Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: oltsik - 28.12.08 - klo:11:48

Otsikko: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: oltsik - 28.12.08 - klo:11:48
Vai onko tämä niin mitäänsanomaton aihe?

http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html

Tulokset

http://www.fwi.co.uk/gr/tractorfinalscores.pdf

Muilla keskustelupalstoilla on jo tuloksia ruodittu, mutta vielä ei tapeltu ::) ::)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: herttu - 28.12.08 - klo:12:37
Jep
kun valtralla ajetaan   :-\
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:12:44
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.

Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.

Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Peurajussi - 28.12.08 - klo:12:53
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.

Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.



En jaksanut lukea testiä, mutta ovatko nämä teesit sinun vai testiryhmän?
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas !
Kirjoitti: Ojala - 28.12.08 - klo:12:54
Vai onko tämä niin mitäänsanomaton aihe?

http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html

Tulokset

http://www.fwi.co.uk/gr/tractorfinalscores.pdf

Muilla keskustelupalstoilla on jo tuloksia ruodittu, mutta vielä ei tapeltu ::) ::)

Varion ylivoima iski taas  8)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:12:58
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.

Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.



En jaksanut lukea testiä, mutta ovatko nämä teesit sinun vai testiryhmän?

Mää luin tuon testin. Moottoria siinä haukuttiin ja vertasin omiin kokemuksiini ko. merkistä.

5465, 6480 ja 7465:stä on kaikista laajahkoa kokemusta. Missään noissa ei ole sisuriisseliä pilaamassa kokonaisuutta.

Massikalta olis tuo 7465 ollut testiin oikea valinta, olihan fentiltäkin portaaton versio.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: kylmis - 28.12.08 - klo:13:02
Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun.

Perkins versiot ovat onneksi parempaa - testivoittaja- luokkaa.


Hah-hah-ha.
Tämä oli hauska analyysi:)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: RockBull - 28.12.08 - klo:13:55
Pitäähä verkusonnilta kuutonen ollakkin muitten nelosmyllyjä vastaan. Vaan eikös siinä olekkin se nelonen joka on enempi kuutonen kuin oikea kuutonen...?
Hiljaisia verkuja ja valametteja onko niitä?
Ainakin valametit pitää ulospäin niin hirveetä meteliä kuin äänivallia rikottaisiin,kai se riskiltä kuulostaa... ;D
Otsikko: Vs: Varion ylivoima iski taas !
Kirjoitti: zetor8045 - 28.12.08 - klo:14:13
Vai onko tämä niin mitäänsanomaton aihe?

http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/19/113559/magnificent-seven-130hp-tractors-on-test.html

Tulokset

http://www.fwi.co.uk/gr/tractorfinalscores.pdf

Muilla keskustelupalstoilla on jo tuloksia ruodittu, mutta vielä ei tapeltu ::) ::)

Varion ylivoima iski taas  8)
eikös variossa ollut huonoin vetoteho  ::)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: jiipee - 28.12.08 - klo:14:48
"Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun."

aiheuttaisiko sisu hytin  melun? pari kesää sitte koeajoin mf 6470 ja minusta se ol tosi hiljanen. Niittäessä tuttu valtramies soitti ja ihmetteli et mitenkä voin olla niittämässä vaikka taustalta ei kuulu mitään  :) vuosi sen jälkeen ajelin valtra n 141ht ja se ol minusta huomattavasti  meluisampi kopistaan.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: merjukka - 28.12.08 - klo:14:50
Paha on täällä kommentoida kun valtra ei olekkaan ylivoimainen :-X
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: sirkussonni - 28.12.08 - klo:15:28
"Massikka olis muuten testin voittaja mutta paska valmetin moottori pilaa kokonaisuuden,
aiheuttaa hytin melun ja suuren polttoaineenkulutuksen sekä huonon työn laadun."

aiheuttaisiko sisu hytin  melun? pari kesää sitte koeajoin mf 6470 ja minusta se ol tosi hiljanen. Niittäessä tuttu valtramies soitti ja ihmetteli et mitenkä voin olla niittämässä vaikka taustalta ei kuulu mitään  :) vuosi sen jälkeen ajelin valtra n 141ht ja se ol minusta huomattavasti  meluisampi kopistaan.


Aivan samat kommentit olen monesti kuullut, kun olen töissä 6470 tai 6270 kanssa ollut, hiljaisia ovatten perkiisseleillä, muuten en ala poikien hiekkalaatikkoa sekoittaa... Näillä nyt vaan on menestyksekkäästi pärjäilty, kummalliselta kuulostaa monien kommentit näillä palstoilla, tai sitten koneissa on yksilöllisesti valtavia eroja!
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:16:50
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 28.12.08 - klo:17:08
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 


Öö.. Isännistä? ::)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: koivumaki - 28.12.08 - klo:17:47
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 


Öö.. Isännistä? ::)

--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Peurajussi - 28.12.08 - klo:18:11
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 

Aika monessa värkissä voimansiirrosta. Tai hydrauliikasta vanhemmissa. Tai tyhjästä..
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: sirkussonni - 28.12.08 - klo:18:54
Eräs kaveri sanoi, että belaruksen pyöröpaalaajassa menee ainakin 30 kw tehoa metelin tuottamiseen, sopisko sama siihen sisukiisseliin, no vaikka vaan 10 kw...
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:18:54
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 

Aika monessa värkissä voimansiirrosta. Tai hydrauliikasta vanhemmissa. Tai tyhjästä..

***Ei kai se ilman moottoria toimi se voimansiirtokaan...
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:18:56
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 


Öö.. Isännistä? ::)

--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä

***Ei massikan hytissä Timpasta lähde mölyä, erittäin tyytyväistä hekotusta ehkä.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Ala-Pertti - 28.12.08 - klo:19:04
Lainaus käyttäjältä: Menneisyydenkaipuu - tänään kello 17:08
Lainaus käyttäjältä: Timppa - tänään kello 16:50
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 



Öö.. Isännistä?


--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä


***Ei massikan hytissä Timpasta lähde mölyä, erittäin tyytyväistä hekotusta ehkä.

No helevettiläinen. Timppa, se lääninpässi jumalan armosta, tekee sitä masserin kopissakin... ;D
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Menneisyydenkaipuu - tänään kello 17:08
Lainaus käyttäjältä: Timppa - tänään kello 16:50
aiheuttaisiko sisu hytin  melun?

***Mistä muusta melu voi tulla kuin moottorista??? 



Öö.. Isännistä?


--melu tulee moottorista,Timpasta mölyä


***Ei massikan hytissä Timpasta lähde mölyä, erittäin tyytyväistä hekotusta ehkä.

No helevettiläinen. Timppa, se lääninpässi jumalan armosta, tekee sitä masserin kopissakin... ;D

***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Ala-Pertti - 28.12.08 - klo:20:02
***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.

Niinpä.
 
Jo tunninkin ajelun jälkeen joutuu pitämään taukoa...
Ja jos joskus ajelee läpi yön, niin aamullapa ei sitten pysty ajamaan ollenkaan, ei vaan pysty :D ;) ;)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 28.12.08 - klo:20:22
***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.

Niinpä.
 
Jo tunninkin ajelun jälkeen joutuu pitämään taukoa...
Ja jos joskus ajelee läpi yön, niin aamullapa ei sitten pysty ajamaan ollenkaan, ei vaan pysty :D ;) ;)

Massikkamiehellä renki jatkaa siitä, ajo ei lopu.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: RockBull - 28.12.08 - klo:21:00
***Massikan ajo on kuin naimista. Parhaimmillaan.

Niinpä.
 
Jo tunninkin ajelun jälkeen joutuu pitämään taukoa...
Ja jos joskus ajelee läpi yön, niin aamullapa ei sitten pysty ajamaan ollenkaan, ei vaan pysty :D ;) ;)

Massikkamiehellä renki jatkaa siitä, ajo ei lopu.

Juu renki jatkaa,isäntä näyttää valoa... ;D
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: +200 - 28.12.08 - klo:21:15
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: powercontrol - 29.12.08 - klo:01:52
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\
[
Ei kyllä massikka oli paras opi lukee tilastoja oikeen ei täs pitäs mitään epäsevyyksiä olemaan kysykää vaikka mikeltä.......
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Adam Smith - 29.12.08 - klo:06:43
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\

Ei kun valtu ja deutsi pitää perää. Melkein samalla viivalla nyykkäri ja masseri ;)

Siksihän tästä ei täällä puhuta ;D ;D
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: handetonttu - 29.12.08 - klo:07:33
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\

Ei kun valtu ja deutsi pitää perää. Melkein samalla viivalla nyykkäri ja masseri ;)

Siksihän tästä ei täällä puhuta ;D ;D

claasi näyttäis olevan testin paras, en ymmärrä mistä fendt sai paremmat pointsit moottorin ja vaihteison osalta kun vetotehot ja kulutukset yms specsit on claasin eduksi. Sympatiat fendtin puolella?
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Klapikauppias - 29.12.08 - klo:08:40
Tulkittinko mä oikein:massikka oli testin huonoin valmetin kans :-\

Ei kun valtu ja deutsi pitää perää. Melkein samalla viivalla nyykkäri ja masseri ;)

Siksihän tästä ei täällä puhuta ;D ;D

claasi näyttäis olevan testin paras, en ymmärrä mistä fendt sai paremmat pointsit moottorin ja vaihteison osalta kun vetotehot ja kulutukset yms specsit on claasin eduksi. Sympatiat fendtin puolella?



Tää on taas näitä maksettuja testejä ::) isot pojat tilas tulokset ennen koko testiä :-* kyllä sen rutsin ois pitäny voittaa ???
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: UCD - 29.12.08 - klo:09:24
Sarjassa konemakasiini/maajuiset testaa...... kaupalliset sympatiat yms. vahvasti taustalla, kuten myös muillakin vastaavan laatuluokan "testaajilla".
Ihan kiva ryhmävertailu sinänsä, mutta rankkaukselle en anna paljonkaan painoa. Joku toinen "miehistö" olisi varmasti samoilla tuloksilla päätynyt aivan eri johtopäätöksiin. Ei nää lehdet näitä vertailuja talkoilla duunaa.... käsi on sponsorin taskussa ja syvällä. ;D
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Cynic - 29.12.08 - klo:10:25
Sarjassa konemakasiini/maajuiset testaa...... kaupalliset sympatiat yms. vahvasti taustalla, kuten myös muillakin vastaavan laatuluokan "testaajilla".
Ihan kiva ryhmävertailu sinänsä, mutta rankkaukselle en anna paljonkaan painoa. Joku toinen "miehistö" olisi varmasti samoilla tuloksilla päätynyt aivan eri johtopäätöksiin. Ei nää lehdet näitä vertailuja talkoilla duunaa.... käsi on sponsorin taskussa ja syvällä. ;D

Mielestäni testi oli poikkeuksellisen hyvin tehty. Siinä oli edustajia neljästä maasta, ja joka merkin osalta oli kritisoitu ihan asiallisia puutteita, mitä itsekin on huomauttanut ja nähnyt koeajoilla/messuilla yms. Painoarvo tietysti neljässä peltotyövaiheessa, jos oltais huomioitu metsänkin Valtra olisi ehkä pärjännyt paremmin.

Lukekaa pdf:ät traktoreista niin näette; harva sai täyden kympin miltään osaalueelta, Fendt:illä mm surkea hytti jne. Myös melua oli kommentoitu subjektiivisesti: Valtra tuntui hiljaiselta mutta mittarin mukaan näin ei ollut -> korva mieltää äänentason eri lailla riippuen taajuudesta.

Loppukommentti voittajasta oli The winner is... ...up to You. Tämä oli tosi hyvin kirjoitettu testiraportti.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: kuu - 29.12.08 - klo:18:06
Aika huonoin perusteluin Valtra pudotettiin hännille. Rattikin muka liian pieni.

 Miksi Fentin voimansiirtoa kehuttiin, vaikka testi näytti sen olevan hyötysuhteeltaan surkea. Valtran moottoria kyl osattiin haukkua samalla perustella.

Ja sitäpaitsi eikös nämä erot polttoainetaloudessa selity sillä, minkä mallin tier- moottori siellä pellin alla sattuu olemaan. Tyhmää väittää mottoria huonoks, jos janoisuus johtuu jostain direktiivistä.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Ala-Pertti - 29.12.08 - klo:18:36
Kyllähän se vaan on semmonen juttu, jotta kaheksankyluvulta asti on tuossa meidänkin mäellä ollut noita sisudieseleitä ja aina, siis aina, ne on olleet juopompia, kuin samankokoiset ulkomaan keksinnöt.

Suht kestäviä ne moottorina on ollet, mutta kesyjä ja janoisia jo valovuosia ennen kuin tirektiiviä oli keksittykään.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: oltsik - 29.12.08 - klo:18:57
Aika huonoin perusteluin Valtra pudotettiin hännille. Rattikin muka liian pieni.

 Miksi Fentin voimansiirtoa kehuttiin, vaikka testi näytti sen olevan hyötysuhteeltaan surkea. Valtran moottoria kyl osattiin haukkua samalla perustella.

Ja sitäpaitsi eikös nämä erot polttoainetaloudessa selity sillä, minkä mallin tier- moottori siellä pellin alla sattuu olemaan. Tyhmää väittää mottoria huonoks, jos janoisuus johtuu jostain direktiivistä.

Kaikissa testin koneissa oli tier III -luokan moottorit, käsittääkseni. Miten tuohon Tier III -luokkaan kukin on päässyt, sitä en tiedä kun JD:n kohdalta. Yhtäkaikki, Valtraa voi syyttää janoisaksi, koska se oli mittausten mukaan janoisin ja vertailukohteet oli samanarvoisia direktiivien valossa.

Mitä itse ymmärsin, niin Valtran heikkoudet merkittäviä käyttäjän ja omistajan kannalta: meluisa hytti ja juoppo kone, vaihtoisto hanurista ja vaikeakäyttöinen. Plussat taas vähän niin ja näin, siis niiden hyöty. Tehokas nostolaite ja mielenkiintoiset lisävarusteet ::)

Eikä se fendtin vaihteiston ylistyskään ihan siloiteltua ollu. Sanottiinhan siinä suoraan että perinteisissä karjatilan nurkkapyörittelyissä vaihteistosta vaikea saada irti useamman kymppitonnin arvoista etua.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: kuu - 29.12.08 - klo:19:49
Kyl Fentis on tietääkseni pakokaasujen takaisinpyöritys käytössä.

Siinähän ei ole tietenkään mitään väärää, mutta tyhmää jättää mainitsematta mistä erot johtuvat. Aivan kuin Fent muka osaisi tehdä jotain sellaista mitä muut eivät osaa.

Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: SAS - 29.12.08 - klo:20:12
Keski-Euroopan maatalousklusteri näytti taas sen että kaikki mikä tuotetaan euroopan ytimestä syrjässä on huonompaa tai se pitää saada näyttämään ainakin siltä.
Näiden lehtien suurimmat takapirut löytyvät k-euroopan maatalouskone teollisuudesta.
Mitä tulee itse testiin oli siinä aika paljon ristiriitasuuksia joita ei heti kyllä sulata.
Olisko Valtralta pitänyt olla direct malli testissä?
Metsäkäyttö oli unohdettu kokonaan.
Lopuksi:Hiljaista VOIMAA RAAKAA vääntöä pieni polttoaineenkulutus
= EcoPower Valtra olisi ollut testin suvereeni WINNER  ;D
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Movado - 29.12.08 - klo:20:43
Kyl Fentis on tietääkseni pakokaasujen takaisinpyöritys käytössä.

Siinähän ei ole tietenkään mitään väärää, mutta tyhmää jättää mainitsematta mistä erot johtuvat. Aivan kuin Fent muka osaisi tehdä jotain sellaista mitä muut eivät osaa.


Tuo EGR on sikainen keksintö, JD puolella olen lukenut sen tekevän kiusaa.
Auto puolella ERG;n blokkaus on lähes kaikien auto foorumien eräs puheen aihe.

Tuntuu jotenkin luonnon vastaiselta sotkea pakokaasuja puhtaaseen imuimaan, mutta tehköön Tier3 mootorin EGR;llä voihan sen laipalla erottaa oikeasta maaIMASTA.

Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: zetor8045 - 29.12.08 - klo:22:23
Kyl Fentis on tietääkseni pakokaasujen takaisinpyöritys käytössä.

Siinähän ei ole tietenkään mitään väärää, mutta tyhmää jättää mainitsematta mistä erot johtuvat. Aivan kuin Fent muka osaisi tehdä jotain sellaista mitä muut eivät osaa.


Tuo EGR on sikainen keksintö, JD puolella olen lukenut sen tekevän kiusaa.
Auto puolella ERG;n blokkaus on lähes kaikien auto foorumien eräs puheen aihe.

Tuntuu jotenkin luonnon vastaiselta sotkea pakokaasuja puhtaaseen imuimaan, mutta tehköön Tier3 mootorin EGR;llä voihan sen laipalla erottaa oikeasta maaIMASTA.


juu ja näin tulee tehtyä/tehty
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Cynic - 30.12.08 - klo:08:45
Keski-Euroopan maatalousklusteri näytti taas sen että kaikki mikä tuotetaan euroopan ytimestä syrjässä on huonompaa tai se pitää saada näyttämään ainakin siltä.
Näiden lehtien suurimmat takapirut löytyvät k-euroopan maatalouskone teollisuudesta.
Mitä tulee itse testiin oli siinä aika paljon ristiriitasuuksia joita ei heti kyllä sulata.
Olisko Valtralta pitänyt olla direct malli testissä?
Metsäkäyttö oli unohdettu kokonaan.
Lopuksi:Hiljaista VOIMAA RAAKAA vääntöä pieni polttoaineenkulutus
= EcoPower Valtra olisi ollut testin suvereeni WINNER  ;D

Valtralla olisi pitänyt olla toinen vaihteisto testissä, mutta kun se Valtion Metalli vaan ei saa sitä markkinoille, koska jääräpäät yrittävät väkisin myydä mitä asiakkaat eivät halua. Tämän tyyppiset testit herättävät (pitäisi herättää) kysymyksiä maatalouskauppiaalla, jotta viesti menee perille että tehkää jotain, kilpailijat menee ohi. Metsäkäyttöä ei ole Euroopassa, siellä ajetaan metsässä eri koneilla ja eri toimijoiden toimesta. Valtran ympärikääntyvä penkki oli huomioitu testissä, valmiudena taakseajolle.

Kummallista kun tulee tällaisia tuloksia niin ruvetaan heti kritisoimaan puolueettomuutta, sponsorointia yms lapsellista. Ehkä ne Eurooppaalaiset kuitenkin tekevät parempia koneita, koska niillä on ollut koneteollisuutta sata vuotta pitempään kuin Suomessa. Lisäksi he saavat kolminkertaisen sadon verrattuna Suomeen, mikä myös asettaa vaatimuksia koneille.

Ei Valtra ole mikään erikoisuus/toivekone Euroopassa, siellä urakoitsijat ajavat Fendteillä, ja ne jotka omistavat oman traktorin ajavat JD:llä, CNH:lla tai MF:llä. Siinä ne, jos haluaa markkinaosuutta niin pitää kuunnella asiakkaiden toiveita, eikä tarjota 70-luvun tekniikkaa. Mikä obligaatio suurella maatalouslehdellä olisi ylistää syrjäseudun pikkuverstaan tuotteen, joka ei edes olekaan parempi kuin kilpailijat? Jos testissä olisi ollut vaikka metsäkärryt tai kateus, olisi "suomi" ehkä pärjännyt paremmin.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: agricult - 30.12.08 - klo:10:55
Lainaus
Valtralla olisi pitänyt olla toinen vaihteisto testissä, mutta kun se Valtion Metalli vaan ei saa sitä markkinoille, koska jääräpäät yrittävät väkisin myydä mitä asiakkaat eivät halua.

***Ömh... miten esim Direct olisi tuohon testiin voitu saada? Tietääkseni uusien vaihteistojen julkistuksen yhteydessä niille annettiin ihan tarkat tilaus/valmistuksenaloittamiajankohdat, joista ei kai olla joustamassa mihinkään, myöskään taaksepäin. Toisaalta en usko, että HItech-tyyppisen voimansiirron kysyntä on tulevaisuudessakaan vähenemään päin.

En ole mitenkään torppaamassa kehitystä, mutta eipä olla täälläkään juuri ole keskusteltu yhä useampiportaisten pikavaihteiden huonoista puolista verrattuna useaan mekaaniseen vaihteeseen ja 2-4:ään pikavaihteeseen. Esim. olishan ne Samenkin 9 kpl ihan jees, jos aluevaihto ei osuisi just siihen käytetyimmälle työalueelle. Vähän samaa vikaa RC:ssä ja Dyna4:ssä. Hyvin onnistuneita ainakin nopeuskaavioiden perusteella Dyna6 ja Direct.

Lainaus
Tämän tyyppiset testit herättävät (pitäisi herättää) kysymyksiä maatalouskauppiaalla, jotta viesti menee perille että tehkää jotain, kilpailijat menee ohi. Metsäkäyttöä ei ole Euroopassa, siellä ajetaan metsässä eri koneilla ja eri toimijoiden toimesta. Valtran ympärikääntyvä penkki oli huomioitu testissä, valmiudena taakseajolle.

***Alppilassa erittäin yleistä.

Lainaus
Kummallista kun tulee tällaisia tuloksia niin ruvetaan heti kritisoimaan puolueettomuutta, sponsorointia yms lapsellista. Ehkä ne Eurooppaalaiset kuitenkin tekevät parempia koneita, koska niillä on ollut koneteollisuutta sata vuotta pitempään kuin Suomessa. Lisäksi he saavat kolminkertaisen sadon verrattuna Suomeen, mikä myös asettaa vaatimuksia koneille.

***No tietääkseni se sadan vuoden etumatka ei vaikuta mitenkään tähän päivään, esimerkkinä nyt vaikka GM... Tuo sadon vaikutus traktorin ominaisuuksiinkin on vähintäänkin kyseenalainen.


Lainaus
Ei Valtra ole mikään erikoisuus/toivekone Euroopassa, siellä urakoitsijat ajavat Fendteillä, ja ne jotka omistavat oman traktorin ajavat JD:llä, CNH:lla tai MF:llä. Siinä ne, jos haluaa markkinaosuutta niin pitää kuunnella asiakkaiden toiveita, eikä tarjota 70-luvun tekniikkaa. Mikä obligaatio suurella maatalouslehdellä olisi ylistää syrjäseudun pikkuverstaan tuotteen, joka ei edes olekaan parempi kuin kilpailijat? Jos testissä olisi ollut vaikka metsäkärryt tai kateus, olisi "suomi" ehkä pärjännyt paremmin.

***Ei Valtra kyllä mikään hylkiökään ole, kuten annat ymmärtää, isompi merkki kuin DF ja muutenkin todella arvostettu merkki esim. briteissä. Kannattaa seurata ko. maiden foorumeita niin pysyy kärryillä. Ja mitä noihin loppukaneetteihin tulee, niin ainahan ne ovat jossain määrin juuri testaajaryhmän mieltymysten ilmentymiä, mutta hyviä huomioita kaikki silti. Sen takia tuon FWI:n linkin alunperin Murtolaan postasinkin jokaisen ihmeteltäväksi.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Komissaari - 30.12.08 - klo:11:38
Ei olla jäljessä, keskitymme olennaiseen. Tyhmä vertailu, niin erilaisia malleja. Miksi ei ollu nelosfergu tai deutzilta esim 430 ttv?
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: oltsik - 30.12.08 - klo:12:02
Ei olla jäljessä, keskitymme olennaiseen. Tyhmä vertailu, niin erilaisia malleja. Miksi ei ollu nelosfergu tai deutzilta esim 430 ttv?

Olihan se nelosfergu, nelipyttynen siis. Eiks ttv oo portaaton? Tuossa on tainnu olla tarkoitus testata koneet portaallisilla vaihteistoilla. Itse pidin portaatonta fendtiä vähän niin kuin testin verrokkina, eihän se oikein noiden muiden kanssa kuulu samaan sarjaan ::)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: ijasja2 - 30.12.08 - klo:12:12
Mitä tulee itse testiin oli siinä aika paljon ristiriitasuuksia joita ei heti kyllä sulata.
Olisko Valtralta pitänyt olla direct malli testissä?

Kun kerran jossitellaan,oishan muillakin merkeillä ollut portaattomat vaihteistot tarjolla,Valtra viimeisenä tässä junassa ts. ei vielä saatavilla vaikka jo olemassa oleva vaihteisto. Muiden mallit oli "karvalakki" malleja, paremmin varusteltujakin olisi ollut tarjolla.
Samoin metsäkäyttöön löytyy noita ulkomaaneläviäkin, ne vain varustelupajojen tuotteita koska valmistajat eivät näe niille riittävää markkinarakoa.
Metsäkäyttö Suomessakin oikeasti hyvinkin vähäistä, pienellä osalla traktoreita käydään metsänpuolella muutenkin kuin hakemassa joulukuusi. Sielläkin vahingot,mikäli niitä tulee,on enemmän kiinni ajourien tekijästä sekä kuskista kuin itse koneesta...

Ihmeellistä selittelyä testin tekemisestä,onko noita mitattuja arvoja niin vaikea sulattaa... :)
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: agricult - 30.12.08 - klo:13:19
Lainaus
Kun kerran jossitellaan,oishan muillakin merkeillä ollut portaattomat vaihteistot tarjolla,Valtra viimeisenä tässä junassa ts. ei vielä saatavilla vaikka jo olemassa oleva vaihteisto. Muiden mallit oli "karvalakki" malleja, paremmin varusteltujakin olisi ollut tarjolla.

Premium, Elite, TMS, Hexactiv, Dyna6... mun mielestä merkkiensä parasta vaihteellista (pl. Fendt) tarjontaa.

Deutzilla, NH:lla ja Claasilla ei ole tuohon luokkaan tarjota portaatonta ollenkaan vielä.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: kuu - 30.12.08 - klo:15:44

Lainaus
Ihmeellistä selittelyä testin tekemisestä,onko noita mitattuja arvoja niin vaikea sulattaa... Hymyilee

On.

Ja kuka takaa että mittaukset ovat oikein. Nythän jo paljastuivat nuo melutasomittaukset huijaukseksi.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: zetor8045 - 30.12.08 - klo:22:46

Lainaus
Ihmeellistä selittelyä testin tekemisestä,onko noita mitattuja arvoja niin vaikea sulattaa... Hymyilee

On.

Ja kuka takaa että mittaukset ovat oikein. Nythän jo paljastuivat nuo melutasomittaukset huijaukseksi.
miten niin olivat huijausta?
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: kuu - 31.12.08 - klo:00:56
Profissa kuulemma 936:lle mitattu 76,6 desibeliä, ja se on sentään 6-sylinterinen.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Timppa - 31.12.08 - klo:08:55
Profissa kuulemma 936:lle mitattu 76,6 desibeliä, ja se on sentään 6-sylinterinen.

Ylivvoimmaaanen omakehu nostaa melutasoa.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: jikow - 01.01.09 - klo:15:54
Valtra oli tuon vertailun viimeinen, Valtran
moottorikin sai vain 6 pistettä.
Mitäs tuossa lopputuloksessa on selittelemistä?
Jos Valtra olisi voittanut vertailun niin kissan kokoisilla
kirjaimilla Valtra olisi lopputuloksen traktorikansalle
ilmoittanut.
Ettäkö testivoitoilla ei ole mitään merkitystä?
On niillä.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: agricult - 01.01.09 - klo:17:59
Mitäs tuossa lopputuloksessa on selittelemistä?

No painotuskertoimet nyt ainakin, vaikka testitulokset sellaisenaan hyväksyisikin.
Otsikko: Vs: Ollaanko täällä jäljessä
Kirjoitti: Movado - 01.01.09 - klo:22:14
Tuolla on tiivistelmä suomeksi  V vs Jd

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691232790