Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: juumassi - 05.08.15 - klo:14:55

Otsikko: Traktori uutisia.
Kirjoitti: juumassi - 05.08.15 - klo:14:55
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.

Milloin Massey Ferguson mahtaa siirtyä Agcon myyntiin Suomessa?
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Jätkä - 05.08.15 - klo:17:11
Kärsiskö sana "puna vanteinen" pientä inflaatiota?

Mutta ei kai nuo ole kovin järkyttävän hintaisia käytetynäkään? Ainakaan Puolassa
http://www.nettikone.com/claas/400-mth-axion-830-new/1431882 (http://www.nettikone.com/claas/400-mth-axion-830-new/1431882)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Järkimies - 05.08.15 - klo:17:14
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 05.08.15 - klo:17:22
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
Eipä onnistu verku-ventti-valtra monopoli.  ;)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: meidän Isä - 05.08.15 - klo:21:10
Aika yhdentekevä uutinen tuokin, miksi ostaisi traktorin liikkeestä joka ei huolehdi varaosapuolesta yhtään. Tietysti eturivinviljelijän ryskätraktoriksi jos ei ole väliä pienet huoltoseisokit?

Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.08.15 - klo:21:28
Vihdoin siis on mahdollisuus torjua 3 virhettä jättämällä 1 kauppa väliin  8)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: jamako - 05.08.15 - klo:21:42
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: GTS - 05.08.15 - klo:23:15
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset.  :D

Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: +200 - 05.08.15 - klo:23:18
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset.  :D

Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SKN - 05.08.15 - klo:23:32
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset.  :D

Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D


Sanoo mies joka ajaa kehitysmaapakulla. ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: wolfheartscry - 05.08.15 - klo:23:50
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SKN - 05.08.15 - klo:23:51
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?

JCB??
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: +200 - 06.08.15 - klo:07:11
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset.  :D

Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D


Sanoo mies joka ajaa kehitysmaapakulla. ;D
Vanhat Hiacet saa myytyä hyväänhintaan negereille Afrikkaan,ei ole pakko myydä halvalla Loimaalle ;D ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 06.08.15 - klo:07:13
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
Eipä onnistu verku-ventti-valtra monopoli.  ;)

Tuokin on lähes järjestely kysymys. Ruvetaan myymään fergut Fendtin tai Valtran peleillä ja lopetetaan Suomessa omana merkkinä myynti.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 06.08.15 - klo:07:15
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?

Saattaa tarvita melkoista paljon kompensaatiota tehtaalta kun huoltokin pitäisi järjestää valtakuntaan. Ei taida entiset k- ja agrihuoltajat herkästi uutta merkkiä ottaa.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 06.08.15 - klo:07:19
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).

On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: jamako - 06.08.15 - klo:07:50
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).

On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.

Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 06.08.15 - klo:07:56
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).

On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.

Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.

Voi olla niinkin. Muistelisin että Valtran teki jonkun sarjan Claasin väreissä.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: wolfheartscry - 06.08.15 - klo:08:05
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).

On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.

Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.

Voi olla niinkin. Muistelisin että Valtran teki jonkun sarjan Claasin väreissä.
Valtroja ei tosin myyty Claasin nimellä toisin kuin Challengereita.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 06.08.15 - klo:10:10
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle.  :-X
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Jätkä - 06.08.15 - klo:11:28
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle.  :-X

Pelkäätkö laittavas ostosoppariin nimesi?   ;)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 06.08.15 - klo:13:02
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle.  :-X

Pelkäätkö laittavas ostosoppariin nimesi?   ;)
Onneksi tuo sopparien allekirjoittaminen ei ole meikäläisen hommaa. Sitten pitäisi nimikin muuttaa Claas Fergusoniksi.  :-[
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 06.08.15 - klo:19:56
No nuo tehdään ranskassa, niin kuin paalaimetkin. Minun käsittääkseni xerioni tehdään saksassa.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: jamako - 06.08.15 - klo:20:25
No nuo tehdään ranskassa, niin kuin paalaimetkin. Minun käsittääkseni xerioni tehdään saksassa.

https://www.youtube.com/watch?v=BLlddrx_VTs
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Santatukki - 07.08.15 - klo:00:31
Aivan oikein, vierailin toukokuussa Claasin tehtaalla Saksassa ja sillä tehtiin Xerioneja. Muut traktorit tehdään Ranskassa. Ei tosin samalla tehtaalla paalaimien kanssa. Claasin markkinointi kieltää minkäänlaisen Valtra yhteistyön olemassaolon nykyisin. Ovat eurooppalaisen loukkaantuneita ja selittävät Claasin vihreätä ei ole olemassakaan.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 07.08.15 - klo:09:14
Aivan oikein, vierailin toukokuussa Claasin tehtaalla Saksassa ja sillä tehtiin Xerioneja. Muut traktorit tehdään Ranskassa. Ei tosin samalla tehtaalla paalaimien kanssa. Claasin markkinointi kieltää minkäänlaisen Valtra yhteistyön olemassaolon nykyisin. Ovat eurooppalaisen loukkaantuneita ja selittävät Claasin vihreätä ei ole olemassakaan.

No moottori oli alkuun Perkins, sitten caterpillar ja nyt Mersu.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: corvette zr1 - 07.08.15 - klo:09:52
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 07.08.15 - klo:10:00
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.

Onhan tuo nähty samen ja Lamborghini kohdalla. Markkinoille tulo hankalaa vaikka toista oli tuotu jo 80 luvulta ja ovat käytännössä samoja traktoreita. Deutzikin kuuluu vielä tuohon leiriin kolmantena.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SDF - 07.08.15 - klo:11:00
Claasin traktoreiden kestävyysongelmat on ollut varmasti yksi este että merkki ei ole mitään järisyttäviä myyntilukemia saavuttanut maailmalla. Kova pala saksalaisille. On sille asialle jotain tehtykin.
Mallisarja Atos ostetaan kokonaan ulkoa, sen tekee Same Deutz-Fahr Italiassa. Italiassa tuo kuvio on hiukan hymyilyttänyt.  :D

Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 07.08.15 - klo:14:21
Claasin traktoreiden kestävyysongelmat on ollut varmasti yksi este että merkki ei ole mitään järisyttäviä myyntilukemia saavuttanut maailmalla. Kova pala saksalaisille. On sille asialle jotain tehtykin.
Mallisarja Atos ostetaan kokonaan ulkoa, sen tekee Same Deutz-Fahr Italiassa. Italiassa tuo kuvio on hiukan hymyilyttänyt.  :D

Ranskalaiset Traktorit on hyviä Parolan Nummela  Leopardin maalitauluna.

Claasin traktoreita xerion vois olla ehkä hyväkin. Sehän käyttää samoja osia pitkälle kuin puimurit ja ajosilppurit.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: -SS- - 07.08.15 - klo:14:43
Siis Claas on hylännyt perinteensä. Laittaisivat vaan vaikka tankin korkista asti, lämmitetyilllä krymppiliitoksilla, niin pillillä punaseksi aina tankatessa korkkia irrottamaan. Lisäksi polttoainetankki 12 mm teräslevyä, jos muuten ei saada painoa nousemaan. Claas-konkarit osaavat kaikessa huollossa ottaa ensin asetyleenipillin käteen.

Laatu lähtee muita suuremmasta painosta, eikös se Claasin osalta siinä olisi traktorivalmistuksenkin salaisuus ?

-SS-
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 08.08.15 - klo:08:49
Siis Claas on hylännyt perinteensä. Laittaisivat vaan vaikka tankin korkista asti, lämmitetyilllä krymppiliitoksilla, niin pillillä punaseksi aina tankatessa korkkia irrottamaan. Lisäksi polttoainetankki 12 mm teräslevyä, jos muuten ei saada painoa nousemaan. Claas-konkarit osaavat kaikessa huollossa ottaa ensin asetyleenipillin käteen.

Laatu lähtee muita suuremmasta painosta, eikös se Claasin osalta siinä olisi traktorivalmistuksenkin salaisuus ?

-SS-

No Xerioni painaa 2 tonnia vähemmän kuin se Suomeen tuotu linkku nyykäri. Tosin on siinä joku sata hevosta vähemmänkin.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SKM - 08.08.15 - klo:21:17
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Opelmies - 08.08.15 - klo:21:19
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...

 ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SKM - 09.08.15 - klo:19:48
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...

 ;D

Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?

Antaa poikien vaan ajaa vanhoilla romuillaan. ;)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Opelmies - 09.08.15 - klo:19:49
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...

 ;D

Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?

Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SKN - 09.08.15 - klo:19:54
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...

 ;D

Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?

Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D

 ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Opelmies - 09.08.15 - klo:19:55
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/

Tämä on ollut vaan ajan kysymys.


täytyy käydä tsekkaamassa ...

 ;D

Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?

Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D

 ;D ;D ;D ;D

Väiski ei muista... ;D
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: jorndere - 11.08.15 - klo:20:09
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.

Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 11.08.15 - klo:20:28
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.

Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...

Onkohan yhtä hyvin toteutettu kuin massikan, jos on niin ei lupaa ainakaan mitään hyvää.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: lynx700500 - 12.08.15 - klo:06:37
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.

Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...

Onkohan yhtä hyvin toteutettu kuin massikan, jos on niin ei lupaa ainakaan mitään hyvää.ä
Ei kai tuota powershiftia ole tehty enään kymmeneen vuoteen?
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Järkimies - 12.08.15 - klo:09:08
Mitenkähän pitkään Fergu säilyy Keskolla, Baltiassa lähti jo?
Ja tuohon Claasiin vielä, moottoreina monessa on nyttemmin Ivecoa.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 12.08.15 - klo:10:25
Mitenkähän pitkään Fergu säilyy Keskolla, Baltiassa lähti jo?
Ja tuohon Claasiin vielä, moottoreina monessa on nyttemmin Ivecoa.
Ainakin Arionin 6.8L on John Deeren Powertech moottori, eli parasta mitä markkinoilla on tarjolla.  8)

"Under the bonnet of the ARION 500/600, outstanding pulling power is provided by the latest generation of DPS PowerTech PVX engines with a cubic capacity of 4.5 or 6.8 litres"
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: mike - 12.08.15 - klo:15:32
Dyna 6 vaihteisto tulee Massikan omistamasta Giman vaihteistotehtaasta,löytyy Claassista ja portaaton on ZF.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SDF - 12.08.15 - klo:21:30
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SamiT - 12.08.15 - klo:21:57
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.

Eikös Renault-aikana jo ollut tuo Gima-yhteistyö käynnissä pitkään?
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: SDF - 13.08.15 - klo:00:18
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.

Eikös Renault-aikana jo ollut tuo Gima-yhteistyö käynnissä pitkään?
Niin on, 90-luvulla perustettu Renaultin ja Agcon toimesta.

Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: Terminator II - 13.08.15 - klo:20:04
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 13.08.15 - klo:22:26
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: bobbari - 14.08.15 - klo:08:08
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Lepaa 2015 -messuilla näkyi olevan ARION 640 esillä.   On muuten tullut Claasin laatuleimaa koneisiin sen
kymmenen vuoden aikana mitä niihin Renaulteihin vertaa...  8)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: ijasja2 - 14.08.15 - klo:09:55
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: piki1 - 19.08.15 - klo:12:30
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: John Ferguson - 20.08.15 - klo:17:05
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
No minkälainen se oli?  :o
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: jamako - 20.08.15 - klo:17:28
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)

http://www.claas.de/blueprint/servlet/blob/353316/21cfcbe3718746c1e84d810af5a8aa23/228876-dataRaw.pdf

"Fiat Powertrain Technologies (FPT),
Abgasstufe IV mit SCR-Kat und DOC,
6 Zylinder, 6,7 l Hubraum, 184 kW/
250 PS Nenn- und 194 kW/264 PS"
Otsikko: Vs: Traktori uutisia.
Kirjoitti: piki1 - 20.08.15 - klo:19:33
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä...  >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa.  ???

Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.

Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
No minkälainen se oli?  :o
ei oikein pienen lenkin perusteella osaa sanoa,vaihteiston ääni kuului aika selvästi takalasista läpi lasi oli aika lähellä takaraivoa n 20cm.keskelle keskittävä ohjaus jäi mieleen.