Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ht - 01.01.15 - klo:16:43
-
Valtu 605 -86, tuntee myös nimen "Tuomiopäivä". Turbo alkaa olla aika loppu, eli välyksiä on joka suuntaan.
Ei ole tarkoitus sen kummemmin virittää, riittää hyvin tuollaisenaan.
Mistä uusi turbo tilalle ja mikä merkki ja tyyppi?
-
eiks siinä lue kupeessa sen merkki ja malli? samaa kamaa tilalle niin taas mänee, vaihtamalla parane!
-
Valtu 605 -86, tuntee myös nimen "Tuomiopäivä". Turbo alkaa olla aika loppu, eli välyksiä on joka suuntaan.
Ei ole tarkoitus sen kummemmin virittää, riittää hyvin tuollaisenaan.
Mistä uusi turbo tilalle ja mikä merkki ja tyyppi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
-
Valtu 605 -86, tuntee myös nimen "Tuomiopäivä". Turbo alkaa olla aika loppu, eli välyksiä on joka suuntaan.
Ei ole tarkoitus sen kummemmin virittää, riittää hyvin tuollaisenaan.
Mistä uusi turbo tilalle ja mikä merkki ja tyyppi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
Turbo mikään välyksetön ole uutenakaan! Vuotaako öljyä johonkin suuntaan?
-
Turbossahan on ihan uutena melkoinen välys, ihan tuntuu selvästi akselin päästä ::).
-
Valtu 605 -86, tuntee myös nimen "Tuomiopäivä". Turbo alkaa olla aika loppu, eli välyksiä on joka suuntaan.
Ei ole tarkoitus sen kummemmin virittää, riittää hyvin tuollaisenaan.
Mistä uusi turbo tilalle ja mikä merkki ja tyyppi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
taitaa riippua öljystä ja isännän hätäsyydestä melko paljon :-X :-X :-X :-X
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
Turbo mikään välyksetön ole uutenakaan! Vuotaako öljyä johonkin suuntaan?
Tunteja n. 13000. Ei välttämättä joka koneessa lopu tuossa vaiheessa, mainittu yksilö on jossain elämänsä vaiheessa ollut vähän hunningolla.
Vuotaa öljyä ja välykset on isot päittäin sekä sivuttain.
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
Turbo mikään välyksetön ole uutenakaan! Vuotaako öljyä johonkin suuntaan?
Tunteja n. 13000. Ei välttämättä joka koneessa lopu tuossa vaiheessa, mainittu yksilö on jossain elämänsä vaiheessa ollut vähän hunningolla.
Vuotaa öljyä ja välykset on isot päittäin sekä sivuttain.
Ensin kysyisin Valtralta, siis jos se vehjes vaan laitetaan kuntoon eikä ruveta mitään muuta tuunaamaan ::)
-
Päittäis välys on paha juttu,heti vaihtoon ennen kuin tulee isompi juttu.
-
juu, net pala siellä sylinterissä tahi muualla ei ole kiva juttu. mutta alkuperäinen taitaa ajaa ihan asiansa tuossa värkissä, harvoin tarvetta sepälle.
-
miksiköhän justihin 605 menee turboja ennemmin kuin muista möltiistä?
-
Valtu 605 -86, tuntee myös nimen "Tuomiopäivä". Turbo alkaa olla aika loppu, eli välyksiä on joka suuntaan.
Ei ole tarkoitus sen kummemmin virittää, riittää hyvin tuollaisenaan.
Mistä uusi turbo tilalle ja mikä merkki ja tyyppi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä tunneissa 605 turbo loppuu ???
taitaa riippua öljystä ja isännän hätäsyydestä melko paljon
Hyvillä öljyillä ja huolellisella käytöllä Switcher kestää yli 40000 tuntia, kuinka paljon yli, jää nähtäväksi.
-
Älä kysäise ainakaan valmetilta. Niillä on valmettihinnat osien päällä.
Netistä jostain hommaat samanlaisen tai vastaavalla keometrialla. Sitten vielä välijäähdytintä ...
-
Muutamista turboista olen akselin päästä välyksiä varovasti heilutellut suuntaan ja toiseen eikä niissä välyksiä ole.
Tai arviolta joku 1/10mm, mikä ei vielä paljolta kuulosta. Tosin alle 4000h ajettuja olivat.
-
Oliskohan ne nesteet mennyt joskus sekaisin ja ollut jäähdytinnestettä öljyn seassa vähän aikaa.. Kuluttaa meinaan aikas kivasti sitä ahdinta jollei oo kunnon voitelua..
-
aikoinani oli 1394 casen turpo hupaa kun ei saanut ööliä trapeeksi mutta sitten huoltomies keksi laittaa isomman putken sille niin sit kesti ja se toimikin ihan hyvin vaihtoon asti. tuo öölin annostus kait aika iso osa kestoa.
-
Muutamista turboista olen akselin päästä välyksiä varovasti heilutellut suuntaan ja toiseen eikä niissä välyksiä ole.
Tai arviolta joku 1/10mm, mikä ei vielä paljolta kuulosta. Tosin alle 4000h ajettuja olivat.
Ne mitataan eikä arvioida >:( 605 päittäisvälys 0,10-0,16
säteittäisvälys 0,30-0,46
-
Onkos tuossa vielä Holset vai joko on Swizerillä?
-
Muistaakseni Holset vielä tuon ikäisessä. Switseri olisiko 88-> ?
-
Switser on vaan aika yleinen noissa valmeteissa. 0/4 05 valmettia jotka tiedän on alkuperäisellä turbolla. Kun kerran holsetti on ollut vakiona? niin miksi rikon jälkeen kaikki ovat siirtyneet swisseriin? Jäähdytysneste öljyssäkö sen yleensä näitä rikkoi?
-
Switser on vaan aika yleinen noissa valmeteissa. 0/4 05 valmettia jotka tiedän on alkuperäisellä turbolla. Kun kerran holsetti on ollut vakiona? niin miksi rikon jälkeen kaikki ovat siirtyneet swisseriin? Jäähdytysneste öljyssäkö sen yleensä näitä rikkoi?
Eikös shwitseri ole halvempi ja heikompi kuin Holsu :-\
-
Switser on vaan aika yleinen noissa valmeteissa. 0/4 05 valmettia jotka tiedän on alkuperäisellä turbolla. Kun kerran holsetti on ollut vakiona? niin miksi rikon jälkeen kaikki ovat siirtyneet swisseriin? Jäähdytysneste öljyssäkö sen yleensä näitä rikkoi?
Eikös shwitseri ole halvempi ja heikompi kuin Holsu :-\
Holsetit tuntuu vuotavan pakosarjaan päin, vai onko joku jotain muuta mieltä?