Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Köntys - 21.03.15 - klo:17:17
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
-
Tiivisteet kai kuivuvat koneen seisoessa. Noissa vaarivainaan aikuisissa koneissa käyttämämättömyys tuottanee enemmän ongelmia kuin säännöllinen koneen käyttö....noin oli aikoinaan -02 valmettiparassa.....
-
Kuivuvatko vai kovettuvat? Mulla kärrin renkaasta karkaa joka jestaksen talvi pakkasten aikaan ilmat alavuolelta rengasta. Kesällä lämpimän aikaan ei mitään onkelmia. ???
-
Tiivisteet kai kuivuvat koneen seisoessa. Noissa vaarivainaan aikuisissa koneissa käyttämämättömyys tuottanee enemmän ongelmia kuin säännöllinen koneen käyttö....noin oli aikoinaan -02 valmettiparassa.....
Sä et nyt sisäistänyt mun kysymystä. ::)
Nesteet ei katoa, eikä vuotoja näy, mistä se ilma/kaasu sinne tulee ???
-
Mä tunnustan, että nesteet ja jarrut hävis tänä ja edellis talvena. Siis vaihdoin pyöräsylinterin tiivisteet. No eihän tämäkään agronet tyyliin vastaa Köntyksen kysymykseen, mutta minäkään täältä mitään kunnon vastausta ole ikinä saanut ;D
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Onko siinä oikein erilliset jarrunesteet vai hydr.öljy?
Mikäli hydeöljyllä niin kannattaa miettiä mikä talvinen homma vaahdottaa öljyn toisin kuin kesällä.
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Outo on valttu. :o
Tulee mieleen notta pääsylinterissä jotain vikaa – kun painaa jarrua neste menee jarrusylinteriin ja kun poljinta nostaa ei säiliöstä pääse jarrunestettä vaan vetää ilmaa tiivisteen välistä.
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Onko siinä oikein erilliset jarrunesteet vai hydr.öljy?
Mikäli hydeöljyllä niin kannattaa miettiä mikä talvinen homma vaahdottaa öljyn toisin kuin kesällä.
Siis et tunne -05 sarjan Valmetin rakennetta tuon vertaa :o Eikö tuo opeteta jo ala koulussa? On nesteet.
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Onko siinä oikein erilliset jarrunesteet vai hydr.öljy?
Mikäli hydeöljyllä niin kannattaa miettiä mikä talvinen homma vaahdottaa öljyn toisin kuin kesällä.
Siis et tunne -05 sarjan Valmetin rakennetta tuon vertaa :o Eikö tuo opeteta jo ala koulussa? On nesteet.
Joo en tunne. Enkä tunne erityistä tarvetta tutustuakaan. :P
Tuli vain Case IH tuotteista mieleen tuo oireilu.
Niin ja alakouluaikanani taisi 502 ja 702 putkahtaa maailmaan. Sittemmin 602, mutta silloin kasvateltiin jo amisviiksiä. ;D
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Onko siinä oikein erilliset jarrunesteet vai hydr.öljy?
Mikäli hydeöljyllä niin kannattaa miettiä mikä talvinen homma vaahdottaa öljyn toisin kuin kesällä.
Siis et tunne -05 sarjan Valmetin rakennetta tuon vertaa :o Eikö tuo opeteta jo ala koulussa? On nesteet.
Juu ja meitin alakoulussa opetettiin notta DOT 4 sopii valtuun paremmin kuin DOT 5
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Outo on valttu. :o
Tulee mieleen notta pääsylinterissä jotain vikaa – kun painaa jarrua neste menee jarrusylinteriin ja kun poljinta nostaa ei säiliöstä pääse jarrunestettä vaan vetää ilmaa tiivisteen välistä.
Täs on se tilanne kun toi traktori ei oo paljoakaan talvella käytössä, eli seisoo. Nyt taas, niinkuin monena muunakin keväänä, jarrupoljin meni pohjaan heti, eli ilmaa jo oli, ja ei siis korjaannu kun ilmaamalla. Kesällä ei mitään ongelmaa, vaikka seisoskelee parhaimmillaan kuukaudenkin verran. Ja DOT-4 on sisässä ollut koko ajan.
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Outo on valttu. :o
Tulee mieleen notta pääsylinterissä jotain vikaa – kun painaa jarrua neste menee jarrusylinteriin ja kun poljinta nostaa ei säiliöstä pääse jarrunestettä vaan vetää ilmaa tiivisteen välistä.
Täs on se tilanne kun toi traktori ei oo paljoakaan talvella käytössä, eli seisoo. Nyt taas, niinkuin monena muunakin keväänä, jarrupoljin meni pohjaan heti, eli ilmaa jo oli, ja ei siis korjaannu kun ilmaamalla. Kesällä ei mitään ongelmaa, vaikka seisoskelee parhaimmillaan kuukaudenkin verran. Ja DOT-4 on sisässä ollut koko ajan.
Jos ei kerran vuoda niin alipaine taitaa olla ainoa asia millä konstin ilma pääsee pääsylinteriin – Jarruneste pääsylinterin säiliö kun lienee valtussakin pääsylinterin päällä.
(http://www.ikh.fi/images/tuotekuvat/kuva300/Tuotekuvat/T5225_S_1_web.jpg)
-
Mistä johtuu vanhan -05 vallun jarruihin joka talvi tuleva ilma? Joka helkkarin kevät pitää ensitöikseen ilmata jarrut. Kesä ja syksy menee normaalisti, mutta auta armias kun tulee talvi ja pakkaset niin jarrut katoaa. Nesteet ei katoa minnekään, vuotoja ei näy, ja nesteet on moneen kertaan vaihtuneet, eli vettäkään ei joukossa pitäisi olla. Mistä johtuu tällänenkin mysteeri? :o
Outo on valttu. :o
Tulee mieleen notta pääsylinterissä jotain vikaa – kun painaa jarrua neste menee jarrusylinteriin ja kun poljinta nostaa ei säiliöstä pääse jarrunestettä vaan vetää ilmaa tiivisteen välistä.
Täs on se tilanne kun toi traktori ei oo paljoakaan talvella käytössä, eli seisoo. Nyt taas, niinkuin monena muunakin keväänä, jarrupoljin meni pohjaan heti, eli ilmaa jo oli, ja ei siis korjaannu kun ilmaamalla. Kesällä ei mitään ongelmaa, vaikka seisoskelee parhaimmillaan kuukaudenkin verran. Ja DOT-4 on sisässä ollut koko ajan.
Jos ei kerran vuoda niin alipaine taitaa olla ainoa asia millä konstin ilma pääsee pääsylinteriin – Jarruneste pääsylinterin säiliö kun lienee valtussakin pääsylinterin päällä.
(http://www.ikh.fi/images/tuotekuvat/kuva300/Tuotekuvat/T5225_S_1_web.jpg)
Mutta talvella tulee ilmaa, kesällä ei? :o
Voisko siellä olla joku tasku missä on kuitenkin vettä? ???
-
nesteessä myös aina hieman vettä joka pyrkii syrjimään netettä jäätyessä ja siten tulee ilmatasku joka sitten on hommassa mukana kun käyttöä löytyy. ei sen kummempaa. käytä sitä valtua myös muutaman kerran talvella niin ei onkelmaa. seisokki talvella on myrkkyä mille tahansa.
-
nesteessä myös aina hieman vettä joka pyrkii syrjimään netettä jäätyessä ja siten tulee ilmatasku joka sitten on hommassa mukana kun käyttöä löytyy. ei sen kummempaa. käytä sitä valtua myös muutaman kerran talvella niin ei onkelmaa. seisokki talvella on myrkkyä mille tahansa.
Joo seisookki on ehkä ongelma :D mutta miksei kesällä?
Onko mitään jäänestoa nestejarruihin, jos sielllä perhanassa on jossain vettä?
-
nesteessä myös aina hieman vettä joka pyrkii syrjimään netettä jäätyessä ja siten tulee ilmatasku joka sitten on hommassa mukana kun käyttöä löytyy. ei sen kummempaa. käytä sitä valtua myös muutaman kerran talvella niin ei onkelmaa. seisokki talvella on myrkkyä mille tahansa.
Joo seisookki on ehkä ongelma :D mutta miksei kesällä?
Onko mitään jäänestoa nestejarruihin, jos sielllä perhanassa on jossain vettä?
Sulla on siellä kovat, neljännes vuosisata vanhat kumit, vaihda ne ensin ja jos vielä ilmaa ilmestyy, soita af Grannille.
Oletko katsonut pyöräsylinterit? Mulla oli nestekupit tyhjät eikä sitä nestettä mistään näkyny valuneen.
-
nesteessä myös aina hieman vettä joka pyrkii syrjimään netettä jäätyessä ja siten tulee ilmatasku joka sitten on hommassa mukana kun käyttöä löytyy. ei sen kummempaa. käytä sitä valtua myös muutaman kerran talvella niin ei onkelmaa. seisokki talvella on myrkkyä mille tahansa.
Joo seisookki on ehkä ongelma :D mutta miksei kesällä?
Onko mitään jäänestoa nestejarruihin, jos sielllä perhanassa on jossain vettä?
Sulla on siellä kovat, neljännes vuosisata vanhat kumit, vaihda ne ensin ja jos vielä ilmaa ilmestyy, soita af Grannille.
Oletko katsonut pyöräsylinterit? Mulla oli nestekupit tyhjät eikä sitä nestettä mistään näkyny valuneen.
Mutta kun mulla on se nestekuppikin ylämerkissä :o
Ja mä en kysyisi, jos tää olis yksinkertaista ;D
-
Jos siellä on tietovuoto? Tieto miten jarrut toimii on vuotanut ulos :-[
-
Joku sylinterintiiviste päästää ilmaa sisälle,sen verran vähän ettei erota nestesäiliöstä.Sama kun puimurin jarruissakin,olen pitänyt sitä Sampossa ominaisuutena,en vikana :D
-
Niin katoppas kun se pakkanen kovettaa tiivisteitä entisestään ja samalla myös metalli muuttaa kokoaan niin avot. Sitte se pieni hauli siellä sylkyssä kannattaa myös tarkistaa.
-
juu pääsylinteriltä ne yleensä päästää läpitte/ohitte ja työsylkyltä ilimat vetäny.. satasen ku uhuraa ja vähä töitä niin o tiivisteet vaihrettu ::)
-
Onkohan tuossa jameksen kaivuris mahdollisesti muuten jarrujen pääsylintereinä valmetin jarru tai kytkin käytössä oleva pääsylinteri. On vaa saman näköset mut en löytäny mittoja mistään. Ilmaus probleemaa.
-
Onkohan tuossa jameksen kaivuris mahdollisesti muuten jarrujen pääsylintereinä valmetin jarru tai kytkin käytössä oleva pääsylinteri. On vaa saman näköset mut en löytäny mittoja mistään. Ilmaus probleemaa.
Mitäs ne pääsylinterin mitat ilmaamiseen vaikuttaa :o :P Valmistaja tai numerosarjaa kyljessä?
-
Aattelin tuota et jos vaihtais tiivisteet tai jopa koko sylinterin jos valtun oma olis samanmoinen. Ei ainakee mr. Google löytäny kupees olevil numeroil. Jos tietäis ne vallun sylinterin mitat nii voisi verrata. Täytyy mennä varaosa puljun tiskille vertailee..lähinnä pohdiskelin et voisko jamekses olla valtun jarru osia.. tälläistä siis löytyy haulla va661911
Edit:
Jamekses on valtun sylinteri.
-
Oon joskus aikoja sitten vaihtanut pääsylintereiden tiivisteet, silloin nesteet valui kopin lattialle.