Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 04.10.15 - klo:22:18

Otsikko: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 04.10.15 - klo:22:18
Massikka lähtenee keskolta poies kun Claas edustus tuli. Alkuun puhuttiin claas julkistuksissa ei toistaiseksi vaikuta muihin keskon edustuksiin mutta viimeisimmässä peltopirkassa ei mainita sanallakaan enää missään mainoksessa ns. myyvästi massikasta. Ihan ihmeen nopeasti tuollainen takinkääntö.

Tuleeko ne agco centereihin, meniskö takaisin DLA groupin haltuun vai oisko jopa jollain muulla mahdollisuutta?

Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: JD6630 - 04.10.15 - klo:22:28
Massikan kohtalo on kyllä mielenkiintoinen. Merkillä on kuitenkin aika merkittävä osuus traktorikaupasta edelleenkin.

Voiko valtra ottaa enään 3:tta lähes identtistä konetta myyntiin?

Kiinnostaako/saako agritekki ottaa cnh koneiden rinnalle agcolaista?

Hankkija on symbioosissa jontikan kanssa joten se lienee mahdoton vaihtoehto?

Näkisin että joko kesko jatkaa tai konefarmi ottaa massikan itselleen.
Konefarmilla kuitenkin saattaa olla intressejjä hommata joku myyvä merkki.

Pienempiä toimijoita en näe potentiaalisina edustajina.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 04.10.15 - klo:22:42
Massikka menee Agromalle
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.10.15 - klo:06:01
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:07:21
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Oksa - 05.10.15 - klo:07:43
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:07:49
Kuulin tuossa että Valmetill kirottiin sitä että nykyään osat eivät tahdo kaydä niin hyvin paikalleen kuin ennen. Ennen osat tuli kotimaastam, nykyään ostetaan alihankintana milloin mistäkin.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:07:51
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 05.10.15 - klo:07:59
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Nythän sie hyvä veli tempun teit, uudessa tonnisarjassa moottorina on Mannee
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: malanko - 05.10.15 - klo:08:04
Kuulin tuossa että Valmetill kirottiin sitä että nykyään osat eivät tahdo kaydä niin hyvin paikalleen kuin ennen. Ennen osat tuli kotimaastam, nykyään ostetaan alihankintana milloin mistäkin.
Varaosan mukana tulee kuokkaviila.  :)
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Hervast - 05.10.15 - klo:10:24
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.
 
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:10:52
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Nythän sie hyvä veli tempun teit, uudessa tonnisarjassa moottorina on Mannee

Lisää valinnan vapautta. Kohta Agcon myyjä lyö katalookin eteen jossa valitaan moottoria, vaihdelaatiikoa ja minkä väristä peltiä lyödään fergun tarroilla.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:10:56
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.

No onhan tämä ollut nähtävissä agcon sisällä jo pitkään. Iso massikka ja Valtra ovat samoja traktoreita. Tässä on vain se vika että jostain merkistä tehdään se "halppis" versio ja siihen käytetään ainoastaan edelisen sukupolven osia. Sitten on pari merkkiä joiden nimissä suunitellaan uutuudet ja näitä uutuuksia voidaan testata tässä "halppis" versiossa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: icefarmer - 05.10.15 - klo:11:39
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.
jotta että mersu ostaas ladan ja rakentas sen vaan testimielessä jokseenkin samanveroseks ku mersu, eiköhän nykyään testata näytöllä ja lykätä tuote markkinoille ;D ;D ;D ;D

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.

No onhan tämä ollut nähtävissä agcon sisällä jo pitkään. Iso massikka ja Valtra ovat samoja traktoreita. Tässä on vain se vika että jostain merkistä tehdään se "halppis" versio ja siihen käytetään ainoastaan edelisen sukupolven osia. Sitten on pari merkkiä joiden nimissä suunitellaan uutuudet ja näitä uutuuksia voidaan testata tässä "halppis" versiossa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: JösseJänis - 05.10.15 - klo:12:54
Massikka lähtenee keskolta poies kun Claas edustus tuli. Alkuun puhuttiin claas julkistuksissa ei toistaiseksi vaikuta muihin keskon edustuksiin mutta viimeisimmässä peltopirkassa ei mainita sanallakaan enää missään mainoksessa ns. myyvästi massikasta. Ihan ihmeen nopeasti tuollainen takinkääntö.

Tuleeko ne agco centereihin, meniskö takaisin DLA groupin haltuun vai oisko jopa jollain muulla mahdollisuutta?

Konsernin kaikkia merkkejä ei välttämättä ole järkevää myydä saman katon alta. Kun erilliset myyntiorganisaatiot kilpailevat toisiaan, mutta ennen kaikkea myös muita vastaan, saavutetaan yleensä yhteensä korkeampi markkinaosuus kuin sillä, että laiskasti kaupitellaan tyyliin, osta mikä vain näistä kolmesta, hyviä ne on kaikki.

Yksi mahdollinen koti Massikalle olisi Y-Maatalous. Hankkijallahan on historiassaan kokemusta vastaavista järjestelyistä, jotka mahdollistivat aikoinaan MF:n myynnin Konekappa Pellervon kautta hallin toisessa päässä samaan aikaan, kun hakasten alla kaupiteltiin Valumöttiä.

Y-Maataloudesta on tullut merkkien varastointipaikka. Siltä on viety tuote- ja tarvikekauppa ja jopa varaosien myynti edustamiinsa laitteisiin. Edustuksia haalitaan, jotta ne eivät menisi kilpailijoille, mutta markkinointiin ei anneta panoksia. Siihen ajatusmalliin sopisi hyvin Verkussonnin ottaminen "myyntiin" periaatteella, kyllähän tämmöisen täältä saa, jos ihan välttämättä haluatte, mutta ennemmin kannattaa ostaa JD.

Tällöin ei tietenkään toteudu tuo konsernin tuotteiden tehokkaampi kokonaismyynti, mutta sitähän ne eivät Agcossa voi tietää.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: SDF - 05.10.15 - klo:14:07
Joo se oli hauska että ensiksi ilmoitettiin ettei Claasin tulo vaikuta muihin kone-edustuksiin. Tosin Keskon miehet puhuivat jo tuolloin että Massikka taitaa lähteä.

Syitä on varmaan monia, mutta luultavasti Kesko sai Claasin kanssa hyvän diilin, rahallisesti. Kun Kesko on jo Baltiassa myynyt Claasia, ja suomessa puimureita, niin nyt keskittämällä Suomessa traktorit Claasille, tulee Keskosta entistä suurempi asiakas Claasille. Enemmän volyymia, halvempi hinta. Toisaalta Claas myös haluaa Suomen traktorimarkkinoille, joten tehdas laskee hintaa senkin takia. Ei sillä että se täällä hinnoissa näkyisi, mutta Keskolle jää viivan alle enemmän  8)

Massikassakaan ei varmaan sinänsä mitään vikaa ole. Mitkä lie takuukorjausprosentit nykyään. Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: supersammakko - 05.10.15 - klo:14:36
Syitä on varmaan monia, mutta luultavasti Kesko sai Claasin kanssa hyvän diilin, rahallisesti. Kun Kesko on jo Baltiassa myynyt Claasia, ja suomessa puimureita, niin nyt keskittämällä Suomessa traktorit Claasille, tulee Keskosta entistä suurempi asiakas Claasille. Enemmän volyymia, halvempi hinta. Toisaalta Claas myös haluaa Suomen traktorimarkkinoille, joten tehdas laskee hintaa senkin takia. Ei sillä että se täällä hinnoissa näkyisi, mutta Keskolle jää viivan alle enemmän  8)
Enemmän luulen, ettei kesko mitään unelmadiiliä saanut, välttämätön toimenpide ettei olisi tullut vieläkin huonompaa diiliä. Olisivat saaneet myydä landinia seuraavaksi.

Suomessa on runsaasti joutilaita konemyyjiä nyt, ja samoin masserin jälkimarkkinointikin pysyy kunnossa, niin valmistaja voi suunnitella kaikenlaisia myyntikanavia varsin vapaasti. Kollmen merkin myyminen on kyllä hankalaa, ne pitäisi segmentoida ja hinnoitella selvästi erilleen. Samoin oman merkin myyminen kilpailevan organisaation kannalta ei ole kenellekään kovin palkitsevaa, ne raamit millä töitä tehdään on silloin aika tiukkaan saneltu.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: -SS- - 05.10.15 - klo:15:00
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: SDF - 05.10.15 - klo:15:27
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-
Hö, ei kyllä ollut tarkoituskaan eri aikakausien merkkejä vertailla, vaan 2000-luvun alun tilanne. Zetorin tilastoa en tiedä, ja Leylandin myynti oli heikohkoa tuolloin  ;D

Syitä on varmaan monia, mutta luultavasti Kesko sai Claasin kanssa hyvän diilin, rahallisesti. Kun Kesko on jo Baltiassa myynyt Claasia, ja suomessa puimureita, niin nyt keskittämällä Suomessa traktorit Claasille, tulee Keskosta entistä suurempi asiakas Claasille. Enemmän volyymia, halvempi hinta. Toisaalta Claas myös haluaa Suomen traktorimarkkinoille, joten tehdas laskee hintaa senkin takia. Ei sillä että se täällä hinnoissa näkyisi, mutta Keskolle jää viivan alle enemmän  8)
Enemmän luulen, ettei kesko mitään unelmadiiliä saanut, välttämätön toimenpide ettei olisi tullut vieläkin huonompaa diiliä. Olisivat saaneet myydä landinia seuraavaksi.
Niin että Agcon suunnalta halutaan Massikka muualle. Mahdollista.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Viljelijä - 05.10.15 - klo:15:31
Autopuolella näyttää monen merkin edustus pelaavan. Miks ei traktoreissa?
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 05.10.15 - klo:15:36
fergun soppari on varsin mielenkiintoinen. Esim. Deutsia ei voi edes myyä kilpailukykyiseen hintaan.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: supersammakko - 05.10.15 - klo:16:52
Niin että Agcon suunnalta halutaan Massikka muualle. Mahdollista.
Lähinnä tarkoitin että claas tahtoo olla full-lineri Suomessakin ja Keskolla ei ole varaa vaarantaa claasin edustusta.

Lisäksi tässä kurjassa taloustilanteessa ja traktorikaupan kuopassa, varsin huonolla masserimyynnillä, saattaa claasin tarjous muutaman vuoden markkinointirahasta houkutella...

Mitäänsanomaton en asiasta tiedä, mutta hyvät arvaukset.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: fenu - 05.10.15 - klo:22:51
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis. Kun puhutte siitä että mikä kone on koottu mistäkin osista, teillä unehtuu tärkein komponentti. Johtosarjat ja ennen kaikkea liittimet niissä sekä anturit. Aika rankasti kilpailutettu ala ja se näkyy laadussa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: MFV8 - 05.10.15 - klo:23:13

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Jos otetaan mikä tahansa Dyna-4/6 -malli niin voi sanoa että ne on 100% Massikkaa, no moottori ei enää ole "oma" Perkins mutta eihän se ole yli 20 vuoteen samaa firmaa enää ollutkaan. Voimansiirto on MF:n oma keulasta perään, samoin ohjaamo. Ja kokoonpanokin tapahtuu samassa tehtaassa jossa Massikoita on koottu jo 60-luvulla.

Norjassa muuten MF oli myyntitilastojen ykkönen viime vuonna ja siellä myynti oli n. 1000 traktoria enemmän vuodessa kuin Suomessa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: supersammakko - 05.10.15 - klo:23:31
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: ht - 05.10.15 - klo:23:36

Norjassa muuten MF oli myyntitilastojen ykkönen viime vuonna ja siellä myynti oli n. 1000 traktoria enemmän vuodessa kuin Suomessa.

Norjalaiset nyt on muutenkin vähän kummallista sakkia.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: iskra - 06.10.15 - klo:19:46
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-

 Paras traktori Keskolla on ollut Nuffield aikoinaan,,
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 06.10.15 - klo:20:48
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-

 Paras traktori Keskolla on ollut Nuffield aikoinaan,,

Varmasti Keskolle. Sillä Kesko nousi varteenotettavaksi konekauppiaaksi. Mutta kyllä nyt kun olen itse vahvasti siirtynyt myös Leyland kantaan, niin onhan siinä nyt herrajestas traktoria tuommoisessa 472:ssa tai 262 Synchrossa vielä tähän 2020 luvun vaatimuksiinkin mihin nuffi ei kyllä kykene kuin suomalaisen lisävaihteensa ja aikansa oikeasti riippumattomalla ulosotolla joita esmes fergussa ei ollut edes 80 luvulla vielä kaikissa malleissa saatavilla.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 06.10.15 - klo:20:54

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Jos otetaan mikä tahansa Dyna-4/6 -malli niin voi sanoa että ne on 100% Massikkaa, no moottori ei enää ole "oma" Perkins mutta eihän se ole yli 20 vuoteen samaa firmaa enää ollutkaan. Voimansiirto on MF:n oma keulasta perään, samoin ohjaamo. Ja kokoonpanokin tapahtuu samassa tehtaassa jossa Massikoita on koottu jo 60-luvulla.

Norjassa muuten MF oli myyntitilastojen ykkönen viime vuonna ja siellä myynti oli n. 1000 traktoria enemmän vuodessa kuin Suomessa.

No sama vaiheloota löytyy Claasista. Massikat kasattiin Englannissa ja "jäte joonaat" ranskassa. Rasnkalisilta pitäisi kieltää kaikki moottorilla liikkuvien vehkeitten teko ja suunittelu.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Hervast - 06.10.15 - klo:20:56
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 06.10.15 - klo:21:05
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Red Bull - 06.10.15 - klo:21:12
Ajattelis jotta Keskon olis kannattanu hankkiutua Claassista kokonansa eroon. Puimurit varmaan ainoita jotka eivät ole aivan pommeja. Masseritkaan niin häävejä taida olla, mutta ostajat on kuitenkin merkkiuskollisia..  :D
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Neke - 06.10.15 - klo:21:25
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.

Miksi terminator ei ole koneiden maahantuoja.

Vastaan itse: kun ei ole niitä varoja. (euroja)
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 06.10.15 - klo:21:27
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.

Miksi terminator ei ole koneiden maahantuoja.

Vastaan itse: kun ei ole niitä varoja. (euroja)

Voi tulla Neke asiakaaksi ja sen jälkeen lauletaan että kusessa ollaan!
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: mike - 06.10.15 - klo:21:37
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-

 Paras traktori Keskolla on ollut Nuffield aikoinaan,,

Varmasti Keskolle. Sillä Kesko nousi varteenotettavaksi konekauppiaaksi. Mutta kyllä nyt kun olen itse vahvasti siirtynyt myös Leyland kantaan, niin onhan siinä nyt herrajestas traktoria tuommoisessa 472:ssa tai 262 Synchrossa vielä tähän 2020 luvun vaatimuksiinkin mihin nuffi ei kyllä kykene kuin suomalaisen lisävaihteensa ja aikansa oikeasti riippumattomalla ulosotolla joita esmes fergussa ei ollut edes 80 luvulla vielä kaikissa malleissa saatavilla.
---------------------------------------------------------------------
Mikä on riippumaton ulosotto? Kaksoiskytkin?

Tuli massikkaan jo 1956.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: mike - 06.10.15 - klo:22:02
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Ärrpää - 06.10.15 - klo:22:06
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.

 Ei taida lohduttaa laatikkovikasen valtu-masserin omistajia...
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: 42 - 06.10.15 - klo:22:35
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: 42 - 06.10.15 - klo:22:40
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.

 Ei taida lohduttaa laatikkovikasen valtu-masserin omistajia...
Ennen vanhaan ferkun mies osas koota multipowerin vaikka silmät ummessa – harjoitus teki mestarin. :)

Nyt uusin sukupolvi on varsinaisia boksin johtosarjojen tinaajia. loodat ym varaosat saa keskolta viimeistään 4kk odottelun jälkeen. :-[
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: case5150 - 06.10.15 - klo:23:18
Rauhoottukaa nyt...
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: MFV8 - 06.10.15 - klo:23:52
No sama vaiheloota löytyy Claasista. Massikat kasattiin Englannissa ja "jäte joonaat" ranskassa. Rasnkalisilta pitäisi kieltää kaikki moottorilla liikkuvien vehkeitten teko ja suunittelu.

No se vaihdeloota on MF:n suunnittelema alunperin, ekat versiot saaneet alkunsa jo 70-luvulla MF:n suunnitteluosastolla USA:ssa. Aika suppea on tietämys merkistä jos luulee että kaikki MF:n toiminta on ollut Englanti-Ranska -akselilla  ;D
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: fenu - 07.10.15 - klo:06:56
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.


Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: SDF - 07.10.15 - klo:12:16
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: Terminator II - 07.10.15 - klo:12:45
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.

Kyllä pitää olla kovat fergu lasit silmillä että kehuu vergun dyna-4/6.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: fenu - 07.10.15 - klo:13:05
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.

Kyllä pitää olla kovat fergu lasit silmillä että kehuu vergun dyna-4/6.

Kyllä ne lasit kasvaa päähän jos ongelmitta on toiminut. Kuitenkin aika monta merkkiä ollut itellä ja on tälläkin hetkellä.
En voi moittia kuitenkaan dyna laatikkoa yhtään. Ainut rempattava osa on massikassa oleva sisu ja sen paska viskotuuletin joka ei muista pyöriä.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: kkk - 07.10.15 - klo:17:45
Eikö sitä viskoo voi jäykistää  ???
Mulla oli joskus Buick missä ruuvasin viskon peltikattoruuveilla kiinteäksi  ;D Hyvin toimi..
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: fenu - 07.10.15 - klo:19:24
Talvella vähän paska tuollainen aina täysillä pyörivä visko. Ilmeisesti aika monessa uudemmassa valtrassa ja massikassa tämä ongelma. Laiska visko aiheuttaa sit  huonon välijäähdyttimen toiminnan.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 07.10.15 - klo:21:02
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-

 Paras traktori Keskolla on ollut Nuffield aikoinaan,,

Varmasti Keskolle. Sillä Kesko nousi varteenotettavaksi konekauppiaaksi. Mutta kyllä nyt kun olen itse vahvasti siirtynyt myös Leyland kantaan, niin onhan siinä nyt herrajestas traktoria tuommoisessa 472:ssa tai 262 Synchrossa vielä tähän 2020 luvun vaatimuksiinkin mihin nuffi ei kyllä kykene kuin suomalaisen lisävaihteensa ja aikansa oikeasti riippumattomalla ulosotolla joita esmes fergussa ei ollut edes 80 luvulla vielä kaikissa malleissa saatavilla.
---------------------------------------------------------------------
Mikä on riippumaton ulosotto? Kaksoiskytkin?

Tuli massikkaan jo 1956.

Massikkojen yleisin polkimesta toimiva kaksoiskytkin ei ole riippumaton ulosotto. Ulosottoa ei saa traktorin liikkuessa kytkettyä pois ja päälle pysähtymättä.
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: -SS- - 07.10.15 - klo:21:24
Joo leukku ptyhyi riippumaton mutta ei kuitenkaan riippumaton. Siinä rämistelet työlaitetta nostaessa, koska noissa malleissa pysähtyy hydraulipumppu jos sen voa-kytkimen irrottaa.

Sitten keltaisissa jo on moottoriin kytketty hydraulipumppu, noin 20 vuotta myöhemmin kuin muilla, vaikka viisnollakakkosessa valmetissa. Jos se leukun perinteinen oli niin helvetin hyvä, miksipä sitten menivät muuttamaan sen ?

Jos rahaa näytti, niin sai major fordsonniinkin -58 malliin jo kaksoiskytkimen, jolla liike pysähtyi poljinta puoliväliin painamalla ja voa pysähtyi pohjaan painamalla.

-SS-
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 07.10.15 - klo:21:33
Joo leukku ptyhyi riippumaton mutta ei kuitenkaan riippumaton. Siinä rämistelet työlaitetta nostaessa, koska noissa malleissa pysähtyy hydraulipumppu jos sen voa-kytkimen irrottaa.

Sitten keltaisissa jo on moottoriin kytketty hydraulipumppu, noin 20 vuotta myöhemmin kuin muilla, vaikka viisnollakakkosessa valmetissa. Jos se leukun perinteinen oli niin helvetin hyvä, miksipä sitten menivät muuttamaan sen ?

Jos rahaa näytti, niin sai major fordsonniinkin -58 malliin jo kaksoiskytkimen, jolla liike pysähtyi poljinta puoliväliin painamalla ja voa pysähtyi pohjaan painamalla.

-SS-
Luiksää, kyse oli oikeasti riippumattomasta ulosotosta Nuffi-ajalla. Vain tietääkseni DB ja Nuffi tarjosi brittitraktoreista sellaista. DB:stä en ole sata varma, oliko livedrive käsikytkimellä?
Otsikko: Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kirjoitti: -SS- - 07.10.15 - klo:22:33
Luin. Fordson  live pto on ihan samanlainen irrotusvivut oli yhdistetty samaan polkimeen kahdella tangolla.

Ja 1965 oli ford 4000 ja 5000 jo nykypäivää. Sekä voimanotto että nostolaite täysin traktorin liiketilasta riippumattomat. Niin kuin 2015 jo pidetään normina.

-SS-