Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TDK - 06.05.15 - klo:22:23

Otsikko: Eripari renkaat
Kirjoitti: TDK - 06.05.15 - klo:22:23
No nythän kävi nii että maxxumin continentalista livahti kanto kyljestä sisään. Kohtuu pehmeällä alustalla tietty, vettäki tuli ku esterin peestä. Tunkkiki hajos ja ruikkas öljyt päin tuulenhalkojaa. Perkele.

Mutta se ite asia oli että ku siinä nyt on toisella puolen ursuksen vanha rengas ja vanne. Vredestein 18.4R38. Ja se toinenhan on contin ac 85 koossa 460/85R38. Koko pitäs olla sama mutta ku korkeuseroa noilla on näköjään liki 8senttiä nii uskaltaako tuolla ny isommin ajella, ettei ny tulis taas pikkusen kalliimmaksi. Aamusella vien kyllä tuon hajonneen tohtoroitavaksi mutta ku jossei sitä sieltä heti saa mukaan ja rehuaki pitäs hakia 2km päästä...
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.05.15 - klo:22:28
No toi on ihan hyvä kone jossain rinnepellolla, pikkupyörä ylärinteen puolelle vaan
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 06.05.15 - klo:22:37
Mitäs tuo nyt haittaa.

Jos nelivedon kytkemisen huomaa vauhdin paranemisena, niin ei väärä rengaskoko
haittaa lainkaan. Vasta kovalla ja pitävällä alustalla nelivedolla rengaskoot merkitsevät.
Jos alunperin rengaskoot oikein, niin tuo korvaavan renkaan 8 cm ero tasoittuu 4 sentiksi, koska toisella puolella
on oikean kokoinen rengas.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Köntys - 06.05.15 - klo:22:39
No nythän kävi nii että maxxumin continentalista livahti kanto kyljestä sisään. Kohtuu pehmeällä alustalla tietty, vettäki tuli ku esterin peestä. Tunkkiki hajos ja ruikkas öljyt päin tuulenhalkojaa. Perkele.

Mutta se ite asia oli että ku siinä nyt on toisella puolen ursuksen vanha rengas ja vanne. Vredestein 18.4R38. Ja se toinenhan on contin ac 85 koossa 460/85R38. Koko pitäs olla sama mutta ku korkeuseroa noilla on näköjään liki 8senttiä nii uskaltaako tuolla ny isommin ajella, ettei ny tulis taas pikkusen kalliimmaksi. Aamusella vien kyllä tuon hajonneen tohtoroitavaksi mutta ku jossei sitä sieltä heti saa mukaan ja rehuaki pitäs hakia 2km päästä...

Kunhan et tasauspyörästönlukko päällä ajele, ja saattaa olla että nelivedollakin suhde vähän muuttuu. Aja ainakin maanteillä ilman nelivetoa.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: icefarmer - 06.05.15 - klo:22:52
Mitäs tuo nyt haittaa.

Jos nelivedon kytkemisen huomaa vauhdin paranemisena, niin ei väärä rengaskoko
haittaa lainkaan. Vasta kovalla ja pitävällä alustalla nelivedolla rengaskoot merkitsevät.
Jos alunperin rengaskoot oikein, niin tuo korvaavan renkaan 8 cm ero tasoittuu 4 sentiksi, koska toisella puolella
on oikean kokoinen rengas.
kyllähän pyörimiseroa tulee paljon enempi kun esimerkiksi kyntää pitkää sarkaa ja vähän lipsuu...
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Calahan - 07.05.15 - klo:07:32
Itte en ajais metriikää..... Yhest auton vaihelaatikost rojut ulos kun oli erikokoset renkaat. Ja eroo ollu kun 65/75 sarjalaiset.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Ala-Pertti - 07.05.15 - klo:08:02
jos et lukot päällä ajele etkä nelivetoakaan kytke, niin ei pikkuajojen pitäisi haitata mitään, kyllä tasauspyörästö tuon eron selvittää. eihän siellä renkaiden kehässä kuitenkaan ole eroa, kuin nollapilkkujotakin. niillä samankokoisillakin ajettaessa joutuu traktoria kääntäessä tasauspyörästö käsittelemään suurempia nopeuseroja.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: bobbari - 07.05.15 - klo:08:10

Kynnettäessä renkaat lipsuu koko ajan.    Jos traktorissa vaikka 10t. tuntia mittarissa niin väittäisin että
tuosta ajasta tasauspyörästö tasaa nopeuseroja varmasti sen 5t. tuntia.      Paikalliskäyttö tietysti erikseen.

Enemmän olisin huolissani niistä koneista, joissa jarrun painallus kytkee nelivedon päälle vaikka viidessäkympissä.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.05.15 - klo:08:24
Itte en ajais metriikää..... Yhest auton vaihelaatikost rojut ulos kun oli erikokoset renkaat. Ja eroo ollu kun 65/75 sarjalaiset.
Mut se olikin ylivaihde-Tojota  ???
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Tomppa - 07.05.15 - klo:08:27
Tehtiinkös entisaikaan autoihin tasauspyörästön lukko niin, että nostettiin toinen vetavä pyörä ilmaan ja suurin vaihde päällä. Kun pienet tasauspyörät hirttivät kiinni, auto singahti liikkeelle ja lukko oli mennyt päälle.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Hohhoijjaa - 07.05.15 - klo:08:40

Kynnettäessä renkaat lipsuu koko ajan.    Jos traktorissa vaikka 10t. tuntia mittarissa niin väittäisin että
tuosta ajasta tasauspyörästö tasaa nopeuseroja varmasti sen 5t. tuntia.      Paikalliskäyttö tietysti erikseen.

Enemmän olisin huolissani niistä koneista, joissa jarrun painallus kytkee nelivedon päälle vaikka viidessäkympissä.


Ehkä se kaks kilometriä ei räjäytä mitään mutta tasauspyörästö pyörii jokatapauksessa eri tahtiin suoraankin ajettaessa kun samankokoisilla renkailla  tasauspyörästö menee samaa tahtia.

Kyntäessä voi käyttää sitä lukkoa. Miksi luistattaa?
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: wtf - 07.05.15 - klo:08:44
Itte en ajais metriikää..... Yhest auton vaihelaatikost rojut ulos kun oli erikokoset renkaat. Ja eroo ollu kun 65/75 sarjalaiset.
Mut se olikin ylivaihde-Tojota  ???

Melkoinen ylivaihde, jos renkaat menee suoraan vaihdelaatikkoon kiinni?

Olikohan tapauksessa syy-seuraus-suhde kokonaan selvillä?
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 07.05.15 - klo:08:49
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Calahan - 07.05.15 - klo:08:57
Itte en ajais metriikää..... Yhest auton vaihelaatikost rojut ulos kun oli erikokoset renkaat. Ja eroo ollu kun 65/75 sarjalaiset.
Mut se olikin ylivaihde-Tojota  ???

Melkoinen ylivaihde, jos renkaat menee suoraan vaihdelaatikkoon kiinni?

Olikohan tapauksessa syy-seuraus-suhde kokonaan selvillä?


Ihan saksan opel vectra kysees ja kait se on se "laatu"... Ja kysees ihan rengas rikko nii ei ollu varapyörä samaa kokoo......
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Reiskako - 07.05.15 - klo:09:11
Laita sinne korkeammalle puolelle 2bar painetta ja matalammalle puolelle 1 bar niin eroa ei taida sen jälkeen olla korkeudessa.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: jusu - 07.05.15 - klo:09:12
noo takavuosina yks poltti tasauspyörästön just vastaavalla lailla päivän ajoilla ja ei ollu suurta eroa, kysees tais olla joku mörkö foortti.. tiä sitte..
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Make - 07.05.15 - klo:11:41
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: bobbari - 07.05.15 - klo:12:03
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Viljelijä - 07.05.15 - klo:12:11
 Kyllä se korkeusero tekee samantien eroa vierintä matkaan se on selvä. Tieajossa tasauspyörästö pyörii jotain muuta nopeutta kuin kynnössä, ettei kannata jatkuvaan käyttöön eri kokoa, vaikka ero vain pienikin.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: icefarmer - 07.05.15 - klo:12:20
Kyllä se korkeusero tekee samantien eroa vierintä matkaan se on selvä. Tieajossa tasauspyörästö pyörii jotain muuta nopeutta kuin kynnössä, ettei kannata jatkuvaan käyttöön eri kokoa, vaikka ero vain pienikin.
ei tietenkään jatkuvaan  mutta joku jolla laskin, kynä ja paperia on voi äkkiä laskea minkälaista mutkaa tuo 4 cm vastaa maantiellä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Tomppa - 07.05.15 - klo:12:29
Kun halkaisija kasvaa 8 senttiä, lisääntyy kehän pituus 25 cm.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Köntys - 07.05.15 - klo:13:26

Ei helevetti traktorilla noitten teorioitten mukaan voisi ajaa mutkaista tietä, jossa ei ole suoria, ollenkaan.   ::)
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 07.05.15 - klo:13:27
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: hiluhi - 07.05.15 - klo:13:30

Ei helevetti traktorilla noitten teorioitten mukaan voisi ajaa mutkaista tietä, jossa ei ole suoria, ollenkaan.   ::)

Eikös niissä ole neliveto että pääse suoraan pahemmasta maastosta välittämättä.??
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Make - 07.05.15 - klo:13:40
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Aikoinaan täälläpäin  kaikkien 880 Fiattien tasauspyörästön laakerit pettivät jurttimaan kynnössä melko uusina. Remontissa niiden liukulaakereiden voitelua parannettiin ja annettiin ohjeeksi käyttää tasauspyörästön lukkoa kynnössä. Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.
Saksalaisnatikoissa tuo on myös heikko kohta. Omassa 955 nuo laakeroinnit korjattiin ennakoivasti n. 8000 tunnin kohdalla.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 07.05.15 - klo:13:42
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Aikoinaan täälläpäin  kaikkien 880 Fiattien tasauspyörästön laakerit pettivät jurttimaan kynnössä melko uusina. Remontissa niiden liukulaakereiden voitelua parannettiin ja annettiin ohjeeksi käyttää tasauspyörästön lukkoa kynnössä. Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.
Saksalaisnatikoissa tuo on myös heikko kohta. Omassa 955 nuo laakeroinnit korjattiin ennakoivasti n. 8000 tunnin kohdalla.

Älä ny viitti, oikeesti. ;D ;D
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Köntys - 07.05.15 - klo:15:41
Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.

Jos traktoreissa tulee noin kovat keskipakovoimat perämurikkaan 50-vauhdissa, ottaen vielä huomioon takapyörien koon, niin kuinka autojen perät kestää päivääkään  ;D  ;D ;D
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 07.05.15 - klo:16:11
Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.

Jos traktoreissa tulee noin kovat keskipakovoimat perämurikkaan 50-vauhdissa, ottaen vielä huomioon takapyörien koon, niin kuinka autojen perät kestää päivääkään  ;D  ;D ;D

Perniössä öljytkin linkoutuu murikan kattoon. ;D
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: icefarmer - 07.05.15 - klo:16:25
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Aikoinaan täälläpäin  kaikkien 880 Fiattien tasauspyörästön laakerit pettivät jurttimaan kynnössä melko uusina. Remontissa niiden liukulaakereiden voitelua parannettiin ja annettiin ohjeeksi käyttää tasauspyörästön lukkoa kynnössä. Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.
Saksalaisnatikoissa tuo on myös heikko kohta. Omassa 955 nuo laakeroinnit korjattiin ennakoivasti n. 8000 tunnin kohdalla.
eiköös niissä likkunu ne tapit jotka sitte ongelmat aiheutti....ss kös tuota selitti jotta öljyt pois perästä ja tähystää endoskoopilla :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Make - 07.05.15 - klo:18:26
Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.

Jos traktoreissa tulee noin kovat keskipakovoimat perämurikkaan 50-vauhdissa, ottaen vielä huomioon takapyörien koon, niin kuinka autojen perät kestää päivääkään  ;D  ;D ;D
Tossa aikaisemmin oli Vectrasta pettänyt vastaavassa tilanteessa. No ehkä Opelia ei sitten lasketa autoksi.  ::) Autoissa ei kuitenkaan ole planeetta-alennusta tasauspyörästön ja pyörän välissä.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: TDK - 07.05.15 - klo:18:33
Rengas on toimitettu hoitoon. Oli aamupäivällä aika rähinä gummikorjaamolla, Ijasjallaki tais olla rengasmurheita vai muutenko vaan oli yks riviviljelypyörä alla?  ;)

Otappa tästäki keskustelusta selvää että kärsiikö ajaa vai ei...  ;D
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: TDK - 07.05.15 - klo:18:35
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?

Jos se aiheuttaa kardaaniin jäykistymistä nii eikai se haittaa?
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 07.05.15 - klo:19:41
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?

Jos se aiheuttaa kardaaniin jäykistymistä nii eikai se haittaa?

Isot tai pienet, niistä tykkää silti kaikki miehet :-*..
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: lynx700500 - 07.05.15 - klo:19:55
Ainakaan tuollaisessa 90luvun massikassa ei ole tullut mitään ongelmaa vaikka kymmenen vuotta ollut eripari renkaat. Samaa kokoa pitäis olla ja mutta toinen continental ja toinen nokia. Kuitenkin kokonais korkeudessa tuo lähes 10cm eroa.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: ijasja2 - 07.05.15 - klo:20:44
Rengas on toimitettu hoitoon. Oli aamupäivällä aika rähinä gummikorjaamolla, Ijasjallaki tais olla rengasmurheita vai muutenko vaan oli yks riviviljelypyörä alla?  ;)

Otappa tästäki keskustelusta selvää että kärsiikö ajaa vai ei...  ;D

Joo, huomasin sun auton ja muistin keskustelun :) Oli kiirus ruiskuttajan tenttiin, ehtinyt pööpöillä yhtään ku kaverit ootti autossa...

Ei siinä mitään isompaa, uudet kummit alle hela hoito :P Vein eturenkaan remonttiin kun tyhjeni hiljalleen, odottelin soittoa ja tulihan se sieltä, tää on ihan pska ;D ;D Päätin ostaa uudet renkaat kun ois vetosuhde mennyt kuralle.

 Nyt ois kuluneet good yearin 520/70R38 kumit joutilaana, saa tarjota... Passelit paripyöriksi, miksei noilla vielä aja ykköspyörinäkin kun ei oo kranttu ::) Tai rikkoutuneen ja kuluneen renkaan sijaiseksi. Paljon parempi kyyti oli noissa vanhoissa, kuin ylipaineellisissa uusissa Alliancen renkaissa :-X
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: bdr-529 - 07.05.15 - klo:21:08
Laita sinne korkeammalle puolelle 2bar painetta ja matalammalle puolelle 1 bar niin eroa ei taida sen jälkeen olla korkeudessa.


Ei kehämitta miksikään muutu.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 08.05.15 - klo:10:26
Tästähän hauska ketju tuli.

Näissä laskennoissa pitää käyttää ns. kuormitettua sädettä, joka ilmoitetaan usein rengastaulukoissa.
Paineen nosto kasvattaa sädettä, joten toimiva konsti, jos katsoo tarpeelliseksi.

Tuossa henkilöauton vaihdelaatikon tapauksessa vahinko oli todennäköisesti aiheutettu jo
edeltävien 200 000 km:n aikana. Muuten ohjekirjassa ohjeistettaisiin ajamaan yhtä paljon oikealle ja vasemmalle
olevia mutkia ja tarvittaessa tasaamaan kuormitus ajamalla ympyrää, että kummallekin suunnalle tulee yhtä paljon
kilometrejä. Sattui vaan rengasrikko sopivaan saumaan. Syy/seuraussuhde on yhtä ilmeinen
kuin se, että kun onkijat koko talven poraavat reikiä jäähän, niin toukokuulla se jää on alituisen poraamisen seurauksena hävinnyt.

Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: bobbari - 08.05.15 - klo:12:22
Ainakaan tuollaisessa 90luvun massikassa ei ole tullut mitään ongelmaa vaikka kymmenen vuotta ollut eripari renkaat. Samaa kokoa pitäis olla ja mutta toinen continental ja toinen nokia. Kuitenkin kokonais korkeudessa tuo lähes 10cm eroa.

Sama juttu mulla...  Toistakymmentä vuotta sitten käytettynä ostettu Saksalainen ilmajäähdytteinen ikiliikkuja
oli silloin varustettu tosiaan eripareilla takakummeilla, joissa korkeuseroa varmasti 3 tuumaa keskenään.

Koneella ajettu aikoinaan paljon siirtoajoa ja kyntöä, joten tasauspyörästön pitäis olla moneen kertaan
romukopassa.      Mulla on kyllä X-1R käytössä kaikissa koneissa ja sitä on mennyt jo yli 30 litraa.  :)
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: TDK - 08.05.15 - klo:16:18
Rengas korjattu. Tosin justiin sen vasta sain. Varalta hain päivällä rehukuorman naapurin digitaali-fiiatilla.

Vieläkö ois muistanu sen tunkin ostaa nii ois ollu helpompi vaihtaa alle.... >:(
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Maa-Anssi - 08.05.15 - klo:16:22
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?
--haittaa; yritäpä tunkea naamas sellaisten väliin  :P
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: sorkkis - 08.05.15 - klo:18:27
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Calahan - 08.05.15 - klo:19:39
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

No sitähän sattuu nykyääkii.... Tuos yks jontikkan 30 sarjalainen ja jarrut kesti sen 1000 tuntii kun ol väärät öljyt.... Ja eikös ne nää uuet koneet ol tarkkoi tuost öljyst
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Calahan - 09.05.15 - klo:11:26
https://www.youtube.com/watch?v=WAyD9HIMtcU

 8) 8)
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 09.05.15 - klo:12:18
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: sorkkis - 09.05.15 - klo:18:04
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: BACKSPACE - 09.05.15 - klo:19:23
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o
Hessulla on hanskatkin eriparia, peukalot eri puolilla hanskoissa  ???
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: sorkkis - 09.05.15 - klo:20:36
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o
Hessulla on hanskatkin eriparia, peukalot eri puolilla hanskoissa  ???
Voi fittu mut olet tyhmä....
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: Köntys - 09.05.15 - klo:20:46
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o
Hessulla on hanskatkin eriparia, peukalot eri puolilla hanskoissa  ???
Voi fittu mut olet tyhmä....

Kuin niin?  ???
Otsikko: Vs: Eripari renkaat
Kirjoitti: SKN - 09.05.15 - klo:20:48
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o

Väännäs ny. Väännä paska ja muovaile siitä rautalanka. ;D