Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: W124 - 18.04.15 - klo:20:15
-
Autoilijat ostavat perheensä turvaksi ison auton - maasturin. Korkean painopisteen takia käyttäytyminen tieltä suistumisissa ja jopa peräänajoissa on jokseenkin outoa. Tämä ei ole ensimmäinen tapaus, eikä varmasti viimeinen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015041819540157_uu.shtml
-
nuo köhelöt pitäis lailla kieltää.
-
Isot isännät pitää emännillään nissan microja ja muita mopoautoja joilla he käyvät päivittäin kylillä töissä, samalla kuin puukenkäjannut itse nelivetomaasturilla hakevat kaffetta ja pullaa omamyyjältä. Se on sitä vaativaa maatalousajoa... ::)
Onneksi oli katumaasturi, micra tuossa samassa asennossa olisi kurjempi näky...
-
Surullisintahan tässä on se, että noita vehkeitä kutsutaan maastureiksi, vaikka ~80% kaikista noista on etuvetoisia... >:(
-
Kuinkahan usein näillä katumaastureilla jossain maastossa ajetaan. Toisaalta mitä siellä kadulla maasturia tarvitsee? Kahen kyytillä olen ollut, Mesen ja jonku japsin. Muutaman satasen Ranskalainen pesi kyytissä ja mukavuudessa molemmat. Ja maastossa ajan traktorilla.
-
Hurja peräänajo Espoossa: Katolleen mennyt auto rumaan kuntoon
Helevetti nuota iltalehden otsikoita. Eihän tuo auto oo mennyt juuri miksikään. Ohjaamo ehjä kuin turvakaarellisessa rallipirssissä. Mikä tos nyt on ongelma. Niin no tietysti taas ollu akka ratis ::)
-
nuo köhelöt pitäis lailla kieltää.
onhan nuo ikä-ihmisille hyviä autoja, helppo mennä istumaan, ajoasentoki ehkä pystympi ja näkyväisyys parempi kuin jokamiesluokasta :-\ :-\ :-\ :-\
amerikan auton sohvalta ei tahdo urheilumieskään kovin ripeästi tormata tolpilleen tunnin mutkittelun jälkeen ;) ;D 8) ::)
-
nuo köhelöt pitäis lailla kieltää.
onhan nuo ikä-ihmisille hyviä autoja, helppo mennä istumaan, ajoasentoki ehkä pystympi ja näkyväisyys parempi kuin jokamiesluokasta :-\ :-\ :-\ :-\
amerikan auton sohvalta ei tahdo urheilumieskään kovin ripeästi tormata tolpilleen tunnin mutkittelun jälkeen ;) ;D 8) ::)
tiätkö kuule kun on niitä aneriikanautojakin melko korkeita. eikä sellainen paripyörärami tai voortti heittäydy selälleen, vaikka sen ronkoille jollahi japanian muovihäristimellä törmäis :)
-
Ysärin puolivälissä exä oli liikkeellä huuhhollissa silloin olleella reilu kymmenvuotiaalla Nissan Patrollilla, joka japanilaisuudestaan huolimatta oli raskas "vanhan liiton" maasturi. Oikokadulla tasa-arvoisessa risteyksessä exä väisti oikealta tulevaa. Silloin Patrollin perään änkesi joku Mitsubishi Coltti ja välttämättä halus kiivetä vetokoukun päälle.
No ei se Coltin keula vielä siitä peräänajosta kai paljoa hajonnu, mut sit ku se peruutti pois... No vakuutusyhtiö maksoi jotain puskurin maalaamisesta yms. ei tehty tietenkään mitään :D Coltti tais mennä lunariin... (ei oo varmaa, ei ehkä tuolloin ollu niin herkässä lunastus, varmaan kasariauto oli kyseessä niin oli ehkä korjattavissakin)
-
nuo köhelöt pitäis lailla kieltää.
onhan nuo ikä-ihmisille hyviä autoja, helppo mennä istumaan, ajoasentoki ehkä pystympi ja näkyväisyys parempi kuin jokamiesluokasta :-\ :-\ :-\ :-\
amerikan auton sohvalta ei tahdo urheilumieskään kovin ripeästi tormata tolpilleen tunnin mutkittelun jälkeen ;) ;D 8) ::)
tiätkö kuule kun on niitä aneriikanautojakin melko korkeita. eikä sellainen paripyörärami tai voortti heittäydy selälleen, vaikka sen ronkoille jollahi japanian muovihäristimellä törmäis :)
turvallisuuden tähden ois parasta että autot olis jotensakkin samankokoosia tuolla liikennevirrassa, jälki ois hirvittävää jos jokatoinenkaan ois ram...onnettomuustilanteessa...hirven päälle tuommosella paripyörävehkeellä on tietenkin turvallisempaa losahuttaa mutta riskinsä on sinäkin :-\ :-\ :-\ :-\
-
nuo köhelöt pitäis lailla kieltää.
onhan nuo ikä-ihmisille hyviä autoja, helppo mennä istumaan, ajoasentoki ehkä pystympi ja näkyväisyys parempi kuin jokamiesluokasta :-\ :-\ :-\ :-\
amerikan auton sohvalta ei tahdo urheilumieskään kovin ripeästi tormata tolpilleen tunnin mutkittelun jälkeen ;) ;D 8) ::)
tiätkö kuule kun on niitä aneriikanautojakin melko korkeita. eikä sellainen paripyörärami tai voortti heittäydy selälleen, vaikka sen ronkoille jollahi japanian muovihäristimellä törmäis :)
turvallisuuden tähden ois parasta että autot olis jotensakkin samankokoosia tuolla liikennevirrassa, jälki ois hirvittävää jos jokatoinenkaan ois ram...onnettomuustilanteessa...hirven päälle tuommosella paripyörävehkeellä on tietenkin turvallisempaa losahuttaa mutta riskinsä on sinäkin :-\ :-\ :-\ :-\
sitähän minä olen aina yrittänyt sanoa, jotta auton pitää olla auton kokoinen :)
-
... ja auto on::::?
-
Hurja peräänajo Espoossa: Katolleen mennyt auto rumaan kuntoon
Helevetti nuota iltalehden otsikoita. Eihän tuo auto oo mennyt juuri miksikään. Ohjaamo ehjä kuin turvakaarellisessa rallipirssissä. Mikä tos nyt on ongelma. Niin no tietysti taas ollu akka ratis ::)
Mutta lunastukseen menee herkästi, jos kaikki kakstoista turvatyynyä laukeaa
-
Hurja peräänajo Espoossa: Katolleen mennyt auto rumaan kuntoon
Helevetti nuota iltalehden otsikoita. Eihän tuo auto oo mennyt juuri miksikään. Ohjaamo ehjä kuin turvakaarellisessa rallipirssissä. Mikä tos nyt on ongelma. Niin no tietysti taas ollu akka ratis ::)
Mutta lunastukseen menee herkästi, jos kaikki kakstoista turvatyynyä laukeaa
tojotan varikseen nuo tyynyt maksavat yli 12 000 euroa, s-mersuun 3000 euroa.
-
luittako hesarista riskon ja jonkun muun valopään esityksen että mopoautojen tilalle nykypikkuautoja. net kun melkein mopotsien hinnoissa ja niissä kaikki turvat. mutta kuin moni ostaakaan uuten auton? kun kattelee että melkein miun tojon ikäsiä on kossien koslat niin niissä ei kuultukaan jostain ajonvakautuksesta. ja 16 kesäsethän ajaa kunnolla liikenteessä, varsinkin satasen alueella..
-
luittako hesarista riskon ja jonkun muun valopään esityksen että mopoautojen tilalle nykypikkuautoja. net kun melkein mopotsien hinnoissa ja niissä kaikki turvat. mutta kuin moni ostaakaan uuten auton? kun kattelee että melkein miun tojon ikäsiä on kossien koslat niin niissä ei kuultukaan jostain ajonvakautuksesta. ja 16 kesäsethän ajaa kunnolla liikenteessä, varsinkin satasen alueella..
Mahtaaks ajatus 16 v ajamiseen pikkuautolla edellyttää uutta autoa joka on varustettu jollain muulla nopeudenrajottimella kuin prikalla.
Ja vielä jokin ajopiirturintapainen aikaisempien nopeuksien valvontaan.
-
Jos Micran, Up:n, Fabian jne saa uuden mopoauton hinnalla tai halvemmalla niin mikäs siinä. Toki sitten pikkuautojen vakuutusmaksut kasvaa kun niitä vedellään pöpelikköön. Sähköisiä rajoittimiahan noihin on kaavailtu. Tuossa olisi etuna sitten vielä se, että 18-vuotiaana rajoittimen voi poistaa ja ajaa tavallisella autolla (tai antaa/myydä mammalle kauppakassiksi). Tokihan tuota pitäisi rajoittaa niin, että autot eivät saa olla mitään vanhoja loukkoja.
-
Voisiko media joskus uutisoida tästä autotyypin kellahtamisongelmasta. Jeepin Grand Cherokee kaatui jo pelkässä pujottelussa...
http://www.uusisuomi.fi/autot/201615-video-poliisin-takaa-ajo-paattyi-ennen-kuin-oli-edes-alkanutkaan