Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.
Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.
Vai onko tämä niin mitäänsanomaton aihe?
http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html
Tulokset
http://www.fwi.co.uk/gr/tractorfinalscores.pdf
Muilla keskustelupalstoilla on jo tuloksia ruodittu, mutta vielä ei tapeltu ::) ::)
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.
Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.
En jaksanut lukea testiä, mutta ovatko nämä teesit sinun vai testiryhmän?
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,Hah-hah-ha.
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.
Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.
eikös variossa ollut huonoin vetoteho ::)Vai onko tämä niin mitäänsanomaton aihe?
http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html
Tulokset
http://www.fwi.co.uk/gr/tractorfinalscores.pdf
Muilla keskustelupalstoilla on jo tuloksia ruodittu, mutta vielä ei tapeltu ::) ::)Varion ylivoima iski taas 8)
"Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun."
aiheuttaisiko sisu hytin melun? pari kesää sitte koeajoin mf 6470 ja minusta se ol tosi hiljanen. Niittäessä tuttu valtramies soitti ja ihmetteli et mitenkä voin olla niittämässä vaikka taustalta ei kuulu mitään :) vuosi sen jälkeen ajelin valtra n 141ht ja se ol minusta huomattavasti meluisampi kopistaan.
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
Öö.. Isännistä? ::)
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
Aika monessa värkissä voimansiirrosta. Tai hydrauliikasta vanhemmissa. Tai tyhjästä..
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
Öö.. Isännistä? ::)
--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä
Lainaus käyttäjältä: Menneisyydenkaipuu - tänään kello 17:08
Lainaus käyttäjältä: Timppa - tänään kello 16:50
aiheuttaisiko sisu hytin melun?
***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista???
Öö.. Isännistä?
--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä
***Ei massikan hytissä Timpasta lähde mölyä, erittäin tyytyväistä hekotusta ehkä.
No helevettiläinen. Timppa, se lääninpässi jumalan armosta, tekee sitä masserin kopissakin... ;D
***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.
Niinpä.
Jo tunninkin ajelun jälkeen joutuu pitämään taukoa...
Ja jos joskus ajelee läpi yön, niin aamullapa ei sitten pysty ajamaan ollenkaan, ei vaan pysty :D ;) ;)
***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.
Niinpä.
Jo tunninkin ajelun jälkeen joutuu pitämään taukoa...
Ja jos joskus ajelee läpi yön, niin aamullapa ei sitten pysty ajamaan ollenkaan, ei vaan pysty :D ;) ;)
Massikkamiehellä renki jatkaa siitä, ajo ei lopu.
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
[
Ei kyllä massikka oli paras opi lukee tilastoja oikeen ei täs pitäs mitään epäsevyyksiä olemaan kysykää vaikka mikeltä.......
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
Ei kun valtu ja deutsi pitää perää. Melkein samalla viivalla nyykkäri ja masseri ;)
Siksihän tästä ei täällä puhuta ;D ;D
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
Ei kun valtu ja deutsi pitää perää. Melkein samalla viivalla nyykkäri ja masseri ;)
Siksihän tästä ei täällä puhuta ;D ;D
claasi näyttäis olevan testin paras, en ymmärrä mistä fendt sai paremmat pointsit moottorin ja vaihteison osalta kun vetotehot ja kulutukset yms specsit on claasin eduksi. Sympatiat fendtin puolella?
Tää on taas näitä maksettuja testejä ::) isot pojat tilas tulokset ennen koko testiä :-* kyllä sen rutsin ois pitäny voittaa ???
Sarjassa konemakasiini/maajuiset testaa...... kaupalliset sympatiat yms. vahvasti taustalla, kuten myös muillakin vastaavan laatuluokan "testaajilla".
Ihan kiva ryhmävertailu sinänsä, mutta rankkaukselle en anna paljonkaan painoa. Joku toinen "miehistö" olisi varmasti samoilla tuloksilla päätynyt aivan eri johtopäätöksiin. Ei nää lehdet näitä vertailuja talkoilla duunaa.... käsi on sponsorin taskussa ja syvällä. ;D
Aika huonoin perusteluin Valtra pudotettiin hännille. Rattikin muka liian pieni.
Miksi Fentin voimansiirtoa kehuttiin, vaikka testi näytti sen olevan hyötysuhteeltaan surkea. Valtran moottoria kyl osattiin haukkua samalla perustella.
Ja sitäpaitsi eikös nämä erot polttoainetaloudessa selity sillä, minkä mallin tier- moottori siellä pellin alla sattuu olemaan. Tyhmää väittää mottoria huonoks, jos janoisuus johtuu jostain direktiivistä.
Kyl Fentis on tietääkseni pakokaasujen takaisinpyöritys käytössä.Tuo EGR on sikainen keksintö, JD puolella olen lukenut sen tekevän kiusaa.
Siinähän ei ole tietenkään mitään väärää, mutta tyhmää jättää mainitsematta mistä erot johtuvat. Aivan kuin Fent muka osaisi tehdä jotain sellaista mitä muut eivät osaa.
juu ja näin tulee tehtyä/tehtyKyl Fentis on tietääkseni pakokaasujen takaisinpyöritys käytössä.Tuo EGR on sikainen keksintö, JD puolella olen lukenut sen tekevän kiusaa.
Siinähän ei ole tietenkään mitään väärää, mutta tyhmää jättää mainitsematta mistä erot johtuvat. Aivan kuin Fent muka osaisi tehdä jotain sellaista mitä muut eivät osaa.
Auto puolella ERG;n blokkaus on lähes kaikien auto foorumien eräs puheen aihe.
Tuntuu jotenkin luonnon vastaiselta sotkea pakokaasuja puhtaaseen imuimaan, mutta tehköön Tier3 mootorin EGR;llä voihan sen laipalla erottaa oikeasta maaIMASTA.
Keski-Euroopan maatalousklusteri näytti taas sen että kaikki mikä tuotetaan euroopan ytimestä syrjässä on huonompaa tai se pitää saada näyttämään ainakin siltä.
Näiden lehtien suurimmat takapirut löytyvät k-euroopan maatalouskone teollisuudesta.
Mitä tulee itse testiin oli siinä aika paljon ristiriitasuuksia joita ei heti kyllä sulata.
Olisko Valtralta pitänyt olla direct malli testissä?
Metsäkäyttö oli unohdettu kokonaan.
Lopuksi:Hiljaista VOIMAA RAAKAA vääntöä pieni polttoaineenkulutus
= EcoPower Valtra olisi ollut testin suvereeni WINNER ;D
Valtralla olisi pitänyt olla toinen vaihteisto testissä, mutta kun se Valtion Metalli vaan ei saa sitä markkinoille, koska jääräpäät yrittävät väkisin myydä mitä asiakkaat eivät halua.
Tämän tyyppiset testit herättävät (pitäisi herättää) kysymyksiä maatalouskauppiaalla, jotta viesti menee perille että tehkää jotain, kilpailijat menee ohi. Metsäkäyttöä ei ole Euroopassa, siellä ajetaan metsässä eri koneilla ja eri toimijoiden toimesta. Valtran ympärikääntyvä penkki oli huomioitu testissä, valmiudena taakseajolle.
Kummallista kun tulee tällaisia tuloksia niin ruvetaan heti kritisoimaan puolueettomuutta, sponsorointia yms lapsellista. Ehkä ne Eurooppaalaiset kuitenkin tekevät parempia koneita, koska niillä on ollut koneteollisuutta sata vuotta pitempään kuin Suomessa. Lisäksi he saavat kolminkertaisen sadon verrattuna Suomeen, mikä myös asettaa vaatimuksia koneille.
Ei Valtra ole mikään erikoisuus/toivekone Euroopassa, siellä urakoitsijat ajavat Fendteillä, ja ne jotka omistavat oman traktorin ajavat JD:llä, CNH:lla tai MF:llä. Siinä ne, jos haluaa markkinaosuutta niin pitää kuunnella asiakkaiden toiveita, eikä tarjota 70-luvun tekniikkaa. Mikä obligaatio suurella maatalouslehdellä olisi ylistää syrjäseudun pikkuverstaan tuotteen, joka ei edes olekaan parempi kuin kilpailijat? Jos testissä olisi ollut vaikka metsäkärryt tai kateus, olisi "suomi" ehkä pärjännyt paremmin.
Ei olla jäljessä, keskitymme olennaiseen. Tyhmä vertailu, niin erilaisia malleja. Miksi ei ollu nelosfergu tai deutzilta esim 430 ttv?
Mitä tulee itse testiin oli siinä aika paljon ristiriitasuuksia joita ei heti kyllä sulata.
Olisko Valtralta pitänyt olla direct malli testissä?
Kun kerran jossitellaan,oishan muillakin merkeillä ollut portaattomat vaihteistot tarjolla,Valtra viimeisenä tässä junassa ts. ei vielä saatavilla vaikka jo olemassa oleva vaihteisto. Muiden mallit oli "karvalakki" malleja, paremmin varusteltujakin olisi ollut tarjolla.
Ihmeellistä selittelyä testin tekemisestä,onko noita mitattuja arvoja niin vaikea sulattaa... Hymyilee
miten niin olivat huijausta?LainausIhmeellistä selittelyä testin tekemisestä,onko noita mitattuja arvoja niin vaikea sulattaa... Hymyilee
On.
Ja kuka takaa että mittaukset ovat oikein. Nythän jo paljastuivat nuo melutasomittaukset huijaukseksi.
Profissa kuulemma 936:lle mitattu 76,6 desibeliä, ja se on sentään 6-sylinterinen.
Mitäs tuossa lopputuloksessa on selittelemistä?