Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Agronautti - 14.09.15 - klo:20:14
-
Vakuutusyhtiö lähetteli viestiä että..
"John Deere traktoreissa kasvanut varkausriski"
"Ruotsissa on kuluneen viikon aikana varastettu ainakin kuusi John Deere -merkkistä traktoria."
Suomessakin jo??
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194997832565/artikkeli/varkaat+veivat+traktorinosia+maatilalta+kokemaella.html
-
lisää karvakäsiä maahan niin alkaa jopa sanpot kelpaamaan...
-
Milloinkahan meillä otetaan sama käytäntö käyttöön mikä Briteissä on, että kaikki uudet työkoneet rekisteröidään Datatagille (Suomessa jokin muu kuin Datatag luonnollisesti) jo tehtaalta lähtiessä.
-
Mikäkhää idea mahtaa olla varastaa traktori? Mitä se huligaani sil ja tekee vai ihan vaa pakko päässä kruisailee?
-
Hyvinkäällä, joitain vuosia sitten sama huumehörhö pölli pihasta saman traktorin kahdesti. Oli ollut jossain piribileissä ja kotiin lähtiessä körötteli sitten raksvaattorilla Vantaalle.
-
Mikäkhää idea mahtaa olla varastaa traktori? Mitä se huligaani sil ja tekee vai ihan vaa pakko päässä kruisailee?
Voihan sillä esim. äestää ??? Tai käyttää muissa tilan töissä. Ei meillä ole ainakaan kukaan käynyt pellolla traktorin papereita kyselemässä, joten ihan hyvin voisi ajella varastetulla.
-
ja kun tuo jontikka on ms. maailmanmerkki niin jopa pikkasen pöllömpi saa sen liikkellekin helposti, toisin kuin nyky valtut. ja ainahan sen voi myydä eteeenpäin jos ei käyttöä keksi.
-
Tuossa satakunnan kansa linkissä kyllä lukee että John Deerestä on viety osia tuhansien eurojen arvosta, eikä koko traktoria. Eikö Deeren varaosahuolto toimi vai onko osat niin kalliita että ne pitää varastaa?
-
KVG:llä löydettyä...
http://www.larmtjanst.se/Efterlysta-objekt/Motorredskap/
-
Tuossa satakunnan kansa linkissä kyllä lukee että John Deerestä on viety osia tuhansien eurojen arvosta, eikä koko traktoria. Eikö Deeren varaosahuolto toimi vai onko osat niin kalliita että ne pitää varastaa?
Deerestä on helppo irroittaa osia. Huoltokohteet ovat hyvissä paikoissa eivätkä osat ruostu kiinni 8)
-
Vakuutusyhtiö lähetteli viestiä että..
"John Deere traktoreissa kasvanut varkausriski"
"Ruotsissa on kuluneen viikon aikana varastettu ainakin kuusi John Deere -merkkistä traktoria."
Suomessakin jo??
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194997832565/artikkeli/varkaat+veivat+traktorinosia+maatilalta+kokemaella.html
En yhtään ihmettele vakuutusyhtiön tiedotetta. JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain. Eli millä tahansa jontikan avaimella saa ovet auki ja koneen käymistilaan. Sen verran yleinen merkki, että ns. kuumakin kone on helppo myydä eteenpäin.
Vähän huvitti jokunen vuosi sitten Tampereen näyttelyssä kun pyysin konemyyjää kertomaan uuden mallin ajomonitorista. Koneessa ei ollut avainta, eikä tietenkään agrin hemmollakaan. Eikun oma avain taskusta ja koneeseen virrat päälle. Kaverille tuli kiire sanoa, ettei noin saa tehdä. Veti sentään myyntipuheet läpi kun vaikutin ns. potentiaaliselta asiakkaalta ::)
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
Talvisin on syytä muistaa metsätöissä aina tupakkitauolla mennä hyttiin ja käytellä sen tupakin ajan, muutoin sahataan muutakin kun puuta.... ;D
Miten muuten tupakoimattomat hoitaa asian???????? Juomatauolla????
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
Talvisin on syytä muistaa metsätöissä aina tupakkitauolla mennä hyttiin ja käytellä sen tupakin ajan, muutoin sahataan muutakin kun puuta.... ;D
Miten muuten tupakoimattomat hoitaa asian???????? Juomatauolla????
Ai sulla on sentään traktorissa hytti? ;D
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
Talvisin on syytä muistaa metsätöissä aina tupakkitauolla mennä hyttiin ja käytellä sen tupakin ajan, muutoin sahataan muutakin kun puuta.... ;D
Miten muuten tupakoimattomat hoitaa asian???????? Juomatauolla????
Ai sulla on sentään traktorissa hytti? ;D
Ei oo, omissani. :-[
(http://i7.aijaa.com/t/00809/13502471.t.jpg) (http://aijaa.com/DO4hSq)
(http://i1.aijaa.com/t/00681/11146924.t.jpg) (http://aijaa.com/AU1dv2)
-
Ja kyll caseih lähtee käymään "väärillä" avaimella...Kerran jäynän tehnyt....
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
Talvisin on syytä muistaa metsätöissä aina tupakkitauolla mennä hyttiin ja käytellä sen tupakin ajan, muutoin sahataan muutakin kun puuta.... ;D
Miten muuten tupakoimattomat hoitaa asian???????? Juomatauolla????
Ai sulla on sentään traktorissa hytti? ;D
Ei oo, omissani. :-[
(http://i7.aijaa.com/t/00809/13502471.t.jpg) (http://aijaa.com/DO4hSq)
(http://i1.aijaa.com/t/00681/11146924.t.jpg) (http://aijaa.com/AU1dv2)
Sahaa vanha puhelinkoppi kahtia niin saat hytit molempiin :-\
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
Talvisin on syytä muistaa metsätöissä aina tupakkitauolla mennä hyttiin ja käytellä sen tupakin ajan, muutoin sahataan muutakin kun puuta.... ;D
Miten muuten tupakoimattomat hoitaa asian???????? Juomatauolla????
Ai sulla on sentään traktorissa hytti? ;D
Ei oo, omissani. :-[
(http://i7.aijaa.com/t/00809/13502471.t.jpg) (http://aijaa.com/DO4hSq)
(http://i1.aijaa.com/t/00681/11146924.t.jpg) (http://aijaa.com/AU1dv2)
Sahaa vanha puhelinkoppi kahtia niin saat hytit molempiin :-\
Sit joutuu hitsamaan ja siitä ei sitten taas tule mitään. :'(
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Fordin saa käyntiin kaikella, mikä sopii virtalukkoon.
Juu. Jos ei ole varjoon parkkeerattu. ;D ;D
-SS-
talvel sinne kerkii jäätymään jos sitä yrittää ilman lohkolämppärii pelkästään hehkuttamal saada käymään
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Saanen korjata, TD.... ;D
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Ruuvarilla voi tulla kipunoita, jos koskee jonnekin muuanne runkoon sinä sohiessa, Fordissa menee polttoaineputki sentin päästä, siksi itse käytän 4 mm2 kuparijohdon pätkää, leveä eristetty lattaliitin naaras puristettu toisen päähän , toisessa päässä lyhyet kuparijohtimet hiukan eristeen alta näkyvissä. Eli ottaa sen herätevirtaliittimen pois, vaihtaa oman johtimen siihen ja tuikkaa johdon toisella päällä sihen mutterin päähän johon akusta tulee kaapeli.
-SS-
-
Tää on loistava opas pitkäkyntisille ???
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Saanen korjata, TD.... ;D
Saat toki. Aikoinaan Fiateissa oli tuo DT-merkintä tarkoittamassa muistaakseni nelivetoa. Nuo TD:t ja TN:t taisivat perustua vanhoihin Fiatteihin. Sieltäköhän alitajunta sen DT:n kaivoi. Tarvittaessa keksin muita selityksiä. :-\
-
aikoinaan koulussa joku välkky luki sanakirjasta että toi dt tarkoittaa juoppohulluutta! sutä naurettiin vuosia kun noi fiudet on niiiiin pien ruokaisia löpön suhteen.
-
Se DT oli kai joku 'doppia trazione' tjsp. Eli tuplaveto ...
-
Se DT oli kai joku 'doppia trazione' tjsp. Eli tuplaveto ...
Ettei douppia triatsoli ::)
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Saanen korjata, TD.... ;D
Saat toki. Aikoinaan Fiateissa oli tuo DT-merkintä tarkoittamassa muistaakseni nelivetoa. Nuo TD:t ja TN:t taisivat perustua vanhoihin Fiatteihin. Sieltäköhän alitajunta sen DT:n kaivoi. Tarvittaessa keksin muita selityksiä. :-\
Vedetäänkö taas ala-asteelle??
Sää muistat sen siitä DTM-baarista... ;D
Nonii, meni taas alta lipan... ;D
TL... sekin unohtu. :)
Ja L...
-
JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin. ::)
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Saanen korjata, TD.... ;D
Saat toki. Aikoinaan Fiateissa oli tuo DT-merkintä tarkoittamassa muistaakseni nelivetoa. Nuo TD:t ja TN:t taisivat perustua vanhoihin Fiatteihin. Sieltäköhän alitajunta sen DT:n kaivoi. Tarvittaessa keksin muita selityksiä. :-\
Vedetäänkö taas ala-asteelle??
Sää muistat sen siitä DTM-baarista... ;D
Nonii, meni taas alta lipan... ;D
TL... sekin unohtu. :)
Ja L...
Kas, kas, DTM tunetaan myös Loimaan yläasteella. Silloin, kun itse siellä joskus jostain syystä piipahdin, paikka tunnettiin vielä pitemmällä nimellä Dont tell Mama. Ei tuo kyllä jättänyt kovinkaan suurta vaikutusta, mutta tulipahan pistäydyttyä silloin, kun sillä oli vielä jotain huomioarvoa. Nykyisinhän jokainen heterohipsterikin viettää siellä aikaansa todistaakseen, miten ennakkoluuloton on ja kertoakseen, että siellä ne vasta ovat parhaat bileet.
Dont tell mamaa suuremman vaikutuksen jätti Kaisaniemen Bar Fat Mama. Jonkinlaisena punk-ravintolana siitä puhuttiin, mutta paikka oli jo ammoisina aikoina väkeä mustanaan, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Hämärä ja hämyinen luola, jonka pimeydessä vain hammasrivistöt välkkyivät ja silmänvalkuaiset muljahtelivat. Könysimme paikalle kerran kaverin polttariporukalla. Jenkeistä vaimon tuonut ylkä oli asianmukaisesti puettu Uncle Sam -asuun ja jostain syystä kapakan vakioasujaimisto tulkitsi tilanteen provokaatioksi. Yritettiin siinä ennen rotumellakkaa todistella, että kaverin puoliso on pohjoisvaltioista ja kannattaa demokraatteja. Jos välikohtauksesta jotain hyvää haluaa hakea, niin kengät eivät kuluneet poistuessamme salista.