Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pig24 - 19.03.15 - klo:11:37

Otsikko: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: pig24 - 19.03.15 - klo:11:37
ja hihnaveto. Piaggiokin on valinnut tuon tekniikan sähköpyöräprojektiinsa.
http://www.fallbrooktech.com/cycling
Ensimmäiset näyttävät olevan ketjuvedolla
http://www.fallbrooktech.com/video/nuvinci%C2%AE-global-movie?language=en
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Petri - 19.03.15 - klo:15:38
Huikea juttu, oikeasti. Josko jotain uutta, eka kerran noin sataan vuoteen...

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 19.03.15 - klo:16:01

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Dr.Who - 19.03.15 - klo:16:08
Kyllä minun polkupyöräsä on portaaton vaihteisto,poljetaan kovempaa tai hitaammin riippuen olosuhteista,käytössä jaguaari
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: supersammakko - 19.03.15 - klo:16:19

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Näissä mainitsemissasi on kaikissa kiristin, jolla remmi saadaan löysättyä vaihtoa varten.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Ala-Pertti - 19.03.15 - klo:16:28
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 19.03.15 - klo:16:31

Tuo ketju on silleen fiksu, että sen saa poikki, jolloin pyörän runko saa olla saumaton. Kesällä kävi yksi belgipyöräilijä kyläsillä. Hänellä oli hihnaveto, mutta pitää olla katkopaikka takarungossa, että saa hihnan paikoilleen.

Petri

Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Näissä mainitsemissasi on kaikissa kiristin, jolla remmi saadaan löysättyä vaihtoa varten.

Joo muttei katkopaikkaa rungossa.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Petri - 19.03.15 - klo:16:32
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 19.03.15 - klo:16:54
Muistaakseni Tampereella eräs professori ajeli
Omatekemällä hihnavariaattoripyörällä joskus
80 - 90-lukujen vaihteessa. Taisi olla silloin
Liian kallis sarjavalmistukseen.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: {o|o} - 19.03.15 - klo:17:11
Hra Heinämäki muistaa oiken.  Minäkin tapasin proffan pyöräilemässä :)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Ärrpää - 19.03.15 - klo:17:19
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Ala-Pertti - 19.03.15 - klo:18:07
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...



voihan se olla hyvinkin keveetä, mutta riittääkö sitten virta.

katoppakun peruspiolokian oppien mukaan, mitä pienempi pyörä, sitä pienempi on sen ympärysmitta ja tuon pienen pyörän kehämitan kulkemalla matkalla se tynämö pyörii hirviän paljon vähemmän kierroksia, kuin sen ison ja silloin voi se virtrantuotto käydä hyvinkin vähäiseksi.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.03.15 - klo:18:10
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri


Kannattaa könytä lähimmän polkupyörän viereen ja virkistää muistia, tai sit ei ole ollut ikinä noin teknisen vempeleen kanssa tekemisissä ;D
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Ärrpää - 19.03.15 - klo:18:30
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.

 Eikäku sen etusen pitää olla takasta pienempi, että se pyörii nopeammin, niin on mäen nousu keveetä...



voihan se olla hyvinkin keveetä, mutta riittääkö sitten virta.

katoppakun peruspiolokian oppien mukaan, mitä pienempi pyörä, sitä pienempi on sen ympärysmitta ja tuon pienen pyörän kehämitan kulkemalla matkalla se tynämö pyörii hirviän paljon vähemmän kierroksia, kuin sen ison ja silloin voi se virtrantuotto käydä hyvinkin vähäiseksi.

 Niimutta...entäjos laittaa sen dynamon ottamaan enrgiansa ohjaustangon kääntelystä, niin ei tulis kitkaa renkaan kylkeen?
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: JösseJänis - 19.03.15 - klo:18:34
laita etupyörään tynämö ja takapyörään sähkömoottori. johto väliin. siinnon valmis portaaton voimansiirto. mitä kovempaa ajat, sitä tiuhempaan tynämö pyörii ja tuottaa virtaa moottorillen, vauhti kiihtyy. kun taas hitastat, virrantuotto pienenee ja vauhti hitastuu.

vastamäessä kannattaa ajaa mutkillen. silloin etupyörä kulkee pisemmästi, kuin virtaa kuluttava takapyörä ja siitä tulee se mäennousukykyyn tarvittava virransäästö, momentti kasvaa. kannattaa välttää liiallista mutkittelua, silloin voi virranmäärä kasvaa liian suureksi ja takapyörä alkaa sutimaan. harjoittelemalla varmaan oppii säätämään sitä mutkittelua.


Paperisota fysiikan Nobel-palkintoa varten laitetaan viipymättä käyntiin.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 19.03.15 - klo:19:10
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri

Jaa tiukasti pultattu paikoilleen? Eikä pulttia saa auki?

"Huikea juttu, oikeasti. Josko jotain uutta, eka kerran noin sataan vuoteen...
Petri"

Jos jotain uutta tehdään tyyliin kerran sataan vuoteen niin insinööri kyllä osaisi suunnitella hihnapyörän vaikka takahaarukan ulkopuolelle. Tai vaikka 2 kpl eli molemmille puolille niin ei tulisi vääntöä.  :) Tai sitten asentaja avaisi sen pultin. ;)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 19.03.15 - klo:19:14
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri


Kannattaa könytä lähimmän polkupyörän viereen ja virkistää muistia, tai sit ei ole ollut ikinä noin teknisen vempeleen kanssa tekemisissä ;D

Hopeless,no voihan se olla noinkin. Mutta jos nyt menen lähimmän polkupyörän luokse niin siinä ei ole ketjuja, eikä hihnaa. Ja on ajokunnossa kuitenkin.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.03.15 - klo:19:43
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri


Kannattaa könytä lähimmän polkupyörän viereen ja virkistää muistia, tai sit ei ole ollut ikinä noin teknisen vempeleen kanssa tekemisissä ;D

Hopeless,no voihan se olla noinkin. Mutta jos nyt menen lähimmän polkupyörän luokse niin siinä ei ole ketjuja, eikä hihnaa. Ja on ajokunnossa kuitenkin.
Se on sit etuveto, takavedoissa on 99% todennäköisyydellä ketjut. Tai sitten siellä niitä on, missä noita täällä perin harvinaisia T170 tyypin polttimoita käytetään :o
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 19.03.15 - klo:19:57
Vähän vaikea sanoa kumpi kun pyöriä vain yksi.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Petri - 19.03.15 - klo:21:04
Voi olla että juuri päiväunilta herättyäni en vaan tajua mutta miksi rungossa pitää olla katkopaikka että saa hihnan paikalleen? Onhan hihnavetöja ollut autoissa,moottorikelkoissa, moottoripyörissä ja puimureissa enkä ole kuullut että niiden rungossa olisi katkopaikka että hihna saadaan paikalleen. Olisiko kyse siitä että on menty sieltä missä aita on matalin? Selvennähän juuri päiväunilta herännyttä.   ;)
Vaihdapa joskus ketju siihen munamankeliin, niin hoksaat kyllä. Taempi ketjupyörä on sen takahaarukan SISÄpuolella, akseli on tiukasti pultattu paikoilleen eli kiinteä.

Petri

Jaa tiukasti pultattu paikoilleen? Eikä pulttia saa auki?

"Huikea juttu, oikeasti. Josko jotain uutta, eka kerran noin sataan vuoteen...
Petri"

Jos jotain uutta tehdään tyyliin kerran sataan vuoteen niin insinööri kyllä osaisi suunnitella hihnapyörän vaikka takahaarukan ulkopuolelle. Tai vaikka 2 kpl eli molemmille puolille niin ei tulisi vääntöä.  :) Tai sitten asentaja avaisi sen pultin. ;)
Viimeisen (taitaa olla kyllä toivotonta, ennenkuin käyt itse kokeilemassa) kerran: polkupyörän takarattaan ketjupyörä on siellä rungon sisäpuolella, poljinkeskiön ketjupyörä ulkopuolella. Muutamaa leikkuupuimuria joskus katselleena väittäisin, että puimurikorjaajan opeilla ei välttämättä polkupyörää korjata. Eikä kyllä päinvastoinkaan.

Eikä tämä mikään ongelma ole, jos ei pidä ketjuvetoa ongelmana.

Petri
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Tupajumi - 19.03.15 - klo:21:33
Miten Petri kiristää polkupyörän ketjun?
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.03.15 - klo:21:46
Miten Petri kiristää polkupyörän ketjun?
Automaattisestihan se kiristyy.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 20.03.15 - klo:08:17
(http://i6.aijaa.com/t/00910/13764070.t.jpg) (http://aijaa.com/LB6VTC)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 20.03.15 - klo:08:21
(http://i10.aijaa.com/t/00006/13764071.t.jpg) (http://aijaa.com/Lw8unO)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: bouli - 20.03.15 - klo:09:44
Mä kyllä haluaisn nähdä miten polkupyörän ketjun saa pujoteltua pois muuten kuin joko katkaisemalla sen ketjun tai takahaarukan..

Se takahaarukka kun muodostaa rungon kanssa yhtenäisen kolmion minkä läpi yläketju menee..
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: icefarmer - 20.03.15 - klo:12:02
Mä kyllä haluaisn nähdä miten polkupyörän ketjun saa pujoteltua pois muuten kuin joko katkaisemalla sen ketjun tai takahaarukan..

Se takahaarukka kun muodostaa rungon kanssa yhtenäisen kolmion minkä läpi yläketju menee..
ei sitä uskos jotta koko suomen taitavimmat konemiehet on nyt äänessä koneet laitteet ja tekniikka osiossa 2015 vuonna ;D ;D :o :o :o
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: supersammakko - 20.03.15 - klo:12:21
Onneksi mulla on fillarissa takavaihtaja, ei tuu murheita.  :)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Tupajumi - 20.03.15 - klo:12:59
Miten Petri kiristää polkupyörän ketjun?
Automaattisestihan se kiristyy.

Ei se yksivaihteisessa automaattisesti kiristy....ei sen puoleen, vanhaa tunnettua mainomainosta muuntaen: MINÄHÄN EN POLKUPYÖRÄLLÄ AJA.
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.03.15 - klo:17:14
Miten Petri kiristää polkupyörän ketjun?
Automaattisestihan se kiristyy.

Ei se yksivaihteisessa automaattisesti kiristy....ei sen puoleen, vanhaa tunnettua mainomainosta muuntaen: MINÄHÄN EN POLKUPYÖRÄLLÄ AJA.
No miten se ketju löysänä välittää voimaa, ainakin yläpuoli on kireänä polkiessa, full automatic 8)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: Luomujussi - 20.03.15 - klo:18:41
Mä kyllä haluaisn nähdä miten polkupyörän ketjun saa pujoteltua pois muuten kuin joko katkaisemalla sen ketjun tai takahaarukan..

Se takahaarukka kun muodostaa rungon kanssa yhtenäisen kolmion minkä läpi yläketju menee..

Irroitat takarenkaan pikakiinnityksestä ja otat ketjun irti.....
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 20.03.15 - klo:19:01
Mä kyllä haluaisn nähdä miten polkupyörän ketjun saa pujoteltua pois muuten kuin joko katkaisemalla sen ketjun tai takahaarukan..

Se takahaarukka kun muodostaa rungon kanssa yhtenäisen kolmion minkä läpi yläketju menee..

(http://i8.aijaa.com/t/00051/13764566.t.jpg) (http://aijaa.com/HY54cN)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: bouli - 20.03.15 - klo:19:02
Miten Petri kiristää polkupyörän ketjun?
Automaattisestihan se kiristyy.

Ei se yksivaihteisessa automaattisesti kiristy....ei sen puoleen, vanhaa tunnettua mainomainosta muuntaen: MINÄHÄN EN POLKUPYÖRÄLLÄ AJA.
No miten se ketju löysänä välittää voimaa, ainakin yläpuoli on kireänä polkiessa, full automatic 8)
"Yläketju kireälle miehet!" kuului komento polkupyörämarssilla.  ;D
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 20.03.15 - klo:19:08
Ja taitais olla tuossakin.

(http://i8.aijaa.com/t/00610/13764571.t.jpg) (http://aijaa.com/R82oO9)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: T170 - 20.03.15 - klo:21:24
(http://i9.aijaa.com/t/00115/13764726.t.jpg) (http://aijaa.com/2GVOhi)
Otsikko: Vs: Fillariin portaaton vaihteisto (cvt)
Kirjoitti: EVP - 21.03.15 - klo:07:25
Näyttäs siltä että palstan kaikille konemiehille ei polkupyörän teknologia ole tuttu :)