Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dr.Who - 29.04.15 - klo:19:15
-
Kun nyt on automerkit ajankohtaisia,mikä on autokseen volksvagen passat 1,8 koneella .bensiini farkku versio.Paljon näkyy liikenteessä vanhaakin mallia.
-
Aivan kuten kirjuutit:"Pasaati tuulet o mietoja, laiskoja ja leppeitä!"
Pitkän alamäen yllättäessä saattaa meno yltyä joskus rajuksikin.
Hillittimien puutteesta johtuen, mutta korostan kyseisen sattumuksen
olevan ÄÄRIharvinainen ilmiö . Ei välttämäti koskaan kosketa kyseistä automallin yksilöä......!
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
-
Tästä on hyvä jatkaa...
Passatti -02 3bg. Sillä 2litrasella bensa maamoottorilla, olikohan 115hp. Nykii, lähtee huonosti käyntiin, lämpimänä vielä heikommin joskus jättäny lähtemättä kokonaan. Vikavalo palaa, koodeja tulee millon mitäki, laiha seos, rikas seos, lämpötiloja herjaa. Kampiakselin asentotunnistinta, kattia, lambdaa ym herjaa.
Tähän mennesä laitettu perusjutut tulpat, johdot ym. Lambda vaihdettu ja tänään vaihtoon meni kaikki huohottimen putket ja letkut ku olivat aikakurjasa kunnosa.
Kerrohan Hervast mistä jatketaan?
Joojoo volkkaripalstat auttaa mutta ku ei nyt jaksa alkaa niitä kahlaamaan....
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
On todella kestäviä ja kestää se 1,9 kiisselikin velipojalla (suvussa uudesta asti) kolmos autona nyt ajettu yli 400 th.kerran on mennyt jakohihnan kiristäjä heti hihnan vaihdon jälkeen sai takuuseen uuden kannen .Kestävä kori jos pikkusenkin pidetään huolta.Ajoltaan hakkaa kirkkaasti mm. tojot ja pikkumersun.
-
Nii täytyyhän sitä kehuakki, meillä ajettu 120tkm, yhteensä 315tkm. Viattomasti menny tähän asti, perushuollot riittäny.
Käyty norjaa myöten, kuvaki löytys jostain vanhasta puhelimesta josa mittarisa -42 pakkasta....
Bensa kelpaa, ja ruostekki alkaa vaivata. Sähkövaivoja ei oo ollu. Siis ennen tätä.
Ollu pomminvarma käyntiinlähtijä ja lämmintä piisaa sisälle. Minusta ihan tukeva ja mukava ajaa.
Tää mun on 4motion, 2-vetosta en enää ottas on se nii mukava.
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
On todella kestäviä ja kestää se 1,9 kiisselikin velipojalla (suvussa uudesta asti) kolmos autona nyt ajettu yli 400 th.kerran on mennyt jakohihnan kiristäjä heti hihnan vaihdon jälkeen sai takuuseen uuden kannen .Kestävä kori jos pikkusenkin pidetään huolta.Ajoltaan hakkaa kirkkaasti mm. tojot ja pikkumersun.
Alakerran maksoitte ite????
-
Tästä on hyvä jatkaa...
Passatti -02 3bg. Sillä 2litrasella bensa maamoottorilla, olikohan 115hp. Nykii, lähtee huonosti käyntiin, lämpimänä vielä heikommin joskus jättäny lähtemättä kokonaan. Vikavalo palaa, koodeja tulee millon mitäki, laiha seos, rikas seos, lämpötiloja herjaa. Kampiakselin asentotunnistinta, kattia, lambdaa ym herjaa.
Tähän mennesä laitettu perusjutut tulpat, johdot ym. Lambda vaihdettu ja tänään vaihtoon meni kaikki huohottimen putket ja letkut ku olivat aikakurjasa kunnosa.
Kerrohan Hervast mistä jatketaan?
Joojoo volkkaripalstat auttaa mutta ku ei nyt jaksa alkaa niitä kahlaamaan....
Kiinnostais vähä mitä millaisia koodeja vagcomilla saa tuosta irti ?
Harvoin noissa maadoitukset tai johtosarjat prakaa, mut lämpöanturi (semmoinen vihriä 4 napainen kannen vesihaarassa) voi mennä hajalle ja aiheuttaa häiriötä. Sitten virtalukonpohja voi hajota ja alipaineletkut mahdolisesti vuotaa. Huohotinlinjat ja niihin liittyvät venttiilitkin vaikuttavat käyntiin paljon. Kun moottori saa väärää anturitietoa, niin se voi antaa villejäkin vikakoodeja.
-
Sinkitty koppa ja laadukkaan oloinen kapine, mutta sysipaska vikapesäke oli kuitenkin koko volsu. Tämä meitin auto oli vuoden 98 TDI automaatti. :(
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
On todella kestäviä ja kestää se 1,9 kiisselikin velipojalla (suvussa uudesta asti) kolmos autona nyt ajettu yli 400 th.kerran on mennyt jakohihnan kiristäjä heti hihnan vaihdon jälkeen sai takuuseen uuden kannen .Kestävä kori jos pikkusenkin pidetään huolta.Ajoltaan hakkaa kirkkaasti mm. tojot ja pikkumersun.
eikö jokainen 2000 luvun auto mee sen 400 tkm ilman sen suurempia murheita jos lohkolämmitintä viitsii/voi talvella käyttää ja öljyt vaihtaa 10 tkm.n välein vaikka huolto-ohjelma sanoo mitä tahansa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Siis Audi lie samaa paskaa mut eri paketissa.
-
2000 vuonna A4 ja passatin tiet hieman erkanivat ja 2005 kokonaan kun 3c passatti tuli markkinoille.
Skoda superb on kyl suora manttelinperijä tuolle 3bg passatille ja sen tekniikalle.
-
Tuo 3C tyyppi on kyseessä ja 1,8tsi bensakoneella
-
Tuo 3c voi olla jo paree kun 3b joka on itsellä.Kaikkea pikku vikaa varsinkin sähkö eli tyhjää akkua eikä ole saatu vikaa paikallistettua
-
Mää oon luullu et BMW-tuotesarja on ainoa joka viettää aikaansa bossi-ketjun car servicessä. Mut ei, volsutkin prakaa sähköistä, näemmä.... :o
-
Mää oon luullu et BMW-tuotesarja on ainoa joka viettää aikaansa bossi-ketjun car servicessä. Mut ei, volsutkin prakaa sähköistä, näemmä.... :o
Kerran vaan on lähtenyt 3C Passatti lavetilla sähkövian vuoksi Laakkoselle. :-X
-
Tuo 3C tyyppi on kyseessä ja 1,8tsi bensakoneella
No just. Eihän tuo olekaan kuin ihan eri auto kuin nuo 3B/Bg versiot...
Tuo 1,8 pata lienee BZB ja nuo on hieman huonomaineisia tsi koneita. 1,4 litraisissa lie ollut eniten ongelmia, mutta on noita isolohkojakin hajoillut jakopäästään.
http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=715ec03035eae60a14e596a477dcc4d9&topic=6771.1980 (http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=715ec03035eae60a14e596a477dcc4d9&topic=6771.1980)
Nuo ongelmat ovat sikäli ikäviä, kun käyttöominaisuuksiltaan ovat miellyttäviä patoja nuo tsi koneet, ihan pienimmistä alkaen.
No joo bemarit... sanotaanko vaikka näin että onhan niissä omat murheensa ;D
-
Tuo 3C tyyppi on kyseessä ja 1,8tsi bensakoneella
1.8 tsi:n vioista on vaikea saada selvyyttä kun keskustelupalstoilla on 140+ sivua 1.4 ja 1.2 tsi:n ongelmia. 1.8 on parempi, mutta se ei vielä ole paljon se.
Olen kuullut/kuunnellut kun TSI kone/koneita startataan kylmänä kesäkelillä - korvat meinaa särkyä... Millainenkohan ääni lienee, kun on pakkasta.
-
Pitkään on tehnyt mieli vaihtaa autoa, mutta kun ei toi 1.8 bensapasuuna suostu hajoamaan millään...
-
Tuo 3C tyyppi on kyseessä ja 1,8tsi bensakoneella
1.8 tsi:n vioista on vaikea saada selvyyttä kun keskustelupalstoilla on 140+ sivua 1.4 ja 1.2 tsi:n ongelmia. 1.8 on parempi, mutta se ei vielä ole paljon se.
Olen kuullut/kuunnellut kun TSI kone/koneita startataan kylmänä kesäkelillä - korvat meinaa särkyä... Millainenkohan ääni lienee, kun on pakkasta.
Niin,ei minua kiinnosta muuta kuin tuon 2008 passatin TSI 1,8 bensiinikoneen ominaisuudet,muut saa jäädä omaan arvoonsa. Sen tiedän että 1,6 ja 1,4 n liian kesyjä tuon kokoiseen autoon.Diesel ei kiinnosta verotuksen vuoksi,on jopa kaksinkertainen vastaavaan bensakoneeseen,ja joka tapauksessa sitten pitää olla eberi dieselissä että tarkenee -30 .pakkasilla..se käyttövoimavero kun rassaa tuon kokoisessa autossa melkoisesti.....Ajot kun on jotain 7000-10000 km vuodessa.
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
On todella kestäviä ja kestää se 1,9 kiisselikin velipojalla (suvussa uudesta asti) kolmos autona nyt ajettu yli 400 th.kerran on mennyt jakohihnan kiristäjä heti hihnan vaihdon jälkeen sai takuuseen uuden kannen .Kestävä kori jos pikkusenkin pidetään huolta.Ajoltaan hakkaa kirkkaasti mm. tojot ja pikkumersun.
Alakerran maksoitte ite????
Kaikki meni takuuseen ja vielä korjatulle moottorille takuu .
Remontin jälkeen ajettu jo toista sataa tuhatta.
Juuri tänään kuulin 600 tuhatta ajetusta passatista ikinä ei ole konetta avattu.
-
Takkutukka heittää taas sen sortin legendaa et enkelitkin ihmettelee.... ;D
-
Niinpä,,,,, jätän omaan arvoonsa ko herran legendat.
-
Takkutukka heittää taas sen sortin legendaa et enkelitkin ihmettelee.... ;D
Henkilö kohtaisesti en ole ikinä omistanut volkkaria ,ihan muuten vaan kerron mitä kuulen ja koen.
-
Aika sikamaista käsittelyä on kestänyt tuo 1.8t vm 97 :o Siis ihan saata*asti sanu kenkää ja voimaakin ihan vähän enempi kun tehtaalta lähtiessä ??? Mutta nyt rupee pikkuhiljaa väsymään lopullisesti. Öljyjäkään enään vaihtanut viimeseen 65tonniin lisänny vaan monitraa mottiin ;D ;D ;D ;D
-
Kyse lienee 3B tai 3Bg malleista ? vuosimallit 97-00 ja 01-04
Tilankäytöltään fiksuja autoja, tekniikassa on pikkunippeleitä, jotka voivat aiheuttaa joskus harmaita hiuksia. Tämmöisiä ovat mm. ovien mikrokytkimet. Can väyläohjattu mukavuuselektroniikka voi kanssa kummitella, jos vesikaukalo pääsee tulvimaan vesireikien tukkiutuessa.
1,8 20V vapari on sellainen perusnahjakka kulkija, hieman janoinen ja laiska mutta luotettava pata.
Jos tuntee että nelikolle on tarvetta, niin tekniikka on noissa erittäin kestävä. Muutenkin ovat suht selväpiirteisiä autoja tekniikaltaan ja varaosia sekä korjaustietämystä on paljon alkaen pienimmistä kyläpajoista. Tämä johtuu siitä että autoja on liikenteessä paljon.
Erikseen on myös mainittava korin sinkitys, joka antaa hyvän ruostesuojauksen. Yleensä jos autoista löytyy paljon ruostetta, niin se on saanut alkunsa jostain kolhusta.
On todella kestäviä ja kestää se 1,9 kiisselikin velipojalla (suvussa uudesta asti) kolmos autona nyt ajettu yli 400 th.kerran on mennyt jakohihnan kiristäjä heti hihnan vaihdon jälkeen sai takuuseen uuden kannen .Kestävä kori jos pikkusenkin pidetään huolta.Ajoltaan hakkaa kirkkaasti mm. tojot ja pikkumersun.
Alakerran maksoitte ite????
Kaikki meni takuuseen ja vielä korjatulle moottorille takuu .
Remontin jälkeen ajettu jo toista sataa tuhatta.
Juuri tänään kuulin 600 tuhatta ajetusta passatista ikinä ei ole konetta avattu.
600 on peruskauraa bg:lle.Onpa ajettu miljoonakin.
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Känä on niin tollukka että tuskin välittää autoaan huoltaa tai huolattaa siitä kaikki johtuu.
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Känä on niin tollukka että tuskin välittää autoaan huoltaa tai huolattaa siitä kaikki johtuu.
;D
Aihe josta ipuhihhulin kans turha keskustella. ;D
Edit...
Säähän kannatat kannabiksen laillistamista??
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Enks mää sulkii joskus vienosti kottanna vihjata jotta onpi elämä helpompi jos ei munuaiset keulassa pullota ;D Tosin ajaminen sitten eitaas ole mitenkään nautinnollisempaa jollain etuveto pusku koneella. Tokikin onhan niitä muitakin mitkä tuuppaa perseestä :P
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Enks mää sulkii joskus vienosti kottanna vihjata jotta onpi elämä helpompi jos ei munuaiset keulassa pullota ;D Tosin ajaminen sitten eitaas ole mitenkään nautinnollisempaa jollain etuveto pusku koneella. Tokikin onhan niitä muitakin mitkä tuuppaa perseestä :P
SAS on takapotku... ;D
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Enks mää sulkii joskus vienosti kottanna vihjata jotta onpi elämä helpompi jos ei munuaiset keulassa pullota ;D Tosin ajaminen sitten eitaas ole mitenkään nautinnollisempaa jollain etuveto pusku koneella. Tokikin onhan niitä muitakin mitkä tuuppaa perseestä :P
On, mutta ne tuppaa maksamaan yli budjetin. Jos on autoon varaa laittaa kuusnumeroinen summa ennen pilkkua, voi valita sopivaa käytettyä takatuupparia, remmillä, turboilla tai ilman, kuus viiva kakstoista sylinteriä etc. ;D Josta tulikin mieleen, huomennakos se Eurojäkpotti arvottiin...Vois ostaa uuden, uusia autoja eikä aina 300 tonnia ajettuja... :P
-
Tekniikan maailman testissä Passatti sai suhteellisen hyvät arvostelut.
-
TM antaa aina volkkareille parhaat pisteet.Niillä on mittanauhakin volkkaria suosiva,kuten uusimmassa vertailussa taas nähtiin.
-
Transportterin 180 heppanen kone on luotettavuuden huippu ;D
-
Itsekkiin joskus miettinyt että jokohan ne T5:n lapsentaudit lie jo löytyneet ;D
Kun uus malli on kohta jo tulossa...
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Enks mää sulkii joskus vienosti kottanna vihjata jotta onpi elämä helpompi jos ei munuaiset keulassa pullota ;D Tosin ajaminen sitten eitaas ole mitenkään nautinnollisempaa jollain etuveto pusku koneella. Tokikin onhan niitä muitakin mitkä tuuppaa perseestä :P
SAS on takapotku... ;D
SAS on takaa tuupattava... ::)
-
Passatti on mainettaan heikompi esitys. Vähän samaa kuin Bemarin kohdalla.
Ei voi olla paskempaa ku penari. 6-Vuoden kokemuksella, totaalinen paskakasa.
Enks mää sulkii joskus vienosti kottanna vihjata jotta onpi elämä helpompi jos ei munuaiset keulassa pullota ;D Tosin ajaminen sitten eitaas ole mitenkään nautinnollisempaa jollain etuveto pusku koneella. Tokikin onhan niitä muitakin mitkä tuuppaa perseestä :P
SAS on takapotku... ;D
SAS on takaa tuupattava... ::)
perässä vedettävä reppana, kovalevyvaurioinen hepsankeikka ja räkökolvi. Wei hey jea. ;D
-
Itsekkiin joskus miettinyt että jokohan ne T5:n lapsentaudit lie jo löytyneet ;D
Kun uus malli on kohta jo tulossa...
Oon niitä kohta 11 vuotta ettiny. Akku taitaa olla lastentautinen kun hieman vonkasee tartatessa. Kuitenkin tuolla orkkisakulla edelleen on käyntiin lähteny. 8)
-
Itsekkiin joskus miettinyt että jokohan ne T5:n lapsentaudit lie jo löytyneet ;D
Kun uus malli on kohta jo tulossa...
Oon niitä kohta 11 vuotta ettiny. Akku taitaa olla lastentautinen kun hieman vonkasee tartatessa. Kuitenkin tuolla orkkisakulla edelleen on käyntiin lähteny. 8)
Äääälä ny viitti... you dude speak shit, all the time, all the year... sucker... ;D