Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 07.06.15 - klo:14:06
-
Olisko jollakin ferkun omistajalla tietoa tuosta askista 18-6.hyd. pikavaihteella.Käytettävyydestä myös tietoa onko jollain .?
-
Eikös se oo joku ulkomaalainen? ::)
-
Minulta jos kysytään, niin ois saanu jäähä keksimättä! Niin kuin dynashift, dyna-4, dyna-6 ja dyna-vt!
-
Mikäs siinä on kun SAS ei tuota tiedä.
-
Minulta jos kysytään, niin ois saanu jäähä keksimättä! Niin kuin dynashift, dyna-4, dyna-6 ja dyna-vt!
Yhdyn edelliseen kommenttiin tosin otsikon lootasta ei käsitystä. Mutta noista lopuista hiukan :-X
-
Muistelisin että fergussa oli joskus joku saman niminen pikavaihde viritys kuin tämä fordin legendaarinen sbeedshift. Fergussa se ois vaan pitäny nimetä sbeedshit.
-
Vuodesta 1994 eeteen päin 300 sarjan ferguissa ole sbeedshit vaihteisto juuri tuolla 18+6 systeemillä.
-
Muistelisin että fergussa oli joskus joku saman niminen pikavaihde viritys kuin tämä fordin legendaarinen sbeedshift. Fergussa se ois vaan pitäny nimetä sbeedshit.
Mikä se oli se Multipower ;D Se piti aina alamäessä kääntää ylös tai alas, niin riitti vauhtia ja vaarallisia tilanteita ;D
-
joissain caseissa sähköinen pikavaihde myös.
fortissa select-o-Speed viritys
-
Olisko jollakin ferkun omistajalla tietoa tuosta askista 18-6.hyd. pikavaihteella.Käytettävyydestä myös tietoa onko jollain .?
Joo, on hyvä, tai ei olekkaan, on ihan paska, toisaalta, saattaa olla molempia? :-\
-
Olisko jollakin ferkun omistajalla tietoa tuosta askista 18-6.hyd. pikavaihteella.Käytettävyydestä myös tietoa onko jollain .?
Joo, on hyvä, tai ei olekkaan, on ihan paska, toisaalta, saattaa olla molempia? :-\
Syksyllä voit elvistää olleesi oikeassa ;D
-
Olisko jollakin ferkun omistajalla tietoa tuosta askista 18-6.hyd. pikavaihteella.Käytettävyydestä myös tietoa onko jollain .?
Käytettävyyttä epäilen. Itellä 300- sarjalainen suunnanvaihtajalla. En voisi kuvitella luopuvani suunnanvaihtajasta! Tuo vaihteisto kuulostaa samanlaiselta kun esim 05-sarjan valmetissa. Eestaas renaamista kun on päisteissä ja nurkissa niin kökkö on käyttää sanon ma ???
-
Olisko jollakin ferkun omistajalla tietoa tuosta askista 18-6.hyd. pikavaihteella.Käytettävyydestä myös tietoa onko jollain .?
Joo, on hyvä, tai ei olekkaan, on ihan paska, toisaalta, saattaa olla molempia? :-\
Syksyllä voit elvistää olleesi oikeassa ;D
Voin avata 10-topiikkia aiheesta ja sönköttää kaikkiin muihinkin juttuihin samasta aiheesta vaikkei se edes käsittelis "speedshiftiä"... ;D
-
Lahden mackuksen ferku on yhä myynnissä ja siinä on tuo 18-6 aski vuosimalli 97 ajettu 11 tuntia ,tein siitä tarjouksen viime viikolla siksi kyselen.
Samasta kepistä valitaan myös alue kuten Maa-Anssi jo vihjasi.
-
Lahden mackuksen ferku on yhä myynnissä ja siinä on tuo 18-6 aski vuosimalli 97 ajettu 11 tuntia ,tein siitä tarjouksen viime viikolla siksi kyselen.
Samasta kepistä valitaan myös alue kuten Maa-Anssi jo vihjasi.
Se on ihan ok et alue myös samas kepissä, mutta muuten toi kaavio tarkoittaa sitä että taakse mennään joko hiljaa tai sit prkl:n lujaa! Kuten mm vanhojen verkujen lootalla, kokemuksella kerron ::)
-
Lahden mackuksen ferku on yhä myynnissä ja siinä on tuo 18-6 aski vuosimalli 97 ajettu 11 tuntia ,tein siitä tarjouksen viime viikolla siksi kyselen.
Samasta kepistä valitaan myös alue kuten Maa-Anssi jo vihjasi.
Se on ihan ok et alue myös samas kepissä, mutta muuten toi kaavio tarkoittaa sitä että taakse mennään joko hiljaa tai sit prkl:n lujaa! Kuten mm vanhojen verkujen lootalla, kokemuksella kerron ::)
Uskon ,muuten pyynti koneesta on kyllä järkyttävän korkea. :o
-
Eikös tu ollut paskamainen kepittää, jos mäessä joutuu vaihtamaan aluetta. Se oli vissiin pääsyy kun rehu-urakoitsija vaihtoi aikoinaan Ferkun pois.
-
Oma -96 390 on sillä 12-12 suunnanvaihtaja askilla, tuo speedsift on käytettyydeltää hyvin samanlainen, ainut vaan että se pakki on kepissä ja napilla pikavaihde. Ite oon tykänny, erittäin liukasliikkeinen vaihtaa; myös aluetta. Ei tuota sorakuormankaan kanssa mitään ongelmaa ylämäessä vaihtaa aluetta. Surullisen kuuluisa aluevaihteen jousi tuosta vaan katkeaa luultavasti siinä 4000h paikkeilla. On aika kallis vaihtaa.. ::) Jotkut kuulemma käytettyjä ostaessa on saanu tingitty sen remontin myyntihintaan, on se sen verran kuuluisa vika noissa. Mutta muuten kyllä suosittelen
Niin ja tuossa kyllä sattuu aika hyvin ne välitykset yhteen eteen ja taakse, pikavaihde helpottaa nimittäin aika paljon. Eihän se tietenkään mikään suunnanvaihtaja laatikko ole mutta kuitenkin.
-
Oma -96 390 on sillä 12-12 suunnanvaihtaja askilla, tuo speedsift on käytettyydeltää hyvin samanlainen, ainut vaan että se pakki on kepissä ja napilla pikavaihde. Ite oon tykänny, erittäin liukasliikkeinen vaihtaa; myös aluetta. Ei tuota sorakuormankaan kanssa mitään ongelmaa ylämäessä vaihtaa aluetta. Surullisen kuuluisa aluevaihteen jousi tuosta vaan katkeaa luultavasti siinä 4000h paikkeilla. On aika kallis vaihtaa.. ::) Jotkut kuulemma käytettyjä ostaessa on saanu tingitty sen remontin myyntihintaan, on se sen verran kuuluisa vika noissa. Mutta muuten kyllä suosittelen
Niin ja tuossa kyllä sattuu aika hyvin ne välitykset yhteen eteen ja taakse, pikavaihde helpottaa nimittäin aika paljon. Eihän se tietenkään mikään suunnanvaihtaja laatikko ole mutta kuitenkin.
olihan sillon 80-luvulla mersun kuorma-autoissa alueen vaihto niin jotta keppiä tyrkättiin vapaalla sivulle ja nin oli nopea puoli päällä, sitä en jaksa muistaa jäikö keppi eri asentoon varmaan jäi ku nopeaa pakkia ei ollu :-\ :-\ :-\ :-\ muistaakseni zf lootassa oli pitkään noin tuo alueen vaihto, onko vieläki, unimokissa oli noin ja oliko peräti mb-tracissakin 8) 8) 8) 8)
-
olihan sillon 80-luvulla mersun kuorma-autoissa alueen vaihto niin jotta keppiä tyrkättiin vapaalla sivulle ja nin oli nopea puoli päällä, sitä en jaksa muistaa jäikö keppi eri asentoon varmaan jäi
Juu. Hitaalla alueella keskitti 3-4 välille, nopealla 5-6 väliin. Sikäli mukavampi kuin esim. Scanian 10-lovinen, että aluevaihtajasta ei löytynyt vahingossa välivapaata, ei mennyt vaihde sisään ennenkuin aluevaihtaja oli kerinnyt vaihtaa.
Muuta yhteistä noilla Mersuilla ei kyllä ole kuorma-autoihin, kuin että hiekkatiellä ja kurassa jää pyöristä jäljet... >:(
-
Uusiimpiin vuosimalleihin kuulemani mukaan on palautusjousen kestävyyttä parannettu,ja ei kun ruiskuttamaan nyt on tyyntä.
-
olihan sillon 80-luvulla mersun kuorma-autoissa alueen vaihto niin jotta keppiä tyrkättiin vapaalla sivulle ja nin oli nopea puoli päällä, sitä en jaksa muistaa jäikö keppi eri asentoon varmaan jäi
Juu. Hitaalla alueella keskitti 3-4 välille, nopealla 5-6 väliin. Sikäli mukavampi kuin esim. Scanian 10-lovinen, että aluevaihtajasta ei löytynyt vahingossa välivapaata, ei mennyt vaihde sisään ennenkuin aluevaihtaja oli kerinnyt vaihtaa.
Muuta yhteistä noilla Mersuilla ei kyllä ole kuorma-autoihin, kuin että hiekkatiellä ja kurassa jää pyöristä jäljet... >:(
Autokoulussa tommosella Mersulla ajelin. Kylmänä ei tahtonut millään suostua vaihtamaan aluetta. Mulla oli yleensä ajotunti aamulla ensimmäisenä ja sai pitkään hurrutella ympäri kaupunkia pienellä puolella.
-
Uusiimpiin vuosimalleihin kuulemani mukaan on palautusjousen kestävyyttä parannettu,ja ei kun ruiskuttamaan nyt on tyyntä.
Kyllä se jousi vika oli kaikissa 300 sarjalaisissa, ne vaihdetut jouset oli niitä vahvistettuja
-
Mullon sellaanen loota verkus ja kovaa se ainaki mouruaa korvaan kun sen laittaa päälle mutta nopeutta on.Joo ja jousi on kans vaihdettu maksoi teetettynä n.1000€ verollisena sisälsi uudet vaihteistoöljyt
-
Uusiimpiin vuosimalleihin kuulemani mukaan on palautusjousen kestävyyttä parannettu,ja ei kun ruiskuttamaan nyt on tyyntä.
Kyllä se jousi vika oli kaikissa 300 sarjalaisissa, ne vaihdetut jouset oli niitä vahvistettuja
No eipä tuo konemyyntipäällikkö sitten tiennyt mitään,koska kertoi että tehtaalla -95 jälkeen on laitettu koneisiin vahvempi jousi.Eli täällä on sitten parempi tieto
-
Uusiimpiin vuosimalleihin kuulemani mukaan on palautusjousen kestävyyttä parannettu,ja ei kun ruiskuttamaan nyt on tyyntä.
Kyllä se jousi vika oli kaikissa 300 sarjalaisissa, ne vaihdetut jouset oli niitä vahvistettuja
No eipä tuo konemyyntipäällikkö sitten tiennyt mitään,koska kertoi että tehtaalla -95 jälkeen on laitettu koneisiin vahvempi jousi.Eli täällä on sitten parempi tieto
Suomeen on tuotu ne heikommalla jousella olevat. Täällä isännät maksaa valmistusviat. Euroopassa hennos herkästi jäädä osamaksut maksamatta ja liike saada raadon pihaansa korjattaaksi.
-
Uusiimpiin vuosimalleihin kuulemani mukaan on palautusjousen kestävyyttä parannettu,ja ei kun ruiskuttamaan nyt on tyyntä.
Kyllä se jousi vika oli kaikissa 300 sarjalaisissa, ne vaihdetut jouset oli niitä vahvistettuja
No eipä tuo konemyyntipäällikkö sitten tiennyt mitään,koska kertoi että tehtaalla -95 jälkeen on laitettu koneisiin vahvempi jousi.Eli täällä on sitten parempi tieto
Suomeen on tuotu ne heikommalla jousella olevat. Täällä isännät maksaa valmistusviat. Euroopassa hennos herkästi jäädä osamaksut maksamatta ja liike saada raadon pihaansa korjattaaksi.
Taisi olla vielä ainakin 4200 sarjan alkupään malleissa jousivika, liekkö niistä viimeiset saanut jo vahvemmat jouset kun meidän 01 4255 on vielä jousi vaihtamatta ja tunteja kuitenkin jo 7000.
-
95 jälkeen vahvemmalla jousella,mutta kyllä käyttäjästäkin riippuu kestävyys.
-
95 jälkeen vahvemmalla jousella,mutta kyllä käyttäjästäkin riippuu kestävyys.
Edelleen kyllä väitän että ei ole vahvemmalla, 96 vuotisessa katkes 4300h kohdalla :-X
-
No se on nyt myyty niin näkyy ilmoituksessa lukevan joku sai uusvanhan koneen! :D
-
No se on nyt myyty niin näkyy ilmoituksessa lukevan joku sai uusvanhan koneen! :D
Piti olla kans utelias ;D Mutta miten voi olla 11h ?????
-
Sain myyjältä postia se oli ollut rahakkaalla miehellä joka vuoden lopussa aina osteli veroja välttääkseen koneita.Mies kuoli ja perikunta myi kalustoa pois ,hallissa oli mersusta lähtien kalustoa todella paljon.
-
Sain myyjältä postia se oli ollut rahakkaalla miehellä joka vuoden lopussa aina osteli veroja välttääkseen koneita.Mies kuoli ja perikunta myi kalustoa pois ,hallissa oli mersusta lähtien kalustoa todella paljon.
Miten sen sun edullisen tuontikoneesi kanssa kävi ;D Kova oli hehkutus, mut tais vaan rahat mennä ja koneesta ei ole näkynyt jälkeäkään ;D
-
Sain myyjältä postia se oli ollut rahakkaalla miehellä joka vuoden lopussa aina osteli veroja välttääkseen koneita.Mies kuoli ja perikunta myi kalustoa pois ,hallissa oli mersusta lähtien kalustoa todella paljon.
Vähän kuin SKN :D
-
Sain myyjältä postia se oli ollut rahakkaalla miehellä joka vuoden lopussa aina osteli veroja välttääkseen koneita.Mies kuoli ja perikunta myi kalustoa pois ,hallissa oli mersusta lähtien kalustoa todella paljon.
Vähän kuin SKN :D
Skänän koneilla lienee kuitenkin rällätty enemmän kuin 11 tuntia..?