Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: e0777 - 12.11.08 - klo:16:29

Otsikko: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: e0777 - 12.11.08 - klo:16:29
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/Fendt-936/834ac4a9-d6bb-44c3-977e-fef262cd88f1.html
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: zetor8045 - 12.11.08 - klo:16:44
tänään just yks fendtin omistaja puhus että fendtin huolto on tällä hetkellä ihan perseestä ja jos ei pikku hiljaa parane niin vaihtaa merkkiä  ::) ja kyllähän jopa "ylivoimaiset" fendtit tarvitsee huoltoa niin kuin muutkin mutta jos lähin kunnollinen fendt huolto on yli 100km päässä niin eihän semmosesta viitti maksaa ylimmääräistä +20 000€  ::)
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: milkboi - 12.11.08 - klo:17:23
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/Fendt-936/834ac4a9-d6bb-44c3-977e-fef262cd88f1.html
mitä lie kustantanu uutena.Suomessa kai yli 250KE.jälleenmyyntiarvon ylivoimaa ;D
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Wejjo - 12.11.08 - klo:17:51
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/Fendt-936/834ac4a9-d6bb-44c3-977e-fef262cd88f1.html
mitä lie kustantanu uutena.Suomessa kai yli 250KE.jälleenmyyntiarvon ylivoimaa ;D

Pitkäs juoksus fentti vaikuttaa melkoisen kalliilta traktorilta Suomessa - ellei siten tyydy siihen, että ostaa aina halpoja tuontikoneita ja ajaa ne sitten kans loppuun asti. Vaihtoarvo uuden hintaan suhteutettuna todella heikko.
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Ojala - 12.11.08 - klo:21:26
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/Fendt-936/834ac4a9-d6bb-44c3-977e-fef262cd88f1.html
mitä lie kustantanu uutena.Suomessa kai yli 250KE.jälleenmyyntiarvon ylivoimaa ;D

Pitkäs juoksus fentti vaikuttaa melkoisen kalliilta traktorilta Suomessa - ellei siten tyydy siihen, että ostaa aina halpoja tuontikoneita ja ajaa ne sitten kans loppuun asti. Vaihtoarvo uuden hintaan suhteutettuna todella heikko.

Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Ojala - 12.11.08 - klo:21:28
tänään just yks fendtin omistaja puhus että fendtin huolto on tällä hetkellä ihan perseestä ja jos ei pikku hiljaa parane niin vaihtaa merkkiä  ::) ja kyllähän jopa "ylivoimaiset" fendtit tarvitsee huoltoa niin kuin muutkin mutta jos lähin kunnollinen fendt huolto on yli 100km päässä niin eihän semmosesta viitti maksaa ylimmääräistä +20 000€  ::)

Alueittain varmaan vaihtelee mut valtakunnan ykkös huolto eli
Valtra vastaa huollosta... :P
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: zetor8045 - 13.11.08 - klo:00:20
tänään just yks fendtin omistaja puhus että fendtin huolto on tällä hetkellä ihan perseestä ja jos ei pikku hiljaa parane niin vaihtaa merkkiä  ::) ja kyllähän jopa "ylivoimaiset" fendtit tarvitsee huoltoa niin kuin muutkin mutta jos lähin kunnollinen fendt huolto on yli 100km päässä niin eihän semmosesta viitti maksaa ylimmääräistä +20 000€  ::)

Alueittain varmaan vaihtelee mut valtakunnan ykkös huolto eli
Valtra vastaa huollosta... :P
mutta kun valtra huollossa juuri ei kukaan tiiä fendteistä mitää hyvä kun saavat ees liikkeelle  ???
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: maamees - 13.11.08 - klo:08:53
Joo, vois kommentoida, et on myös poikkeuksia. Hollolassa toimii Valtra huolto, mikä on huoltanut Fendttiä vissiin jo -80 luvulla. Ehkä Suomen vankinta osaamista? Ja siinä ympärillä on melkoinen venttikanta käytössä. Valtra tullut mukaan kuvioon varmaan kolme, neljä vuotta sitten.
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: milkboi - 13.11.08 - klo:08:59
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-yli-200-hv/Fendt-936/834ac4a9-d6bb-44c3-977e-fef262cd88f1.html
mitä lie kustantanu uutena.Suomessa kai yli 250KE.jälleenmyyntiarvon ylivoimaa ;D

Pitkäs juoksus fentti vaikuttaa melkoisen kalliilta traktorilta Suomessa - ellei siten tyydy siihen, että ostaa aina halpoja tuontikoneita ja ajaa ne sitten kans loppuun asti. Vaihtoarvo uuden hintaan suhteutettuna todella heikko.

Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...
miks Suomess sitten pyydetään sata tonttuu enemmän?
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: apilas - 13.11.08 - klo:09:20
 täytyyhän jälleen myynti organisaation saada katetta ja tollanen sata tonttua on sopivasti väliä ;D
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Ojala - 13.11.08 - klo:10:07

Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...
miks Suomess sitten pyydetään sata tonttuu enemmän?
[/quote]


Siksi Suomessa pyydetään liikaa:
-Ei ihan oikeesti haluta tehdä kauppaa.
-Pitäähän olla kunnon kaula hinnas kotimaiseen
-Lasipalatsit pitää maksaa
-Puolet uuden koneen katteesta menee käytettyjen hoitoon
-On niin tekninen tuote että on päätetty sillä ottaa mahoton kate
-Suomessa myydyt kpl määrät niin pieniä ettei pienempi kate
elätä raskasta organisaatiota.
-Luullaan ettei isännät tiedä hintatasoa muualla... :P

Täs nyt vähän faktaa aluksi, koskee myös muita merkkejä sama pointti.
Otsikko: Uusien traktoreiden hinnat
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 13.11.08 - klo:11:31
Esimerkkinä uusien koneiden hinnoista vaikkapa MF 6475, englantilaisen myyjän lehdessä  33.950 puntaa + VAT, ja varustus näyttää vastaavalta kuin suomessa, ilmastointi, koppijouset, 3 hydrauliventtiiliä, etulokasuojat.

33.950 puntaa nykykurssilla + suomen ALV 22% vastaa noin 49.500 euroa.
(33950/.8366*1.22 = 49 508.72)

KM:n traktorivertailun mukaan keskon alvillinen pyynti 79.200 euroa.

Eli siis vaatimattomasti aika tasan 60 % enemmän.

Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: ENTER - 13.11.08 - klo:11:43

Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...
miks Suomess sitten pyydetään sata tonttuu enemmän?


Siksi Suomessa pyydetään liikaa:
-Ei ihan oikeesti haluta tehdä kauppaa.
-Pitäähän olla kunnon kaula hinnas kotimaiseen
-Lasipalatsit pitää maksaa
-Puolet uuden koneen katteesta menee käytettyjen hoitoon
-On niin tekninen tuote että on päätetty sillä ottaa mahoton kate
-Suomessa myydyt kpl määrät niin pieniä ettei pienempi kate
elätä raskasta organisaatiota.
-Luullaan ettei isännät tiedä hintatasoa muualla... :P

Täs nyt vähän faktaa aluksi, koskee myös muita merkkejä sama pointti.
[/quote]
Ja kyllähä satku tontulla vähä selevittellee takkuuajan ongelmija, ja vähä jäläkeenki vaekka.
Ja kuuntellee asijakkaan v.......a :P jonku aekaa.
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: bouli - 13.11.08 - klo:15:20
Ja täytyyhän tässä suomalaisessa kaupankäyntikulttuurissa hinnassa olla heti varaa antaa alennus, ylihinnoitella vaihtokone ja vielä sen jälkeen jäädä jonkinmoinen tinkausvara että isäntä on tyytyväinen ja voi kehuskella että sainpa niin ja niin paljon alennusta ja vanhastakin saman kuin maksoin uutena.. ;)
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Wejjo - 13.11.08 - klo:17:25
Ja täytyyhän tässä suomalaisessa kaupankäyntikulttuurissa hinnassa olla heti varaa antaa alennus, ylihinnoitella vaihtokone ja vielä sen jälkeen jäädä jonkinmoinen tinkausvara että isäntä on tyytyväinen ja voi kehuskella että sainpa niin ja niin paljon alennusta ja vanhastakin saman kuin maksoin uutena.. ;)

Näinhän se on Suomessa konekaupan perinne muodostunut. Mutta mitäpä sillä väliä niin kauan kun väliraha on kohdallaan.

Oma osansa tuohon perinteeseen tuli tuolloin kun alv-järjestelmän voimaantullessa pelattiin verottomilla vaihtokoneilla ensin alkuun osa kauppahinnasta verottajalta - tämänhän sitten verottaja toppas estämällä marginaaliverotuksen piirissä olevien koneiden kaupan negatiivisen alvin kuittaamisen uusien koneiden kaupan alvista

Mutta jos tuo "korkean hinnan kauppa" nyt sitten jotakuta riepoo, niin onhan noissa tuontikoneissa valinnanvaraa. Vaihtokoneen kanssa vaan joutuu yleensä itse sitten askartelemaan. Ja siinä kaupassa on sitten taas oma hintatasonsa, joka vertaantuu enemmänkin noihin huutokauppakoneiden hintoihin kuin koneliikkeiden pihahintoihin.

Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: ¨gilgit - 14.11.08 - klo:21:13
Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...


 No mutta tää konehan on vieläkin ulkomailla.  ???
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: juumassi - 14.11.08 - klo:21:22
Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...


 No mutta tää konehan on vieläkin ulkomailla.  ???


eli täysin uuden hinnassa. ei kannata ostaa ;D
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: hiihaamees - 16.11.08 - klo:18:33
noitten ulkolaisten kanssa kannattaa olla tarkkana, varustelutaso on monesti ihan eri kuin suomivehkeissä (heikompi varustus), sitten vielä verrataan alvittomia hintoja kotimaan alvillisiin hintoihin.

Joku voisi antaa linkkejä, noille ulkolaisille vaihtokonepalstoille ja kertoa minulle millä logiikalla ulkomailta tuotu kone (varustettuna suomivarustein) on niin "tolkuttoman" halpa. Uskon että suoralla kaupalla suomestaa saa uuden koneen melkein samalla hinnalla? Esimerkkeinä voisi olla vaikka jontikka ja ventti?

Kuten joku jo mainitsikin, niin vaihtokoneet ylihyvitetään aina ja siksi nuo listahinnat näyttävät olevan aina aika korkealla. Siinä vaiheessa kun alamme hyväksymään realihyvityksiä, niin listahintojenkin voisi kuvitella laskevan (tai alennusten nousevan). Tämän hetken tilanteessa ei ole mitään tolkkua, eikä kaikki ole ymmärtäneet koneiden erojakaan: sama kuin vertaisi Kiaa ja Mersua -> speksit voi olla lähellä toisiaan, mutta tuotteet ovat varmasti melko erilaisia, samoin kuin hinta ja jälleenmyyntiarvo. Traktorimaailmassa yritetään tasapäistää kaikki koneet samanlaisiksi, vaikka niiden yhtäläisyys on lähinnä neljä pyörää...
Otsikko: Vs: Uusien traktoreiden hinnat
Kirjoitti: Make - 16.11.08 - klo:18:40
Esimerkkinä uusien koneiden hinnoista vaikkapa MF 6475, englantilaisen myyjän lehdessä  33.950 puntaa + VAT, ja varustus näyttää vastaavalta kuin suomessa, ilmastointi, koppijouset, 3 hydrauliventtiiliä, etulokasuojat.

33.950 puntaa nykykurssilla + suomen ALV 22% vastaa noin 49.500 euroa.
(33950/.8366*1.22 = 49 508.72)

KM:n traktorivertailun mukaan keskon alvillinen pyynti 79.200 euroa.

Eli siis vaatimattomasti aika tasan 60 % enemmän.


Tuollainen verkutsooni irronnee suoralla kaupalla Suomestakin 55000 €. Ei kauheita varustelueroja tartte oll , kun ollaan ihan samoissa hinnoissa. Kannattaisi koneista tingata myös suorankaupan tiukka hinta.  :P
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: lappalainen - 16.11.08 - klo:21:06

Sanotaanko nyt varovaisesti että kyseessä olevasta koneesta pyyntö
on noin sama mitä siitä on ulkomailla maksettu uutena...
miks Suomess sitten pyydetään sata tonttuu enemmän?


Siksi Suomessa pyydetään liikaa:
-Ei ihan oikeesti haluta tehdä kauppaa.
-Pitäähän olla kunnon kaula hinnas kotimaiseen
-Lasipalatsit pitää maksaa
-Puolet uuden koneen katteesta menee käytettyjen hoitoon
-On niin tekninen tuote että on päätetty sillä ottaa mahoton kate
-Suomessa myydyt kpl määrät niin pieniä ettei pienempi kate
elätä raskasta organisaatiota.
-Luullaan ettei isännät tiedä hintatasoa muualla... :P

Täs nyt vähän faktaa aluksi, koskee myös muita merkkejä sama pointti.
[/quote]
vain valtraa ja fenttiä kannattaa tuoda ulkomailta ne on täälä hinnoiteltu muuta eurooppaa korkeammalle   . monia merkkejä viedään ulos täältä esim.oulaisten kaverin vt lähti norjaan  ;)
että ei ihan kaikkia merkkejä täälä ylihinnoiteltu , tosin vois niitä vielä halvemmalla myyä
Otsikko: Vs: Uusien traktoreiden hinnat
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 16.11.08 - klo:23:15
Tuollainen verkutsooni irronnee suoralla kaupalla Suomestakin 55000 €. Ei kauheita varustelueroja tartte oll , kun ollaan ihan samoissa hinnoissa. Kannattaisi koneista tingata myös suorankaupan tiukka hinta.  :P

Tuossa viime vuonna olin ihan tosimielellä suoralla kaupalla uutta traktoria ostamassa, mutta alennukset ei kyllä olleet tuonne päinkään. Tarjoukset oli jotain 10-15%.

Vai onko joku oikeasti saanut tingittyä yli 30% alennuksia?

Mistä ja miten?
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: hiihaamees - 17.11.08 - klo:00:01
Minusta tuntuu että olisi parempi antaa realihyvitys ja jos se ei ostajaa mielytä, niin sitten myydään itse ja saa sen uuden sillä realivaihdolla + välirahalla. Joku voi saada siitä enemmän myymällä suoraan ja luulen että kauppiaat olis vaan innoissaan, jos pihaan ei tarttis ottaa vaihdokkeja, joiden myyminen maksaa (markkinointi, korjaukset yms.) nekin kulut täytyy kattaa jollain ja siksi sinne varmaan jätetään sitä pelivaraa.

Hyvin pidetyt yksilöt menee varmemmin kaupaksi aina ja luulisi niiden myyjienkin laskevan hyvitykset sen hetken mukaan.

Niitä linkkejä voisin ottaa edelleen vastaan, kun paljon niistä on puhetta, mutta vielä en ole niitä huippuhalpoja nähnyt? Onko mulla väärät kontaktit?
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 17.11.08 - klo:00:12
laita vähän niitä jontikan suorankaupanhintoja vertailuksi?
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: hiihaamees - 17.11.08 - klo:15:19
Juu tehdään pientä kansalaisaktiivisuutta ja kerätään suoran kaupan hintoja tänne vertailtavaksi, jotta nähdään mihin hintaan niitä voi ostaa. Ehkä päästään vaikuttamaan hinnoitteluun kun kilipailijat näkevät toistensa kauppahintoja. (merkki, malli, hinta ja karkea aluejako (itä, länsi, pohjoinen, etelä)) riittänee.  ;D
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: handetonttu - 17.11.08 - klo:16:22
ok.

mitkä mallit otetaan vertailuun? varustus?

ja mukaan tieto kans jos tarjouksen antaa myyjä jonka kanssa kauppoja tehty aiemminkin?!?!
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: Tuumaaja - 17.11.08 - klo:20:37
noitten ulkolaisten kanssa kannattaa olla tarkkana, varustelutaso on monesti ihan eri kuin suomivehkeissä (heikompi varustus), sitten vielä verrataan alvittomia hintoja kotimaan alvillisiin hintoihin.

Varusteista jokseenkin olisin toistamieltä.
Mielestäni esim saksasta löytyy paremmin varusteltuja koneita kun suomesta.
Esimerkiksi itselläni 3080 datatronig fergu olikohan 87 mallinen jossa 4 portainen voimmanotto,tutka,kulutusmittari,ym....
Huoltomiehen mukaan suomeen ei ole koskaan tuotu tuollaisia ferkkuja tuollaisilla varusteilla.
Autojen varustelusta nyt puhumattakaan. ::)

Joku voisi antaa linkkejä, noille ulkolaisille vaihtokonepalstoille ja kertoa minulle millä logiikalla ulkomailta tuotu kone (varustettuna suomivarustein) on niin "tolkuttoman" halpa. Uskon että suoralla kaupalla suomestaa saa uuden koneen melkein samalla hinnalla? Esimerkkeinä voisi olla vaikka jontikka ja ventti?

Kuten joku jo mainitsikin, niin vaihtokoneet ylihyvitetään aina ja siksi nuo listahinnat näyttävät olevan aina aika korkealla. Siinä vaiheessa kun alamme hyväksymään realihyvityksiä, niin listahintojenkin voisi kuvitella laskevan (tai alennusten nousevan). Tämän hetken tilanteessa ei ole mitään tolkkua, eikä kaikki ole ymmärtäneet koneiden erojakaan: sama kuin vertaisi Kiaa ja Mersua -> speksit voi olla lähellä toisiaan, mutta tuotteet ovat varmasti melko erilaisia, samoin kuin hinta ja jälleenmyyntiarvo. Traktorimaailmassa yritetään tasapäistää kaikki koneet samanlaisiksi, vaikka niiden yhtäläisyys on lähinnä neljä pyörää...
Otsikko: Vs: Uusien traktoreiden hinnat
Kirjoitti: Make - 17.11.08 - klo:21:07

Tuossa viime vuonna olin ihan tosimielellä suoralla kaupalla uutta traktoria ostamassa, mutta alennukset ei kyllä olleet tuonne päinkään. Tarjoukset oli jotain 10-15%.

Vai onko joku oikeasti saanut tingittyä yli 30% alennuksia?

Mistä ja miten?
Ihan juuri ei oo tullut oltua kaupoilla, mutta merkkiuskollisuus tulee yleensä kalliiksi.
Otsikko: Vs: ja kuola valuu eräältä...
Kirjoitti: hiihaamees - 17.11.08 - klo:21:12


Varusteista jokseenkin olisin toistamieltä.
Mielestäni esim saksasta löytyy paremmin varusteltuja koneita kun suomesta.
Esimerkiksi itselläni 3080 datatronig fergu olikohan 87 mallinen jossa 4 portainen voimmanotto,tutka,kulutusmittari,ym....
Huoltomiehen mukaan suomeen ei ole koskaan tuotu tuollaisia ferkkuja tuollaisilla varusteilla.
Autojen varustelusta nyt puhumattakaan. ::)


Ihan samaa mieltä noista varusteista, mutta traktoreiden perusversiot saattaa olla eri (espanjan lämmössä ei tarvitse esim. moottorinlämmittäjää, joka saattaa olla vakiona suomikoneessa). Autot nyt on tuontikamana ihan erivehkeitä. Ja traktoreissaskin herkut, mutta onko perusversio aina sama kaikkialla?

joku kysyi millä varusteilla niitä verrataan, niin katsotaan parhaiten perusvarusteltu ja muut verrokit perään perus+lisävarusteita, niin että päästään parhaiten varustellun perusvarustukseen, ok?

ventti on aika hyvin varusteltu, portaaton, etu- ja hyttijousitus, onko siinä benchmark, vai löytyykö joku muu lähtökohdaksi (perusvarustelulla enemmän)?