Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: natikka - 28.11.08 - klo:23:13
-
elikkäs olis ajankohtaista vaihtaa meitin 956 vaihteisto öljyt, sinne pitää olla omat öljyt ja erimoiset. liikkes ne vi**upäät väitti kivenkovana että natikan laatikkoon laitetaan samaa öljyä ku hytrauliikkaan. jostaki oon lukenu että natku on ranttu siitä mitä sen askihin laittaa. jos sinne sitte samaa öljyä laittaasin niin miks se on tehty sitte erikseen hydrauliikan jo voimansiirron öljyt. voin vannoa että nämä "liikkehen" miehet vääräs.
ny jotaki kokemuksia :P...
-
Kyllä ne oli oikeassa jos ne suositteli sinne laatikkoonkin perinteistä caseih hydrania,, kunhan ei laita uudempien case/nh pohjaisten öljyä. :)
-
hö..... no.. pannahan sitä sitte. ;D
-
Meillä kyl 956 ja maxxumin vaihelootassa ollu valtran HT60 ja hyvin pelannu, eikä pahan hintanen oo ollu tuo tynnyri. Verrattuna noihin Casen omiin öljyihin.
-
laitanpa silti casen omaa. ku sitä kerran on.
-
Neste gear mj46 on sopivaa ja HALVEMPAA.
-
Ehdottomasti casen omaa hydrania. Muita öljyjä käytettäessä on riski että jarruleyjen ja oisko myös voiman oton levyjen kulutuspalojen liimaukset iroaa. Eli tulee paljon halvemmaksi käyttää vähän kalliinpaa casen omaa öljyä.
-
juu näin mäki oon käsittäny, väärillä öljyille menee jarrut sun muut.
-
956 ja muut saksan natikat ulosoton kytkin kylläkin ajokytkimen yhteydessä, toivottavasti ei kuitenkaan ui peräöölissä. ::)
-
Neste gear MJ 46 mulla ollut natikassa jo 3000 tuntia,siis vaihdettu on välillä.Ei ongelmia jarrujen ekä muunkaan toiminnan kanssa.Ei se Hytran mitään ihmeainetta ole.Normaalia transmission litkua.
-
956 ja muut saksan natikat ulosoton kytkin kylläkin ajokytkimen yhteydessä, toivottavasti ei kuitenkaan ui peräöölissä. ::)
näin onki muuten...
-
Oljy on halpaa remontti on kallista. Casessa aikanaan oli 8000 h HyTran, ei ongelmia voimansiirrossa tai missään muussakaan. Valtrassa on sitten HT-60, Valtran suosittelema. Ollu tähän menneessä 4500 h ei ongelmia.
Samankaltaiselle nuo haisee lämpöisenä, mutta kannattaa noudattaa valmistajan suosituksia.
-
http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/fi-fi/html/iwgen/shell_for_businesses/teollisuusoljyt/app_lubematch.html
Case - IH 956, 956 XL -1985
Voimansiirto Premium Donax TDS 27 / 29 L (a) a. Kaksiveto/neliveto
Etuakseli Premium Spirax AX 80W-90
Taka-akselin navat Premium Spirax AX 80W-90
-
https://www.neste.fi/suositustaulukko/st_taulukko.aspx
Case - IH 956, 956 XL 1985
Käsivalintainen vaihteisto/vetopyörästö 31 litraa Ei tuotevalikoimassamme katso omistajan käsikirjasta
Napavälitykset edessä, (4x4) Neste Hypoidi MP 90
Napavälitykset takana, (4x2) Neste Hypoidi TDL S 75W-90 / LS 80W-90 /LF 80W(77W)-90/ MP 80W-90 tai MP 90
Vetopyörästö edessä, (4x4) Neste Hypoidi MP 90
Hydraulijärjestelmä Ei tuotevalikoimassamme katso omistajan käsikirjasta
Nestejarrujärjestelmä Ei tuotevalikoimassamme katso omistajan käsikirjasta
-
mää laitan tuota hy-tranina laatikkohon, jos vaihtaas lonkkihinki öljyt. mulla on tua jotaki spiraxia, mitä oon puimurin lootikkohon laittanu.
-
Moro,
katsoppa suositukset alla olevasta linkistä...
http://www.olyslager-lubricants.nl/Texaco/Result.aspx?TypeID=53166
Näyttäis Textran TDH Premiumia tarjoavan sekä hydrauliikkaan että vaihteistoon.
-
hö.. eikö mikään paikka suosittele sitä natikan omaa?
-
Saksalaisnatikan vaihteistoon käy kaikki GL 4 vaihteistoöljyt. Siinähän on synkronoitu vaihteisto ilman mitään erikoisuuksia. Jarrutkin ovat planeettavaihteistossa, joten ei tarvita edes jarrulisäainetta. Hydran pluskin kai täyttää nuo vaatimukset, vaikka on paljon tarpeettomiakin ominaisuuksia ja hintaa. Mitäs ohjekirja suosittaa?
-
Saksalaisnatikan vaihteistoon käy kaikki GL 4 vaihteistoöljyt. Siinähän on synkronoitu vaihteisto ilman mitään erikoisuuksia. Jarrutkin ovat planeettavaihteistossa, joten ei tarvita edes jarrulisäainetta. Hydran pluskin kai täyttää nuo vaatimukset, vaikka on paljon tarpeettomiakin ominaisuuksia ja hintaa. Mitäs ohjekirja suosittaa?
Joo,pääasia että öljyä on.