Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ToNppa - 12.12.14 - klo:18:09
-
Tuli tuossa pimeillä korpiteillä semmoinen ongelma vastaan että, työvalot ei toimi.
Ei etu eikä takatyövalot, samoin mittaritaulun valot ei toimi, muuten kaikki pelaa normaalisti,
merkkivalot palaa kyllä ja kaikki mittarit.
Sulakkeet ja releet on ok.
Ajattelin kysäästä jos vaikka joku osais sanoa suoralta kädeltä, ennenkö sen kummemmin alakaa vikaa ettimään??
Kone on 2001 mallin 6650 hitech ykkönen.
-
Katoppa että kaikkien valojen sulakkeet on ehjät. Jos toinen parkkien sulakkeista pimee niin ei myöskään pala työvalos...
Hetken aikaa itekkin tota ihmettelin ennenku hoksasin missä vika
-
Vaikuttaisko se mittaritauluunki?
-
Pyöreä liitin ohjaamon etuseinässä moottorin puolella löysällä tai rikki?
-
ei voi olla rikki mutta onko lamput ehjät?
-
ei voi olla rikki mutta onko lamput ehjät?
Jaa kaikki työvalot hajonnu yhtäaikaa? Toki mahdollista mutta... Parkkien sulake todennäköisesti, koska ohjaus sitä kautta.
-
Valokatkaisijan olen pariin joutunu uusiin, ku vika semmonen, että kaikki muut valot sammuu paitti ajovalot ja sitten valokatkaisijaa hemputtamalla taas toimii, eli valokatkaisijassa pölyä tai kielet kuluneet :)
Ps. Vika on äkkiä testattu, paina valot päällä katkaisijaa vähän valot pois suuntaan, jos työvalot syttyy, niin katkaisija vaihtoon ;)
-
tuo pimeät korpitiet pisti silmään.. liittyykös se vikaan eli tuliko vika tien päällä? töyssyystä? rele pompannut, pistokkeet sulakerasias myös vaihtoehtoja, toki tuo releen pomppaaminen ehkä vain työvaloohin.. kannattaa räpeltää kyllä sitä valokatkasijaa ensisijaisesti, sen kauttahan mittarivalotki syttyy.. mittarivalot vain kyllä on sellaasia että pakkaa menehen usiempi kerralla tai ainaki pienen aijan sisällä.. ja kun vaihtaa niin saattaa vaihdon jälkeen olla joku toinen pimiä.. yleensä vaihdan kaikki kerralla..
-
nuo sähköhäikät on vaaaan niin pirullisa. ite tapellu ton nyyn kanssa noita ja siinä onkii nyt sit jo ledit joka kulmalla ja tuntuvat pelittävän paremmin kuin halot... liekö virrat niin paljon pienempiä että noi jaksaa jopa nyykkärin sähköjärjestelmät kantaa. on se vaan nuo sähköhässäkät tänäpäivänä niiiin suuri murhe. vm. -90 fiudessa ei mitään vuosiin kun vaihtoin sen sulakepohjan pois ja joka paikassa männään. nyt kun siinäkin ledit työvaloina niin jopa tänäpäivänä näkee tehä! ajovalot kun saisi hehkuista haloiks tahi ledeiks niin sit!!! tietääkö joku muutossarjoja noihin vakio hehkuihin? net hehkukannalla olevat halot ei pahemmin säväytä valoillaan.
-
Niihän se oli, että se oli se parkin sulake mikä oli menny.
Noh, joka tapauksessa kiitos kaikkille keskusteluun osallistuneille!
-
ja syytä etsimään miksi sulake paloi.Liian paljon kuormaa sulakkeen takana todennäköisesti
-
tai jo sökö alunperin. millasia sulakkeita valtuissa käytetään? ite kiroillu noita minihosesulakkeita mitä nyyssä nykyään. ei net ole tarkoitettu koneisiin!
-
Yhdessä koneessa oli( case ih xl) lasiputkisulakkeet,tosi kurjat systeemit.Valojen sulakkeet jatkuvasti löysässä tai jotain vastaavaa,laitoin sitten aivan oman sulakekotelon työvaloille niin alkoi kestämään.Siis johdotuskin akulta erikseen sitten alkoi toimimaan.
-
tuo niiiin totta! joissain on van niin surkeat tekeleet sähköpuolella että pitäis jonkin viranomaisen puuttua noihin. toi fiattien akilleen on se sulakepesä jossa posliinit ja siihen kun vaihtaa toisen merkkisen paremman niin maailmantappiin jaa ilman harmia!
-
Valtrassa ei tosiaankaan pala työvalot, jos ei ole vähintään parkit päällä, että tarkastamaan sen sulaketta.
-
Vallun sähköistä sen paremmin tietämättömänä utelen että onko ne työvalot sitten parkkisulakkeen takana vai onko työvaloille rele joka sa herätteen parkkien kautta.Eihänse nyt kohtuullista ole että koko traktori pimenee yhden sulakkeen takia.
-
Työvalot sammuvat kun sammuttaa parkit jotta eivät jää vahingossa päälle, eli siis parkkisulakkeen kautta ohjausvirransyöttö.
-
Vallun sähköistä sen paremmin tietämättömänä utelen että onko ne työvalot sitten parkkisulakkeen takana vai onko työvaloille rele joka sa herätteen parkkien kautta.Eihänse nyt kohtuullista ole että koko traktori pimenee yhden sulakkeen takia.
Kyllä. Valmeteissa työvaloille on otettu sähkö rosvoliittimellä parkkijohdosta. :-X
-
jassoo ;D että sellainen oivallus.