Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: erakko - 16.11.08 - klo:20:27

Otsikko: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: erakko - 16.11.08 - klo:20:27
Tämä viesti olisi pitänyt mennä tuohon Ylivoimaisen syöppö vario- aiheeseen. (Tuli moka) No nyt asiaan, Koneviestissä pari vuotta sitten (nro 4 10.3.2006) oli testissä jd:n 6920s autopower ja Mf dyna-vt 7490. Siinä oli vertailtu kulutuksia, tässä mf:n:
-Nimellisominaiskulutus            g/voa. kWh: 267
-ominaiskulutus voa. 1000r/min g/voa. kWh: 249
-suurimalla teholla                   g/voa. kWh: 257
No siellä oli verrattu massikan kulutuksia vastaavan kokoiseen Fendt 818:aan. Tekstistä Fendtin kulutukset aiemmin mainitussa järjestyksessä:
-Nimellisominaiskulutus            g/voa. kWh: 289
-ominaiskulutus voa. 1000r/min g/voa. kWh: 276
-suurimalla teholla                   g/voa. kWh: 270
Näin siis Koneviestissä. Vaihteistokin on sama koneissa, joten ne eivät tee eroa! Eipä taida sisukiisseli ollakaan niin syöppö kuin moni luulee, ainakaan tuossa mf:ssä. Rajut on erot Fendtiin.
Ps: Ei minulla ole mitään Fendtiä vastaan, vaan sen hintaa vastaan! (Köyhän todisteluja)
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: Ojala - 16.11.08 - klo:20:40
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: articla - 16.11.08 - klo:20:46
Tuolta voi tarkistaa asian:

http://tractortestlab.unl.edu/AGCO%20test%20reports.htm

Kuka maksoi KV:n testin? PLOP!
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: lappalainen - 16.11.08 - klo:20:59
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot

niinpä fendt on skoda ja dynä vt audi jos noita verrataan, sillä erolla et fenttiin jääny audin hinta ja massikkaan skodan  :D

fentistä puuttuu jarrutusvoiman säätö, tehostetut jarrut puuttuu ,pienempi hydraulisäiliö,ei sähköpeilejä,lämmityksiä ,melutasossa iso ero ,toimiva vetokoukku puuttuu fentistä ;)
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: erakko - 16.11.08 - klo:21:25
Juuh laatuhan maksaa, jos se on niin että hyvää ja halpaa ei ole, mutta millä jää parhaimpaan tulokseen??? Kuka tietää...  huh mitä jaarittelua, jokainen ajakoon minkä parhaaksi näkee!
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: KJL - 16.11.08 - klo:21:36
Juuh laatuhan maksaa, jos se on niin että hyvää ja halpaa ei ole, mutta millä jää parhaimpaan tulokseen??? Kuka tietää...  huh mitä jaarittelua, jokainen ajakoon minkä parhaaksi näkee!
Mä oon jo 30 vuotta ajanu Fergulla... Ajakoot muut millä lystää.

Kai niillä muillakin työt tulee tehtyä...

jotenkin.
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: JiiPee42 - 16.11.08 - klo:21:37
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: juumassi - 16.11.08 - klo:21:54
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....

ei se pysty parempaan kun lyötiin faktat pöytään.
Otsikko: Vs: Ja varmasti...
Kirjoitti: Ojala - 16.11.08 - klo:22:21
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....

ei se pysty parempaan kun lyötiin faktat pöytään.

 ;D ;D ;D

Ainaki on kalliimpi, kaikimpuolin parempi tietenki. Saksankielistä
Profia kun lukee niin Dyna VT on ihan "out"   :P
Otsikko: Vs: Ja varmasti...
Kirjoitti: Terminator - 16.11.08 - klo:22:29
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....

ei se pysty parempaan kun lyötiin faktat pöytään.

 ;D ;D ;D

Ainaki on kalliimpi, kaikimpuolin parempi tietenki. Saksankielistä
Profia kun lukee niin Dyna VT on ihan "out"   :P

No Britti merkit ei ole olleet saksassa kovin suuressa huudossa koskaan
Otsikko: Vs: Ja varmasti...
Kirjoitti: Kloppi - 16.11.08 - klo:23:16
No Britti merkit ei ole olleet saksassa kovin suuressa huudossa koskaan

Mutta masserihan on ranskalaanen..  ;D  ;D
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: Ala-Pertti - 16.11.08 - klo:23:21
Taitaapa olla joillakin taas se aika kuukaudesta kun rupesi se ventti noin vaivaamaan. ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: Ja varmasti...
Kirjoitti: JiiPee42 - 17.11.08 - klo:08:33
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....

ei se pysty parempaan kun lyötiin faktat pöytään.

 ;D ;D ;D

Ainaki on kalliimpi, kaikimpuolin parempi tietenki. Saksankielistä
Profia kun lukee niin Dyna VT on ihan "out"   :P



Jaa......sie oot siirtyny viljelemään saksankieliselle alueelle .......suomenkielisiä lehtiä kun lukee niin valumöntti on ainoa oikea trakvaattori
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: Timppa - 17.11.08 - klo:15:47
Saksankielistä
Profia kun lukee niin Dyna VT on ihan "out"   

***Vai saksankielistä lehteä. Onko "out" saksaa?
Otsikko: Vs: Ja varmasti...
Kirjoitti: lappalainen - 17.11.08 - klo:22:36
No tästä nyt pitää elämöidä  :P

Jos vaikka esimerkkinä VW konsernin tuotteet, Audi on konsernin
laadukkaammasta päästä, täynnä ominaisuuksia mitä ei saman
konsernin halvemmista malleista löydy. esim. Skodasta ei löydy
multilink etupäätä vaan sielä on McPhersson, jos luotettavuutta
ja taloudellisuutta autoissa verrataan niin taitaa halvempi olla
Skoda ajella vrt Audi

Tuos testis voipi olla ja onki jäynä, uusin Vario on EURO 3 stage
päästöillä ja vanhempi Linnavuoren betomylly ei kelepais enää kuin
Intiaan... ::) 
Eli siis verrataan erilaisia koneita.
Heittää siihen uutukaiseen Sisuun Adblue laskun mukaan niin se tasoottaa
kummasti tai vaihtaa vanhan pld ruis*****sen Varion nii a´vot


Ojalan jutuissa alkaa olla selittelyn makua.....

ei se pysty parempaan kun lyötiin faktat pöytään.

 ;D ;D ;D

Ainaki on kalliimpi, kaikimpuolin parempi tietenki. Saksankielistä
Profia kun lukee niin Dyna VT on ihan "out"   :P

johtuukohan se kalliimpi erään kaupan hinnnoittelusta mistä ojalakaan ei oo ennemmin tykänny  ;)
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: samppaj76 - 19.11.08 - klo:20:33
niin kallein ei ole aina välttämättä paras. nykyään isännät on niin kustannustietoisia jotkut ostaa halvempia joillakin pitää olla kallein kone. minustakin tuo sisudieselin moottori on hyvä, luotettava ja vie vähän polttoainetta. näillä polttoaineen hinnoilla koneet vaihtuu jos kulutus on liian iso. virallisia testejä tulee luettua mainoksissa asiat näytetään monesti vähän liian hyvinä. tärkeintä lienee että työt tulee tehtyä.
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: juumassi - 19.11.08 - klo:20:54
niin kallein ei ole aina välttämättä paras. nykyään isännät on niin kustannustietoisia jotkut ostaa halvempia joillakin pitää olla kallein kone. minustakin tuo sisudieselin moottori on hyvä, luotettava ja vie vähän polttoainetta. näillä polttoaineen hinnoilla koneet vaihtuu jos kulutus on liian iso. virallisia testejä tulee luettua mainoksissa asiat näytetään monesti vähän liian hyvinä. tärkeintä lienee että työt tulee tehtyä.

ei se vilja peremmin kasva vaikka se kylvetään muutama kymmentuhatta euroa kalliimmalla traktorilla.
Otsikko: Vs: Rapiirilla kasvaa !
Kirjoitti: Ojala - 19.11.08 - klo:22:37
niin kallein ei ole aina välttämättä paras. nykyään isännät on niin kustannustietoisia jotkut ostaa halvempia joillakin pitää olla kallein kone. minustakin tuo sisudieselin moottori on hyvä, luotettava ja vie vähän polttoainetta. näillä polttoaineen hinnoilla koneet vaihtuu jos kulutus on liian iso. virallisia testejä tulee luettua mainoksissa asiat näytetään monesti vähän liian hyvinä. tärkeintä lienee että työt tulee tehtyä.

ei se vilja peremmin kasva vaikka se kylvetään muutama kymmentuhatta euroa kalliimmalla traktorilla.

Kylvökonees sen eron huomaa  :o

Rapiirin ylivoimaa  ;D
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: natikka - 20.11.08 - klo:15:52
eikös nois rapitiis oo ollu jotain jousi ongelmaa?? jousi poikee ja syötöt puolittuu, oon vaan kuullu. ::) jotku joutuu ajamaan kiertokoekampi kiinni että voi valvoa pyöriikö tarpeeksi lujaa, kun pyörimänopeus puolittuu niin pyörintä vahditkaan ei sitä haista.
Otsikko: Vs: Mf parempi/halvempi versio Fendtistä
Kirjoitti: superdexta - 20.11.08 - klo:16:30
eikös nois rapitiis oo ollu jotain jousi ongelmaa?? jousi poikee ja syötöt puolittuu, oon vaan kuullu. ::) jotku joutuu ajamaan kiertokoekampi kiinni että voi valvoa pyöriikö tarpeeksi lujaa, kun pyörimänopeus puolittuu niin pyörintä vahditkaan ei sitä haista.

Seon kato aateltu jo tehtaalla valamiiksi ettei tärväänny liikaa kallista apulantaa. Samon siemenen kans, raskii laittaa sertivikoitua.