Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kkk - 22.01.15 - klo:15:42
-
Alkaa tuo liukuohjattu kingkatti olemaan sillä ikää, että on pakko jossain vaiheessa päivittää tuota kalustoa.
Onkos tuosta schäfferistä kenelläkään kokemusta http://www.nettikone.com/muu-merkki/schaffer-217/1364380
tai sitten Norcarin 755: sesta? https://www.google.fi/search?q=norcar+755&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7_3AVKnrJ-qqywOSjIDQBg&ved=0CDcQsAQ&biw=1366&bih=657
Avantti ei oikeen innosta kun siinä on penkki etuosassa ja on aika kömpelö näihin edellisiin verrattuna.
-
Avantillakin on tuo R-sarja, jossa kuski istuu takarungossa. Jäykkä runkonivel mahdollistaa sen, että voi oikeasti jotain nostaa ilmaan kone linkussakin.
http://www.avanttecno.com/www/fi/kuormaajat/r-sarja/
-
Avantillakin on tuo R-sarja, jossa kuski istuu takarungossa. Jäykkä runkonivel mahdollistaa sen, että voi oikeasti jotain nostaa ilmaan kone linkussakin.
http://www.avanttecno.com/www/fi/kuormaajat/r-sarja/
Niin toki on mutta sitä ei varmaan saa vielä käytettynä. .. Uuden hinta on jotain tähtitieteellistä :-X
-
Tähän jotenkin liittyen uutinen Ylöjäveltä: Avantin omistaja on ostanut Pilkitonin tyhjät hallit.
-
Osta vaan avantti.. Ja on työlaitteita mistä valita ??? ???
-
Osta vaan avantti.. Ja on työlaitteita mistä valita ??? ???
Tai joku muu, mihi saa KEMPIL liimattuu vaik avanti työlaitteita? :-\ :-\ :-\
-
Ja avantti on ihan perseestä jos on vähänkään epätasasta maastoo, just ton jäykän runkonivelen takia. Hyvä tasamaalla, ihan paska jos pitää epätasasella päästä eteenpäin.
-
Epätasaisella aina ajanut avantilla. Ei pahakaan homma, jos selkä ei oo jo valmiiksi pska.
-
käy kokeilemassa myös uutta shäfferiä. Itsellä 2028, ketterä ja hyvä ajaa maastossa. Euro-sovitteilla, käy kaikki traktorin etukuormaimen kauhat ja piikit, myös paalipihti. Olen ollut tyytyväinen, kokemusta vasta 80 h.
-
Asvaltti työmaalleko tämä pienkuormaaja tulisi käyttöön?
-
Ja avantti on ihan perseestä jos on vähänkään epätasasta maastoo, just ton jäykän runkonivelen takia. Hyvä tasamaalla, ihan paska jos pitää epätasasella päästä eteenpäin.
Mielipideasioita, mutta jotenkin paistaa tuosta kommentista, että ei olla kyllä aidosti ajettu molemmilla malleilla. Itse olen juuri tuota ominaisuutta verrannut ja eri koneita (jäykkä- ja niveltyvärunkoinen) ajanut samalla reitillä. Selkeä mielipide muodostui ja juuri päinvastainen. Niveltyvärunkoinen kapeana ja siihen suhteutettuna korkena koneena kun käyttää jokaista rengastansa aina siellä montun pohjalla, niin meno oli kun olisi ollut ravistettavan pullon sisällä... Mutta tosiaan joku voi tykätä siitäkin :) Tämä siis epätasaisella alustalla. Myöskin niveltyvärunkoisten koneiden kaatokourmat käännettäessä ovat aikas paljon pienemmät, kuin jäykkärunkoisilla.
Avantissahan on joka pyörällä omat ajomoottorit, jotka on kytketty sarjaan, joten voima ei karkaa ilmassa olevan renkaan kautta. Niinpä mielestäni tuo viimeisinkin kommentti on enemmän provoilua, kuin kokemusperäistä totuutta.
Kaikki merkit ajavat asiansa ja moni asia vaikuttaa valintaan. Kannattaa tutustua rauhassa eri vaihtoehtoihin ja tehdä oma päätös.
-
Tuo nettikoneen saksanpaimenkoira, joka kkk:n linkistä löytyi, jos on siisti, kuvissa ei ainakaan näytä pahalta, eikä tunteja kamalasti, niin hintakin on kohdallaan. Veikkaan, että menee nopeasti? :-X
-
Mulla on edelleen selkeä mielipide että nämä schäffer, weidemann, giant yms. Tyyppiset levyaisaiset koneet on parhaita ainakin omaan mieleen.
Itsellä kolme vuotta / 600h ollut ajossa tuo itse maahantuotu job-mann, painaa 2,4tn ja on käytännössä 1260cx35 weidemannin kopio. Pelannut täydellisesti muutoin mutta polttoaineletkut piti vaihtaa parempilaatuisiin. Hydraulinen Euro-kiinnike helpottaa elämää kun paalipihti, kauhat, trukkipiikit ja kaikki muu passaa etukuormaajasta pienkuormaajaan. Oikeastaan 120cm rehupihti oli ainoa joka piti erikseen ostaa pienkuormaajaan.
Nyt pitäis joko ostaa pykälää suurempi 3,5tn pienkuormain tai minikurottaja kuten 516-40 jcb. Että ei muuta kun tarjousta tekemään.
-
Levyaisaiset koneet pienimmässä kokoluokassa ok. eli esim Shäffer 217 tai Norcar 755 tai pikku avant jne. Hiukankin noista isompi kone niin pitää mun mielestä olla jo teleskoopilla ja näiden levyaisaisten koneiden etunäkyvyys usein surkea. Sanomattakin on selvää, että konetta ajetaan "takavaunusta" jalkakaasulla ja poljinajolla (oma vankka mielipide). Sähkösuunnanvaihtimestakin on useammasta koneesta useiden tuntien kokemus, mutta käytössä se ei ole yhtä kätevä ja nopea kuin keinupoljin.
Jäykkä runkonivel on persiistä ja omassa Norcarissa on lukitusvipu jolla saa nivelen lukittua "jäykäksi", mutta se on täysin turha kapistus.
-
Täydennän listaa muotoon: jalkakaasu, sähköinen suunnanvaihto vivusta, sähköinen lisälohko ja tasauspyörästön lukko.
-
Tuo nettikoneen saksanpaimenkoira, joka kkk:n linkistä löytyi, jos on siisti, kuvissa ei ainakaan näytä pahalta, eikä tunteja kamalasti, niin hintakin on kohdallaan. Veikkaan, että menee nopeasti? :-X
Tais olla n.2200h, nopeemman nopeuden öljyt taidetaan ottaa kuormaimelta eli lujaa ajettaessa ei kuormata, ihan hirvee puute...taakse ajaminen vaatii nilkalta laajaa liikerataa ja joutuu pikkusen takakäpälätä kannattelemaan.
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
mää ostan ja heti
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
Nyt on tainnut realistin mopo karata ,tuon kokosella tilalla ei tarvita tuollaista kuormajaa. :o
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
Nyt on tainnut realistin mopo karata ,tuon kokosella tilalla ei tarvita tuollaista kuormajaa. :o
Jaa että minkä kokoisella? Sanotaanko että kestokuivikepaskan mätössä meinaa käydä "hieman" kevyeksi tuo 2,4tn kone.
-
ASS taas ulkona kun tamppoonin naru :o
-
Jaa 0stappa tai hanki joku semmonen 6rontti tonni vehje ja silleen ::)
-
Itte olen haaveillu tollasesta antin kaveriksi.
http://www.kh-koneet.fi/kramer/kramer-50-series/item/35-kramer-550-650
Pääasiassa siksi että pyöröpaali liikuisi ketterästi ja toinen että tuon kaatuessa kuski istuu lasien takana mikä on ihan turvallisuus juttu.
AVanttihan on tarkoitukseensa varsin näppärä ja oikeasti hyvä ja toimiva mutta rajat siinäkin tulee vastaan jossain vaiheessa.
-
Tuo kone tulisi klapin siirtelyyn ja tukkipöydän ja kuljettimien siirtelyyn. Sekä kesällä mahdollisesti heinäpaalien nosteluun...Kaikkein pienintä toimivaa linkkukonetta tässä haeskelen ??? Omapaino ei kumminkaan saisi olla kovinkaan paljon yli tuhannen kilon. Sekä heinä-, että klapikuivurin lattiat myös rajoittaa koneen painoa.
Ja tuo lompakko myös rajoittaa kummasti. :-X
Kingcatti on kestänyt huimat 20 vuotta todella vähillä remonteilla ja jos seuraava kestäisi 10 vuotta niin sitten saisi jo kohta alkaa istuskelemaan keinutuolissa ;D
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
Nyt on tainnut realistin mopo karata ,tuon kokosella tilalla ei tarvita tuollaista kuormajaa. :o
Jaa että minkä kokoisella? Sanotaanko että kestokuivikepaskan mätössä meinaa käydä "hieman" kevyeksi tuo 2,4tn kone.
Täällä päin kestokuivikkeet tyhjätään pyöräkuormaajalla,sillä homma käy ja niitä saa edullisesti kun liikkeet on niitä pullollaan,juuri eilen käytiin katsomassa Volvoa kaverille, oli siisti ajettu vain 12 th tuntia.Sama kone käy rehun levitykseen ja polkemiseen ja jne.,toki ei sovi 60 luvun navettoihin sisälle,kukapa sellaisissa enään karjaa pitää.
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
Mikäs muuten Jusu siinä on,kun 313S vetää vasemmallapuolen huomattavasti huonommin kuin oikealla.Uudesta asti ollu tuommoinen.
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
Mikäs muuten Jusu siinä on,kun 313S vetää vasemmallapuolen huomattavasti huonommin kuin oikealla.Uudesta asti ollu tuommoinen.
Vähän tuohon +200 kysymykseen liittyen ... oma täysillä ajaessa kaartaa toiselle puolelle, eli siis toista puolta pitää jarruttaa, jotta pääsee suoraan. Olen ajatellut että etuakseli ei ole suorassa, kun on kiristetty ketjuja. Mutta en ole viittinyt asiaa sen kummemmin selvittää .
-
Asfalttifirmoilta voi kysellä pienkuormaajia :P
-
Ääni Bobcatille. Tehokas kuormauksessa, ketterä,kestävä, edullisia koneitakin löytyy, mutta ovat kestäviä, saa sopii ek välineet. Siirtää helposti isommilla 1200 kg lavoja. Toki nurmikon leikkuu ei oikein luonnistu niin kuin avantilla mutta kärry täyttyy lannasta taikka hiekasta hieman nopeammin
-
Kiikkeriä pakkaa olemaan nämä ulkomaan elävien tekemät ,niin testi tulokset kertoo.
Toisaalta nyt kannattaa aina ostaa ulkolaista se tekee Suomen taloudelle kutaa. ;D
Miltä suomalaiselta valmistajalta saa yli 3tn, mieluiten 3,5tn painoisen mielellään ihan oikean linkun. Marssin heti kysymään tarjousta kun kerrot.
Nyt on tainnut realistin mopo karata ,tuon kokosella tilalla ei tarvita tuollaista kuormajaa. :o
Jaa että minkä kokoisella? Sanotaanko että kestokuivikepaskan mätössä meinaa käydä "hieman" kevyeksi tuo 2,4tn kone.
Täällä päin kestokuivikkeet tyhjätään pyöräkuormaajalla,sillä homma käy ja niitä saa edullisesti kun liikkeet on niitä pullollaan,juuri eilen käytiin katsomassa Volvoa kaverille, oli siisti ajettu vain 12 th tuntia.Sama kone käy rehun levitykseen ja polkemiseen ja jne.,toki ei sovi 60 luvun navettoihin sisälle,kukapa sellaisissa enään karjaa pitää.
Kukapa sitä pitäs... No aika monikin, minä mukaanlukien. Pyöräkoneella sopis rehulatoon mutta siihen se sitten jääkin...
Eli meillä pätevin kone olis 3,5tn kun sillä jo repii paskaa aika tehokkaasti ja paalia uskaltaisi vähän ylempänäkin kantaa. Tuo wille olis tuon nykyisen rinnalle varmaan ihan pätevä, ja olis kotimainenTM
-
Ääni Bobcatille. Tehokas kuormauksessa, ketterä,kestävä, edullisia koneitakin löytyy, mutta ovat kestäviä, saa sopii ek välineet. Siirtää helposti isommilla 1200 kg lavoja. Toki nurmikon leikkuu ei oikein luonnistu niin kuin avantilla mutta kärry täyttyy lannasta taikka hiekasta hieman nopeammin
Lujia ja voimakkaita koneita, mutta en itse kyllä pidä sisätöihin soveltuvana. Näkyvyys huonompi, kuin panssarivaunussa, eteen näkyykohtuullisesti, sivuille sitten, kun aisat ylhäällä. Taakse ei näe ilman kameraa. Toinen merkittävä miinus on koneesen kulku ja poistuminen, tuolla kun lappaa ensin muutaman kauhallisen paskaa ja sitten kiipeilee sen liukkaan ja paskaisen kauhan yli/päältä, niin siinä on työturvallisuus vähemmän kohdallaan. Itse ajellut enemmän Casen liukukoneella, mutta samoja kaikki tyynni. Työntövoima kaartaessa myös hevosvoimiin nähden heikko, kuten kaikilla liukuohjattavilla koneilla, joissa toisen puolen pyörät jarruttavat käännöksissä. Ulkona maansiirtotöissä ihan ok koneita.
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
Mikäs muuten Jusu siinä on,kun 313S vetää vasemmallapuolen huomattavasti huonommin kuin oikealla.Uudesta asti ollu tuommoinen.
onko voimaton vaiko pyöriikin hitaammin? meneekö vipu päähän asti? etukansi pois ja katto vivuulle, siä on säätö, jos tarvis.. jos se ok niin joko roska painerajas tai venttiilis jotaki uskoisin.. olisko kannattanu takuuaikana ottaa puheeksi?
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
Mikäs muuten Jusu siinä on,kun 313S vetää vasemmallapuolen huomattavasti huonommin kuin oikealla.Uudesta asti ollu tuommoinen.
Vähän tuohon +200 kysymykseen liittyen ... oma täysillä ajaessa kaartaa toiselle puolelle, eli siis toista puolta pitää jarruttaa, jotta pääsee suoraan. Olen ajatellut että etuakseli ei ole suorassa, kun on kiristetty ketjuja. Mutta en ole viittinyt asiaa sen kummemmin selvittää .
pitkäs matkas tekeeki vähän aina.. muuten samat jutut kuin 200lle mutta tuon ketjuvälityksen takia voi olla muutaki.. sivuten asiaa, niin vaihda ketjut ja ketjupyörät ajoissa sitten kun on aika, joissain nois vanhemmis menee ajomoottoreita kun löysä ketju teettää tuplaiskuja.. toki tätä voi ehkäistä jälkiasenteisilla painerajoilla jos niitä ei ajolohkoissa vielä ole..
-
kaikki on asiansa ajavia varmasti, omat tottumukset ja erimoiset ajotekniikat eri koneilla vaikuttaa asiaan..
kun vain muistat sen että keskon kautta osien hankinta etenki vanhempiin koneisiin on täyttä tuskaa.. toki jos pysyy kalut käsis niin tarvikeosilla kaikki saa kuntohon..
mekaanista vetoahan ei mikään voita vanhassa koneessa, mutta kun sotketahan hydrauliikkaa, sähköä ja mekaanista vetoa samahan könttihin niin häiriötekijöitä siis vanhemmiten on monelle liikaa.. pelkkä hydrauliikka on jo kova sana, tokihan ongelmansa on siinäkin mutta lopuksi osien hinnoos ei niin merkittäviä eroja mekaanisen ja hydr vedon kesken..
sähköviat on kaikkein *****umaasimpia, ja monesti kalliimmasta päästä osakki etenki marmorilla.. tarvikeosilla nämäkin kuntoon saadaan mutta osien sopivuuden yms seikkojen selvittäminen tavantallaajalla on haasteellista..
Mikäs muuten Jusu siinä on,kun 313S vetää vasemmallapuolen huomattavasti huonommin kuin oikealla.Uudesta asti ollu tuommoinen.
onko voimaton vaiko pyöriikin hitaammin? meneekö vipu päähän asti? etukansi pois ja katto vivuulle, siä on säätö, jos tarvis.. jos se ok niin joko roska painerajas tai venttiilis jotaki uskoisin.. olisko kannattanu takuuaikana ottaa puheeksi?
Voimattomampi.
Ei se ihan voimaton ole,mutta niinpaljo heikompi että huomaa jos pitäis täysillä lykätä.
Eikä tuo ny pakosta aiheuta toimenpiteitä,kunny kysääsin :)
-
Ääni Bobcatille. Tehokas kuormauksessa, ketterä,kestävä, edullisia koneitakin löytyy, mutta ovat kestäviä, saa sopii ek välineet. Siirtää helposti isommilla 1200 kg lavoja. Toki nurmikon leikkuu ei oikein luonnistu niin kuin avantilla mutta kärry täyttyy lannasta taikka hiekasta hieman nopeammin
Lujia ja voimakkaita koneita, mutta en itse kyllä pidä sisätöihin soveltuvana. Näkyvyys huonompi, kuin panssarivaunussa, eteen näkyykohtuullisesti, sivuille sitten, kun aisat ylhäällä. Taakse ei näe ilman kameraa. Toinen merkittävä miinus on koneesen kulku ja poistuminen, tuolla kun lappaa ensin muutaman kauhallisen paskaa ja sitten kiipeilee sen liukkaan ja paskaisen kauhan yli/päältä, niin siinä on työturvallisuus vähemmän kohdallaan. Itse ajellut enemmän Casen liukukoneella, mutta samoja kaikki tyynni. Työntövoima kaartaessa myös hevosvoimiin nähden heikko, kuten kaikilla liukuohjattavilla koneilla, joissa toisen puolen pyörät jarruttavat käännöksissä. Ulkona maansiirtotöissä ihan ok koneita.
Joo eteenpäin ajettavia ne on ja jos aitaan taikka seinään pyörähtäessä osuu niin aina joku muu paikka antaa periksi kuin bocatin perä jos mikään muu ei luista niin renkaat. JCB.hän on se sivuovi, vois olla mielenkiintoinen kone, kuinkakohan puomi kestää? Jenkeissähän on maatalouden yksi suurimmista kuolinsyistä litistyä bobcatin aisoihin.
-
.
Avantissahan on joka pyörällä omat ajomoottorit, jotka on kytketty sarjaan, joten voima ei karkaa ilmassa olevan renkaan kautta.
Eli kaikki pyörät pyörivät yhtä nopeasti? Kuin ajaisi lukko päällä aina.....?
-
.
Avantissahan on joka pyörällä omat ajomoottorit, jotka on kytketty sarjaan, joten voima ei karkaa ilmassa olevan renkaan kautta.
Eli kaikki pyörät pyörivät yhtä nopeasti? Kuin ajaisi lukko päällä aina.....?
Avantissa on vakiona kytkin jolla kytketään saman puolen renkaat vetämään yhtä lujaa. Tällä vältytään ristiriipunnasta ja sillä suurin osa selviää ihan hyvin. Lisävarusteena saa kytkimen jolla lukitaan kaikki pyörät pyörimään samaa tahtia. Sitä kuitenkin harvassa on eli useimmat avantit ei ole ns samaa puuta vaan sisä ja ulkopyörä pyörii eri tahtia.
-
Jottei totuus unohtuisi! 8)
https://www.youtube.com/watch?v=TMdLT6jruBg&list=PLAb8bFqOhx2bTiz4j7xxihclN_OQ5EW7y
-
Täsä ois kunnon kone rautaa säästämättä
http://www.pjfarm.fi/sisalto/sauerburger-kuormaajat
-
http://www.youtube.com/watch?v=5ubvxTVDvBY&feature=youtube_gdata_player
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Nythän ne messut taas kohta ovat. Jos ne taas ovat messuilla niin pitäskö kysyä että joko ootte pian saaneet laskettua tarjouksen :-X
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Tuu hakeen messuilta koko kone,mitä sitä tarjouksia kyselee. Ota traileri mukaan
-
Pitäis kait kanssa joskus tuo liukuohjattu 744norsu vaihtaa linkku norsuun. On vaan ihan siinä ja siinä että mahtuuko tommosella linkulla navettaan sisälle (korkeus).
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Tuu hakeen messuilta koko kone,mitä sitä tarjouksia kyselee. Ota traileri mukaan
Kuitenkin taas joku mopo esillä...
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Tuu hakeen messuilta koko kone,mitä sitä tarjouksia kyselee. Ota traileri mukaan
Kuitenkin taas joku mopo esillä...
N.35 tuntia ajettu lähtee edullisesti. Ollu käytössä varastolla.
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Tuu hakeen messuilta koko kone,mitä sitä tarjouksia kyselee. Ota traileri mukaan
Kuitenkin taas joku mopo esillä...
N.35 tuntia ajettu lähtee edullisesti. Ollu käytössä varastolla.
Pitäs olla sauereista kaikkein suurin malli.
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
Tuu hakeen messuilta koko kone,mitä sitä tarjouksia kyselee. Ota traileri mukaan
Kuitenkin taas joku mopo esillä...
N.35 tuntia ajettu lähtee edullisesti. Ollu käytössä varastolla.
Pitäs olla sauereista kaikkein suurin malli.
[/quote
Tais olla tuo kone SH300.
-
Ihan liian mopo.
-
Eipä ole sauerburgerista tarjousta kuulunut,
Taitaa sarka-messuilla tulla vuosi kysymisestä.
No eipä kuume vaikuta kovin kovalta, jos et ole uudestaan myyjää häirinnyt. Uudella kyselyllä varmistat, että sua pidetään varteen otettavana asiakkaana, eikä pelkkänä renkaan potkijana. Monella myyjällä tuntuu olevan hieman tuollainen asenne ...
Turhahan mun on Realistia opettaa kyllähän se nuo kaupankäynnin taidot osaa, mutta voi olla tarjouksen antajallekin hieman haasteellista antaa tarjousta toiselle kauppiaalle. Meitä muita kun on varmaan helpompi jymäyttää 8)
-
Tuossa vähän jäykkärunkoisen etenemiskykyä https://www.youtube.com/watch?v=pVFz3gDE45E toki kuskikin aikamoinen tumpelo :'(
Millähän perusteella se valitaan joka laitetaan tuonne koriin :-X