Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Yodavaari - 08.04.15 - klo:08:09

Otsikko: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Yodavaari - 08.04.15 - klo:08:09
MTK-kortilla vähän lisää vauhtia.

https://youtu.be/htFlFWHmn8M
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: icefarmer - 08.04.15 - klo:10:07
MTK-kortilla vähän lisää vauhtia.

https://youtu.be/htFlFWHmn8M
pittee olla jo kardaani tasapainoos :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Ärrpää - 08.04.15 - klo:10:10

 Mikäs akselintumppi sieltä naksahti poikki?
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Yodavaari - 08.04.15 - klo:11:19
Koskahan saadaan semmonen koppi valmettiin, että ei tarvi kuulosuojaimia?

(http://www.maskinbladet.dk/sites/default/files/pictures/articles/nokiantyres.jpg.crop_display.jpg)
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Calahan - 08.04.15 - klo:11:23

 Mikäs akselintumppi sieltä naksahti poikki?

Because this tractor has 470 hp and 1700 Nm

Jos se väittämä vaan paikkans pitää....
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Mopomies - 08.04.15 - klo:11:28
"Näähän on hemmetin hienoja ajaa..."  ;D ;D ;D ;D

...viina tehny tehtävänsä  :(
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: vms1 - 08.04.15 - klo:11:36
Mun mielestä ei nyt ihan kovin kummonen vauhti. 400 heppaa ja luotisuora tie. Aerodynamiikka kumminkin tosi huono joten se ehkä rajoittaa kulkua. Luulisi että jos suoraa riittäisi niin vauhtia pitäisi saada lisääkin. Toki pyörien ja akseleiden tasapainot pitää olla raktoria paremmassa kunnossa.

Itte kyllä kaipaisin lisää vauhtia omaankin mutta ajo-ominaisuudetkin pitäisi saada paremmaksi. Nykyisillä pehmeillä peltorenkailla 50 kin tahtoo sivuteillä tulla tilanteita.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.04.15 - klo:11:53
"Näähän on hemmetin hienoja ajaa..."  ;D ;D ;D ;D

...viina tehny tehtävänsä  :(
Mopedimiäs on nyt hiljaa!  :P
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: JD6630 - 08.04.15 - klo:14:56
Itte kyllä kaipaisin lisää vauhtia omaankin mutta ajo-ominaisuudetkin pitäisi saada paremmaksi. Nykyisillä pehmeillä peltorenkailla 50 kin tahtoo sivuteillä tulla tilanteita.
Mitä te teette niillä 55km/h++++ nopeuksilla? Eikö traktorit ole kuitenkin tarkoitettu peltotöihin ja niissä harvemmin yli 15km/h mennään.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: aretus84 - 08.04.15 - klo:16:20
Itte kyllä kaipaisin lisää vauhtia omaankin mutta ajo-ominaisuudetkin pitäisi saada paremmaksi. Nykyisillä pehmeillä peltorenkailla 50 kin tahtoo sivuteillä tulla tilanteita.
Mitä te teette niillä 55km/h++++ nopeuksilla? Eikö traktorit ole kuitenkin tarkoitettu peltotöihin ja niissä harvemmin yli 15km/h mennään.

No olishan tommonen periaatteessa ihan jees jos olis kunnon iso viljakärri niin tekis vaa tuoreviljasopparin ja ajas suoraan pellolta viljat vastaanottopaikalle
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Oksa - 08.04.15 - klo:16:21
ja kiva katella noilla vauhteilla kuin mummot köröttelis kylätiellä edellä kun paahtais tollasella takapuskurissa...
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: JayZ - 08.04.15 - klo:17:14

 Mikäs akselintumppi sieltä naksahti poikki?
Vetoakseli.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Cultor - 08.04.15 - klo:18:57
Koskahan saadaan semmonen koppi valmettiin, että ei tarvi kuulosuojaimia?

(http://www.maskinbladet.dk/assets/imagecache/181x126/article/nokiantyres.jpg) (http://www.maskinbladet.dk/sites/default/files/pictures/articles/nokiantyres.jpg.crop_display.jpg)

Vaan mistä saatais sulle kunnolliset silmälasit, että erottaisit karvareuhkan kuulosuojaimista ja osaisit laittaa pienempiä kuvia sivulle.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: vms1 - 08.04.15 - klo:19:30
Itte kyllä kaipaisin lisää vauhtia omaankin mutta ajo-ominaisuudetkin pitäisi saada paremmaksi. Nykyisillä pehmeillä peltorenkailla 50 kin tahtoo sivuteillä tulla tilanteita.
Mitä te teette niillä 55km/h++++ nopeuksilla? Eikö traktorit ole kuitenkin tarkoitettu peltotöihin ja niissä harvemmin yli 15km/h mennään.

Kyllä aika paljon tulee rullailtua ja kaluston arvoon nähden olisi hyvä että pystyisi viellä enemmän ajelemaan miellyttävämmin. Se kuorma-autosta tuttu 89 olisi hyvä niin voisi kattavasti suorittaa maatalouden sisäiset kuljetukset.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: huhu - 08.04.15 - klo:20:22
Olisi tarvinnut olla Retku puikois, ei olisi pikavaihteilla paukauttanu aksilaa poikki. >:(
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: arzyboy - 08.04.15 - klo:20:24
Mitä ihmettä... Eikö se ollukkaan portaaton. Eihän tuommoiset kovat askit ole mitään täppärikoneita.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.04.15 - klo:20:39
Koskahan saadaan semmonen koppi valmettiin, että ei tarvi kuulosuojaimia?

(http://www.maskinbladet.dk/assets/imagecache/181x126/article/nokiantyres.jpg) (http://www.maskinbladet.dk/sites/default/files/pictures/articles/nokiantyres.jpg.crop_display.jpg)

Vaan mistä saatais sulle kunnolliset silmälasit, että erottaisit karvareuhkan kuulosuojaimista ja osaisit laittaa pienempiä kuvia sivulle.
;D ;D
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: nissan - 08.04.15 - klo:21:34
Taitas Kankkunen jäädä viivalle tämän kans ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=sDtXAhKjgjU
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: wolfheartscry - 09.04.15 - klo:00:14
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Ala-Pertti - 09.04.15 - klo:06:33
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...



kahtoitko sitä pirjon kisatraktoria tarkemmin. huomasitko mitään tavallisesta poikkeavaa öljypohjan ja lohkon välissä :)
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Ala-Pertti - 09.04.15 - klo:06:38
MTK-kortilla vähän lisää vauhtia.

https://youtu.be/htFlFWHmn8M
pittee olla jo kardaani tasapainoos :o :o :o :o



kyllä tuossa vehkeessä kerteeni on se pienin murhe. tuonmallin etujousitukselle pitäis  nopeusrajoitus olla max kolomekymmentä. jos etuaksila ei pysy tervettä kesää paikallaan, niin vielä tuohon vauhtia lisäämään :o
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: wolfheartscry - 09.04.15 - klo:15:56
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...



kahtoitko sitä pirjon kisatraktoria tarkemmin. huomasitko mitään tavallisesta poikkeavaa öljypohjan ja lohkon välissä :)

Enpä muista enää tarkkoja yksityiskohtia, mutta joku vippaskonsti siinä oli. Vakio traktori-sarjassa  kai sillä vedettiin, mutta jotenkin siinä tuli salaperäisiä lisätehoja kisatessa, mutta tarkastuksessa sitä ei voitu todentaa.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: SamiT - 09.04.15 - klo:16:33
tuonmallin etujousitukselle pitäis  nopeusrajoitus olla max kolomekymmentä. jos etuaksila ei pysy tervettä kesää paikallaan, niin vielä tuohon vauhtia lisäämään :o

Meinaatko että on yhtä kulumisarka kun se N-sarjan käyttämän Fendtin jousituksen keinu? Minusta näytti kyllä paljon fiksummalta kuin tuo aiempi "lainattu" öljyjousitus. Toinen keinupukkikin sentään akselin edessä tässä uudessa systeemissä kuten vanhassa hyvässä Aires-jousituksessakin oli.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: LihavaPoika - 10.04.15 - klo:20:17
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: -SS- - 10.04.15 - klo:20:20
Fortissa rupeaa harmittamaan se, että työkalupakit häviää kun ei ole käyttöö.

-SS-
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: TDK - 10.04.15 - klo:21:11
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: alfons - 10.04.15 - klo:21:52
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: SAS - 10.04.15 - klo:21:57
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.
Mistä saisi TM hollantiin vetoakselit taakse niin että laippa kestää paripyörien käytön ?
TM 150 aski jumiin 2500 tuntia kuvat olivat traktorista KV:ä aikanaan.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: TDK - 10.04.15 - klo:22:00
quote author=TDK link=topic=61135.msg1093263#msg1093263 date=1428689501]
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?
[/quote]

No en mää sitä tiiä. Ehkä varmaan. Niinku sanoin seurasin semmosen elämää vaan tuosa, ite en ajanu sillä tai yleensäkään tuommosella oo koskaan ajanu. Mutta kaikesta päätellen luja kone on.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: alfons - 10.04.15 - klo:22:30
quote author=TDK link=topic=61135.msg1093263#msg1093263 date=1428689501]
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?

No en mää sitä tiiä. Ehkä varmaan. Niinku sanoin seurasin semmosen elämää vaan tuosa, ite en ajanu sillä tai yleensäkään tuommosella oo koskaan ajanu. Mutta kaikesta päätellen luja kone on.
[/quote]


No ehkä molemmille kirjoittajille oli tarkoitettu...

Toisilla foorumeilla varoitellaaan kestämättömyydestä ja toisilla kestää vaikka mitä. Itsellä ei ole omakohtaisia kokemuksia yhtään. Mutta jos mekasarjaan voi rehellisesti rinnastaa, niin itse olisin koneesen tyytyväinen. Pidän mega ja vastaavia valtionrautoja kohtalaisen kestävinä. Tuollanen 8210 voisi olla mielenkiintoinen kokeilu. Saako siinä kuinka helposti nostettua hydrauliikan paineet 200 tai 210 baariin?
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Cultor - 10.04.15 - klo:23:18
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Toinenkin huononäköinen ;- )

(http://kuvapilvi.fi/k/t/yJXI.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/yJXI.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=X2qJ9N_7q3k
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: SamiT - 11.04.15 - klo:14:37
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Toinenkin huononäköinen ;- )

(http://kuvapilvi.fi/k/t/yJXI.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/yJXI.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=X2qJ9N_7q3k

En näy tuossa kuvassa kuin karvahatun ja kuuloelimet. Kuulosuojaimia ei näy.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: Toivo Tonta - 11.04.15 - klo:19:10
Onko tässä uusi netin ihmekuva!
En myöskään näe mitään kuulonsuojaimia :o
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: bouli - 11.04.15 - klo:19:24
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Toinenkin huononäköinen ;- )

(http://kuvapilvi.fi/k/t/yJXI.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/yJXI.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=X2qJ9N_7q3k

En näy tuossa kuvassa kuin karvahatun ja kuuloelimet. Kuulosuojaimia ei näy.
Siellä videossa on pari muutakin kohtaa missä näkyy paljaat korvat karvareuhkan alta.
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: veko - 13.04.15 - klo:18:39
Onko nyt ihme jos 200000euron vehkeessä joutuu peltorit päässä istumaan, kun siinä kalliimmassakin suomalaisessa tractorssissa joutuu megapeltorit päässä istumaan
Otsikko: Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kirjoitti: LihavaPoika - 13.04.15 - klo:21:38


Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.
[/quote]


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?
[/quote]

Sinänsä hyvä että vertaat lähes 10 vuotta uudempaan valmetin sarjaan. Saa edes lähes samalle tasolle laadullisesti.
7810 aikakaudella 905 oli saman kokoinen traktori ja sen seuraaja oli vissiin 8000 ja olikos sen seuraaja 6900 valteemi. Olikos 6900 nelipyttyisen voimansiirto kun taas 6800 oli megan voimansiirtolinja.
Pirukaan ota selvää kun melkein joka vuosi tuli joku muutos voimansiirtolinjaan.


Lonkkamallihan on muuttunut ainakin kolme kertaa ja sitä -90 luvun alun lonkkaa ei enää edes saa oli vissiin aika pehmeetä valua.

Tällä kylällä ollut useita M/60 ja TM sarjan koneita eikä ole ollut vetoakselin laippojen kanssa ongelmia vaikka ylipuolet olleet nevakäytössä jopa 18000h. Omassakin hyvin kestänyt 4m nostolaite Catrosta vaikka parit kiinni oikeastaan koko ajan. Eikä ongelmia ole ollut ojien ylityksissä täydellä soravaunullakaan vaikka välillä rytkii aika pahastikkin. Ajotyylini on kyllä kaukana säälivästä