Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 22.08.15 - klo:09:57

Otsikko: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: vms1 - 22.08.15 - klo:09:57
Kuten kaikki tietävät niin valtran ilmastointi ei ole mikään kauhean hyvä. Tavallaan sillä tulee juuri ja juuri toimeen mutta heräsi kysymys että onko joku tietoinen mikä osa pitäisi vaihtaa että ilmastoinnista tulisi hyvä. Esimerkiksi jd:n tasoinen. Niin joo ja nyt ei ole kyse siitä että halutaan toinen raktori vaan nykyiseen parempi ilmastointi.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: TDK - 22.08.15 - klo:10:30
Toissapäivänä istuin linkkuvalmetin kyydissä. Ilmastointi tohotti siihen malliin että mulla alko vilu kappasta, t-paitasillaan.
Kuljettaja nautti olostaan takki päällä. Pitääkö se saada pakkasen puolelle? Ennenvanhaan vähennettiin vaatetta jos oli kuuma...
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Mopomies - 22.08.15 - klo:10:37
Kuten kaikki tietävät niin valtran ilmastointi ei ole mikään kauhean hyvä. Tavallaan sillä tulee juuri ja juuri toimeen mutta heräsi kysymys että onko joku tietoinen mikä osa pitäisi vaihtaa että ilmastoinnista tulisi hyvä. Esimerkiksi jd:n tasoinen. Niin joo ja nyt ei ole kyse siitä että halutaan toinen raktori vaan nykyiseen parempi ilmastointi.

Modailet vaan oman ilmastoinnin. Kompuraa ja kennoja virittelemään. Luulisi netistä löytyvän tietoa ilmastoinnista tai jääkaapista huru mykke.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ijasja2 - 22.08.15 - klo:10:59
Toissapäivänä istuin linkkuvalmetin kyydissä. Ilmastointi tohotti siihen malliin että mulla alko vilu kappasta, t-paitasillaan.
Kuljettaja nautti olostaan takki päällä. Pitääkö se saada pakkasen puolelle? Ennenvanhaan vähennettiin vaatetta jos oli kuuma...

Nää vanhemmat ei oo mitään tehoihmeitä... Kuten VMS vertasi, jontikassa todella paljon tehokkaampi ilmastointi, puhallusta ei tarvi normaalia enempää eikä tartte kääntää hanikkaa kaakkoon. Puhalluksella kai ne niskavaivat ym. saadaan aikaiseksi. Taitaa olla kaikissa muissa tehokkaampi kuin Valtroissa ainakin Hitec-malleihin saakka, ainakin omissa härveleissä ollut. Uusissa tai uudemmissa riittää ilmastoinnin teho.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: jusu - 22.08.15 - klo:11:19
Termarin anturin uudelleen sijoottamisella on ainaki jotaki vaikutusta. Monella on vintta täysillä ja puhallus pienellä niin jäätyy. Palio paree ku puhallus 2-3 suulakkeet laseja kohti ja vintta alle puolivälin..

Lisäksi lämppärin letkuun rehti pallohana, pakkaa nuo omat hanat vähä päästähän aikaa myöre ainaki.. ja lattiapuhallin kans ei auta asiaa yhtää..

Tottapa ootta siivonnu kennot ja vaihrellu hytin suodattimet.  Vaikuttaa ilman liikkeeseen kumminki olennaasesti..
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: icefarmer - 22.08.15 - klo:11:31
järki päässä sen ilmastoinnin kans kun aurinko pohottaa pilvettömältä taivaalta ja  kuution lasilaatikossa istutaan, mehtäkonemiehillä on verhot muunki kun häikäsyn takia...
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: SamiT - 22.08.15 - klo:12:09
Omissa 8000-sarjalaisissa ihmettelin kun toisessa on kylmäkone ja toisessa vain viilentäjä, syynä on toisen koneen hieman vuotava lämmityskennon hana, eli antaa lämpöä joukkoon. Myös kylmäaineen pieni väheneminen tuntuu ottavan tehoa pois melko paljon näissä systeemeissä. Hytin katolla olevan kennon pölyyntyminen myös syö tehoa paljon.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Ylermi - 22.08.15 - klo:12:20
Kyllä valtran ilmastoinnissa teho piisaa, kunhan huolehditaan kennojen puhtaudesta.
Pölyisissä olosuhteissa kennon pinnalle tiivistyvä vesi ja pöly tukkii kennon muutamassa päivässä. Katon aukaisu on monelle "konemiehelle" ylivoimainen tehtävä. Tosin minustakin sen huoltamisen/puhdistamisen olisi voinut järjestää paremmin.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: veko - 22.08.15 - klo:12:23
Suohommissa jokus maalattiin aikoinaan katot aina jonkun muun väriseksi kuin mustaksi. Vaikutti ainakin niissä missä ei ollut kylmäkonetta .kun aurinko ei niin lämmittänyt sitä välikaton ilmaa.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 22.08.15 - klo:14:03
Ilmastoinnin aine vähenee joka vuosi 10-15 % vaikka ei vuotoa mistään havaita eli vähintään joka kolmas vuosi huolto jossa asia tarkastetaan näin meillä on menty ja hyvin pelaa vaikka on Valtra ja puhtaus tietenkin.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ht - 22.08.15 - klo:14:26
Mulla ainakin kompurassa ja kennossa olis tehoa, mutta tuo Jusun mainitsema termostaatti on ongelmana. Termari on kylmäkennossa lamellien välissä ja pätkii sitten kompressorin käyntiä mielestäni vähän liikaakin. Jos joku viisaampi on muuttanut tuon sijoitusta, niin vois avautua täällä ja neuvoa tyhmempiä.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: jylperö - 22.08.15 - klo:15:49
Minun mielestä valtran ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa. Minulla kylläkin manuaalinen ilmastointi ja aina on saanut säädettyä juuri sopivaksi.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ijasja2 - 22.08.15 - klo:16:45
Minun mielestä valtran ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa. Minulla kylläkin manuaalinen ilmastointi ja aina on saanut säädettyä juuri sopivaksi.

Nii, eihän Valtran ilmastoinnissa mitään vikaa. Muut on vaan parempia  :) , ilman edellä mainittuja kennon putsaamisia ja virityksiä. Riittää että putsaa syylärin silloin kun muistaa, ellei kovin pölyisissä oloissa. Sellainen ero, kun vierekkäin vertailtavana useita eri koneita  :)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: BACKSPACE - 22.08.15 - klo:17:58
Tuntuu just toimivan kun ulkolämpötila laskee alle kymmenen  8)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Tiimo - 22.08.15 - klo:18:27
Ilmastoinnin aine vähenee joka vuosi 10-15 % vaikka ei vuotoa mistään havaita eli vähintään joka kolmas vuosi huolto jossa asia tarkastetaan näin meillä on menty ja hyvin pelaa vaikka on Valtra ja puhtaus tietenkin.
Ei kylmäaine mihinkään vähene jos ei ole vuotoja. Omat kaksi saksalaista 14 ja 10 vuotiaita, hyvin tulee kylmää eikä kertaakaan kylmäaineita lisäilty.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: BACKSPACE - 22.08.15 - klo:18:28
Ilmastoinnin aine vähenee joka vuosi 10-15 % vaikka ei vuotoa mistään havaita eli vähintään joka kolmas vuosi huolto jossa asia tarkastetaan näin meillä on menty ja hyvin pelaa vaikka on Valtra ja puhtaus tietenkin.
Ei kylmäaine mihinkään vähene jos ei ole vuotoja. Omat kaksi saksalaista 14 ja 10 vuotiaita, hyvin tulee kylmää eikä kertaakaan kylmäaineita lisäilty.
Sakemanni osaa kaasuhommat  8)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Oksa - 22.08.15 - klo:19:51
itellä nyyssä ei vuoden 08 jälkeen mitään lisätty ja kait se toimiii.   ainakin harjurin jäliltä kuulee moottorin käynnistä että kompura mukana.   ite en vielä tähän männessä käyttänny moista tän kesän ilmoissa.    kuin paljon tota tartteis käyttää että sentäs säilyis toiminnassa?   ite käytän vain huurteen poistoon alkutalvella tota.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 22.08.15 - klo:20:07
Ilmastoinnin aine vähenee joka vuosi 10-15 % vaikka ei vuotoa mistään havaita eli vähintään joka kolmas vuosi huolto jossa asia tarkastetaan näin meillä on menty ja hyvin pelaa vaikka on Valtra ja puhtaus tietenkin.
Ei kylmäaine mihinkään vähene jos ei ole vuotoja. Omat kaksi saksalaista 14 ja 10 vuotiaita, hyvin tulee kylmää eikä kertaakaan kylmäaineita lisäilty.
Eikö edes voitelua ole tehty ja jos ja jos ei ole vuotoja.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: jusu - 22.08.15 - klo:20:31
Se anturin paikka oli aika tarkkaan määritelty oikeen piirros olemas mutten kuolemaksenikaa muista niitä mittoja vaikkei oo ku kuukausi aiheesta..

Ei se kylmä aine kyllä katua josei oo remppaa tai vuotoja.. jos hiljalleen katuaa on vääränmoinen letku tiiviste tai rikki jostaki.. nämä kyllä pitäs useimmiten aika helposti löytyä. Mutta ei se pelkkä lisäys montaa eurua tee lopuuksi.. son taas näitä erikooshommia vain mistä saa repiä... tarttis perehtyä paremmin 8)

Ja pölynkeruuseen, niin piisaa ku kerran ottaa auki ja tiivistää uusilla nauhoolla ja tarkasti. Ja tarkkana suodattimienki kans. Mutta turve on tietysti eri asia ja palio vaikiee mutta kyllä kesän pärjää aukoomatta kun tivistetty kunnolla.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: retku - 22.08.15 - klo:20:32
8000 valtran ilmastointi on tehoton 7x8000 kokemuksella.  Termarissa on omat vikansa. Yhdessä koneessa mulla ollu termari riki 3 vuotta, virta menee suoraan kompuralle katkaisijalla. Toimii ihan ok, kunhan muistaa välillä ottaa pois päältä. Muuten kopin kenno jäätyy. Toinen vika on kopin pieni kenno.

Yhdessä 8550:ssä on 08 vuonna asennettu uusi t  sarjan koppi 8000 sarjan muoveilla. Siinä on 4 nopeuksinen puhallin ja isompi 1 sarjan t sarjalaisen kenno. Siinä on hyvin tehoa!  Saksalainen ilmastointi on aiheuttanut eniten remppaa. 936 fendtiin on pitäny vaihtaa kompura ja etukenno! Valtran kompurat on kestäny yli 15000h. Kennot ei oo hajonnu ikinä!

Täytyy muistaa että koneilla tehdään paljon eri hommia. Esim hakkurin edessä 936 kuumentaa tuulilasin tulikuumaksi, automaatti pitää laittaa 20 asteeseen. Siirtoajossa sen voi pitää 21.5 asteessa ja koppi yhtä viilee tai viileämpi.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: alfons - 22.08.15 - klo:22:37
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: SKN - 22.08.15 - klo:22:47
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?

Ootko se Alfons Jokinen?? Siitä 80-luvun piirretystä? Nykyinen Mikko Mallikas?
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: carlos - 22.08.15 - klo:22:54
Mulla ainakin kompurassa ja kennossa olis tehoa, mutta tuo Jusun mainitsema termostaatti on ongelmana. Termari on kylmäkennossa lamellien välissä ja pätkii sitten kompressorin käyntiä mielestäni vähän liikaakin. Jos joku viisaampi on muuttanut tuon sijoitusta, niin vois avautua täällä ja neuvoa tyhmempiä.
Termarin anturin kuuluu olla kennon sisällä jotta se estäisi kennon jäätymisen.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ht - 22.08.15 - klo:23:04
Mulla ainakin kompurassa ja kennossa olis tehoa, mutta tuo Jusun mainitsema termostaatti on ongelmana. Termari on kylmäkennossa lamellien välissä ja pätkii sitten kompressorin käyntiä mielestäni vähän liikaakin. Jos joku viisaampi on muuttanut tuon sijoitusta, niin vois avautua täällä ja neuvoa tyhmempiä.
Termarin anturin kuuluu olla kennon sisällä jotta se estäisi kennon jäätymisen.

Mutmut. Miten syvällä ja paljon? Kun tuntuu että räpsii turhan paljon kompuraa pois päältä. :o
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: alfons - 22.08.15 - klo:23:25
Kenno varmasti puhdas?
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ht - 22.08.15 - klo:23:33
Kenno varmasti puhdas?

On. Tein vastikään tonnin huollon, samassa yhteydessä katto auki ja sisäkalut puhtaaksi ynnä ilmastointihuolto. Huollon jälkeen kiinnitin huomiota siihen, ettei  kompressori käynyt kuin lyhyitä jaksoja, vaikka säätönuppi oli maksimiasennossa (ei kaakossa vaan lounaassa...)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: alfons - 22.08.15 - klo:23:41
No luulisi sen olevan kunnossa ja ilmanohjainputkienkin paikallaan. Onko "noukka auki"? Lauhduttimet siis. Turvehommissa monesti ilmastoinnista kuumilla keleillä huomaa noukan tukkoisuuden ennen lämpömittaria.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 23.08.15 - klo:08:17
Kenno varmasti puhdas?

On. Tein vastikään tonnin huollon, samassa yhteydessä katto auki ja sisäkalut puhtaaksi ynnä ilmastointihuolto. Huollon jälkeen kiinnitin huomiota siihen, ettei  kompressori käynyt kuin lyhyitä jaksoja, vaikka säätönuppi oli maksimiasennossa (ei kaakossa vaan lounaassa...)
Jos kylmää kopissa riittää asia kunnossa ei kompuran aina kuulu käydä. Huollossa kannattaa käyttää siinä näkee monta asiaa eikä maksa paljoa.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Peltola - 23.08.15 - klo:14:23
On se vaan himmeä Mega-Valtran ilmastointi. Oikein hyvä ja mukava siihen asti kun sitä oikeasti tarvittaisiin kovissa töissä. Kun vaihteiston lämmöt on 70 astetta ja ulkona +24, niin hiki tulee. Ja turha selittää, että että. Pieni hiki saa ollakin, mutta teho hiipuu juuri silloin kun sitä eniten tarvittaisiin.
Vaikka onkin parhaita koneita, saa sen heikkoudet silti kertoa.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: ijasja2 - 23.08.15 - klo:16:45
On se vaan himmeä Mega-Valtran ilmastointi. Oikein hyvä ja mukava siihen asti kun sitä oikeasti tarvittaisiin kovissa töissä. Kun vaihteiston lämmöt on 70 astetta ja ulkona +24, niin hiki tulee. Ja turha selittää, että että. Pieni hiki saa ollakin, mutta teho hiipuu juuri silloin kun sitä eniten tarvittaisiin.
Vaikka onkin parhaita koneita, saa sen heikkoudet silti kertoa.

 :)

Joku kyseli jontikan ilmastoinnista ja deutsista, jontikassa toimii ja deutsissakin tehokas, mutta jäätää kennoa kovassa työssä. Termostaatti SIINÄKIN väärässä paikassa ja pitäisi kuulemma siirtää eripaikkaan ongelman poistamiseksi. Ei oo viittinyt, riittää että joskus sulattaa kennon ts. käyttää ilmastointia pois päältä ja hikoilee hetken. Tätä ei puuhastelussa huomaa, mutta raskaassa siirtoajossa tai isoilla kierroksilla tehtävässä työssä ilmenee, sopivan vaihtelevassa työssä kenno pysyy sulana.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 23.08.15 - klo:20:55
Valtrassa ilmastoinnin teho kyllä riittää kun oikein kovassa helteessä laittaa sisäkierrolle, ettei tartte niin kuumaa ilmaa jäähdyttää..
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: SAS - 23.08.15 - klo:21:37
Totta kaikki vaan ei OSAA säätää ilmastointia kohdilleen.
Kannattaa puhdistaa se suodatin siitä sisäisen kierrätyksen ritilän takaa on monella isännällä  todella multainen ja sekös tekee keuhkoille kutaa. ;D
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: mah - 23.08.15 - klo:21:52
Itselle on mukavin olosuhde valtran ohjaimissa kovilla helteillä saavutettu, kun olen jättänyt ainoastaan keskimmäiset tuloräppänät auki ja suunnannut niiden puhalluksen kasseille päin. Ei tarvitse huudattaa puhallinta kuin kakkosella. Ei ole pää ja niskat iltasella jumissa. :'(
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.08.15 - klo:21:57
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?


Deutsit nyt kulkee kaikki kattoluukut selällään, eli tuskin toimii ;D
Jd ssä tehot riittää ja toimii paitsi talvella, jos menet talvella sitä käyttämään saat jättääkin sen päälle. Johtuiskohan, että ne poistoputket ovat vettä täynnä ja jäässä?
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: SAS - 23.08.15 - klo:21:59
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?


Deutsit nyt kulkee kaikki kattoluukut selällään, eli tuskin toimii ;D
Jd ssä tehot riittää ja toimii paitsi talvella, jos menet talvella sitä käyttämään saat jättääkin sen päälle. Johtuiskohan, että ne poistoputket ovat vettä täynnä ja jäässä?
Ne ei vaan ole tehty tänne pohjolaan niin kuin saabit,volvot ja Valtrat.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: carlos - 23.08.15 - klo:23:37
Mulla ainakin kompurassa ja kennossa olis tehoa, mutta tuo Jusun mainitsema termostaatti on ongelmana. Termari on kylmäkennossa lamellien välissä ja pätkii sitten kompressorin käyntiä mielestäni vähän liikaakin. Jos joku viisaampi on muuttanut tuon sijoitusta, niin vois avautua täällä ja neuvoa tyhmempiä.
Termarin anturin kuuluu olla kennon sisällä jotta se estäisi kennon jäätymisen.

Mutmut. Miten syvällä ja paljon? Kun tuntuu että räpsii turhan paljon kompuraa pois päältä. :o
Anturin putki pitäisi kai pujotella kennon väleihin niin pitkälti kun riittää. Jos käyntijakso on vaan joitain sekunteja niin voi olla aine vähissä.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Varjo79 - 24.08.15 - klo:15:28
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?


Deutsit nyt kulkee kaikki kattoluukut selällään, eli tuskin toimii ;D
Jd ssä tehot riittää ja toimii paitsi talvella, jos menet talvella sitä käyttämään saat jättääkin sen päälle. Johtuiskohan, että ne poistoputket ovat vettä täynnä ja jäässä?

Mulla ainakin ilmastointi toimii dötsissä ja on mielestäni ihan riittävän tehokaskin. Hiukan pienemmällä helteellä se kattoluukku vaihtaa sitä ilmaa ihan kivasti. Siis maantieajossa joten varmaan sittä tästäsyystä pidetään auki ::)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: +200 - 24.08.15 - klo:20:35
Totta kaikki vaan ei OSAA säätää ilmastointia kohdilleen.
Kannattaa puhdistaa se suodatin siitä sisäisen kierrätyksen ritilän takaa on monella isännällä  todella multainen ja sekös tekee keuhkoille kutaa. ;D
Jonnikas säädetään digitaalinäyttöön 22,ja se on siinä 8)
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Ärrpää - 24.08.15 - klo:21:02
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?


Deutsit nyt kulkee kaikki kattoluukut selällään, eli tuskin toimii ;D
Jd ssä tehot riittää ja toimii paitsi talvella, jos menet talvella sitä käyttämään saat jättääkin sen päälle. Johtuiskohan, että ne poistoputket ovat vettä täynnä ja jäässä?
Ne ei vaan ole tehty tänne pohjolaan niin kuin saabit,volvot ja Valtrat.
Jenkkilän preeriallahan ei vilua talvella oo...?
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: Make - 24.08.15 - klo:22:48
Jontikan kurottajassa oli onnettoman tehoinen ilmastointi. Parissakymmenessäasteessa alkoi jo tulemaan hiki pintaan. Lämmityslaite sensijaan oli tehoton. No keskimäärin sopiva.  ::)
N Valtrassa ei tänäänkään ilmastoinninnuppia tarvinut paljoakaan kääntää päälle, vaikka ulkomittari näytti 26 astetta.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: vms1 - 24.08.15 - klo:22:53
Kattos. Ei näytä kellään olevan tietoa mistä johtuu että valtterin ilmastointi on heikkolaatuinen. Ei siis kukaan pysty sanomaan että onko kompuroissa, lauhduttimissa tai jossain muissa asioissa vika. Noin pääsääntöisesti tän asian voi testata laittamalla se raktori töihin peltoaukealle muutamaksi tunniksi niin kopissa on juuri ja juuri siedettävä lämpötila. Mitään varoja esimerkiksi kylmemmäksi ei ole. Liekkö kompura alitehoinen vai mikä ja kalustona nyt melko uudeksi luettavaa kolmos sarjaa ännäläisestä.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: alfons - 24.08.15 - klo:22:58
Makuasioita varmaankin osittain ja ikäjuttuja.

Niskat kyllä tulee kipeäksi nopeasti tai joku muu paikka. Pyrin pitämään kopin ennemmin lämpöisenä kun kylmänä.
Kellonympärystän kun on "kylmässä" pää vinossa niin sen kyllä huomaa, olkoon kylmä ilma kotimaista tai ulkolaista tuotetta.
Mieluummin kotimaista.

Nuorempana ei ollut niin tarkkaa lämmön kanssa. Kuumassakin jaksoi hyvin kunhan oli 5 kpl 1,5 L juomapulloja vain kylmälaukussa.
Aivan vettä vaan. Ilmastointi hajosi ja osat oli ulkomailla. Kone oli liikenteessä 24/7 ja 500 litraa löpöä juuri piisasi vuorokauden taukoineen, ei tokikaan aina.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.15 - klo:23:19
Kattos. Ei näytä kellään olevan tietoa mistä johtuu että valtterin ilmastointi on heikkolaatuinen. Ei siis kukaan pysty sanomaan että onko kompuroissa, lauhduttimissa tai jossain muissa asioissa vika. Noin pääsääntöisesti tän asian voi testata laittamalla se raktori töihin peltoaukealle muutamaksi tunniksi niin kopissa on juuri ja juuri siedettävä lämpötila. Mitään varoja esimerkiksi kylmemmäksi ei ole. Liekkö kompura alitehoinen vai mikä ja kalustona nyt melko uudeksi luettavaa kolmos sarjaa ännäläisestä.
ota infrapunamittari tai edes ihan tavallienen mittari sinne hyttiin ja tutkaile minkälaisia lämpötiloja antaa, sittehän joku ilmastointiguru varmaan osaa mittailla paineita ja neuvoa eteenpäin :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: wolfheartscry - 25.08.15 - klo:08:42
Musta katto ja huono lattian lämpöeristys vievät parhaat tehot ilmastoinnista.
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: zetor8045 - 25.08.15 - klo:11:21
Mielestäni valmetin kopin ilmanvaihto on kohtuu ok. Voisihan se tietenkin olla tehokkaampi, mutta ison plussan antaisin siitä, että se jäähdyttää/lämmittää koko koppia.
Varmaan muissakin merkeissä tuossa ikäluokassa se on mahdollista, mutta kaikissa sitä ei ole. Hollannit ja 8000 sarjan fergut esim. puhaltaa vain kopin etuosaan.
Monessa koneessa varmaankin tuskaa lisää epäpuhtaat suodattimet ja kennot...

Ennemmin valmetin kopin ilmanvaihto kuin esim jonkun hollannin. Olettain että molemmat ovat iskussa.

Mites vastaavan ikäluokan deeret ja reutsit?


Deutsit nyt kulkee kaikki kattoluukut selällään, eli tuskin toimii ;D
Jd ssä tehot riittää ja toimii paitsi talvella, jos menet talvella sitä käyttämään saat jättääkin sen päälle. Johtuiskohan, että ne poistoputket ovat vettä täynnä ja jäässä?
Kyllä deutseissa ilmastoinnit toimii ja on päällä oikeastaan aina.. Kattoluukku on kyllä usein raollaan että kuulee sen kuuden saksalais muusikon soittamat sulosävelet :D 
Otsikko: Vs: Valtran ilmastointi.
Kirjoitti: SAS - 25.08.15 - klo:13:41
Hytin suositus lämpötila on 23 astetta sen kylmemmäksi ei kannatta päästää koska yskää tulee ja vanhemmiten niskasärkyjä ne tulevat viiveellä.