Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lömppis - 15.09.15 - klo:20:15
-
iltaa pöytään.koneena tosiaan tuo mielipiteitä herättävä 3060e.toinen tykkää toinen ei.20 vuotta menty jo ilman isompia remontteja (koputtaa puuta) edes kannentiivistettä ei ole ollut tarvetta vaihtaa, vaikka maatalouskäytössä ollut.nyt ongelmana mittariston merkkivalojen katoaminen, mukaanlukien pupu/kilpikonna valot eivät toimi vaihdekeppien vieressä.muuten kone toimii täysin.
-
Sitä pitää tinata
-
Sitä pitää tinata
Timppa facesta tänne heti.
-
Sitä pitää tinata
todenäköisesti ,mutta mistä :o yleismittarilla käyty vaikka mitä läpi mutta selvää vikaa ei löyty mistään.
-
Sitä pitää tinata
todenäköisesti ,mutta mistä :o
Tuo Kaurojoen verkuvelho, Timppa, on meidät hylännyt joten laitapa hälle yyveetä asiasta. Verkussa ei ole paikkaa jota tinamestari ei oo kolvannu...
-
Höhlät. Silloin tinataan massikka, kun nostolaite ei toimi. >:( Siellä voi olla nyt vaikka kosketushäiriö jossakin pistokkeessa. Toki voihan nekin kaikki tinata umpeen, jos haluaa. :'(
-
Vaihda ne polttimot sinne, iän perusteella alkaa olemaan jo ehtoo puolella.
-
Kosketushäiriöitähän nuo, jos kaikki mittariston valot pimeänä on todennäköistä että maadoitus ei toimi.Ja mittarivalojen sulake tietysti ehjä, ensimmäisenä sen olet tarkistanut?.
-
Kaikki nuo mittariston (ja jänis/kilppari -merkkivalojen ) tiedot tulevat sieltä lattian alla olevasta älylaatikosta, muistaakseni laatikon toisessa päässä yksinään olevalta liittimeltä.
En muista onko siinä matkan varrella jokin iso liitin, esim rintapellissä. Jos on niin sitä ravistelisin ensin, seuraavaksi sitä älyboksin liitintä.
-
Kaikki nuo mittariston (ja jänis/kilppari -merkkivalojen ) tiedot tulevat sieltä lattian alla olevasta älylaatikosta, muistaakseni laatikon toisessa päässä yksinään olevalta liittimeltä.
En muista onko siinä matkan varrella jokin iso liitin, esim rintapellissä. Jos on niin sitä ravistelisin ensin, seuraavaksi sitä älyboksin liitintä.
Ja E-mallissa tuota laatikkoa ei yleensä ole, ellei kyseessä ole ihan viimeisiä vuosimalleja (-92 tai uudempi) edustava yksilö, silloin pitäis ovessakin lukea autotronic.
Mutta oli boksi tai ei, niin liitoksia löytyy sieltä lattian alta oikealta puolen suojapellin alta, ne kannattaa tutkia. Sitten toinen vikapaikka voi olla matalapainepiirin painekytkin, perän kyljessä oikealla. E-mallissa niitä on kaksi, t-haaralla laitettu samaan reikään toinen ohjaa merkkivaloa toinen antaa "käyntitiedon" mittaristolle.
-
poksi löytyy kopin alta ja on tosiaan tuo autotronicci.kerran ollut aikasemminkin ongelmia tuon kanssa.oli ongelmia alueenvaihdon kanssa.korjaantui yleensä johtoja heiluttelemalla.nyt tosiaan kaikki valot kateissa mittaristossa ja sivupaneelissa.onkohan kukaan ostanut tuota poksia uutta.hinta kiinnostaisi.
-
poksi löytyy kopin alta ja on tosiaan tuo autotronicci.kerran ollut aikasemminkin ongelmia tuon kanssa.oli ongelmia alueenvaihdon kanssa.korjaantui yleensä johtoja heiluttelemalla.nyt tosiaan kaikki valot kateissa mittaristossa ja sivupaneelissa.onkohan kukaan ostanut tuota poksia uutta.hinta kiinnostaisi.
Uutta boksia ei kannata ostaa, jos on kyseessä Autotronic 1. Siinä vikaantuu yleensä vain yhden liittimen tinaukset, ja korjauksen jälkeen uuden veroinen. Tuo ei kyllä kuulosta boksivialta, koska boksivika pimentää muitakin toimintoja. Lisätietoja sivuiltani.
www.facebook.com/mikansahkopaja (http://www.facebook.com/mikansahkopaja)
Edit: Sieltä tyypillisesti irtoavasta mustasta liittimestä menee sisään matalapainepiirin anturitieto sekä nopeusanturit vaihdelaatikolta ja voimanotosta. Merkkivalot sun muut tulevat niistä valkoisista. Jos tämä on boksivika, niin kannattaa heilutella valkoisia liittimiä ja katsoa tapahtuuko mitään.
Mika
-
poksi löytyy kopin alta ja on tosiaan tuo autotronicci.kerran ollut aikasemminkin ongelmia tuon kanssa.oli ongelmia alueenvaihdon kanssa.korjaantui yleensä johtoja heiluttelemalla.nyt tosiaan kaikki valot kateissa mittaristossa ja sivupaneelissa.onkohan kukaan ostanut tuota poksia uutta.hinta kiinnostaisi.
Uutta boksia ei kannata ostaa, jos on kyseessä Autotronic 1. Siinä vikaantuu yleensä vain yhden liittimen tinaukset, ja korjauksen jälkeen uuden veroinen. Tuo ei kyllä kuulosta boksivialta, koska boksivika pimentää muitakin toimintoja. Lisätietoja sivuiltani.
www.facebook.com/mikansahkopaja (http://www.facebook.com/mikansahkopaja)
Edit: Sieltä tyypillisesti irtoavasta mustasta liittimestä menee sisään matalapainepiirin anturitieto sekä nopeusanturit vaihdelaatikolta ja voimanotosta. Merkkivalot sun muut tulevat niistä valkoisista. Jos tämä on boksivika, niin kannattaa heilutella valkoisia liittimiä ja katsoa tapahtuuko mitään.
Mika
ok.täytyypäs käydä nuita boksin johtoja uudestaan mittarilla läpi,kun pääsee parin viikon päästä taas koneen kimppuun.muistaakseni edes pitkien merkkivalo ei toimi ja joku mittarikin saattoi olla mykkä?selailinkin sun fb sivuja ja tuttuja boksejahan sieltä löyty.voisin melkein lähettää tuon boksin sulle tinattavaksi jossain vaiheessa,täytyy vaan katsoa joku väli ettei isäntä rakua tarvi.koitan nyt ensin itse saada nuo merkkivalot heräämään jos ois jossain muualla kuin boksissa vika.
-
poksi löytyy kopin alta ja on tosiaan tuo autotronicci.kerran ollut aikasemminkin ongelmia tuon kanssa.oli ongelmia alueenvaihdon kanssa.korjaantui yleensä johtoja heiluttelemalla.nyt tosiaan kaikki valot kateissa mittaristossa ja sivupaneelissa.onkohan kukaan ostanut tuota poksia uutta.hinta kiinnostaisi.
Uutta boksia ei kannata ostaa, jos on kyseessä Autotronic 1. Siinä vikaantuu yleensä vain yhden liittimen tinaukset, ja korjauksen jälkeen uuden veroinen. Tuo ei kyllä kuulosta boksivialta, koska boksivika pimentää muitakin toimintoja. Lisätietoja sivuiltani.
www.facebook.com/mikansahkopaja (http://www.facebook.com/mikansahkopaja)
Edit: Sieltä tyypillisesti irtoavasta mustasta liittimestä menee sisään matalapainepiirin anturitieto sekä nopeusanturit vaihdelaatikolta ja voimanotosta. Merkkivalot sun muut tulevat niistä valkoisista. Jos tämä on boksivika, niin kannattaa heilutella valkoisia liittimiä ja katsoa tapahtuuko mitään.
Mika
ok.täytyypäs käydä nuita boksin johtoja uudestaan mittarilla läpi,kun pääsee parin viikon päästä taas koneen kimppuun.muistaakseni edes pitkien merkkivalo ei toimi ja joku mittarikin saattoi olla mykkä?selailinkin sun fb sivuja ja tuttuja boksejahan sieltä löyty.voisin melkein lähettää tuon boksin sulle tinattavaksi jossain vaiheessa,täytyy vaan katsoa joku väli ettei isäntä rakua tarvi.koitan nyt ensin itse saada nuo merkkivalot heräämään jos ois jossain muualla kuin boksissa vika.
Ok. Maadoitusvikaa veikkaan...
Mika
-
Tuolla jo aiemmin maadoituksesta mainitsin.Ja teini ei ole maininnut että olisi sulakkeita tarkistellut.Mutta ainahan sitä voi latvasta päin alkaa pystypuuta karsimaan.
-
Teini ja teini..sulakkeet itselle itsestäänselvyys,josta ei tarvitse mielestäni edes mainita, tarkastettu pohjia myöten.tuosta maadoituksesta en mene takuuseen.
-
onko muuten tuo maadoitus järjestetty omalla kiskolla? aikoinani tappelin hetken casen taulun kanssa mutta sitten keksin laittaa ylimääräisen karvan maattoon... toimi. btw, mika, kannattaisko kattoa nyyn sähkönostolaitteen panelin potikkaa jolla hoidetaan nostolaitten liikeet? se sai kipiää viime talvena kun kompastuin koppiin tullessa ja tönin potikan ns. yli. se toimii mutta on erittäin jäykkä ja kun avasin sen niin onkin piirilevyssä oleva komponentti. liekö korjattavissa? uusi paneli paikalla mutta aattelin että saisko tuosta markkinakelpoisen kun ei niin vanhakaan.??? mitä arvelet? kannnatsiko lähettää sulle katottavaks, ja mikä mahtais olla arvio? hinta? uusi oli aika kallis!
-
onko muuten tuo maadoitus järjestetty omalla kiskolla? aikoinani tappelin hetken casen taulun kanssa mutta sitten keksin laittaa ylimääräisen karvan maattoon... toimi. btw, mika, kannattaisko kattoa nyyn sähkönostolaitteen panelin potikkaa jolla hoidetaan nostolaitten liikeet? se sai kipiää viime talvena kun kompastuin koppiin tullessa ja tönin potikan ns. yli. se toimii mutta on erittäin jäykkä ja kun avasin sen niin onkin piirilevyssä oleva komponentti. liekö korjattavissa? uusi paneli paikalla mutta aattelin että saisko tuosta markkinakelpoisen kun ei niin vanhakaan.??? mitä arvelet? kannnatsiko lähettää sulle katottavaks, ja mikä mahtais olla arvio? hinta? uusi oli aika kallis!
Yhdestä ainakin on kokemusta, potikan valmistaja oli tehnyt standardimallista NH-version, jotta kaupasta saatava potikka ei sopisi. Siinä oli sisäiset vastukset molemmin puolin liukua, jolloin standardimallikin toimi mutta vikakoodia pukkasi. Homma ratkesi kuitenkin helposti, kun tinaili sopivat vastukset molemmin puolin niin vikakoodeistakin pääsi eroon. Kuva pitäisi olla, onko samasta osasta kyse. Jos on, niin eiköhän tuosta reilulla satasella selviä... Olettaen että potikka maksaa edelleen sen pari kymppiä niin kuin muistelen.
Mika
-
Sitä pitää tinata
Laitetaas yleisön pyynnöstä huolimatta "Tinurin viisu":
Timppa se on tinuri
ja Massikoita tinaa
ei kolvi pääse kunnolla kylmenemään.
Kerran tuli kavereitten kanssa sille kinaa
se ettei noilla hommilla pärjäiskään.
Timppa sanoi: "Tinatöihin pantiin pieni katkos,
messuille menen tästä Konefoorumiin!"
Torilla jo kysyi joku hältä:
"Sijoitatkos rahasi nyt ensi luokan Jonnikkaan?"
Lyödään kättä päälle ja käsirahaa,
kauppa se on joka kannattaa!
Kättä päälle ja käsirahaa,
et voisi saada parempaa!
Se Jonne oli tulinen kuin kuuma juotoskolvi,
mut sulaketaulu oli vähän niin ja näin,
pölyinen ja vihree oli, myöskin keltavanne,
pyöränpultit lystikkäästi irrallaan!
Ei ottanut se suosiolla kärryäkään koukkuun,
vetänyt oli viiteenkymmeneen sekuntiin.
Se kuumeni ja pätki
eikä saatu sitä kuntoon,
mut Timppa sanoi että: "Sen kun vaan!"
Lyödään kättä päälle ja käsirahaa,
kauppa se on joka kannattaa!
Kättä päälle ja käsirahaa,
et voisi saada parempaa!
Kauhajoen mäkikisoihin hitaampien starttiin
Timppa lähti sillä heti päästelemään.
Kansa tunsi ettei meno loppunut kai varttiin
kun Jonne työnsi ykkösenä maaliin keulapään.
Leuka putos naurajilta, hymy niiltä hyytyi,
Timppa oli synnynnäinen Jonnemies!
Kohta hältä kyseltiin: "No jokos se on myyty?"
Timppa siihen vastauksen oitis ties:
Lyödään kättä päälle ja käsirahaa,
kauppa se on joka kannattaa!
Kättä päälle ja käsirahaa,
et voisi saada parempaa!
Ja jos oikein alakaa laulattaan, niin Hortto Kaalolta sävel... ::)
-
savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät