Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 31.07.15 - klo:21:52
-
Valtra vaihtanna öljytoimittajaako?
Entiset tuli univarilta (shell), nytkö tulee suomalaiselta jalostamolta loviisasta (neste?).
Muutos ainakin purkin osalta hyvä, parempi ilmansaantikorkki, astia huonommin auton kontissa kaatuva eikä ole niitä likakoloja purkin päällä, mitkä oli varastoinnissa viddumaisia, kun kaatoi kannuun öljyä, sai pölyt niistä koloista samaan kannuun :-[
-
Mahtaako pysyä sisällä ja alkaako jarrut kirskua ennen öljynvaihdon ajankohtaa.
-
Eikös ne öljyt olleet joskus aiemminkin Nesteeltä? Nämähän pelkkää bisnestä, se valmistaa kuka tekee parhaan tarjouksen sopivaa luokitusta edustavista tuotteista sopimuskaudeksi.
-
En tiedä historiaa. Tuo univarin purkki vain oli perceestä. Korkin kumilutterokaula joskus ratkesi, ja kun purkki kaatui kun oli korkean mallinen, esmes auton takakontissa, oli öljyä jokapaikassa.
-
En tiedä historiaa. Tuo univarin purkki vain oli perceestä. Korkin kumilutterokaula joskus ratkesi, ja kun purkki kaatui kun oli korkean mallinen, esmes auton takakontissa, oli öljyä jokapaikassa.
Muistelenkin ilmeisesti jotakin 90-luvun loppua, sitä se alkava vanhuus teettää että muutaman vuoden takaiselta vaikuttavista asioista onkin jo kohta kaksikymmentä vuotta aikaa.
-
Joo, joskus silloin tais tulla Nesteeltä Valmetin öölit. Siitä Shellin purkista kun heitti kannen pois sai muka hyvän jäteöljy astian. Perskeles, kannen pois heitto edesauttaa sangan pois lipsahtamiseen kolostaan. Juuri kun olet saamaisillasi täyden ämpärin sopivalle korkeudelle tynnyriin tyhjentääksesi, se tapahtuu >:( Ei menny montaa tippaa tynnyriin, vieressä ollut auto pesuun, vaatteet, mies jne ;D
-
En tiedä historiaa. Tuo univarin purkki vain oli perceestä. Korkin kumilutterokaula joskus ratkesi, ja kun purkki kaatui kun oli korkean mallinen, esmes auton takakontissa, oli öljyä jokapaikassa.
Toi purkin kaatuminen on taas omaa tyhmyyttä, mustekalalla kiinni auton sidontalenkkeihin niin on pysyny kaikki purkit pystyssä ja paikoillaan.... 8)
-
Teboililla taitaa olla ainoa voiteluainejalostamo Suomessa tällä hetkellä. Nesteen jalostamo on Euroopassa, oliko Hollannissa.
-
sidontalenkkeihin?????? monessako autossa on takapaksissa lenkkejä sidontaa varten millään kalalla??? elä ajele vain sillä yhellä, niin huomaat!!!
-
sidontalenkkeihin?????? monessako autossa on takapaksissa lenkkejä sidontaa varten millään kalalla??? elä ajele vain sillä yhellä, niin huomaat!!!
Autoista just kyseiset lenkit löytyy... 8)
-
En tiedä historiaa. Tuo univarin purkki vain oli perceestä. Korkin kumilutterokaula joskus ratkesi, ja kun purkki kaatui kun oli korkean mallinen, esmes auton takakontissa, oli öljyä jokapaikassa.
Luulis että Nuffi-ukko on rasvalätäköihin tottunut ???
-
sidontalenkkeihin?????? monessako autossa on takapaksissa lenkkejä sidontaa varten millään kalalla??? elä ajele vain sillä yhellä, niin huomaat!!!
Ihan normifarmarista, ainakin mersusta ja bemarista ::)
-
Eikös ne öljyt olleet joskus aiemminkin Nesteeltä? Nämähän pelkkää bisnestä, se valmistaa kuka tekee parhaan tarjouksen sopivaa luokitusta edustavista tuotteista sopimuskaudeksi.
Tuli ne. Joskus 90-luvun alussa tuli Valmet STOU-tynnyri ja pari Neste Oilin pyttyä samalla Nesteen väreissä olelleela autolla pihaan. Öljyntoimittaja vaihtui, kun Shell teki paremman tarjouksen pulling-teamin sponsorointiin.
Neste Gear MJ Super on tähän mennessä paras märkäjarruöljy, mitä Valmettini perään on laitettu.
-
Eikös ne öljyt olleet joskus aiemminkin Nesteeltä? Nämähän pelkkää bisnestä, se valmistaa kuka tekee parhaan tarjouksen sopivaa luokitusta edustavista tuotteista sopimuskaudeksi.
Tuli ne. Joskus 90-luvun alussa tuli Valmet STOU-tynnyri ja pari Neste Oilin pyttyä samalla Nesteen väreissä olelleela autolla pihaan. Öljyntoimittaja vaihtui, kun Shell teki paremman tarjouksen pulling-teamin sponsorointiin.
Neste Gear MJ Super on tähän mennessä paras märkäjarruöljy, mitä Valmettini perään on laitettu.
Tuo on takuulla totta. Ja Nesteen öljyssä hinta/laatu parhaiten kohdallaan.
-
Ihan samannäköisissä tynnyreissä öljyt on kotiin tulleet valmistajasta riippumatta.
-
Jäähdytysnesteet vaihtui myös Nesteen litkuihin. Väriltään nykyään punaista entisen vihreän sijaan.
-
Jäähdytysnesteet vaihtui myös Nesteen litkuihin. Väriltään nykyään punaista entisen vihreän sijaan.
kaikkihan varmasti tietää jotta eri nesteitä nuo eriväriset ja ei sekoituskelpoisia keskenään, näin niinku nyrkkisääntönä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Punaiset kai lähinnä alumiinikantisiin koneisiin (autoihin). Koneen ohjeessa kerrotaan mitä se vaatii.
Eri litkujen sekoittelu voi johtaa syöpymisiin, erityisesti noissa alumiinikoneissa mutta myös perinteisissä :-(
Väristäkin tulee rumaa ja se kertoo että ei näin...
-
Eikös ne öljyt olleet joskus aiemminkin Nesteeltä? Nämähän pelkkää bisnestä, se valmistaa kuka tekee parhaan tarjouksen sopivaa luokitusta edustavista tuotteista sopimuskaudeksi.
Tuli ne. Joskus 90-luvun alussa tuli Valmet STOU-tynnyri ja pari Neste Oilin pyttyä samalla Nesteen väreissä olelleela autolla pihaan. Öljyntoimittaja vaihtui, kun Shell teki paremman tarjouksen pulling-teamin sponsorointiin.
Neste Gear MJ Super on tähän mennessä paras märkäjarruöljy, mitä Valmettini perään on laitettu.
Onkos eroa Shell Spirax S3 TLV:hen muutako hinta?
-
Punaiset kai lähinnä alumiinikantisiin koneisiin (autoihin). Koneen ohjeessa kerrotaan mitä se vaatii.
Eri litkujen sekoittelu voi johtaa syöpymisiin, erityisesti noissa alumiinikoneissa mutta myös perinteisissä :-(
Väristäkin tulee rumaa ja se kertoo että ei näin...
Melkein inhottavin seuraus tuosta sekottelusta lienee mahdollinen hyytelöityminen.