Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: retku - 07.12.14 - klo:09:58
-
jotain pitäs keksiä trelleborg tm 900n tilalle. aivan tautisen liukas rengas! tm800 pitää, mutta 900 on ku michelini.
onko tianli hyvä talvipidoltaan? entä löytyykö muita palapyöriä kuin alliance tässä kokoluokassa?
-
Mikään rengas ei pidä edes tyydyttävästi raktorin alla. Palapinnoilla tulee toimeen tyhjän nupin kanssa ja nastat on kovavauhtista ajoa varten. Ketjut tarvitaan kun ruvetaan voimaa käyttää ja vauhti hidastuu.
Ihan oikeasti kun tollanen ripakuvio hieman pyöristyy niin oli rengas merkiltään mikä vaan niin aika kelkka on luonteeltaan. Enemmän ajavalle eri kesä ja talvirenkaat raktoriin ei ole ihan huono yhtälö eli talveksi kapeammat nastotetut ja ketjut kulkee jossain mukana jos tarve vaatii. 10000 ajotunnilla käytännössä molemmat parit kuluvat loppuun jos enemmän tieajoa.
-
Talveksi kapeat palapintaiset nastoilla ja kesäksi sitten käytöstä riippuen leveyttä.
Multiuset kahdessa koneessa nyt etusina, mutta vain lujuutensa takia ei niinkään pidon.
-
onhan rengasmerkillä ihan älytön ero! tuo tm900 trelleborgi on ihan paska.
eilinen keli oli +2 astetta lämmintä ja lumi/räntä sadetta, 5cm jäi märkää lunta maahan. piti fendtti jättää mäen päälle odottelemaan että kävin 8950 Valtralla sorittamassa mäen, ei ollu mitään ongelmaa pidon kanssa dneproshinan 710 renkailla. trellebori 2700h ajettu ja dneproshinat 8000h ajettu.
----------
et kai ollu tosissasi tuon ketjukommentin kanssa? ne ei ole vaihtoehto. ketjut kyllä hommaan, mutta vain kevytketjut etupyöriin ja jumitilannetta varten. tiellä ei ketjuilla pysty ajamaan. ketjuista en sen enemmpää tarvi kommenttia. nyt kiinnostaa rengasmerkkien talvipito ja nimenomaan tässä 710/70x42 kokoluokassa.
-
Itellä on jenkki-peurassa vanhan mallin firestonet 710/70r42", sen mitä on liukkailla ajettu niin ei voi moittia. Pito ehkä samaa luokkaa kuin trelle tm800 650/65r38"
-
Talveksi kapeat palapintaiset nastoilla ja kesäksi sitten käytöstä riippuen leveyttä.
Multiuset kahdessa koneessa nyt etusina, mutta vain lujuutensa takia ei niinkään pidon.
Niin kesällä pientä pintapainetta joka talvella myrkkyä pidolle.
Reilust kaksi sarjaa renkaita kapeta talvekis ja ne levveeemmät kesäksi.
-
Entäs BKT? Retkun pienemmässä fenttissä näytti olleen kierros niitä? Itsellä edessä 600/65R28 BKT ilman nastoja ja takana Michelin Multibib 650/65R42 varustettuna n.400kpl bestgrib nastalla ja etupäässä pito tuntuis liukkaalla olevan selkeästi parempi...
-
Jännä ku ei nokialta löydy tuota kokoa TRI2 mallissakaan
Ja täs uusimmas mallis hakkapeliitta TRI:ssä on vasta tosi vähä eri koko vaihtoehtoja.
-
Saman ongelman kanssa. conti on tolkuttoman liukas, parhaimmillaam talvella jos pulkkamäkeen menis :/
Palarenkaita harkinnassa..
-
Saman ongelman kanssa. conti on tolkuttoman liukas, parhaimmillaam talvella jos pulkkamäkeen menis :/
Palarenkaita harkinnassa..
continentalhan ei oo liukas muihin verrattuna mulla contin sst ja on hyvä pidoltaan.
-
Samat kokemukset 900 sarjasista ,ei häävi talvipito.Nykyään takana talvella tri2 kokona 620-80/42 nastoilla,niillä on aika hyvin pärjätty.Kesäpyöriksi uuteen tulee misukat .
-
Trellet tosiaan jätän kesäpyöriksi. Palarenkaassa mietityttää surkea pito savella ja hangessa. Tiekarhun nastat toki laitan heti niihin jos hommaan ne. 818ssa tosiaan bkt. En oo vielä päässy ajamaan sillä näillä keleillä. Keskiviikkona varmaan hakkeen ajoa sillä niin sitte sen tietää.
-
Jostai kun löytäs edes halvat ja täys leveet 710/70 42 venttiin alle...
Pitäs saada uusien firestonen etusten kanssa nopeus täsmäänään...
Eli BTK jää pois laskuista...(ois halpa ja hyvä,myös pitämään,mut vierintä matka liian lyhyt)
Voi tarjota/ ehdottaa mistä kannattasi kysellä... Tuntuu olevan noilla rengasmarkkinoillakin aika uskomattomia poistoja kun on vaan sattuu olemaan oikeassa paikkaa....
-
Ainakin nuo 710/70x38 bkt on ihan reilun kokoset vaikka odotin että ne olis alamittaset kokomerkintään nähden.
-
onhan rengasmerkillä ihan älytön ero! tuo tm900 trelleborgi on ihan paska.
eilinen keli oli +2 astetta lämmintä ja lumi/räntä sadetta, 5cm jäi märkää lunta maahan. piti fendtti jättää mäen päälle odottelemaan että kävin 8950 Valtralla sorittamassa mäen, ei ollu mitään ongelmaa pidon kanssa dneproshinan 710 renkailla. trellebori 2700h ajettu ja dneproshinat 8000h ajettu.
----------
et kai ollu tosissasi tuon ketjukommentin kanssa? ne ei ole vaihtoehto. ketjut kyllä hommaan, mutta vain kevytketjut etupyöriin ja jumitilannetta varten. tiellä ei ketjuilla pysty ajamaan. ketjuista en sen enemmpää tarvi kommenttia. nyt kiinnostaa rengasmerkkien talvipito ja nimenomaan tässä 710/70x42 kokoluokassa.
Mä en osaa tehdä viisaaksi rengaspidoissa kun mielestäni se ei ole hirveän olellinen asia. Muut asiat vaikuttaa niin valtavasti renkaan valintaan että sen pito on toissijainen. Itsellä contit takana ripakuvioisina ja kovapalaiset allianssit edessä. Tällä haettiin kulutuskestävyyttä ja kantavuutta etupyöriin kun ei normirenkaat kestäny ek käyttöä. Nastoilla sitten järjestetään talvipitoa ja kyllä ketjut on ihan tosiasiaa kun mennään hankaliin paikkoihin ja paikat on liukkaat ja painoa paljon.
Mun mielestä olisi asiaa saada lakimuutos että paripyörinä sallittaisi nastapyörät ympäri vuoden. Helpottaisi monien rengaskuvioita.
Itte siis hakisin palapyörät eteen ja normikiekot taakse. Merkeillä ei niin väliä kunhan koot sopii ja etupyörät ei sitten saa jarruttaa lainkaan.
-
Trellet tosiaan jätän kesäpyöriksi. Palarenkaassa mietityttää surkea pito savella ja hangessa. Tiekarhun nastat toki laitan heti niihin jos hommaan ne. 818ssa tosiaan bkt. En oo vielä päässy ajamaan sillä näillä keleillä. Keskiviikkona varmaan hakkeen ajoa sillä niin sitte sen tietää.
Eikös tuohon saa kapeampia hakku renkaitakin. ja työkone nastoja riittävästi, niin lähellä ollaan palapintarengas pitoa polanteella ja ei ole savi eikä pulverilumikaan ongelma.
-
Saman ongelman kanssa. conti on tolkuttoman liukas, parhaimmillaam talvella jos pulkkamäkeen menis :/
Palarenkaita harkinnassa..
continentalhan ei oo liukas muihin verrattuna mulla contin sst ja on hyvä pidoltaan.
contract ac. ***** liukas :/
-
Ekat neljä talvee ajoin raskailla ketjuilla. Sitten tuli 8350, jossa mitas rdjotkut ja ketjuja en oo sen koommin paikalleen nostellut. Jonnella on turha lähtee mihinkään, se on kun norsu luistinradalle Michelin renkaineen.
-
Eikös BKT:llä ole kahta sarjaa? Toinen halvempi 50km/h rengas on alimittainen, ja toinen 65km/h malli on lähempänä muita? Näin ainakin vuosi sitten mulle kerrottiin kun etsin paria noille takana oleville firestoneille.
-
http://www.heuver.com/item/14864/710-70r42-vredestein-traxion-173d-tl
Tuo vois toimia kesällä ja talvella
-
Saman ongelman kanssa. conti on tolkuttoman liukas, parhaimmillaam talvella jos pulkkamäkeen menis :/
Palarenkaita harkinnassa..
continentalhan ei oo liukas muihin verrattuna mulla contin sst ja on hyvä pidoltaan.
contract ac. ***** liukas :/
520/85/38 contit on ainakin ihan jees olleet.. Samoin kuin 650 leveet SVT contit..
-
Mulla on kaksi rengassarjaa.Kesäpyörät ilman nastoja ja talvipyörät nastoilla.
Ei tartte metsästää talvipitoa omaavia renkaita.Resepti on kestävät renkaat+niihin nastat.
Suosittelen,varsinkin jos muutenkin joutuu hankkimaan kahdet pyörät.
-
Eikös BKT:llä ole kahta sarjaa? Toinen halvempi 50km/h rengas on alimittainen, ja toinen 65km/h malli on lähempänä muita? Näin ainakin vuosi sitten mulle kerrottiin kun etsin paria noille takana oleville firestoneille.
Se tietysti selittäs... Nimittäin ex ap jonnuun tuli 650 42" BKT kuluneiden etu contien pariks ja tako 4- veto "pahasti/tympeesti" vastaan... ja juurikin sen takia koska olivat kuluneita contejakin pienemmän oloiset...
Pitääpä vielä selvittää toi malli/nopeus ero koska muuten olivat erittäin miellyttävät renkaat käytökseltään/hinnaltaan...
-
Mun mielestä olisi asiaa saada lakimuutos että paripyörinä sallittaisi nastapyörät ympäri vuoden. Helpottaisi monien rengaskuvioita.
Ei siihen mitään lakimuutosta tarvita, traktorissa saa käyttää nastarenkaita ihan vuodenajasta riippumatta.
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä
19 §
Traktorin, moottorityökoneen, maastoajoneuvon ja niiden perävaunun liukuesteet
Traktorin, moottorityökoneen, maastoajoneuvon ja niiden perävaunun renkaat ja telaketjut saa varustaa nastoin, lumiketjuin tai vastaavin liukuestein, jotka eivät oleellisesti vahingoita tien pintaa.
-
Mun mielestä olisi asiaa saada lakimuutos että paripyörinä sallittaisi nastapyörät ympäri vuoden. Helpottaisi monien rengaskuvioita.
Ei siihen mitään lakimuutosta tarvita, traktorissa saa käyttää nastarenkaita ihan vuodenajasta riippumatta.
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä
19 §
Traktorin, moottorityökoneen, maastoajoneuvon ja niiden perävaunun liukuesteet
Traktorin, moottorityökoneen, maastoajoneuvon ja niiden perävaunun renkaat ja telaketjut saa varustaa nastoin, lumiketjuin tai vastaavin liukuestein, jotka eivät oleellisesti vahingoita tien pintaa.
Tää onkincoikeasti hyvä juttu. Lieneekö jissain vaiheessa muuttunut kun joskus olen kuullu että lp on antanut sakkoja noista.
Sitten hieman kesäpyöriä kapeammat normikuvioiset pyörät talveksi ja reilusti nastoja. Näitä voi sitten keväällä käyttää paripyörinä jos siis sellaisrt tarttee.
-
Naapurille joskus pottuillut kun sillä on nastalliset palapinnat paripyörinä että onnistuu jäisenkin maan muokkaus.
-
Työpaikan jcb mehumajassa on aliance tri2 tyyliset renkaat. Ne on aika yllätyksemättömät, lumitöissä ei huomaa että vain takaveto on päällä.
-
Työpaikan jcb mehumajassa on aliance tri2 tyyliset renkaat. Ne on aika yllätyksemättömät, lumitöissä ei huomaa että vain takaveto on päällä.
No joo jos tolle linajalle... pyörkissä k-a lamelli pinta 17,5*25 kokosena... uudet, aika törkee pito näillä vesi peilijää keleilläkin... Innolla odotellen pakkasia ja lumipolannetta...
-
täytyypä huomenna kysästä bktn 520/85x46 riparengas taakse + 480/80x34 palarengas eteen.
löytyyköhän mistään 520/85 48 tai 50 vanteella?
edit: good yearina löytyy 520/85r50 korkeus 212cm 8)
-
täytyypä huomenna kysästä bktn 520/85x46 riparengas taakse + 480/80x34 palarengas eteen.
löytyyköhän mistään 520/85 48 tai 50 vanteella?
edit: good yearina löytyy 520/85r50 korkeus 212cm 8)
Solakan näkönen peli tuolla rengastuksella