Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kkk - 26.04.15 - klo:16:19
-
Yleensähän hihnat ja remmit venyy käytössä, mutta tuossa hakin klapikoneessa ne lyhenee ??? ???
Varsinkin syöttöhihnaa olen ainakin kolme-neljä kertaa löysännyt kun on alkanu oleen yhtä kireällä kuin viulun kielet ::)
Vai onkos tuo ihan normaalia? Kohta loppuu löysäys-vara :D
-
On normaalia
-
mitä siitä seuraa? onko uusittava muuten ehjä hihna?
-
Sama ongelma Hakin kuljetinhihnan kanssa.
-
mitä siitä seuraa? onko uusittava muuten ehjä hihna?
Kohta joutuu jatkamaan hihnaa kun ei enää ole varaa löysätä :-X
-
oho. no onneks palaxissa on ketju. mutta nyt tarttee uusia hihnat kulmavaihteella kun toinen on sälöillä. mikä lie vaivana?
-
En ole kyllä koskaan huomannut kutistumista kuljetin remmessä, mutta voihan joku senkin tehdä, yleensä ne venyy ja eri merkkien venymisessä on eroja, jos on useampi hihna vetämässä samalla pyöräparilla, kannattaa katsoa, että ovat samaa merkkiä, mieluumin samaa erääkin.
-
tuo muuten taivaan tosi. joskus laittannu jonnekin kaksi sanalaista mutta eri merkkisiä hihnoja ja sitten vasta työt alkaa. net ei toimi koskaan kunnolla. mikä lie paras hihnavalmistaja? tarve olisi spa 1382 ja ainakin 2 kpl!
-
tuo muuten taivaan tosi. joskus laittannu jonnekin kaksi sanalaista mutta eri merkkisiä hihnoja ja sitten vasta työt alkaa. net ei toimi koskaan kunnolla. mikä lie paras hihnavalmistaja? tarve olisi spa 1382 ja ainakin 2 kpl!
optibelt
Samat hihnat vaidoin omaan palaxiin pari vuotta sitten.
-
tänään kävin tilaamassa etralta optipeltit ja ei pehemmin kirpassu, tuloo huomenna. laitettava paikalleen kun on saepäivä. on sellanen purkutyö kuiteki etessä. pelti ja terää......
-
mutta nyt tarttee uusia hihnat kulmavaihteella kun toinen on sälöillä
Oletko joutunut vetämään joskus puun jumituessa hihnakiristäjän pois päältä? Uudelleen käynnistys mieluummin koneen pysäyttämisen jälkeen. Nuo Palaxsin hihnat ovat varsin edulliset, vaihtamissen nyt menee jonkin verran aikaa. Minulla oli ennen Japan kone ja siinä hihnanvaihto oli huomattavasti vaikeampi. Lisäksi hihnojen piti olla jetsulleen oikeaa mallia, jos oli liian lyhyt, ei saanut niitä päälle, jos liian pitkät, niin luistivat.
-
Japa on mullakin, kyllä siinä reilu pelivara hihnojen kireyden säätöön.
-
mutta nyt tarttee uusia hihnat kulmavaihteella kun toinen on sälöillä
Oletko joutunut vetämään joskus puun jumituessa hihnakiristäjän pois päältä? Uudelleen käynnistys mieluummin koneen pysäyttämisen jälkeen. Nuo Palaxsin hihnat ovat varsin edulliset, vaihtamissen nyt menee jonkin verran aikaa. Minulla oli ennen Japan kone ja siinä hihnanvaihto oli huomattavasti vaikeampi. Lisäksi hihnojen piti olla jetsulleen oikeaa mallia, jos oli liian lyhyt, ei saanut niitä päälle, jos liian pitkät, niin luistivat.
Varsinkin lumppeja sahates hirttää ysikympin terä kerran päiväs kiinni :D Parin metrin rangan pätkällä sen saa väännettyä irti ja taas kone pyörimään.
Aika jänniä puita tullu nyt useempi kun niis on niin kova jännnitys että joutuu tekee ekan sahauksen puoleen väliin ja toinen muutama milli vierestä sahaten vasta poikki.
-
Kiilahinat jouduin tänä keväänä vaihtaan kaksi kertaa. Eka vaihto meni ihan vanhuuden piikkiin kun yksi hihna purkaantui ja rikkoi kaksi muuta.
Uudestaan remmit katkesivat seuraavana päivänä kun joku oksa tai jotain pääsi väliin :-X
Onneksi vaihto ei ole mikään vaikea tuohon hakkiin.
Tuo syöttöhihnan kiristyminen edelleen ihmetyttää kun pakko on löysätä ettei liitos irtoa. Kerran voi vielä löysätä ja sitten ei ole enää löysäys-varaa :-[
-
Tuo syöttöhihnan kiristyminen edelleen ihmetyttää kun pakko on löysätä ettei liitos irtoa. Kerran voi vielä löysätä ja sitten ei ole enää löysäys-varaa :-[
Kai olet tarkistanut ettei hihnan alle ja/tai "pyörien"/rullien päälle ole kertynyt puunkuorta, pihkaa ja muuta mössöä? Ennen vanhaan kangashihnat venyivät ja kutistuivat ilman kosteuden mukaan, mutta nämä nykyiset kumilätyt tuskin itsestään merkityksellisesti kutistuvat.
-
Tuo syöttöhihnan kiristyminen edelleen ihmetyttää kun pakko on löysätä ettei liitos irtoa. Kerran voi vielä löysätä ja sitten ei ole enää löysäys-varaa :-[
Kai olet tarkistanut ettei hihnan alle ja/tai "pyörien"/rullien päälle ole kertynyt puunkuorta, pihkaa ja muuta mössöä? Ennen vanhaan kangashihnat venyivät ja kutistuivat ilman kosteuden mukaan, mutta nämä nykyiset kumilätyt tuskin itsestään merkityksellisesti kutistuvat.
Kyllä moskat viimeistään silloin tippuu kun kuljettimen kääntää kuljetusasentoon kun hihna löystyy. Ei ole tähän mennessä yhtään mitään rulliin edes kertynyt.