Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: wolfheartscry - 06.03.15 - klo:21:46
-
MP-Lift 265 mallin etukuormaajassa kauha ei pysy asennossaan. Vajaa vuosi sitten on vaihdettu männän tiivisteet. Voiko niissä olla jo vikaa? Kummallista sinällään, että mitä kevyempi työväline, sen nopeammin on kärki maata kohti. Eli esim. paalipihti ilman paalia kallistuu alaspäin nopeammin kuin paalin kanssa. Mistähän tuota sisäistä vuotoa kannattaisi etsiä, kun ulospäin ei näyttäisi öljyä suihkuavan. Vika alkoi aika yhtäkkiä.
-
MP-Lift 265 mallin etukuormaajassa kauha ei pysy asennossaan. Vajaa vuosi sitten on vaihdettu männän tiivisteet. Voiko niissä olla jo vikaa? Kummallista sinällään, että mitä kevyempi työväline, sen nopeammin on kärki maata kohti. Eli esim. paalipihti ilman paalia kallistuu alaspäin nopeammin kuin paalin kanssa. Mistähän tuota sisäistä vuotoa kannattaisi etsiä, kun ulospäin ei näyttäisi öljyä suihkuavan. Vika alkoi aika yhtäkkiä.
Ja sitte se tekee sen vain joskus.Välillä menee viikkoja ettei päästä yhtään.Ja vaijerit ei jumi.
-
Revi letkut irti siitä hydraulisesta työlaitteesta. Ainakin kuikassa vuotaa noi sähköventtiilit ja kauhankäännön paine katoaa työlaitteelle.
-
Vuotaa koko ajan ja olipa kauha tai paalipihti paikoillaan. Ei siis riipu onko letkut kytkettynä tai ei. Vuodon nopeus riippuu siis vain työvälineen painosta negatiivisella korrelaatiolla eli enempi painetta, hitaammin kauhan kärki laskeutuu.
-
Vuotaa koko ajan ja olipa kauha tai paalipihti paikoillaan. Ei siis riipu onko letkut kytkettynä tai ei. Vuodon nopeus riippuu siis vain työvälineen painosta negatiivisella korrelaatiolla eli enempi painetta, hitaammin kauhan kärki laskeutuu.
Veikkaan sitä venttiili hässäkkää, missä on ne sähköventtiilitkin, joku roska varossa?
-
Kyllä se männän tiivisteistä vuotaa. Irrota toisen sylinterin letkut ja tulppaa sylinterien letkujen lähdöt ja letkut kauha maassa. Nosta kuormaaja ylös. Jos vieläkin laskee, vika on tulpatussa sylinterissä koska vuotaa männän puolelta toiselle. Ehjä ei tulpattuna anna kauhan laskea. Voit tietysti varmuuden vuoksi kokeilla myös toinen puoli tulpattuna.
Kun otat sylinterin auki muista vaihtaa myös männän varren ja männän välinen o-rengas. Mäntää kiinni pitävät mutterit saattavat löystyä ja silloin vuotaa myös kun mäntä pääsee liikkumaan varressa.
MP-Lifteissä oli joku erä sylintereitä joissa oli tuota vikaa. Itsellekin osui sellainen kohdalle, Mikko olisi takuuajan jälkeenkin antanut uuden sylinterin. Kokeilin kuitenkin tiivisteiden vaihtoa ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
Niin ja venttiilivuodon voit tietenkin selvittää irrottamalla letkut venttiilistä :o
-
Mulla samassa kuormaajassa samat ongelmat. Normirassailu/kikkailu ei auttanut. Mikko lähetti varoventtiililohkon sinne sähköventtiilien päähän ja vika korjaantui. Siellä voi todellakin olla jotakin roskaa, jonka voi putsata pois. Itse tilasin venttiilin hintaa kyselemättä, koska oletin sen olevan muutaman kympin hintainen , mutta lasku n.250€, joten kannattaa purkaa ja pudistaa se ensittäin....
-
Mites silloin kun nostonsylinterit vuotaa vain puolesta välistä alaspäin ylhäällä pitävät kyllä vaikka viikon.
Täällä joku kertoi soikeista virolaisista sylinteri putkista ,mp teetti sylintereitä alihankintana virossa.
-
Mun on sähköventtiili kerran vaihdettu takuuna n. puolen vuoden käytön jälkeen, jonka jälkeen taas toimi. Nyt alkaa olemaan taas vähän samoja oireita. Kuormaaja on tosin jo kymmenvuotias.
-
Mulla on yhdessä Trimassa venttiilin karassa pieni naarmu, joka laskee (vuotaa ohi) kauhaa hitaasti. Vaihdoin sylinterin tiivisteet turhaan.
-
Mites silloin kun nostonsylinterit vuotaa vain puolesta välistä alaspäin ylhäällä pitävät kyllä vaikka viikon.
Täällä joku kertoi soikeista virolaisista sylinteri putkista ,mp teetti sylintereitä alihankintana virossa.
Jaahans ja viro kortti lyöty pöytään ;D
Johtuiskohan enemmän geometriasta kuin maantiedosta ::)
-
Mites silloin kun nostonsylinterit vuotaa vain puolesta välistä alaspäin ylhäällä pitävät kyllä vaikka viikon.
Täällä joku kertoi soikeista virolaisista sylinteri putkista ,mp teetti sylintereitä alihankintana virossa.
Hoono soomi onko trolli ?
-
eiköös nuo nykyisin siellä hoono soomi maassa viriteltyjä
PS kohta Tulee MP palaute asiasta. ja tyly
Siis otappa suoraan yhetyttä myyjään saat asiallista palautetta ja jos on takuu vielä niin sekin hoituu.............
Kiitokset MP liftin firmalle asiallisesta ongelman hoidosta.
-
kuikka sama vika luulin kanssa sen olevan se sähkövaihto venttiili laiton uuden ei auttanu si vein pajalle siinä valumurikassa missä ne letkut haarautuu ja sähkö niitä vaihtelee niin oli joku jousi poikki ja valskas samaan aikaan käännön sylkylle ja tyäkoneen sylinteriin
-
Mites silloin kun nostonsylinterit vuotaa vain puolesta välistä alaspäin ylhäällä pitävät kyllä vaikka viikon.
Täällä joku kertoi soikeista virolaisista sylinteri putkista ,mp teetti sylintereitä alihankintana virossa.
ja entäs sitten sassin persreikä on aina soikea(0)
-
MP-LIFT etukuormaajan valmistajana, haluamme oikaista keskusteluissa ollutta virheellistä tietoa etukuormaajan sylintereiden valmistusmaasta. MP-LIFT 10-sarjan sylinterit, aluksi sylinterit tulivat Ruotsista, ja loppuvaiheessa Pikapaja, Pyhäsalmelta valmisti sylinterit Vreten Ab:lle, mikä valmisti tämän 10-sarjan kuormaajat, vuosina 1992-1996. Sen jälkeen kuormaajavalmistus siirtyi Suomeen.
Täysin Suomalaisen MP-LIFT 100-sarjan kuormaajan sylinterit on valmistanut Pikapaja, 100-sarjaa valmistettu vuosina 1996-2001.
MP-LIFT 200-sarjan sylinteri valmistaja on Pematic Oy, Muurame (Nokka kone)
Alkuaikoina 200-sarjan sylintereissä oli näitä pito-ongelmia, vuonna 2002 asiakkaille lähetetty huoltotiedote, vialliset sylinterit vaihdetaan takuuna uuteen Pematic Oy:n toimesta. On mahdollista että silloin on joitakin sylintereitä jäänyt vaihtamatta, koska kaikkia ei välttämättä tavoitettu. Jos teillä on ongelmia sylintereiden kanssa, ottakaa yhteyttä Ylistaron Koneliike Oy:n.
Työvälineiden sylintereiden valmistaja on myös Pematic Oy.
Pematic Oy on hoitanut sylintereiden reklamointiasiat kiitettävällä tavalla.
MP-LIFT etukuormaajat ja työvälineet valmistetaan Ylistarossa, Etelä-Pohjanmaalla.
Tervetuloa tutustumaan tuotantoomme.
-
Oliko ne Pematikin valmistamia sylintereitä joissa oli se oranssinvärinen olemattoman näköinen tiivisteen virkaa oleviaan hoitava muovinrinkula?
-
MP-LIFT etukuormaajan valmistajana, haluamme oikaista keskusteluissa ollutta virheellistä tietoa etukuormaajan sylintereiden valmistusmaasta. MP-LIFT 10-sarjan sylinterit, aluksi sylinterit tulivat Ruotsista, ja loppuvaiheessa Pikapaja, Pyhäsalmelta valmisti sylinterit Vreten Ab:lle, mikä valmisti tämän 10-sarjan kuormaajat, vuosina 1992-1996. Sen jälkeen kuormaajavalmistus siirtyi Suomeen.
Täysin Suomalaisen MP-LIFT 100-sarjan kuormaajan sylinterit on valmistanut Pikapaja, 100-sarjaa valmistettu vuosina 1996-2001.
MP-LIFT 200-sarjan sylinteri valmistaja on Pematic Oy, Muurame (Nokka kone)
Alkuaikoina 200-sarjan sylintereissä oli näitä pito-ongelmia, vuonna 2002 asiakkaille lähetetty huoltotiedote, vialliset sylinterit vaihdetaan takuuna uuteen Pematic Oy:n toimesta. On mahdollista että silloin on joitakin sylintereitä jäänyt vaihtamatta, koska kaikkia ei välttämättä tavoitettu. Jos teillä on ongelmia sylintereiden kanssa, ottakaa yhteyttä Ylistaron Koneliike Oy:n.
Työvälineiden sylintereiden valmistaja on myös Pematic Oy.
Pematic Oy on hoitanut sylintereiden reklamointiasiat kiitettävällä tavalla.
MP-LIFT etukuormaajat ja työvälineet valmistetaan Ylistarossa, Etelä-Pohjanmaalla.
Tervetuloa tutustumaan tuotantoomme.
Asiallinen valmistajan väliintulo :)
-
Asiallinen valmistajan väliintulo :)
Kyllä. Asiallinen firma muutenki vaikken oo toistaseksi kauppoihin asti päässykkään.
Odotamme jännityksellä SAS:in vastausta tähän, varmaa tietoo oli virolaisista sylintereistä.
-
Asiallinen valmistajan väliintulo :)
Kyllä. Asiallinen firma muutenki
x2
Just hain käytetyn kuormaajan tuolta. Asiallista toimintaa kaikin puolin.
Nyt jos jollain on joutavat MP-Liftin tai Triman runkosovitteet nurkissa pyörimässä niin voisin ostaa pois. YV:llä saa tarjota.
-
Asiallinen valmistajan väliintulo :)
Kyllä. Asiallinen firma muutenki vaikken oo toistaseksi kauppoihin asti päässykkään.
Odotamme jännityksellä SAS:in vastausta tähän, varmaa tietoo oli virolaisista sylintereistä.
Jo se siihen jotain vastas, mutta veti pois, varmaan luettuaan MP-liftin vastauksen.
-
Rauhottukaa ,kyllä nämä hartiat kestää !
Sen verran voin oikasta että alkujaan virolaiseksi sylintereitä epäili täysin joku muu kuin minä.Siitä on keskusteluketju arkistossa ja joku voi sen kaivaa ylös.
Tuohan oli valmistajan taholta erittäin hyvin toimittu ja sen lausunnon kestävyys testataan aivan lähiaikoina ja tuloksen kerron täällä.
Mitään huoltotiedotetta ei tuttu isäntä ole koskaan saanut,mutta ei siinä mitään parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
-
Rauhottukaa ,kyllä nämä hartiat kestää !
Sen verran voin oikasta että alkujaan virolaiseksi sylintereitä epäili täysin joku muu kuin minä.Siitä on keskusteluketju arkistossa ja joku voi sen kaivaa ylös.
Tuohan oli valmistajan taholta erittäin hyvin toimittu ja sen lausunnon kestävyys testataan aivan lähiaikoina ja tuloksen kerron täällä.
Mitään huoltotiedotetta ei tuttu isäntä ole koskaan saanut,mutta ei siinä mitään parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille."
- Vemssi -
::)
-
Rauhottukaa ,kyllä nämä hartiat kestää !
Sen verran voin oikasta että alkujaan virolaiseksi sylintereitä epäili täysin joku muu kuin minä.Siitä on keskusteluketju arkistossa ja joku voi sen kaivaa ylös.
Tuohan oli valmistajan taholta erittäin hyvin toimittu ja sen lausunnon kestävyys testataan aivan lähiaikoina ja tuloksen kerron täällä.
Mitään huoltotiedotetta ei tuttu isäntä ole koskaan saanut,mutta ei siinä mitään parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Epäiletkö pohojalaasen puhetta :o Miksi ei ole otettu yhteyttä ajoissa valmistajaan jos ongelmia? Kolmen vuoden takuu varmaan ollut silloinkin.
-
On otettu yhteyttä ,mutta vastausta ei ole saatu miksi alhaalla vuotaa ,mutta ei ylhäällä.
-
On otettu yhteyttä ,mutta vastausta ei ole saatu miksi alhaalla vuotaa ,mutta ei ylhäällä.
Sylinteriputki levinnyt jossain paineiskussa?
-
Todella hienosti hoitui tutun sylinteri ongelma Kiitos MP liftille !
Sylinterit olivat vialliset väärät tiivisteet (metallia) teollisuus sylinteri! ???
-
Vähän aikaa kesti meikäläisen etukuormaimen korjausprojekti, mutta nyt kauha pysyy asennossaan. Vähän teetti työtä ja osaavammillakin kuin meikäläinen oli vähän noitten oireiden kanssa sulattelemista, mutta vika oli kuormaimen päälohkossa (siis siinä johon ne vaijerit menee). Kauhan käännön puoli vuoti, ilmeni kun otettiin lohkon paluuletku irti kauhan ollessa ilmassa. Todennäköisesti nurinkurinen tilanne vuodon suuruuden suhteen johtui siitä, että karan tunnelin jokin kannas olisi haljennut vinoittain (meikäläisen päätelmä, ei todistettu), koska karassa ei silmämääräisesti näkynyt mitään vauriota eli kun painetta oli vähän halkeama oli auki ja kauhan kärki laskeutui, mutta kun paine kasvoi, niin halkeama painui tiiviimmin kiinni, jolloin vuoto pieneni, muttei ihan kokonaan loppunut.
Kuulin tän tapauksen tiimoilta taas sen kuuluisan lauseen huoltomiesten taholta, ettei ole koskaan tällaista käynyt. Mukava olla aina tällainen erikoistapaus... ;) Mutta onneksi kuormain toimii nyt niin kuin sen pitääkin.