Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paalinpyörittäjä - 10.01.15 - klo:00:38
-
Mulla on valtroihin tullu tässä uran aikana vissiin kohta jo liki 40k tuntia ja alkuvaiheessa joku 903 söi öljyä lasittuneiden putkiensa takia, mutta mikään malli sen jälkeen ei pisaraakaan kunnes tämä ännä, oikea murheenkryyni tuli taloon :(
Syö öljyä melkoisesti, onko syytä huoleen, onko ominaisuus vai vaatiiko kohta isoja korjaustoimia?
-
Tai jos se vika onkin siinä, että mittatikku jostakin syystä lyhenee ???
-
Ei ole ominaisuus eli jossain on vikaa. Moottorin päälle en niin paljon ymmärrä että osaisin sanoa missä. Kun tarkastaa että öljy on tummaa ja vesi veden väristä sekä koneen kylki puhdas niin asialla ei ole hengenhätä. Pakosarjaan se kuitenkin öljynsä työntää.
-
Turbo yleisin vikakohde, aika helppo
Tsekata kun löysää lemmarit, painepuolen vuodon
Näkee . Pakopuolen vuodon kanssa huomaa, kun irrottaa
Ahtimen jälkeisen laipan.
Turboja menee joskus hyvinkin pienillä tunneilla,
Tai sit kestää yli 20 000 h
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
-
Mulla on valtroihin tullu tässä uran aikana vissiin kohta jo liki 40k tuntia ja alkuvaiheessa joku 903 söi öljyä lasittuneiden putkiensa takia, mutta mikään malli sen jälkeen ei pisaraakaan kunnes tämä ännä, oikea murheenkryyni tuli taloon :(
Syö öljyä melkoisesti, onko syytä huoleen, onko ominaisuus vai vaatiiko kohta isoja korjaustoimia?
Turbon tarkastusta suosittelen myöskin ensitoimena.
-
meillä viime keväänä 183 versu hörppi 2 viikon aikana mittatikun välin öljyä,ku oli talven tosi
vähällä ajolla.
heti kun alettiin ajamaan "normaalisti" ni ei syöny enää öljyä. :-* :-*
ihme homma... ::)
-
Tuttavalla motossa agcon 4.9L söi tolkuttomasti öljyä, vaihtoivat takuuseen koko pannun kun kuulema ollut valmistevikoja. Siihen loppui öljyn syönti.
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
-
7 litraa viikossa on hälyraja! mutta mistä kannattaa jo huolestua? miun nyy ei vie kuin pakkasnestettä litran viikkoon, mutta missään ei näy vuotona. en pahemmin hätäilly vielä. 300 tuntiin ööliä vie näköjään sen 7 desiä.
-
7 litraa viikossa on hälyraja! mutta mistä kannattaa jo huolestua? miun nyy ei vie kuin pakkasnestettä litran viikkoon, mutta missään ei näy vuotona. en pahemmin hätäilly vielä. 300 tuntiin ööliä vie näköjään sen 7 desiä.
Tämä on paljon huolestuttavampaa kun öljyn kulutus. Eli öljyt lisääntyy!! Tuleeko öljyproppua löysätessä vettä?
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
Ei syö edes tuo 14500 h ajettu 8)
-
ei öölit lisäänny ja kuntokin aika hyvä, mitä nyt mustuu aikanaan mutta toi mihin se neste mänee onkin miusta arvoitus. syksyllä piin pahvia alla että näkis miltä kohin kusee mutta kuiva oli! noi italiaanot on yhtä mysteeriä! samoin kuin tuo nostalaitteen helevetin hitas toiminto nostossa! alas tuloo vauhtilla mutta nosto on uottavan aikaa! monta kertaa lähtö pakilla ja linko edelleen maassa vaikka tuossa on viivettä aika paljon kytkimessä. ens viikolla pitäs vietä öölihuoltoon ja mah. testiin. jospa olis jo mittarit tulleet!
-
7 litraa viikossa on hälyraja! mutta mistä kannattaa jo huolestua? miun nyy ei vie kuin pakkasnestettä litran viikkoon, mutta missään ei näy vuotona. en pahemmin hätäilly vielä. 300 tuntiin ööliä vie näköjään sen 7 desiä.
mites nuissa on lämmityslaitteen kenno ja letkutus, pääsiskö kerääntymään johonki ja sitten ajon aikana valus pois, lasithan pysyy auki ja neste ei haise :-\ :-\ :-\ :-\
-
Eikös ennen aina löytynyt öljypohjasta? Vai meneekö nykyään pakoputkesta. 8)
-
ei tunnu löytyvän letkuista vuotoja ja kennolta on letkut lokarien kautta alas, ei siitäkään näkyviä vuotoja. liekö haihtutus isoa! ihan kuin ilmastoinnin kanssa. mysteris olio kyllä huollossakin kateltu muutamia kertoja...
-
Yks vastaava tapaus vuosi pikkuhiljaa niin lämpimään paikkaan, että neste haihtui siitä eikä jättänyt todisteita näkyviin.
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
Aijaa. Olen hieman pelännyt tuon oman Valtran puolesta, milloin siihen tarttuu Perkinssonin tauti Massikasta. Asuvat nääs saman katon alla. Vanhaisäntä aina kehuu, kuinka Massikassa pysyy öljyt kirkkaina vrt. Valtra. Pysyyhän ne puhtaina, kun kokoajan lisätään uutta öljyä. ::)
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
Aijaa. Olen hieman pelännyt tuon oman Valtran puolesta, milloin siihen tarttuu Perkinssonin tauti Massikasta. Asuvat nääs saman katon alla. Vanhaisäntä aina kehuu, kuinka Massikassa pysyy öljyt kirkkaina vrt. Valtra. Pysyyhän ne puhtaina, kun kokoajan lisätään uutta öljyä. ::)
Joo... ja kun se täyttötulppa on niissä vielä silleen, että uusi öljy osuu aina suoraan mittatikulle. Pienenkin lisäämisen jälkeen öljyt ovat ihan puhtaat ;D
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
Vaihdatko peuraasi öljyt päivittäin? Ainakin ranskanmyllylle maittaa öljy kovissa töissä :(
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
Ei syö edes tuo 14500 h ajettu 8)
Jaa ainakin 6620 pistelee ööliä vaikkeiole kun noin 4000h ajettu.
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
Ei syö edes tuo 14500 h ajettu 8)
Jaa ainakin 6620 pistelee ööliä vaikkeiole kun noin 4000h ajettu.
Hä hää ;D
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
Ei syö edes tuo 14500 h ajettu 8)
Jaa ainakin 6620 pistelee ööliä vaikkeiole kun noin 4000h ajettu.
Hä hää ;D
Hä häh hää mutta kyseinen keksintö ei luojankiitos olekkaan minun ;D
-
Paljonko on melkoisesti? :-X
Deerellä melkoisesti on jotain 0, 2 l/öljynvaihtoväli, Vallulla 7 litraa viikossa on hälytysraja ;D
TAitaapi juntti diiselikin kuitenkin syödä enempi ööliä ::)
Ei syö edes tuo 14500 h ajettu 8)
Jaa ainakin 6620 pistelee ööliä vaikkeiole kun noin 4000h ajettu.
Hä hää ;D
Hä häh hää mutta kyseinen keksintö ei luojankiitos olekkaan minun ;D
Siks just se hä hää ;D
-
Turbo yleisin vikakohde, aika helppo
Tsekata kun löysää lemmarit, painepuolen vuodon
Näkee . Pakopuolen vuodon kanssa huomaa, kun irrottaa
Ahtimen jälkeisen laipan.
Turboja menee joskus hyvinkin pienillä tunneilla,
Tai sit kestää yli 20 000 h
Millä tuntimäärällä noita on menny?
-
Turbo vaatii asiallista huomiota, jos koneen sammuttaa, niin että turbo punasena, niin tiivisteitten päälle käy ja vuodot mahdollisia sen vuoksi, ja samalla koko solmun ikä lyhenee.
-
Turbo vaatii asiallista huomiota, jos koneen sammuttaa, niin että turbo punasena, niin tiivisteitten päälle käy ja vuodot mahdollisia sen vuoksi, ja samalla koko solmun ikä lyhenee.
Turpo moottori ei ole hätäsen isännän moottori siinä on Viljelijä enemmän kuin oikeassa.
Tyhjäkäynti tarpeeton on turbon ja moottorin surma.
-
Turbo yleisin vikakohde, aika helppo
Tsekata kun löysää lemmarit, painepuolen vuodon
Näkee . Pakopuolen vuodon kanssa huomaa, kun irrottaa
Ahtimen jälkeisen laipan.
Turboja menee joskus hyvinkin pienillä tunneilla,
Tai sit kestää yli 20 000 h
Millä tuntimäärällä noita on menny?/
*****
Joskus 5000- 7000 h ajomäärillä,
Kestoon vaikuttaa tosi paljon huolto,
Eli moottoriöljyjen laatu, ja vaihtoväli, ja
Ilmansuodattimen vaihtoväli.
Ja kylmäkäynnistykset.
-
Turbo yleisin vikakohde, aika helppo
Tsekata kun löysää lemmarit, painepuolen vuodon
Näkee . Pakopuolen vuodon kanssa huomaa, kun irrottaa
Ahtimen jälkeisen laipan.
Turboja menee joskus hyvinkin pienillä tunneilla,
Tai sit kestää yli 20 000 h
Millä tuntimäärällä noita on menny?/
*****
Joskus 5000- 7000 h ajomäärillä,
Kestoon vaikuttaa tosi paljon huolto,
Eli moottoriöljyjen laatu, ja vaihtoväli, ja
Ilmansuodattimen vaihtoväli.
Ja kylmäkäynnistykset.
500 tuntia on liian pitkä vaihtoväli itellä 200 tuntia.
-
Jaa Onkos valtralla tapahtunut tuote kehitystä öljyn katoamisen suhteen. ;D
Olen tämän ennenkin täällä turissut.
Yks isäntä tässä kylällä 80 luvulla kävi toiselle aina tekemässä säilörehut Jd,llä. Tilaaja siinä pellon pientaarella katteli kun uraakoootsia ajeli kelasilppurilla rehua kärryyn.
Äkkiä hokasee yhden jutun ja alkaa huitoa vimmatusti traktorimiehelle, joka pyssäyttääkin koneen kyselemään mikäs on hätänä kun noin piti pistää juoksuksi huitomaan.
Ei mulla mitään hätää ole mutta tuo sun traktorin moottori hajoaa kohta! Kuski ihmettelemään kuuluiko jotain outoa ääntä? Ei kuulunut mutta sun moottorissa ei ole enää öljyä. No mistäs sen näet ku et ole mittatikkuakaan kahtonu.
Ei meidän valmetin mittatikkua tarvitse katsoa sen näkee kun kupeet alkaa kuivua niin on lisättävä moottoriin öljyä.
Tämä tarina on sitten tosi ;D ;D ;D
-
Vinkki millä saa todettua kenttäolosuhteissa onko lohkosta vuotoa (glykoli) öljyyn on seuraava: anna traktorin olla muutaman päivän, paikkalaan käyttämättä ja avaa öljy roppu varovasti ja pistä puhdas astia alle ,ensimmäisten tippojen pitäisi olla jäähdytysnestettä jos vuotoa,se meinaan laskeutuu aina öljyä raskaampana öljypohjan alimpaan kohtaan.Voit tehostaa koetta laittamalla traktori hieman kallelleen öljyropun suunnalle,koska kaikissa traktoreissa ei ole ropun seutuville laskua vaan tasainen pohja.
Näin ennen todettiin nuffin vuodot jos ei öljy värittynyt ennen sitä.Myös huohottimen lima kertoo paljon jos paljon valkoista limaa on vuoto todennäköinen.Myös liman maku paljastaa jos imelää selvä vuoto tai tipat putken päässä jos maistuvat imelälle.
-
7 litraa viikossa on hälyraja! mutta mistä kannattaa jo huolestua? miun nyy ei vie kuin pakkasnestettä litran viikkoon, mutta missään ei näy vuotona. en pahemmin hätäilly vielä. 300 tuntiin ööliä vie näköjään sen 7 desiä.
mites nuissa on lämmityslaitteen kenno ja letkutus, pääsiskö kerääntymään johonki ja sitten ajon aikana valus pois, lasithan pysyy auki ja neste ei haise :-\ :-\ :-\ :-\
Ainakin jos kenno vuotaa, niin se kyllä haisee ???
Mulla oli kerran ooppeli joka söi vettä litran satasella :-[ Mistään ei vuotanut eikä tiputellut eikä öljyt lisääntynyt. Syyksi paljastui viimein haljennut kansi :-[
-
7 litraa viikossa on hälyraja! mutta mistä kannattaa jo huolestua? miun nyy ei vie kuin pakkasnestettä litran viikkoon, mutta missään ei näy vuotona. en pahemmin hätäilly vielä. 300 tuntiin ööliä vie näköjään sen 7 desiä.
mites nuissa on lämmityslaitteen kenno ja letkutus, pääsiskö kerääntymään johonki ja sitten ajon aikana valus pois, lasithan pysyy auki ja neste ei haise :-\ :-\ :-\ :-\
Ainakin jos kenno vuotaa, niin se kyllä haisee ???
Mulla oli kerran ooppeli joka söi vettä litran satasella :-[ Mistään ei vuotanut eikä tiputellut eikä öljyt lisääntynyt. Syyksi paljastui viimein haljennut kansi :-[
Todella hajusta heti huomaa.Jos vuotoa jossakin niin yleensä siihen tulee sokerihärmää .
-
tuota härmää olen metästäny joka paikasta tuosta nyystä mutta syylärin alla kehdossa on sellanen kopero jossa on hiekkaa vuosien saatossa kertynnä ja se on märkä mutta jäätyy pakkasella joten...... ja paskat syököön vaikka , kyllä noita nesteitä vielä saa kaupasta.
-
tuota härmää olen metästäny joka paikasta tuosta nyystä mutta syylärin alla kehdossa on sellanen kopero jossa on hiekkaa vuosien saatossa kertynnä ja se on märkä mutta jäätyy pakkasella joten...... ja paskat syököön vaikka , kyllä noita nesteitä vielä saa kaupasta.
Yhdessä nyykkäri casessa oli siivapyörän vierestä yks nippa rikki niin vuoti sieltä jäähdytinnesteet..
-
Putki jos on puhki palotilaan ja lähes jokapäivä ajetaan, ei vielä estä käynnistymistä.
-
ei tunnu löytyvän letkuista vuotoja ja kennolta on letkut lokarien kautta alas, ei siitäkään näkyviä vuotoja. liekö haihtutus isoa! ihan kuin ilmastoinnin kanssa. mysteris olio kyllä huollossakin kateltu muutamia kertoja...
Onko sulla letkuissa niitä prässättyjä liittimiä? On tullu ite huomattua et mitä kylmempi keli on niin sen herkemmin ne vuotaa.. ja joku sopiva paikka niin puhallin kiskasee sen tipan jonnekkin koneen kylkee ja haihtuu taivaantuuliin. Yllätys yllätys ei vuoda kun kone on sammuksissa.
-
kyllä on ja saabi miun puolesta vuodella ihan rauhassa, tosa on kaverina nyt kympin kannu valmista vettä jota lisään aina sunnuntaisin. kuhan nyt sais öölin vaihtoon lähi vuosina kun tullu näköjään tunnit täyteen. piru ku noita muista... tuntuu vaan olevan virmalla taas niin kiirettä että.... ja pertaina kysyttäessä ei ollu mitään töitä... kesen lumptöitten en lähe viemään... nyt ku niitä taas piisaa...