Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nissan - 18.12.14 - klo:19:36
-
Sanookeepa oisko tämän mallinen maasturi hyvä ostos.Näitä ois kohtuhintaan tarjolla,mutta täällä päin tuntematon tapaus
http://www.tori.fi/keski-pohjanmaa/Land_rover_freelander_1_8i_S_5d_4wd_16032556.htm?ca=2&w=3
-
Kehuja http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/106363-land-rover-freelander-2-a/ (http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/106363-land-rover-freelander-2-a/) Mut mistä kertoo että on "tuntemattomampi tapaus"?
-
Koneessa tyyppivikana sylinteriputkien tiivistys ja sen pettämisestä aiheutuva konerikko. Koska ko. homma on korjattu ei tiedossani. Vaihtokoneissa ko. homma hoidossa?
Kannentiivistekin oli joskus ongelma: Land Rover head gasket problems (1997-2003 1.8 petrol cars)
Blown head gaskets on first-generation 1.8-litre petrol models were a common problem. If the coolant level fell too low then the gasket would tend to fail. Water in the oil is a good sign of an impending problem. - See more at: http://www.whatcar.com/car-news/common-land-rover-freelander-problems/1201341#sthash.7GKbDleM.dpuf
Niin kova Solihullilaisten fani kuin olenkin 1,8 koneesta pysyisin kaukana.
-
Kyllä noilla pääsee, vaikkei ihan samalla tapaa kuin isoilla Lantikoilla. Laiskan puoleisiakin ovat, mutta kun laittaa 2L dieselin ja lastun, ollaan vielä maltillisissa tehoissa litroihin nähden ja luonne muuttuu. Itse laittaisin tuommoisen, jos olisi kapitaalia (+eukko sanoi, että on ruma ;D).
Oon kans lukenu, että vaatii tietynlaista omistautumista. Ja osat briteistä tilattuna paljon halvempia kuin suomesta ostamalla.
-
Dieselautomaattina ok.
-
Suosittelen Diskoverya on meinaan nyt kokemusta uudesta asti ,ajettu70 th.,auto on toiminut täysin virheettömästi.On maavaran säädöt ja ylivoimainen neliveto ja automaattilaatikko.
Tekniikan maailman testissä voittaja ja moitittiin liian ylelliseksi,sitä se onkin äänetön ym. ym.
Paketti versiona 60 th.
Todella vääntävä moottori ja kulutus yllättävän alhainen jaksaa mennä 1200 kierroksella .Voi vetää 3500 kg perävaunua.
Suosittelen !
-
Suosittelen Diskoverya on meinaan nyt kokemusta uudesta asti ,ajettu70 th.,auto on toiminut täysin virheettömästi.On maavaran säädöt ja ylivoimainen neliveto ja automaattilaatikko.
Tekniikan maailman testissä voittaja ja moitittiin liian ylelliseksi,sitä se onkin äänetön ym. ym.
Paketti versiona 60 th.
Todella vääntävä moottori ja kulutus yllättävän alhainen jaksaa mennä 1200 kierroksella .Voi vetää 3500 kg perävaunua.
Suosittelen !
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6780692
Eihän tohon oo paljo tarttenu laittaa... ;)
-
Mä käyn kuumana Land Rover Defenderiin... 8)
-
Mä käyn kuumana Land Rover Defenderiin... 8)
Masokisti.. ;D
-
eikööstä se ole niin että lantikka on se oikea maastoauto,enkä tarkoita mitään tiskoventereitä van aivan defenteriä lavamallina.pikuppina siis.
-
eikööstä se ole niin että lantikka on se oikea maastoauto,enkä tarkoita mitään tiskoventereitä van aivan defenteriä lavamallina.pikuppina siis.
Taitaa se näistä maastureistakin olla se, jolla mennään vielä pitkälle siitä, mihin esim. Land cruiser jää. Joku tuossa kirveellä veistetyssä ulkomuodossa vaan vetää puoleensa. ;D
-
Yhdellä tutulla oli just tuollainen Freelander. Siitä meni kesällä ajonesto päälle ja auto pajalle. Vuoden vaihteeseen mennessä ei ollut ongelma vielä korjaantunut... Tuumasi kaveri vain että: "Autojen tuonti ranskasta pitäisi laittaa luvan varaiseksi, mutta englannista se pitäisi kieltää..." ;D
-
En tiedä onko Land Roverit sitten enemmän kuin saabit, parhaat korjausohjeet saa merkkikohtaiselta foorumilta ja vialle löytyy aina syy.
Tosin englannissa tuo ilmankosteus tekee höpöä autoille (ja koneille).
-
Kymmenkunta vuotta sitten veli mies oli safarifirmassa töissä, sinne hankittiin muutama defender (tai edeltävä tyyppinimi, kuitenkin se 'oikea' lantikka). Eka talven jälkeen myytiin pois, sähköt nostivat työväen verenpainetta liikaa ja kävivät firmalle kalliiksi. Kaikki muut ominaisuudet + imago olivat kyllä OK.
-
Muutaman kerran olen ollut kyydissä kun defenderillä on menty täysin umpimetsään, siis ei mikään safaripolku, vaan umpimetsä. Karu laitehan se on sisältä, mutta silti niin hieno. ;D
-
just! kene eukko se sanoikaan autoa rumaksi? ei taila olla katsetta uhrannu näille nykyautoille hetkeen! kyllä nykyään osataan tehä sitten niin norsunpaskannäkösiä kotteroita että oksettaa liikenteessä!
-
Naapurillani tuollainen kulkupeli vm. 1999, taisi maksaa siitä 4-5000 euroa eli jälleenmynntiarvo kertoo jotain. Kardaanin tukilaakeri nyt on mennyt kaksi kertaa, kotimaassa tuo olematon osa maksaa noi 180 euroa. Katsoin hänelle saman osan brittiläisestä nettikaupasta, tarvikseosa taisi olla kolmekymppiä ja alkuperäinen kahdenkymppiä. Eli osat täällä Suomessa maksavat maltaita. Toinen vika tuossa autossa oli nyt, että meinasi moottori pudota maantielle. Aivan ihmeelinen rakenne, on moottori kiinnitetty altapäin paikalleen ja kun pultit löystyvät, niin moottori alkaa vajota ja aikansa kun se roikkuu, menevät kierteet.
Että sellainen Prennium-auto Land Rover on, en kyllä itse siihen koskisi pitkällä tikullakaan. 8)
-
Moottorin kiinnitykset nyt on helppo tarkistaa verrattuna vaikka VAG:n surullisenkuuluisaan dsg lootaan. Eikö nuo diudit, klonkswagenit ja skeidat ole "premium" autoja ja silti ei yhtä lootaa saada kestämään. Puhumattakaan sitten sisätilan irtoavista ja natisevista muoveista. >:(
Land Rover vain vaatii tietynlaista omistautumista, kuten mikä tahansa muukin oikea auto. Jos haluat auton joka pelaa, osta uusi micra ja takuun loputtua vaihda taas uuteen.
-
Niin mä vähän ajattelinkin,että helpommalla pääsee kun laittaa noita yleisempiä merkkejä ;D
-
Helpoimmalla pääsee, kun ostaa auton jossa ei ole mitään laittamista.
-
Kyllä noilla pääsee, vaikkei ihan samalla tapaa kuin isoilla Lantikoilla. Laiskan puoleisiakin ovat, mutta kun laittaa 2L dieselin ja lastun, ollaan vielä maltillisissa tehoissa litroihin nähden ja luonne muuttuu. Itse laittaisin tuommoisen, jos olisi kapitaalia (+eukko sanoi, että on ruma ;D).
Oon kans lukenu, että vaatii tietynlaista omistautumista. Ja osat briteistä tilattuna paljon halvempia kuin suomesta ostamalla.
Vasta vuodesta 2001 se on 320d:n BMW:n M47 CR moottori siellä friikun keulalla, näin olen ymmärtänyt, aikasemmat on jotain muuta. Tuo bemarin kone on hyvä.
-
Hiukan hulluna kylilä pitivät kun ekan Lantikan ostin (taitavat pitää vieläkin).
Autot on pelanneet sen verran hyvin kuin autot yleensä. Ainahan niissäjotain pikku laittoa on. Nyt on talossa 2 Lantikkaa. N.300000 ajettu työauto ja 80000 ajettu "pyhä auto". Osat on todella halpoja kun tilaa suoraa Englannista. Alv-tunneksella saa ostaa verottomana.
Esim omaan työautoom jarrupalat ja levyt eteen ja taakse yht. 104£ + toimituskulut 16£. perillä kotiovella 5 päivässä.
-
Tuossa 1,8 moottorissa on tosiaan tyyppivika. Iteltä on mennyt kylläkin se isompi bensakone. Purkaamoilta englannista saa moottoreita ja vaihdelaatikoita ja netistä muut tarvittavat osat.. Merkkihuoltoja on noille Lantikoille tosi harvassa, mutta nuo nyt pystyy huoltamaan mikä korjaamo tahansa.
Loistava talviauto, mutta tuolla moottorilla ei kannata kuskinkaan olla hätäinen, auto ei sitä nimittäin ole. Takaikkunan rakenne ei sovellu Suomen talveen, mutta toisaalta kontti on niin pieni, ettei sitä edes tarvitse :P