Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: e0777 - 18.11.08 - klo:20:08
-
onko kokemuksia näistä kaapeleista joita esim vesiränneissä ja rummuissa käytetään?
http://verkkokauppa.hanakkatalo.fi/index.php?cPath=247_248&sessid=0f6da4b717b4609915c4efd9f52eb2c2 (http://verkkokauppa.hanakkatalo.fi/index.php?cPath=247_248&sessid=0f6da4b717b4609915c4efd9f52eb2c2)
tarkoitus olisi jotenkin saada pidettyä tornin lietso sulana kovilla pakkasilla kun meinaa aina jäätyä. eli jos kaapelia vaan kietoisin lietson ympärille ja eristäisi jollain ettei lämpökarkaisi. sitten vain piuha pari tuntia aikaisemmin seinään ja jo pyörähtäisi lietso käyntiin. mietityttää vaan että riittääkö teho lämmittämään lietson metalli kuoren niin että sisällä siiivekkeet irtoaa jäästä??
onko kokemuksia
-
vesi johto vehkeitä ja watti määrät ei oikeeen vakuuta. eikö joku pieni lämmitin oo tehokkaampi eristettyyn putkeen puhaltamaan ?
-
Se lietso voi olla hankala saada lämmitettyä, siinähän on periaatteessa veto läpi koko ajan, että saattaa vaatia jonkinmoisen lämmönlähteen. Kokemusta on kyllä siitä v...tuksesta, ensin käyt irrottelemassa sen lietson, kaikkineen putken irrotuksineen, sitten kapuat sinne keskukselle. Yrität käynnistää, ja eiks se ole uudestaan ehtinyt jo jäsähtää....
-
Joo tota tota... Oottoko miettiny mikä mahtaa olla vikana ko noin tekee? Itellä 6 tai 7 talavi lähtee ja aina on jaksanu lähtee käyntiin. Oli sitte se 11kw tai nykynen 15:nen. Mutta miettikääpä syytä enneku lämpökaapeleita sinne alatte värkkäämään.
-
Joo tota tota... Oottoko miettiny mikä mahtaa olla vikana ko noin tekee? Itellä 6 tai 7 talavi lähtee ja aina on jaksanu lähtee käyntiin. Oli sitte se 11kw tai nykynen 15:nen. Mutta miettikääpä syytä enneku lämpökaapeleita sinne alatte värkkäämään.
voi kuule sitä on mietitty kaks talvea kissojen ja koirien ja huoltomiesten ja myyjien kanssa. kerro jos tiedät.
-
Lämpökaapelin tehot on aika pienet, pitäisi varmaan olla lämmittämässä koko ajan niin ettei pääse jäätymään, jään sulattaminen vaati tehoja.
Kaapelista ei taida myöskään lämpö oikein johtua laitteeseen vaan karkaa harakoille.
Auton moottorin kylkeen kiinnitettävksi tarkoitetun lohkolämmittimen voisi mahdollisesti ruuvata lietson kuoreen kiinni niin kyllä lämpiää..
-
Lämpökaapelin tehot on aika pienet, pitäisi varmaan olla lämmittämässä koko ajan niin ettei pääse jäätymään, jään sulattaminen vaati tehoja.
Kaapelista ei taida myöskään lämpö oikein johtua laitteeseen vaan karkaa harakoille.
Auton moottorin kylkeen kiinnitettävksi tarkoitetun lohkolämmittimen voisi mahdollisesti ruuvata lietson kuoreen kiinni niin kyllä lämpiää..
tokkopa se lohkolämmitin ilman mitään lämmitettävää nestettä sitä ilmaa lämmittää. ja totta kai se kaapeli pitäisi eristää niin ettei se lämpö voi johtua mihinkään muualle kuin ylöspäin lietsoon. mutta riittääkö siltikään teho? täällä joskus joku johonkin asiaan kommentoi että "ovathan eräät asentaneet vastuksia myös tornien lietsoihin" mutta en löydä tai muista kuka ja missä..
tehoista puheen ollen kyllähän esim nosto ovien kohdalla jotkut käyttävät vastuksia mutta onko ne jo niitä lattialämmitys vastuksia jotka ovat hiukan kalliimpia?
-
Siis sellainen yksikkö joka on tarkoitettu pultattavaksi lohkon kylkeen kiinni kun lohkossa ei ole proppuja. Ei tietenkään vesitilaan tarkoitettuja vastuksia. Ajatus ei ole lämmittää ilmaa vaan sitä laitteen runkoa.
-
Siis sellainen yksikkö joka on tarkoitettu pultattavaksi lohkon kylkeen kiinni kun lohkossa ei ole proppuja. Ei tietenkään vesitilaan tarkoitettuja vastuksia. Ajatus ei ole lämmittää ilmaa vaan sitä laitteen runkoa.
siis eikös lohko lämmitin lämmitä jäähdytysnestettä noin niinkuin pääsääntöisesti tai sitten olen vaan ihan hukassa...
-
LOHKOlämmitin lämmittää tietysti lohkoa.. uusissa moottorimalleissa ei välttämättä ole enää niitä pakkasproppuja joista saisi ujutettua vastuksen vesitilan puolelle, vaan pelkkä tasainen paikka johon sitten pultataan vastus kiinni niin että se tosiaa lämmittää sitä lohkoa, ja sitäkautta tietysti sitten nesteitäkin. Jollain tuontyyppisellä voisi yrittää lämmittää lietson runkoa.
-
LOHKOlämmitin lämmittää tietysti lohkoa.. uusissa moottorimalleissa ei välttämättä ole enää niitä pakkasproppuja joista saisi ujutettua vastuksen vesitilan puolelle, vaan pelkkä tasainen paikka johon sitten pultataan vastus kiinni niin että se tosiaa lämmittää sitä lohkoa, ja sitäkautta tietysti sitten nesteitäkin. Jollain tuontyyppisellä voisi yrittää lämmittää lietson runkoa.
ok ei ole kovin uutta autoa tullut ikinä räplättyä niin eihän sitä mitään tiedä
-
tehoista puheen ollen kyllähän esim nosto ovien kohdalla jotkut käyttävät vastuksia mutta onko ne jo niitä lattialämmitys vastuksia jotka ovat hiukan kalliimpia?
Käytetään joo. Devin 300w riittää kyllä nosto-oven alle, mutta tuosta kalleudesta nyt niin tiedä... ja ne on just niitä lattialämmitysvastuksia, joiden pitää olla ympäröitynä lämmitettävällä materiaalilla, jottei vastuslanka pala poikki.
-
onko kokemuksia näistä kaapeleista joita esim vesiränneissä ja rummuissa käytetään?
http://verkkokauppa.hanakkatalo.fi/index.php?cPath=247_248&sessid=0f6da4b717b4609915c4efd9f52eb2c2 (http://verkkokauppa.hanakkatalo.fi/index.php?cPath=247_248&sessid=0f6da4b717b4609915c4efd9f52eb2c2)
tarkoitus olisi jotenkin saada pidettyä tornin lietso sulana kovilla pakkasilla kun meinaa aina jäätyä. eli jos kaapelia vaan kietoisin lietson ympärille ja eristäisi jollain ettei lämpökarkaisi. sitten vain piuha pari tuntia aikaisemmin seinään ja jo pyörähtäisi lietso käyntiin. mietityttää vaan että riittääkö teho lämmittämään lietson metalli kuoren niin että sisällä siiivekkeet irtoaa jäästä??
onko kokemuksia
Kokemusta juuri tuollaisesta kaapelista löytyy ...... vanhan tyhjillään seisovan navetan läpi kulkee vesijohto (painesäiliö navetan kellarissa) , kun ko. rakennus jäi tyhjäksi piti keksiä joku keino estää tuon vesijohdon jäätyminen . ratkaisuksi ostin 22 metriä pitkän lämpövastus kaapelin jonka kuljetin ensin vesijohdon vierellä läpi navetan ( vesijohto ripustettu kattoon ) lähelle kellariin menevien portaiden ylätasoa (jonka läpi putki tulee painesäiliöltä) . jätin sen piuhan pään hiukan irti siitä betonitasosta ( piuhan päässä on se "tuntoelin" joka reagoi kylmään ja saa kaapelin lämpiämään ) ja rupesin vetelemään nippusiteillä sitä vesijohtoon kiinni muistaakseni n. 25 sentin välein , sitten kun koko piuha oli niputettu laitoin siihen päälle solumuovikouru eristeen ja sekin nippusiteillä kiinni ..... hyvin toimii ja lämmittää .... siinä vesijohdossa on nimittäin 90 asteinen t-liitos välillä ja kädellä kokeilemalla se tuntuu lämpimältä se lähtevä haara siis .
kuluneella viikolla kävin tökkäsemässä töpselin seinään ja irroitan sen joskus keväällä kunhan ilmat lämpiää ..
Kyllä tuolla kysymälläsi systeemillä se voisi onnistua edellyttäen että sen saisi kunnolla eristettyä ulkopuolelta
-
ongelma loppuu ku rakennat laakasiilot.. ;)
maansiirtopuolella on vaihtestojen ja hydrauliöljysäiliöiden ulkopuolelle liimattavia lämmitin mattoja..
-
ongelma loppuu ku rakennat laakasiilot.. ;)
maansiirtopuolella on vaihtestojen ja hydrauliöljysäiliöiden ulkopuolelle liimattavia lämmitin mattoja..
niin loppuu kun traktorissa on jo lämmitin. no olisikohan tuo kaapeli kuitenkin vähän siiloja halvempi. ehkä.