Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mopomies - 30.09.15 - klo:14:37
-
PASKAA SE KETÄÄN KIINNOSTA!!
-
Luulisi sen kiinnostavan... Valtiota. Kysehän on veronkierrosta ilmoittamalla virheellisiä tietoja minkä perusteella autosta maksettu autovero on määräytynyt. Jos säästö veroissa on ollut vaikka 3000€/auto* 50 000 autoa, sehän tekee 150 milj.€ saamatta jääneitä veroja.
Luulis Stubbia kinnostavan? ???
-
Sitten se alkaa kiinostamaan kun VW kustantaa sen uuden ohjelman autoon ja katsastusmies tarkistaa että se on asennettu, että se auto menee katsastuksesta läpi. Jos se ei vielä ketään kiinnosta, mutta auton tehot ja kulutus tulee kiinostamaan. Osa hevosista jää pajalle ja jäljelle jääneet ovat janoisempia
-
Eiköhän kyseessä ollu vain yhden bitin muutos. Eli ei mitään pokseja tarvii vaihtaa. Kunhan huolehtii, että katkaisija on oikeassa asennossa. Ainakin katsastuksen ajan.
Päästöt: Ei ne kiinnosta ketään.
-
Miten on nää lastulla viritetyt. Tavalliselle autonkäyttäjälle tuo huijaus tuskin merkkaa pajoakaan?
-
Päästöt: Ei ne kiinnosta ketään.
Kyllä ne kiinnostavat, usko vaan. Ja juuri tuosta syystä...
Luulisi sen kiinnostavan... Valtiota. Kysehän on veronkierrosta ilmoittamalla virheellisiä tietoja minkä perusteella autosta maksettu autovero on määräytynyt. Jos säästö veroissa on ollut vaikka 3000€/auto* 50 000 autoa, sehän tekee 150 milj.€ saamatta jääneitä veroja.
Päästövähennystavoitteiden saavuttamiseksi eli viranomaisten huijaamiseksi tuo filunki on tehty.
-
Päästöt: Ei ne kiinnosta ketään.
Kyllä ne kiinnostavat, usko vaan. Ja juuri tuosta syystä...
Luulisi sen kiinnostavan... Valtiota. Kysehän on veronkierrosta ilmoittamalla virheellisiä tietoja minkä perusteella autosta maksettu autovero on määräytynyt. Jos säästö veroissa on ollut vaikka 3000€/auto* 50 000 autoa, sehän tekee 150 milj.€ saamatta jääneitä veroja.
Päästövähennystavoitteiden saavuttamiseksi eli viranomaisten huijaamiseksi tuo filunki on tehty.
Eikös suomessa veroteta hiilidioksidien mukaan ja nää autot ylitti typinoksidit? Eli ei muuta verotusta mihinkään suuntaan..
-
Päästöt: Ei ne kiinnosta ketään.
Kyllä ne kiinnostavat, usko vaan. Ja juuri tuosta syystä...
Luulisi sen kiinnostavan... Valtiota. Kysehän on veronkierrosta ilmoittamalla virheellisiä tietoja minkä perusteella autosta maksettu autovero on määräytynyt. Jos säästö veroissa on ollut vaikka 3000€/auto* 50 000 autoa, sehän tekee 150 milj.€ saamatta jääneitä veroja.
Päästövähennystavoitteiden saavuttamiseksi eli viranomaisten huijaamiseksi tuo filunki on tehty.
Eikös suomessa veroteta hiilidioksidien mukaan ja nää autot ylitti typinoksidit? Eli ei muuta verotusta mihinkään suuntaan..
Jos kulutus kasvaa niin hiilidioksidimäärä kasvaa
-
Loppujen lopuksihan tämä tietää sitä, että päästötavotteisiin ei päästä.
-> nyt aletaan rokottamaan entistä enemmän niitä jotka saastuttavat. Eli maataloutta ja vanhojen autojen omistajia :(
-
Päästöt: Ei ne kiinnosta ketään.
Kyllä ne kiinnostavat, usko vaan. Ja juuri tuosta syystä...
Luulisi sen kiinnostavan... Valtiota. Kysehän on veronkierrosta ilmoittamalla virheellisiä tietoja minkä perusteella autosta maksettu autovero on määräytynyt. Jos säästö veroissa on ollut vaikka 3000€/auto* 50 000 autoa, sehän tekee 150 milj.€ saamatta jääneitä veroja.
Päästövähennystavoitteiden saavuttamiseksi eli viranomaisten huijaamiseksi tuo filunki on tehty.
Eikös suomessa veroteta hiilidioksidien mukaan ja nää autot ylitti typinoksidit? Eli ei muuta verotusta mihinkään suuntaan..
Juu olet oikeassa. Sain valistusta aiheesta. Typen oksidit ja hiukkaspäästöt on syynissä tuolla rapakon takana.
-
-> nyt aletaan rokottamaan entistä enemmän niitä jotka saastuttavat. Eli maataloutta ja vanhojen autojen omistajia :(
Kuinkas nyt käy maajussille jolla on vanha auto :-\
-
-> nyt aletaan rokottamaan entistä enemmän niitä jotka saastuttavat. Eli maataloutta ja vanhojen autojen omistajia :(
Kuinkas nyt käy maajussille jolla on vanha auto :-\
Me maksetaan automme nyt kolmannen kerran ;D
-
-> nyt aletaan rokottamaan entistä enemmän niitä jotka saastuttavat. Eli maataloutta ja vanhojen autojen omistajia :(
Kuinkas nyt käy maajussille jolla on vanha auto :-\
Me maksetaan automme nyt kolmannen kerran ;D
Ja minä kun olen kantanut huolta omasta hiilijalanjäljestäni viimeisen päälle. Yksikään kolmesta autosta ei kulje 100km:ä alle 12.5 litran. Paitsi ehkä laittamalla vaimon rattiin... 8)
-
Ei tavallista ihmistä kiinnosta, paljonkon auton päästöt ovat. Tärkeintä on, että saa tankata mahdollisimman halvalla.
-
Ei tavallista ihmistä kiinnosta, paljonkon auton päästöt ovat. Tärkeintä on, että saa tankata mahdollisimman halvalla.
Ennen oli komiaa kun auto vei paljon pensaa :D
-
Eikös suomessa veroteta hiilidioksidien mukaan ja nää autot ylitti typinoksidit? Eli ei muuta verotusta mihinkään suuntaan..
Juu olet oikeassa. Sain valistusta aiheesta. Typen oksidit ja hiukkaspäästöt on syynissä tuolla rapakon takana. [/quote]
Valistaisiko joku asiasta huonosti tietävää ja tällä hetkellä vähän uutisia lukevaista ja kuuntelevaista. Vero menee tosiaan hiilidioksiidin mukaan, mutta palotapahtumassa nuo typen oksidit ja hiukkaset syntyvät. Pystyykö niihin vaikuttamaan ilman uusia moottorin lisälaitteita (esim. ureaa tms. joita on joissain uusissa autoissa) ilman etteivät hiilidioksiidipäästöt muutu? Kai kaikki päästöt on virallisesti mitattu samanaikaisesti, joilloin pelkän moottorin ohjausohjelman muutos vaikuttaisi kaikkiin päästöihin? Jälkikäteen uudelleen ohjelmointi vaikuttaa kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta viralllisiin päästöihin se ei vaikuta.
-
Ymmärtääkseni pystyy. Tosin siinä samalla saattaa sitten vaikka teho tippua puoleen....
-
Typen oksidit syntyvät ilmassa olevasta typestä, korkeissa lämpötiloissa, happiyljäämän vallitessa, näitä siis syntyy, kun poltetaan moottorissa tehokkaasti se polttoaine, suurella ruiskutuspaineella ja pienellä pisarakoolla. Korkea palolämpötila ja hyvä polttoilman hengitys tuo siis hyötysuhdehyppäyksen. Helpoin tapa hallita ja vähentää noita typen oksideja on poistaa ahtimet, alentaa ruiskutuspaine 150 bar, tukkia puolet ilmanputsarista muovilla ja ajaa koko ajan musta savutuuba pakoputkesta pöllyten.
Pakokaasukierrätyksellä ja jälkiruiskutuksella vähennetään noita pahoja typen oksideja. Sivuvaikutuksena saadaan pikimoskaa täynnä oleva imusarja. Ureaa voidaan ruiskuttaa kuumiin palokaasuihin, syntyy ammoniakkia ja sitten katalysaattori pelkistää typen oksidit uudestaa typpikaasuksi. Nämä vaativat omat laitteisonsa, ja useissa uudehkoissa kuorma-autoissa on kuulunut näkyvän semmoista, että kojetauluun tulee joulukuusenvalot, ureajärjestelmä lakkaa toimimasta, ja sitten ryömitään puolella teholla mäet ylös, jos edes pääsee.
Volkkarit vaan ovat perinteisesti menneet reippaalla väännöllä ihmeen vähällä polttoaineella. Käyttäjän kukkarosta nuo katalyytit ja ureat sun muut ovat pois.
-SS-
-
Semmoinen tuosta typen oksidista, puun pienpoltossa nitä syntyy todistetusti ja paljon. Tiili- tai kiviuuneissa pesän lämpötila voi olla 800 - 1300 astetta, tulitiilet punertavina, jolloin ihan palamisilmastakin, saati sitten poltettavan eloperäisen materiaalin typpiyhdisteistä syntyy typen oksideja.
Pienhiukkasten ja typen oksidien yhdistäminen noissa kirjoituksissa johtuu siitä, että typen oksidit toimivat ilmakehässä pienhiukkasten synty-ytiminä.
Eli dieselmoottorissa tehokas ruiskutus, korkean lämpötilan palaminen ja palamisilman ylimäärä johtaa pienhiukkasten, varsinkin noen vähenemiseen, mutta typen oksidien lisääntymiseen, josta seurauksena taas sitten tulee nanohiukkasia ilmaan.
-SS-
-
kohta net sitten määräävät koko dieselkaluston uusiin mittauksiin ja kohta siitä sitrten käyttökieltoon. eläköön pensavehkeet!
-
Jokaiseen autoon ja saunan kiukaaseen vesitankki, johon kakshappinentyppi saadaan vangittua. Toinen vaihtoehto on hommata joka kiukaaseen oma hiukkaskiihdytin, millä erotetaan happi ja tyypi toisistaan.
Tai sitten ei tehdä yhtään mitään.
-
Onneksi ei ole VW virman autoja käytössä.
-
Onneksi ei ole VW virman autoja käytössä.
ei oo eikä tuu
-
Järjestysnummerot 12 ja 14 menossa, ensimmäinen (ja tietysti dieseli) jo 1986, hyvää Made in germany laatua. Köhköh... ;)