Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 04.01.15 - klo:16:01
-
hitto, kun taas nuo ilmalämmöt heittelee niin paukahti fiuden käsikaasun vaijeri taas jäähän. lokarissa oleva kahva ja siitä lähtee sitten vaijeri ala kopin kotelossa ja tekee aika jyrkän mutkan johon jää sellanen pussintapainen astinlaudan kohille ja siitä jatkaa sitten kaasuvivun kupeeseen. tuossa vaijerissa on näköjään taas näillä vaihteluilla kondensoituna vettä joka sitten jäätää parin kolmen sentin matkalla siinä jyrkässä mutkassa. valutin silikoniööliä sinne mutta ei näköjään sekään, eikä crc hylji kosteutta. mikä olisi notka ööli joka syrjis vettä joka kertyy ajan kanssa siihen kuoren sisään.? aseööli ei kait ihan toimi tuossa kun ei toissa talvena riittäny poistaan vettä sieltä kuoresta. ei nyt taas kehtais alkaa oottaa kevättalveen että sais uuden vaijerin. täällä on niiiiin nopsaa tuo varaosahuolto.
-
Pakkasneste ei hylji, mutta ei jäädykkään :P
-
okei. miten lie nuo muoviset kuoret, kestääkö pitemmän päälle?
-
okei. miten lie nuo muoviset kuoret, kestääkö pitemmän päälle?
Kyllä muovit glykolia kestää, korroosionestoaineet niistä vanhemmiten loppuu ja rupeavat syövyttämään jäähdytysjärjestelmää, siis metalleja.
-
kattelin tuossa vain erästä vanhaa toista vaijeria jossa oli klykolia päällä niin se päällissukka siitä vaijerista oli irti, eli pinnoite lähti. mutta enpä tiedä kun noissa ei taija enää olla pinnoitetta.
-
Sulattava lukkoöljy, tarpeen vaatiessa vielä lämmittää
Kuumailmapuhaltimella vaijerin kuorta.
-
Polttoaineen jäänesto on paras.
-
Aseöljy. Lykolikin hyvä.
-
Vaihda koko vaijeri uuteen nin voit unohtaa asian ja keskittyä olennaiseen.
-
Ihan ku Ooppelin käkkäri, vaikka on uusi vaijeri ni aina jäässä.
-
hitto, kun taas nuo ilmalämmöt heittelee niin paukahti fiuden käsikaasun vaijeri taas jäähän. lokarissa oleva kahva ja siitä lähtee sitten vaijeri ala kopin kotelossa ja tekee aika jyrkän mutkan johon jää sellanen pussintapainen astinlaudan kohille ja siitä jatkaa sitten kaasuvivun kupeeseen. tuossa vaijerissa on näköjään taas näillä vaihteluilla kondensoituna vettä joka sitten jäätää parin kolmen sentin matkalla siinä jyrkässä mutkassa. valutin silikoniööliä sinne mutta ei näköjään sekään, eikä crc hylji kosteutta. mikä olisi notka ööli joka syrjis vettä joka kertyy ajan kanssa siihen kuoren sisään.? aseööli ei kait ihan toimi tuossa kun ei toissa talvena riittäny poistaan vettä sieltä kuoresta. ei nyt taas kehtais alkaa oottaa kevättalveen että sais uuden vaijerin. täällä on niiiiin nopsaa tuo varaosahuolto.
Pakkasneste parhaiten pitää sulana ja sitä punaista niin on vähemmän haitallista,kaasuvaijeri jäätymiseen en ole törmännyt mutta kuormaimen vaijerit kohmettuu,niissä pakkasneste on toiminut.
-
toi fiuden vaijeri ollau sellanen murhe jo piiitkään vaikka uusi vaijeri niin joku helposti nirhasee sen alataiton kohalta rakennetta vasten töissä ja sitten siitä rikkikuorisesta taas kosteus mehii! etittävä uusi väylä sille kuhan taas leutonee. sen huomaa vain näin nopsilla ilman vaihteluilla, unohuksen lumet tulee aina tasasilla.
-
Kuinka muuten on jos tuon vaijerin laittaa toiseen suojakuoreen,esim tollaseen lämpösenveden jakeluun tarkoitetun pvc tai mitä ne nyt on vesijohtoputken sisään 12mm -15 mm sisähalkaisija,ei taittus äkkinäiselle mutkalle ja se nirhaantumakin jää pois,ja riittäisi varmaan sille kohtaa missä se ongelma on.Hiukan suunnittelun puutetta jos vaijerit nirhaantuu johonkin olettaisin vaikka en ole traktoreita valmiiksi saanut,loppuun ajettuja kyllä on ollut 8)
-
tuo muuten ihan ajattelemisen aiheinen juttu, taidanpa laittaa kun seuraavan kerran vaijeri irti toisesta päästä. tuo mutka on vain jotenkin hölmö muuten toimivassa koneessa.
-
Jarrullisen kärryn vaijerit jouduttiin suojaamaan kun kivet hakkasivat kuoret rikki lapin sorateillä. Mustaa kudosvahvistettua kumiputkea päälle ja ennen sitä pakkasnesteet uusiin vaijereihin, nyt 6 vuotta kestäneet mutta täytynee lisätä nestettä.