Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jeimssi - 20.12.14 - klo:10:47

Otsikko: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Jeimssi - 20.12.14 - klo:10:47
Ekaa kertaa töissä uudella koneella lumia lykkimässä ja vetovarsi meni poks poikki rungon päästä... maanantaikappales vai tyyppivian ainesta?
https://drive.google.com/file/d/0B1X6IQGBRL03V2VFa0M1T0RmM1VvYzZHSzRXOHBYUWg4ZHVZ/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B1X6IQGBRL03V2VFa0M1T0RmM1VvYzZHSzRXOHBYUWg4ZHVZ/view?usp=sharing)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: metsajussi - 20.12.14 - klo:11:51
Auts. Siis ilmeisesti rungon korvake lohkesi mutta varsi ei katkennut.. 
Saiko kovankin tällin?

Näyttää joka tapauksessa sangen ikävältä jutulta  :-((((
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: MJKA - 20.12.14 - klo:13:41
Ekaa kertaa töissä uudella koneella lumia lykkimässä ja vetovarsi meni poks poikki rungon päästä... maanantaikappales vai tyyppivian ainesta?
https://drive.google.com/file/d/0B1X6IQGBRL03V2VFa0M1T0RmM1VvYzZHSzRXOHBYUWg4ZHVZ/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B1X6IQGBRL03V2VFa0M1T0RmM1VvYzZHSzRXOHBYUWg4ZHVZ/view?usp=sharing)
Eihän tuossa vetovarsi ole poikki, vetovarren kiinnityksen runkotappi näkyy menneen. Meneekö se peräkotelon sisään? Ei hyvältä näytä.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: zetor8045 - 20.12.14 - klo:13:45
Aika kovan iskun vaatinut että tuosta helppaa ensimmäiseksi.. 
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: antti-x - 20.12.14 - klo:13:52
Meillä taisi JD6630:stä mennä ko. tappi joku vuosi sitten, joku yhtymäkumppani touhusi jotain ehkä sopimatonta 4,2m hesen kanssa. En muista mitä tuli vaihto maksamaan (ei ollut takuuta enää) mutta ei siitä ainakaan kenellekään ole suurempia traumoja tai edes muistikuvia jäänyt ja hoitui pikaisesti.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: -SS- - 20.12.14 - klo:14:00
Eikös se ole jonkinlainen tanko joka menee traktorin alta ja siinä on voima-anturit kiinni, siellä korvakkeen toisella puolella näyttäisi olevan jotakin pystytappeja siitä se varmaan katkeaa sitten. En osaa sanoa, onko öljyn läpi vai pohjan alta.

Purkua ei liene kuitenkaan kovin paljon, jokin pohjalaatta ja sokkia ja tappeja ja ne anturit. Olisiko pyörä otettava pois, jotta saa vetää akselin.

-SS-
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: JD6630 - 20.12.14 - klo:14:55
Eräällä lumiurakoitsjilla meni samallalailla 20 sarjalaisesta, mutta se ajoikin aikamoista vauhtia isoon kantoon sellaisen suurteholingon kanssa ::)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: zetor8045 - 20.12.14 - klo:15:33
Rajoittaja on aina ennen mennyt poikki ennenkuin vetovarsi.. Deutsista siis mutta se oli jo kerran ennenkin korjattu... 6200 jonnikasta kyllä yks kuski poikkasi vetovarren puolesta välistä perävyn kanssa peruuttaen päin kanttikiviä...
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SamiT - 20.12.14 - klo:17:51
Tämä on niin tätä nykyaikaa, vaikkakin ihan hyvä paikka katketa tuosta, ei mene muuta p*skaksi turhaan. Ettei olisi hieman sulakkeeksi suunniteltukin tuo kohta vähentämään vakavampia murtumia?
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: lynx700500 - 20.12.14 - klo:18:51
Eikö tuo murtunut kohta ole osa aika isoa osaa. Eli menee koko perä purkuun ja suuri valurautainen osa vaihtoon?
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 20.12.14 - klo:19:09
eiköös tuo tappi ole lumpsahtanut poies reiästään kuvasta päätellen,vai puuttuuko tuosta jotain olennaista.Reikä näyttää ehjältä eli ei valuosassa vikaa.Rasvanippa? miksi.en tunne peuroja sen paremmin.Mut onko tuossa tapin rungonpuoleisessa päässä lukkorengas tai joku muu lukitus.Vai onko siellä reiässä jämä tuosta tapista.ei selkiä sepustuksesta.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.12.14 - klo:19:18
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: nissan - 20.12.14 - klo:19:20
Sas kerkes kirjoitamaan tuon,että ihme eittei oo tuettu toiselta puolen niinkuin deutsissa
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 20.12.14 - klo:19:26
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???
Sassilla nyt on kaikki onnetonta,kyllä tuo rakenne on vetovarsitunnustelussa hyvinkin käytössä.Mut sassi nyt on vaan homeliteen vaihatnut käynnistin narun.ei muuta remppaa mutta aina kyllä nerokkaita neuvoja joka käänteessä.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: malanko - 20.12.14 - klo:19:27
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.12.14 - klo:19:33
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???
Sassilla nyt on kaikki onnetonta,kyllä tuo rakenne on vetovarsitunnustelussa hyvinkin käytössä.Mut sassi nyt on vaan homeliteen vaihatnut käynnistin narun.ei muuta remppaa mutta aina kyllä nerokkaita neuvoja joka käänteessä.
Vaihdattanut?
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: zetor8045 - 20.12.14 - klo:19:36
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
https://www.youtube.com/watch?v=ZSVdi5wIHDQ
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.12.14 - klo:19:40
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.12.14 - klo:19:40
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
https://www.youtube.com/watch?v=ZSVdi5wIHDQ
brakes fixed ;D ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: zetor8045 - 20.12.14 - klo:19:43
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
https://www.youtube.com/watch?v=ZSVdi5wIHDQ
brakes fixed ;D ;D
Ensimmäisessähän videossa elettiin sitä aikaa kun ei noilla isoilla ulkopuolisilla levyjarruilla oltu vielä edes myyty.. 
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.12.14 - klo:19:46
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
https://www.youtube.com/watch?v=ZSVdi5wIHDQ
brakes fixed ;D ;D
Ensimmäisessähän videossa elettiin sitä aikaa kun ei noilla isoilla ulkopuolisilla levyjarruilla oltu vielä edes myyty..
Onneksi noita ei Suomessa kukaan osta,on ne niin kuuluisaa Saksa laatua että hikeä pukkaa jo otsalle kun lukeekin nimen deutsi. ;D Zetori jaksaa noista nähdä märkiä unia! ;D ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: zetor8045 - 20.12.14 - klo:20:13
Vetovarren tappi pitää olla tuettu molemmista päistä,on onneton rakenne. ???

Hyvin tuettu etuakseli,,onneton rakenneko? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nNI4887Cq9g
https://www.youtube.com/watch?v=ZSVdi5wIHDQ
brakes fixed ;D ;D
Ensimmäisessähän videossa elettiin sitä aikaa kun ei noilla isoilla ulkopuolisilla levyjarruilla oltu vielä edes myyty..
Onneksi noita ei Suomessa kukaan osta,on ne niin kuuluisaa Saksa laatua että hikeä pukkaa jo otsalle kun lukeekin nimen deutsi. ;D Zetori jaksaa noista nähdä märkiä unia! ;D ;D
Ei tartte nähdä unia kun saa ajaa   ;)  Toista se on suljetulla osastolla  ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 20.12.14 - klo:20:28
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D
No kerro nyt kaikkitietävä SAS kuinka tuo tappi on kiinni ja millä.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: nissan - 20.12.14 - klo:20:47
Pitäs olla semmoset vetovarret kuin valtra 05 sarjasa,jossa oli lappia tarpeeksi ::)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.12.14 - klo:21:01
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D
No kerro nyt kaikkitietävä SAS kuinka tuo tappi on kiinni ja millä.
Irtihän se on ekkös nää ! ;D Nyt silmälääkäriin ja sassiin! :D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Ärrpää - 20.12.14 - klo:21:09
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D
No kerro nyt kaikkitietävä SAS kuinka tuo tappi on kiinni ja millä.

 Yhtenäinen, useimmiten, akseli peräkotelon läpi. Vetokoukku ja oikee takanen irti.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Varjo79 - 20.12.14 - klo:22:02
Katos katos sillälailla eipäs olekkaan deere oikein miettinyt tuotakaan asiaa. Kas 02-05sarjan valmeteissa on yhtä perseellään tuo systeemi :-[ Mutta että joissain uusissakin vielä :o
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Ala-Pertti - 20.12.14 - klo:22:27
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: malanko - 21.12.14 - klo:06:51
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D

Eikä traktorin vetokoukkua.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: metsajussi - 21.12.14 - klo:09:12
Sas kerkes kirjoitamaan tuon,että ihme eittei oo tuettu toiselta puolen niinkuin deutsissa

Minäkin luulin että se varsi ja tappi olisivat haarukassa ja toinen korvake olisi lähtenyt kävelemään. Kuvasta ei hirmu hyvin näe juuri sitä kohtaa. Koneissa joita olen tottunut katselemaan tappi on haarukassa.

Mutta olin väärässä, unohtakaa mun kommentti. Mulla ei ole koskaan ollut (eikä taida tullakaan...) Ärrä-Jonnea. Ei johdu niinkään koneesta vaan kapitaalin puutteesta :-/

Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Make - 21.12.14 - klo:11:46
Tuollainen rakenne oli yleinen vetovarsitunnustelussa mekaanisten järjestelmien aikaan. Vetovarret olivat kiinni jousiteräsakselissa ja keskeltä vivusto säätämässä vetovastussäätöä akselin taipuman mukaan.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 21.12.14 - klo:17:00
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.12.14 - klo:17:06
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Taitaa niistä enin osa olla kuitenkin ehjiä ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Ala-Pertti - 21.12.14 - klo:18:01
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.
Taitaa niistä enin osa olla kuitenkin ehjiä ;D


toinen tuo kun tiedän katkenneen. ensimmäinen oli saanut pusun kuorkilta.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.12.14 - klo:18:13
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:18:17
jestat kamandeera mitä höttövalua vallussa,parempi mun vain laittasivat  lattarautaan reiät vetovarsientapeille,se ehkä suolahdessa saattaa onnistua ???
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: antti-x - 21.12.14 - klo:18:18
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 21.12.14 - klo:18:18
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:18:23
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Mutta kyllä se on SASsin oma vika kun homeliitosta katkeaa käynnistinnaru,mitäs vetelit loppuun asti njäh njäh.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.12.14 - klo:18:30
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(
Kuski tietenkin viaton kuin pulmunen :D
Mutta kyllä se on SASsin oma vika kun homeliitosta katkeaa käynnistinnaru,mitäs vetelit loppuun asti njäh njäh.
Homoliitot ja SAS :-*
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 21.12.14 - klo:18:32
Räkäkänän tauti on tarttunut teihin ,joka ketjuun pitää homot sekottaa! :o
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: FMJ - 21.12.14 - klo:18:37
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?


No, tässäkin ketjussa mainituissa 05 valluissa oli alkujaan toinen vetovarsi kiinni sellaisessa vipupalikassa, joka taas oli akselissa kiinni 16 millin sokalla...jonka tarkoitus toimia murtopulttina.
Loppujen lopuksi tuli muutossarja, jossa lattapalikka korvattiin toisella puolella olevalla pitkällä valukappaleella ja sokkaviritys katosi samalla. Itsellä tuota muutossarjaa ei ole, vaan sokkien tilalla 16 millin pultit, jotka on sitten hakanneet edellisellä omistajalla kaikki reiät soikeiksi. Sohlompia nostolaitteita kuin 05 ei ole missään laitteessa.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:19:02
Räkäkänän tauti on tarttunut teihin ,joka ketjuun pitää homot sekottaa! :o
ite kaivat räkää nenustas
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 21.12.14 - klo:19:09
Mulla katkes edellisestä valtrasta tuo tappi juurmultineen eli taka-akselin valuineen kaikkineen irti  :(

Joku kirjoittikin että tappi saatta jonnikassa toimia ns. murtopulttina. Ja eihän se sinänsä ole tyhmää että kunnolla mällätessä (tai ehkä joskus harvoin pienemmästäkin) joku tappi pettää ekana eikä tosiaan huonoiten onnistunut kohta valurungossa, tai vähintäänkin koko vetovarsi niin että vaihtoon menee?


No, tässäkin ketjussa mainituissa 05 valluissa oli alkujaan toinen vetovarsi kiinni sellaisessa vipupalikassa, joka taas oli akselissa kiinni 16 millin sokalla...jonka tarkoitus toimia murtopulttina.
Loppujen lopuksi tuli muutossarja, jossa lattapalikka korvattiin toisella puolella olevalla pitkällä valukappaleella ja sokkaviritys katosi samalla. Itsellä tuota muutossarjaa ei ole, vaan sokkien tilalla 16 millin pultit, jotka on sitten hakanneet edellisellä omistajalla kaikki reiät soikeiksi. Sohlompia nostolaitteita kuin 05 ei ole missään laitteessa.
Meillä oli 05 sarjalaisia kaksi eikä niissä remonttia ollut nostolaitteessa ikuna ,ainoa jotka jouduin uusimaan oli polttoaineputket
suotimien ja syöttöpumpun välissä,siinä remontit. :)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:19:50
Traktoreissa ei polttoaineputket katkeile on suunnittelu paikallaan,vai itekö taas toheluuksissasi vääntelit niitä :P
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Varjo79 - 21.12.14 - klo:19:54
Traktoreissa ei polttoaineputket katkeile on suunnittelu paikallaan,vai itekö taas toheluuksissasi vääntelit niitä :P
Kyyl ne per****t katkeilee tai ainakin alkaa vuotaan. Siis ainakin velmuteissa ja jörniksissä.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:19:56
valumöti ei ole traktori se valmetti isolla V eellä
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 21.12.14 - klo:20:01
valumöti ei ole traktori se valmetti isolla V eellä
Känä on nyt tänä iltana (O) !
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: (O) - 21.12.14 - klo:20:17
äläs papparainen hermostu siitä kun sekoilet jutuissasi
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: kyntaja - 23.12.14 - klo:15:57
No näkeehän tuon nyt nainenkin että miten tuo voi kestää kun tuentaa ei ole toisessa päässä ollenkaan.
Tahtoo tappeja mennä joskus vaikka on tuenta kummallakin sivulla,
tosin kuljettajan huolimattomuuden takia,ajetaan kiinteään esteeseen kovalla vauhdilla,tai vedetään vetovarrella jotakin raskasta niin että vetovarren pallopesät venyy soikeaksi,senkin ihmeen olen nähnyt,erään hurjan tarktorissa. ;D



mikä siinä on ihmeellistä jos tappi ei ole päistään tuettu. ei niitä ole pillarissakaan puskulevyn aisojen tyvitappia pönkätty, siinä se vaan töröttää. samoin kuin kuorma-auton napa. se on vain toisesta päästään kiinni. ja koiranhäntä, myös vain toisesta päästä ;D
Silläpä tuo ei kestäkkään jos siitä on puhe vai mistä ?
Onhan tuo selvästi 60 luvun tekniikkaa kuten varjo 79 osuvasti pohti.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/1509074_10203308380086906_3452217725270354300_n.jpg?oh=abb5c583fb955b2f714d2c087e9148a9&oe=553A1D01&__gda__=1426494902_1685e68ad5ea1b78a925eb54267615f8

60 luvun tekniikka varmasti  ;)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.12.14 - klo:18:27
Traktoreissa ei polttoaineputket katkeile on suunnittelu paikallaan,vai itekö taas toheluuksissasi vääntelit niitä :P
Sikäli oikeassa olet, että tarkoittanee letkuja SAS. Valmetissa oli metalli kudosletkuja, ne rupeaa jossain vaiheessa vuotamaan, Jörniksessä kangaspäällysteisiä, sama vika.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: bullman - 25.12.14 - klo:12:34
Mielipide sas:sin agronetissä kirjottelun peruspilareista:
-Hauku TOISEN traktori, mikäli ei ole samanlainen kuin SAS:silla
-Hauku MUUT kuskit, jotka ei ole yhtä hyviä ja taitavia kuin SAS
-Kehu omaa toimintaa, kjuinka paljon parempaa se on, mutta ei kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen, mikäli kysymys on niin vaikea että siihen ei pysty vastaamaan muuten kuin omasta mielipiteistä periksi antaen ;D
Mut ei SAS tehä riitaa mielipiteestäni, tämä antaa vaan palstalle mielenkiintoa (paitsi tuo vaikeisiin kysymyksiin vastaamattomuus on rasittavaa, sillä se ei vie eteenpäin)
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: roadman - 26.12.14 - klo:15:49
Mielipide sas:sin agronetissä kirjottelun peruspilareista:
-Hauku TOISEN traktori, mikäli ei ole samanlainen kuin SAS:silla
-Hauku MUUT kuskit, jotka ei ole yhtä hyviä ja taitavia kuin SAS
-Kehu omaa toimintaa, kjuinka paljon parempaa se on, mutta ei kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen, mikäli kysymys on niin vaikea että siihen ei pysty vastaamaan muuten kuin omasta mielipiteistä periksi antaen ;D
Mut ei SAS tehä riitaa mielipiteestäni, tämä antaa vaan palstalle mielenkiintoa (paitsi tuo vaikeisiin kysymyksiin vastaamattomuus on rasittavaa, sillä se ei vie eteenpäin)

SAS elää edelleen valmetin 80 luvun mantraa.
Hauku toisten merkit ensin ja kehu omaasi sen jälkeen.
Mutta ei ne omat värkit parane toisten vehkeitä haukkumalla.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: kyntaja - 26.12.14 - klo:19:23
Mielipide sas:sin agronetissä kirjottelun peruspilareista:
-Hauku TOISEN traktori, mikäli ei ole samanlainen kuin SAS:silla
-Hauku MUUT kuskit, jotka ei ole yhtä hyviä ja taitavia kuin SAS
-Kehu omaa toimintaa, kjuinka paljon parempaa se on, mutta ei kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen, mikäli kysymys on niin vaikea että siihen ei pysty vastaamaan muuten kuin omasta mielipiteistä periksi antaen ;D
Mut ei SAS tehä riitaa mielipiteestäni, tämä antaa vaan palstalle mielenkiintoa (paitsi tuo vaikeisiin kysymyksiin vastaamattomuus on rasittavaa, sillä se ei vie eteenpäin)

SAS elää edelleen valmetin 80 luvun mantraa.
Hauku toisten merkit ensin ja kehu omaasi sen jälkeen.
Mutta ei ne omat värkit parane toisten vehkeitä haukkumalla.

Joo. Hyvät koneet myy itse itsensä ja aina ensin toisen koneet haukkuva myyjä, pelaa kyllä minun silmissä itsensä ulos.Tahtoo olla et omassa tuotteessa ei siinä vaiheessa paljo ole hyvää sanottavaa :D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: führer - 20.01.15 - klo:11:21
Toivotan voimia ja jaksamista via dolorosallenne jota joudutte JD:n kanssa taistelemaan. :-[
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.01.15 - klo:11:31
Mielipide sas:sin agronetissä kirjottelun peruspilareista:
-Hauku TOISEN traktori, mikäli ei ole samanlainen kuin SAS:silla
-Hauku MUUT kuskit, jotka ei ole yhtä hyviä ja taitavia kuin SAS
-Kehu omaa toimintaa, kjuinka paljon parempaa se on, mutta ei kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen, mikäli kysymys on niin vaikea että siihen ei pysty vastaamaan muuten kuin omasta mielipiteistä periksi antaen ;D
Mut ei SAS tehä riitaa mielipiteestäni, tämä antaa vaan palstalle mielenkiintoa (paitsi tuo vaikeisiin kysymyksiin vastaamattomuus on rasittavaa, sillä se ei vie eteenpäin)
Olen myös moittinut Valtraa useasti ,mutta ei kuuleviin korviin.
UK Rantala aikoinaan sano että 95 % vioista on kuljettajan virheistä johtuvia tai huollon laiminlyöntiä,luonnollista kulumista ja aika hyvin se pitää paikkansa .Kysykää vaan vaikeitakin kysymyksiä ja rohkeasti. ;D
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: Yodavaari - 20.01.15 - klo:12:05
UK Rantala aikoinaan sano että 95 % vioista on kuljettajan virheistä johtuvia tai huollon laiminlyöntiä ja aika hyvin se pitää paikkansa .

No nythän alettiin puhua jo tekijämiehistä.

Tämmösiä kun saisi kloonattua ja pistettyä jakoon joka maakuntaan pari.
Otsikko: Vs: R150 Jontikan vetovarsi pääs irti
Kirjoitti: SAS - 20.01.15 - klo:14:16
UK Rantala aikoinaan sano että 95 % vioista on kuljettajan virheistä johtuvia tai huollon laiminlyöntiä ja aika hyvin se pitää paikkansa .

No nythän alettiin puhua jo tekijämiehistä.

Tämmösiä kun saisi kloonattua ja pistettyä jakoon joka maakuntaan pari.
Korjasin tuohon alkuperäiseen .