunen veroeuro on Suomeenkin jäänyt eri kohdista tuotantoa ja ehkäpä tuostakin potista jotakin.