Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: prestige - 28.09.15 - klo:08:55
-
JD 6620 nopeusmittari dikitaalinen ja manuaalinen nopeusmittari ei toimi. Kaikki muut toiminnot mittaristossa toimii. Missäköhän vika ?
-
Kas kohtalotoveri :)
Oma 6320 lienee tuolta osin aivan samaa tekniikkaa. Digitaali- ja neulanäyttö saavat saman tiedon eli ovat saman asian erilaisia näyttöjä.
Meillä vaihdettiin nopeusmittarin anturi (kapasitiivinen tai vastaava simppeli kapistus) useampi vuosi sitten:
ei vaikutusta. Ajattelin, että pärjään ilmankin, enkä jaksa viedä konetta pajalle, jotta testaisivat anturitulot tietokoneella.
Sitten ilmaantui vika, että kone herjaa vaihteistoöljyn suodattimen olevan tukkeutunut: tuskin on, kun oli vaihdettu. Vaihdettiin paineanturi: ei vaikutusta.
Tämä vika on lämpötilariippuvainen eli kylmänä tulee alkuun, mutta häipyy itsekseen. Nyt alkaa digitaalinäytöstä häipyä hiljalleen
numeroiden sekmenttejä.
Luulen, että kaikkien vikojen takana on kojelaudan sisällä oleva tietokone, joka alkaa vikaantumaan. Korjaus: vaihto uuteen kojetauluun. Hinta ?
-
Varmaan samaa saksalaista paskaa kuin nuo volkkaritkin,Jontikat on syytä jättää ostamatta,vikaa vikaa ja jälleen vikaa sekä pyöränpultitkin katkeilevat.
-
Varmaan samaa saksalaista paskaa kuin nuo volkkaritkin,Jontikat on syytä jättää ostamatta,vikaa vikaa ja jälleen vikaa sekä pyöränpultitkin katkeilevat.
Runko pultit kanssa katkeilee ei kalkin kylvöön kynnökselle ei ;)
-
2000 ekua se maksaa ihanan halpaa ajaa saksalaisella. ;D
-
Varmaan samaa saksalaista paskaa kuin nuo volkkaritkin,Jontikat on syytä jättää ostamatta,vikaa vikaa ja jälleen vikaa sekä pyöränpultitkin katkeilevat.
Ei mulla ole Volkkarista menny yhtään pyöränpulttia. Mut jos sitä vähän lastuttais että tulis kunnon päästöt niin sitte vois katketakin... ::)
-
2000 ekua se maksaa ihanan halpaa ajaa saksalaisella. ;D
En nyt ihan usko, hintaa meinaan.
-
Mikalta vois löytyä apua ongelmaan on korjannut vallun ja jontikan mittareita https://www.facebook.com/mikansahkopaja?fref=ts
-
vikakoodit? näyttääkö voimanoton kierrokset? 6320 on samanlaiset anturit molemmissa et voihan niitä kokeilla vaihtaa ristiin...tuskin se mittaristossa vika on.
-
Joo . Oisko vika jossain tietokoneen puolella. Laitteessa on 50 laatikko ottanut kierroksia suurimmalla vaihteella noin 2200, nyt poika huomasi eilen että ottaa isoimmallakin täydet 2500. Kulkee GPS:n mukaan melkein 60 km/h.
-
Jos tietokone ei saa sitä nopeustietoa sieltä anturista niin voi aiheuttaa kaikenlaista vaivaa myös vaihteiston puolella. Eikö ne vikakoodit sais luettua ihan iteksee ohjekirjan ohjeiden pohjalta..
-
vaiha kaapeli vaiha poksi
-
Joo . Oisko vika jossain tietokoneen puolella. Laitteessa on 50 laatikko ottanut kierroksia suurimmalla vaihteella noin 2200, nyt poika huomasi eilen että ottaa isoimmallakin täydet 2500. Kulkee GPS:n mukaan melkein 60 km/h.
Kuinka tuon saman vian sais mullekki ;D
-
Mikalta vois löytyä apua ongelmaan on korjannut vallun ja jontikan mittareita https://www.facebook.com/mikansahkopaja?fref=ts
Näistä keskustelluista vioista tuttu on tuo jontikan LCD-näytön segmenttien häviäminen. Sieltä hajoaa nauhakaapeli, toistakymmentä jo korjannut.
Nopeustiedon häviämisestä ensimmäisenä tarkastaisin anturin maadoituksen ja onko tarpeeksi lähellä hammastusta josta pulssit tulee. Voi myös kokeilla laittamalla porakoneeseen pyörimään jonkun raudanpalan (tai magneetin, anturin tyypistä riippuen) ja antaa sillä anturille pulsseja.
Mika
-
Varmaan samaa saksalaista paskaa kuin nuo volkkaritkin
JD:llä ei ole saksalaisuuden kanssa paljoakaan tekemistä, vaikka Lanzilta ostettu kokoonpanotehdas siellä sijaitseekin.
Sielläkin tehtyjen koneiden tyyppikilvessä lukee Deere & Company, Moline, IL, USA ja osingotkin ovat aina tulleet taaloissa ilman saksalaismallista verojen anomispelleilyä 8)