Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Vellu67 - 27.09.15 - klo:10:39
-
Osaako joku auttaa seuraavanlaisen ongelman kanssa. Power Shift vaihteissa toimii vain 2 vaihde. 1,3,4 ei toimi ja power shift varoitusvalo syttyy. Kytkintä pohjaan painaessa varoitusvalo vilkuttaa kuusi kertaa. Kun traktori lämpenee saattaa myös nuo 1,3,4 vaihteetkin toimia, mutta siis saattavat toimia. Mistähän lähtis vikaa paikallistamaan ?
-
Mä katsoisin ensin mitä öljyä lootassa on
-
Hydrauliikka suodatin ehkä käynyt ahtaaksi.Ei välttämättä sähköpuolen ongelma
-
Jos ei noissa edellä olevissa vikaa niin se perinteinen casen tauti pakkojen sulaminen ja tiivisteiden.
-
Toimiiko joku muu öljy kuin Casen oma ?
-
Minä en kyllä usko että tuokaan vika johtuu öljyistä siellä on jotakin muuta häikkää.
-
Kylymänä falskaa tiivisteet ja lämpösenä ei ihan niin paljoo?
-
Vai pakat sulaneet, höpöpö. SAS hyvä nyt puhutaan traktorista, ei suolahtelaisesta sementtimyllystä.
Itse alottasin pakkojen paineantureista. Jokaiselle pikavaihteelle on oma anturi, löytyvät siitä hydraulisuodattimen yläpuolelta akkujen takaa.
Maksavat jotain 300€/kpl.
-
Vai pakat sulaneet, höpöpö. SAS hyvä nyt puhutaan traktorista, ei suolahtelaisesta sementtimyllystä.
Itse alottasin pakkojen paineantureista. Jokaiselle pikavaihteelle on oma anturi, löytyvät siitä hydraulisuodattimen yläpuolelta akkujen takaa.
Maksavat jotain 300€/kpl.
Tosi asia on että pakat on casen ongelma no : 1niin monta surullista tarinaa olen kuullut.
-
kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?
-
kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?
Hyvin kustu jos 5000 houria pääsee.
-
kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?
Hyvin kustu jos 5000 houria pääsee.
Vallulle 3000h on jo kova saavutus
-
Pakkahommat ovat kyllä melkoista tuurinkauppaa, on 15000 tuntia menty samoilla pakoilla joissakin traktoreissa kun toisella on samasta mallista yhtenään joku pakka sileänä. Käyttö, huolto, ajotapa tai tuuri vaiko sattuma sitten lienee on syynä kestävyyseroihin, tiedä häntä.
-
Se on toi lämpimänä toimiminen tässä se erityispiirre...tai siksi siihen tartuin, kun meillä on sama ongelma (5130 vm. 1995). Tosin vain kolmospikavaihteen kanssa. Siihen olen paineanturin vaihtanut, mutta aina 2-3-4 tai 4-3-2 vaihdoksessa kolmonen tilttaa. PAITSI kun on tunnin äestänyt/kyntänyt/ajanut lietettä tms. niin johan menee kolmonen päälle ja ohikin molempiin suuntiin. Jotenkin vaan varovasti olen sitä kolmosta yrittänyt käyttää, kun vähän tuntuu niinku luistaisi (en kyl tiedä miten se käyttäytyy jos se luistaa, mulle vaan on tullu semmoinen tunne). Tunnit ihan vähän vaille 12 tuhatta, meillä ollut kahdeksan vuotta, tullessa tunnit 9000.
Paineanturin vaihto ei siis vaikuttanut käytökseen. Ykköseenkin tarttis vaihtaa, kun sen temppuilu ei tunnu riippuvan lämpötilasta. Onneks sitä ei niin tarviikkaan, mut toi kolmonen olis kiva monessa hommassa.
Muoks. mulle huollon arvaus oli, että vois olla kolmosen pakka halki ja paineet karkais sen vuoksi. Mut se ei mun mielestä korjaantuisi lämpöisenä?
Kuusi välähdystä tarkoittaa "No clutch pressure or multiple clutch pressures" eli "ei painetta pakalla tai paine usealla pakalla yhtäaikaa". Sen voi aiheuttaa
1) pressure switch circuit shorted to ground eli painekytkimen piiri oikarissa maahan
2) faulty pressure switch eli viallinen painekytkin
3) open circuit in one or more pressure switch circuits eli katkos yhdessä tai useammassa painekytkimen piirissä
4) one or more solenoids stuck in ON position eli yksi tai useampi solenoidi jumiutunut "päällä" asentoon
5) faulty control module eli viallinen ohjausyksikkö
-
Jos hiukankin ymmärtää Power Sift vaihteiston tekniikkaa, niin tietää että ajotavalla, varsinkin suuremmilla nopeuksilla, on väistämättä vaikutusta kestävyyteen. Toki muut toimintahäiriöt ja vääränlaiset öljyt vaikuttaa toisinaan asiaan.
-
Tosi asia on että pakat on casen ongelma no : 1niin monta surullista tarinaa olen kuullut.
Hyvin kustu jos 5000 houria pääsee.
Kuse kengilles. Mulla vajaa 8tonnia mittarisa ja avaamaton laatikko. Näitä on useampi täsä tutuilla, tunnit 5000-14000. Ainoastaan yhdestä viiskympistä on pakat laitettu, mutta se veti yhen kesän helvetillistä kusitiinua +200hv tehoilla. Remonttimies käytti penkisä ja ihmetteli miten on nuinki kauan pysyny kasassa.
https://www.youtube.com/watch?v=eLgIqaraA1o Tuskin Nils-Erik tuola ajelis jos pakat ei kestäis. Eikä taatusti ole vakio.
Ootko koskaan edes ajanu tuommosella? Taidat vaan levitellä valtran varaosatiskillä kuultuja "varmoja" puheita...
-
Ceissit ja valmetit: Ihan yhtä samanlaista kaikenlaista paskaa.
-
Joo se on kyllä taivaan tosi. Kaikki ne samaa paskaa.
Nyt vaan pistää verenpaineelle nousupaineita ku täälä vanhat ukot lätisee huhupuheita varmana tietona.
Eikä tämän kirjoittajan toimesta mitenkään ainutlaatuista. Kaikista nh koneistahan piti mennä ronkat poikki ja mitä kaikkee..