Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: juumassi - 05.08.15 - klo:14:55
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
Milloin Massey Ferguson mahtaa siirtyä Agcon myyntiin Suomessa?
-
Kärsiskö sana "puna vanteinen" pientä inflaatiota?
Mutta ei kai nuo ole kovin järkyttävän hintaisia käytetynäkään? Ainakaan Puolassa
http://www.nettikone.com/claas/400-mth-axion-830-new/1431882 (http://www.nettikone.com/claas/400-mth-axion-830-new/1431882)
-
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
-
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
Eipä onnistu verku-ventti-valtra monopoli. ;)
-
Aika yhdentekevä uutinen tuokin, miksi ostaisi traktorin liikkeestä joka ei huolehdi varaosapuolesta yhtään. Tietysti eturivinviljelijän ryskätraktoriksi jos ei ole väliä pienet huoltoseisokit?
-
Vihdoin siis on mahdollisuus torjua 3 virhettä jättämällä 1 kauppa väliin 8)
-
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
-
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset. :D
Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
-
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset. :D
Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D
-
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset. :D
Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D
Sanoo mies joka ajaa kehitysmaapakulla. ;D
-
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?
-
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?
JCB??
-
Allekirjoittaneet pitkäaikaiset jakelusopimukset. :D
Kyllä ainakin Elhon varaosat saa paljon nopeammin suoraan tehtaalta kuin Keskon kautta. Ja jos yhtään ovat Claasin traktorit paalikoneisiin tulleet, ei ainakaan laakerivikoja puutu. Herättää yhtä paljon kiinnostusta kuin koeajaa joku Kia taikka Hyundai.
Tai Ooppeli ;D
Sanoo mies joka ajaa kehitysmaapakulla. ;D
Vanhat Hiacet saa myytyä hyväänhintaan negereille Afrikkaan,ei ole pakko myydä halvalla Loimaalle ;D ;D
-
Jes. Vihroinkin. Verkulle Tervemenoa ajan kanssa verku-ventti-valametti-myymälööhi
Eipä onnistu verku-ventti-valtra monopoli. ;)
Tuokin on lähes järjestely kysymys. Ruvetaan myymään fergut Fendtin tai Valtran peleillä ja lopetetaan Suomessa omana merkkinä myynti.
-
Pohjamutiin vajonneelle traktorimarkkinalle vielä yksi kakun jakaja. Claas varmaan pakottanut Keskon ottamaan edustuksen, ei mahda olla hyvää bisnestä ellei tehdas subventoi merkittävästi. Keneltäköhän mahtaa Claasin myynti olla pois?
Saattaa tarvita melkoista paljon kompensaatiota tehtaalta kun huoltokin pitäisi järjestää valtakuntaan. Ei taida entiset k- ja agrihuoltajat herkästi uutta merkkiä ottaa.
-
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.
-
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.
Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.
-
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.
Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.
Voi olla niinkin. Muistelisin että Valtran teki jonkun sarjan Claasin väreissä.
-
Eiks toi oo ex. Renault (paitti Xerion)? Renaultmiehelle baxteri? Ja Kesko uskolliselle Massikka-miehelle kun ajaa jo valmiiksi ranskalaisella (ja Valtra S-sarjalaisten omistajille).
On. Ensimmäiset Claasin Traktorit on Kait Valtroja. Alkuun Valtran piti toimittaa Claasin Traktorit, mutta homma kariutui siihen kun Claas osti Renaultin ja Valtran siirtyi sen jälkeen Acgon leiriin.
Muistaakseni Claas tarjosi Valtrasta 500 miljoonaa euroa ja Agco 600 miljoonaa euroa. Loppu on historiaa.
Voi olla niinkin. Muistelisin että Valtran teki jonkun sarjan Claasin väreissä.
Valtroja ei tosin myyty Claasin nimellä toisin kuin Challengereita.
-
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle. :-X
-
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle. :-X
Pelkäätkö laittavas ostosoppariin nimesi? ;)
-
Uskaltaakohan tuommoista 183hp Arionia ottaa koeajolle. :-X
Pelkäätkö laittavas ostosoppariin nimesi? ;)
Onneksi tuo sopparien allekirjoittaminen ei ole meikäläisen hommaa. Sitten pitäisi nimikin muuttaa Claas Fergusoniksi. :-[
-
No nuo tehdään ranskassa, niin kuin paalaimetkin. Minun käsittääkseni xerioni tehdään saksassa.
-
No nuo tehdään ranskassa, niin kuin paalaimetkin. Minun käsittääkseni xerioni tehdään saksassa.
https://www.youtube.com/watch?v=BLlddrx_VTs
-
Aivan oikein, vierailin toukokuussa Claasin tehtaalla Saksassa ja sillä tehtiin Xerioneja. Muut traktorit tehdään Ranskassa. Ei tosin samalla tehtaalla paalaimien kanssa. Claasin markkinointi kieltää minkäänlaisen Valtra yhteistyön olemassaolon nykyisin. Ovat eurooppalaisen loukkaantuneita ja selittävät Claasin vihreätä ei ole olemassakaan.
-
Aivan oikein, vierailin toukokuussa Claasin tehtaalla Saksassa ja sillä tehtiin Xerioneja. Muut traktorit tehdään Ranskassa. Ei tosin samalla tehtaalla paalaimien kanssa. Claasin markkinointi kieltää minkäänlaisen Valtra yhteistyön olemassaolon nykyisin. Ovat eurooppalaisen loukkaantuneita ja selittävät Claasin vihreätä ei ole olemassakaan.
No moottori oli alkuun Perkins, sitten caterpillar ja nyt Mersu.
-
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
-
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
Onhan tuo nähty samen ja Lamborghini kohdalla. Markkinoille tulo hankalaa vaikka toista oli tuotu jo 80 luvulta ja ovat käytännössä samoja traktoreita. Deutzikin kuuluu vielä tuohon leiriin kolmantena.
-
Claasin traktoreiden kestävyysongelmat on ollut varmasti yksi este että merkki ei ole mitään järisyttäviä myyntilukemia saavuttanut maailmalla. Kova pala saksalaisille. On sille asialle jotain tehtykin.
Mallisarja Atos ostetaan kokonaan ulkoa, sen tekee Same Deutz-Fahr Italiassa. Italiassa tuo kuvio on hiukan hymyilyttänyt. :D
-
Claasin traktoreiden kestävyysongelmat on ollut varmasti yksi este että merkki ei ole mitään järisyttäviä myyntilukemia saavuttanut maailmalla. Kova pala saksalaisille. On sille asialle jotain tehtykin.
Mallisarja Atos ostetaan kokonaan ulkoa, sen tekee Same Deutz-Fahr Italiassa. Italiassa tuo kuvio on hiukan hymyilyttänyt. :D
Ranskalaiset Traktorit on hyviä Parolan Nummela Leopardin maalitauluna.
Claasin traktoreita xerion vois olla ehkä hyväkin. Sehän käyttää samoja osia pitkälle kuin puimurit ja ajosilppurit.
-
Siis Claas on hylännyt perinteensä. Laittaisivat vaan vaikka tankin korkista asti, lämmitetyilllä krymppiliitoksilla, niin pillillä punaseksi aina tankatessa korkkia irrottamaan. Lisäksi polttoainetankki 12 mm teräslevyä, jos muuten ei saada painoa nousemaan. Claas-konkarit osaavat kaikessa huollossa ottaa ensin asetyleenipillin käteen.
Laatu lähtee muita suuremmasta painosta, eikös se Claasin osalta siinä olisi traktorivalmistuksenkin salaisuus ?
-SS-
-
Siis Claas on hylännyt perinteensä. Laittaisivat vaan vaikka tankin korkista asti, lämmitetyilllä krymppiliitoksilla, niin pillillä punaseksi aina tankatessa korkkia irrottamaan. Lisäksi polttoainetankki 12 mm teräslevyä, jos muuten ei saada painoa nousemaan. Claas-konkarit osaavat kaikessa huollossa ottaa ensin asetyleenipillin käteen.
Laatu lähtee muita suuremmasta painosta, eikös se Claasin osalta siinä olisi traktorivalmistuksenkin salaisuus ?
-SS-
No Xerioni painaa 2 tonnia vähemmän kuin se Suomeen tuotu linkku nyykäri. Tosin on siinä joku sata hevosta vähemmänkin.
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
;D
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
;D
Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?
Antaa poikien vaan ajaa vanhoilla romuillaan. ;)
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
;D
Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?
Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
;D
Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?
Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D
;D ;D ;D ;D
-
http://www.koneviesti.fi/uutiset/2015_uutiset/fi_FI/claas/
Tämä on ollut vaan ajan kysymys.
täytyy käydä tsekkaamassa ...
;D
Onkos opelmies edes ajanut ikinä millään traktorilla?
Eksää muista, eihän mul ole kuin se pottumaa. ;D
;D ;D ;D ;D
Väiski ei muista... ;D
-
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...
-
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...
Onkohan yhtä hyvin toteutettu kuin massikan, jos on niin ei lupaa ainakaan mitään hyvää.
-
Renault peräisiin traktoreihin moottorit otetaan Deereltä ja Deutzilta. Vaihteisto tehtiin yhteisessä tehtaassa Casen kanssa ranskassa. Claas on tehnyt paljon töitä kestävyyden parantamiseksi. Laatu täytyi saada samalle tasolle puimureiden kanssa. Suomeen maahantuonti on kyllä Keskolta aika haastellista. Uusi, vieras traktori, ei kantaa ennestään. Ei varaosa myyntiä ainakaan paljoa. Isännät vierastavat uutta traktorimerkkiä. Ei ole helppo päästä markkinoille.
Muuten oikein, mutta nuo powershift-lootat tulee Gimalta, eli samasta tehtaasta missä tehdään Massikankin powershiftit...
Onkohan yhtä hyvin toteutettu kuin massikan, jos on niin ei lupaa ainakaan mitään hyvää.ä
Ei kai tuota powershiftia ole tehty enään kymmeneen vuoteen?
-
Mitenkähän pitkään Fergu säilyy Keskolla, Baltiassa lähti jo?
Ja tuohon Claasiin vielä, moottoreina monessa on nyttemmin Ivecoa.
-
Mitenkähän pitkään Fergu säilyy Keskolla, Baltiassa lähti jo?
Ja tuohon Claasiin vielä, moottoreina monessa on nyttemmin Ivecoa.
Ainakin Arionin 6.8L on John Deeren Powertech moottori, eli parasta mitä markkinoilla on tarjolla. 8)
"Under the bonnet of the ARION 500/600, outstanding pulling power is provided by the latest generation of DPS PowerTech PVX engines with a cubic capacity of 4.5 or 6.8 litres"
-
Dyna 6 vaihteisto tulee Massikan omistamasta Giman vaihteistotehtaasta,löytyy Claassista ja portaaton on ZF.
-
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.
-
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.
Eikös Renault-aikana jo ollut tuo Gima-yhteistyö käynnissä pitkään?
-
Se pitäisi olla tuo GIMA Agcon ja Claasin yhdessä omistama yritys 50/50 osuudella.
Eikös Renault-aikana jo ollut tuo Gima-yhteistyö käynnissä pitkään?
Niin on, 90-luvulla perustettu Renaultin ja Agcon toimesta.
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Lepaa 2015 -messuilla näkyi olevan ARION 640 esillä. On muuten tullut Claasin laatuleimaa koneisiin sen
kymmenen vuoden aikana mitä niihin Renaulteihin vertaa... 8)
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.
Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.
Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.
Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
No minkälainen se oli? :o
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.
Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
http://www.claas.de/blueprint/servlet/blob/353316/21cfcbe3718746c1e84d810af5a8aa23/228876-dataRaw.pdf
"Fiat Powertrain Technologies (FPT),
Abgasstufe IV mit SCR-Kat und DOC,
6 Zylinder, 6,7 l Hubraum, 184 kW/
250 PS Nenn- und 194 kW/264 PS"
-
En tarkemmin tiiraillu, mutta nurmi 2015 oli claassi jo esillä.
Olisi pitänyt sitten sinne lähteä... >:( No, nyt sitten odotellaan koneagriaa. ???
Tuo 850, mikäli oikeen muistan, 264 nykyheppaa. Vähän isonlainen monellekin, mutta eiköhän myyjät myy silti :) Joku sanoi että Iveco, niin näkyi olevan moottori FPT 6.8l.
Ajovipu oli suoraan puimurista ja väri, eli jotain yhtäläisyyksiäkin :)
tulipahan tuossa just käytyä ajelemassa tolla 850 llä
No minkälainen se oli? :o
ei oikein pienen lenkin perusteella osaa sanoa,vaihteiston ääni kuului aika selvästi takalasista läpi lasi oli aika lähellä takaraivoa n 20cm.keskelle keskittävä ohjaus jäi mieleen.