Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 03.12.14 - klo:11:41
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Ei vaikuta menekkiin John deere uskonto voittaa kiihkossa ay liikkeen mennen tullen :-X
-
Jaa niin mikäs jonnerissa nyt on vikana? Siis muu kuin se, ettei siihen ihan joka jussilla ole varaa? 8)
-
Vanhassa vara parempi. 7.5.3.0 ::) kopkopkop
-
Jaa niin mikäs jonnerissa nyt on vikana? Siis muu kuin se, ettei siihen ihan joka jussilla ole varaa? 8)
niin, kyllähän nuo john deeren suuret ylläpitokulut on jo yleisesti tiedostettu seikka ;) ;D 8) ::)
-
Ei ole jonnussa suuret ylläpitokulut, eikä korjauskulutkaan. Vallussa taasen on ihan perussettiä, että perä holvaa öljyt pihalle jo eka käynnistyksellä. Ja se rahan määrä, mikä menee jo vallun polttoaineisiin... 8)
-
Ei ole jonnussa suuret ylläpitokulut, eikä korjauskulutkaan. Vallussa taasen on ihan perussettiä, että perä holvaa öljyt pihalle jo eka käynnistyksellä. Ja se rahan määrä, mikä menee jo vallun polttoaineisiin... 8)
ei, kyllä john deere on nokian tiellä mallistonsa kanssa, aika ajaa ohi savijaloilla seisovasta taantuvasta jättiläsestä, jotain täytys tehrä, zetorikin linjakkaamman näköinen ...luulis sinne konepellin alle edes kunnollisen kannentiivsteen sopivan ::) ::) ::) ::)
-
Naapurin jonnikkamiehen sanoin kyllä jokainen jonnikan pystyy ostamaan mutta harva ylläpitämään ;) Tosin eipä nuo juur oo rikki ollut..
-
Uusien ympäristötuki ehtojen mukaan john deere kuskeille automaattisesti -20% leikkaus. Pilaavat maaseudun idyllin ja poksahtelevat kannentiivisteet aiheuttavat peltopyiden pesinnälle kohtuutonta haittaa.
-
Vihreillä traktoreilla ajavat voitaisiin vapauttaa uusissa tukiehdoissa viherryttämisalasta, traktorin ja naapureiden naamojen värin vuoksi ;)
-
No en mä nyt tiedä, onko se tilanne niin huono. :o Ihan asiallisiahan nuo uudet mallit ovat. Näin viljajussin näkökulmasta vaan kaikki uudet traktorit ovat h*lvetin kalliita. Hankkijalla näyttää olevan nyt tarjous (38750 €, alv 0) 5100M:stä, mutta tuo 100 heppainen on muokkaustöihin ja isompien viljakärryjen eteen vähän pieni. 6-sarja maksaakin sitten sen verran, että tuo vanha tynnyrikoppi tuntuu entistä paremmalta.
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
-
Kymppisarjan jälkeen ollut deere alamäessä, ylläpitokulut oli meillä tähtitieteelliset. Vaikka yksi massikan vaihteisto meni viime vuonna niin ei päästy silti korjauskuluissa traktoreiden kanssa lähellekään niitä vuosia kun talossa oli vain Deerejä. Enää yksi 10-sarjalainen talossa ja se on hyvä ettei ole uudempia.
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
-
Alkaa täälläkin olemaan samanlaista merkkien paremmuudesta kinaamista kuin tuolla metsäkonefoorumilla harrastetaan koko ajan.
-
Alkaa täälläkin olemaan samanlaista merkkien paremmuudesta kinaamista kuin tuolla metsäkonefoorumilla harrastetaan koko ajan.
No mikäs sen hauskempaa ;D
Sitä vaan odottelen että joku jostain katkera tulee kitisemään, että hanki ensin edes oma polkupyörä ennen kuin tulet tänne TRAKTORIMIESTEN alueelle huutelemaan ::)
-
Meidän iskän traktori on parempi ku teidän ;D kyllä jaksatte kinastella melko typeristä asioista. Samaa mieltä realistin kanssa että 10-sarjan jontikat oli parhaita.
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Se vain tuntuu kalliilta jos ei oo rahhoo. ;D
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Toyotasta mersuun.. Eli hiljeni kyllä mutta sisätilat huononi ;)
-
Ice kaipaa aikoja kun Suomea yritettiin täyttää Belaruksilla
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
-
Meidän iskän traktori on parempi ku teidän ;D kyllä jaksatte kinastella melko typeristä asioista. Samaa mieltä realistin kanssa että 10-sarjan jontikat oli parhaita.
Ei kyllä jontikkapoloisesta saa hääviä kuvaa, jos kymppisarja oli paras. Itselle jäi sellaisesta vain kalliit muistot. :'(
Meidän iskällä on muuten 6245 zetor.... :-X
-
Aika paljon ajettuja 10-sarjalaisia löytyy. Vastaavan ikäisiä ei tahdo löytyä yhtä suurilla tuntimäärillä jos ei valmettia oteta lukuun. Eli kaipa ne on työhön tehty…
Uudemmissa on sitten ollutkin ongelmia… kuulemma. Omat kokemukset jontikasta on tosi vähäiset joten enpä sen kummemmin käy asiaa ruotimaan. Nykyiset traktorit on niin lähellä toisiaan että erot on todella pieniä hallittavuudessa ja yleisessä käytettävyydessä jos verrataan esim. 30 - 40 vuotta vanhoihin koneiiin.
-
Olisin harkinnut Deereä hiukan pidempään, mutta EGR-moottori häkäpöntöllä ei vakuuttanut. Jos olisivat suostuneen siirtymään ureaan niin tilanne olisi ollut eri.
Puolet valmeteista myydään etukuormaajalla ja sen tarve näkyy myös tuotekehityksessä. Eihän se nokka mitenkään erikoinen ole päältä katsottuna, mutta kallistamalla päätä sivulle, homman juju valkenee. Aisat on viety sen verran sivulle, että aisan ja konepellin väliin jää tila josta näkee melko mukavasti trukkipiikkien kärjille. Myös hallintavipu oikeassa kyynärnojassa on tuntumaltaan markkinoiden paras. Ei mitään ylimääräistä nappulaviidakkoa vaan just pelkkä kuormaimen käyttö.
-
Uudet traktorit on vaan liian kalliita
hankkia ja ylläpitää MAATALOUSKÄYTTÖÖN.
:(
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
En kyl tuntenut, miten niin? Ostitko vai pitikö ostaa? :)
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
En kyl tuntenut, miten niin? Ostitko vai pitikö ostaa? :)
Loimaan valtralla on nätti 415 myynnissä..
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
En kyl tuntenut, miten niin? Ostitko vai pitikö ostaa? :)
Loimaan valtralla on nätti 415 myynnissä..
Ja kouvolan valtralla vielä nätimpi 415 ;D
-
Alkaa täälläkin olemaan samanlaista merkkien paremmuudesta kinaamista kuin tuolla metsäkonefoorumilla harrastetaan koko ajan.
Joo sitä foorumia onkin aina välillä hauska lukea ;D ;D ;D On meinaan porukka tosissaan merkki fanaattista ainakin olevinaan. Sinne kun välillä jotain levotonta kirjoittelee jostain merkistä niin yhtääkkiä roihahtaa kuin bensa notskiin heitettynä. Mutta aiheeseen onhan siinä JD kauhian kokonen klyyvari :o
-
joo ja tartteeko sen traktorinkin olla luiskaotsa jos isäntä on ;D
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä. ;)
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
En kyl tuntenut, miten niin? Ostitko vai pitikö ostaa? :)
Loimaan valtralla on nätti 415 myynnissä..
Ja kouvolan valtralla vielä nätimpi 415 ;D
Nätisti on 415:sten hinnat pysyneet! Uusi oli silloin 2011 kuormaajalla halvempi, kuin nuo käytetyt nyt.. :o
-
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
eikö etukuormaimen kans tuhrata kuitenki melkosen suuri osa karjatilan tunneista, kyllä seon nyt jonnikkamiesten repussa raskas kivi tuo peuran norsunselkä kun valmettiki sitä eroon pääsi...ja aikalaalla siellä nokan alla on se etuakselikkii peurassa, pyörikös kutosnyykkäri kaheksikon kutospeuran kääntöympyrässä ;) ;D 8) ::)
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
-
Kuullostaa siltä kuin laatuvehkeestä olisi tullut lyhyessä ajassa täyspaska?? Vai olisikohan propagandaa sopivasti uuden kotimaisen esittelyn aikaan? ;)
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Ei tarvii tyyppivikojen vähetä, nykyinen määrä riittää vallan mainiosti.
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
-
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.
-
http://www.traktorpool.fi/details/Teilemarkt-Ersatzteile-Komponenten/John-Deere-Reperatur-JohnDeere-AutoPowr-Getriebe/2332631/
-
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.
-30 sarja on hiukan siinä ja tässä.Mutta -20 sarjaset on ollu tosi vähävikaisia,vaikka on autopowerikin. 8)
-
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.
-30 sarja on hiukan siinä ja tässä.Mutta -20 sarjaset on ollu tosi vähävikaisia,vaikka on autopowerikin. 8)
;D ;D ;D ;D ;D
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
nytkö net vielä jonnumiehet leimaantuu homoiks :'( :'( :'( :'(
-
Siis 30-sarjako heikkolaatuinen ? Vieläkin on 4230 - 4630 kuusisylinterisiä
tynnyriohjaamoja ympäri maailman, ei kulu millään loppuun.
Powershifti, 80 dB hytti, suljettu hydraulijärjestelmä, jotain 1972 ?????
Vai joku muu 30 - sarja, noissahan sekoaa tyystin.
-SS-
-
Siis 30-sarjako heikkolaatuinen ? Vieläkin on 4230 - 4630 kuusisylinterisiä
tynnyriohjaamoja ympäri maailman, ei kulu millään loppuun.
Powershifti, 80 dB hytti, suljettu hydraulijärjestelmä, jotain 1972 ?????
Vai joku muu 30 - sarja, noissahan sekoaa tyystin.
-SS-
Sä oot 40-vuotta jäljessä! ;D
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
-
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.
-30 sarja on hiukan siinä ja tässä.Mutta -20 sarjaset on ollu tosi vähävikaisia,vaikka on autopowerikin. 8)
??? Meillä hankkiuduttiin ainoasta 20-sarjalaisesta nopeasti eroon (osasyynä kyllä se että autoquad on lusiferin keksintö), 30-sarjan 2 autopoweria ovat olleet aika ok. Toisesta meni kansipahvi 4000 tunnin jälkeen mutta muistaakseni Agri/deere tuli aika hyvin vastaan. 6430 etuakselikin on kestänyt vaikka etukuormaajan päässä on aika usein painoa selvästi yli 2 tonnia.
Noin muuten on paha sanoa mitään aiheeseen, seuraavan uuden traktorin ostaminen on tod. näk. aika kaukana.
-
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.
-30 sarja on hiukan siinä ja tässä.Mutta -20 sarjaset on ollu tosi vähävikaisia,vaikka on autopowerikin. 8)
??? Meillä hankkiuduttiin ainoasta 20-sarjalaisesta nopeasti eroon (osasyynä kyllä se että autoquad on lusiferin keksintö), 30-sarjan 2 autopoweria ovat olleet aika ok. Toisesta meni kansipahvi 4000 tunnin jälkeen mutta muistaakseni Agri/deere tuli aika hyvin vastaan. 6430 etuakselikin on kestänyt vaikka etukuormaajan päässä on aika usein painoa selvästi yli 2 tonnia.
Noin muuten on paha sanoa mitään aiheeseen, seuraavan uuden traktorin ostaminen on tod. näk. aika kaukana.
Mikäs siinä autoquadis mätti :o
-
Mikäs siinä autoquadis mätti :o
Siis ei mitään dramaattista. Itse en vaan koskaan siitä"auto" ominaisuudesta saanut mitään irti, korkeintaan traktori sammahti ja koska kyseessä on sähköinen pikavaihde, sitä ei saanut edes vaihdettua pienemmälle ennen kuin käynnisti ja odotti hetken >:( Samaan aikaan kun oli 6310 keppipikavaihteella niin kyllä sitä mieluummin käytti... Ja 20-sarjassa noin muuten on käsittääkseni noin 2 kertaa enemmän sähköjohtoa kuin 10-sarjassa tai 30-sarjassa. Vikaherkkyys ei ehkä mene ihan samassa suhteessa mutta joku voisi väittää että 20-sarja on kuin windows vista....
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
puhumattakaan jos sattuu kakkahätä yllättämään, eikä oo paperia mukana. joutuuko rekisteriotteen tuhoamaan :o
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
Painat ratin alta vyötärö valot päälle.... :D
Entäs jos takatyövalon poltin kilahtaa niin onko pidettävä rappusia mukana et saa vaihdettua, vai peruutanko kärrin kippi monttuun "VAIN" niillä 3-5 työ valolla.....
Ei jee..... ???
Pitäsköhän jättää sittenkin kysymättä tosta t4 tarjous joka niin positiivisesti yllätti... En vaan haluais vaipua tuommoses V pojuks...
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
Jos vaan nouset seisomaan, apina. ;D Kyllä taas valuvian miestä ahistaa. ::) ::)
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
Jos vaan nouset seisomaan, apina. ;D Kyllä taas valuvian miestä ahistaa. ::) ::)
Jos siinä olis quikan etukuormaimen maski, jonka vois kääntää alas, että niistä tulis rappuset ja jos kuttaperkan alla olis ekana välijäähdyttimen kenno jonka päälle ahterinsa vois asettaa, niin sen lampun vaihtohan olis ainaskin alotusta vaille valmis.
-
Parhaat koneet meillä olleet: ursus 385, ih685, Jd 3050, Jd 6900, jd 7810 nuo on olleet sellaisia ettei työtä keskeyttäneitä vikoja ole juuri ollut. Kaikki muut koneet on vierailleet pajalla lavettikyydillä jossain vaiheessa.
En tiedä mitä tuossa mun käytössä sitten on vikaa kun koneet huolletaan huolto-ohjelman mukaan ja yritetään käyttää asiallisesti ja pitää siistinä?
Valtra oli meillä alkuun oikea ongelmapesä, mutta kevään jälkeen on mennyt toistaiseksi hyvin. Alussa irtosi vaihteensiirtäjä keppien vaijereista, tippui kardaani 50km/h vauhdissa tielle, urea anturin johdot Suli kun oli vedetty pakosarjan välistä, pari öljyvuotoa.
Massikka on muuten ollut kohtuullisen hyvä mutta pari pientä vikaa jatkaa elämää, hyttijouset vuotaneet uudesta saakka mutta nyt viime remontin jälkeen ihme kyllä pitää, kytkimen yksi poljinanturi, käsijarrun jumittuminen pakkasilla. Sitten ollut ne pari fatal erroria: vesipumpun akselin katkeaminen ja vaihteiston ajopumpun laukeaminen.
Jd 7810:ssa ei oikeastaan ole ollut muuta sellaista vikaa mikä noilla tunneilla ei olisi normaalia, paitsi hcu tietokoneen mykistyminen.
Voisin maksaa aika suuren konsulttipalkkion sille joka opettaa niin paljon paremman perushuollon ja käytön perusteet joilla vaikka viat puolitetaan, enpä oikein usko että löytyy.
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
Painat ratin alta vyötärö valot päälle.... :D
Entäs jos takatyövalon poltin kilahtaa niin onko pidettävä rappusia mukana et saa vaihdettua, vai peruutanko kärrin kippi monttuun "VAIN" niillä 3-5 työ valolla.....
Ei jee..... ???
Pitäsköhän jättää sittenkin kysymättä tosta t4 tarjous joka niin positiivisesti yllätti... En vaan haluais vaipua tuommoses V pojuks...
tet ootta vuosikymmenet näläviny ja *****ullu tuosta mega/t sarjan nokasta ja nyt tet ootta hermoraunoina parissa kuukaudessa markkinoiden suurimman nokan kans, melkeen voos sanoa jotta omat lääkkeet närästää ;) ;D 8) ::)
-
tet ootta vuosikymmenet näläviny ja *****ullu tuosta mega/t sarjan nokasta ja nyt tet ootta hermoraunoina parissa kuukaudessa markkinoiden suurimman nokan kans, melkeen voos sanoa jotta omat lääkkeet närästää ;) ;D 8) ::)
Maailman suurin ja kaunein traktorin möhönokka on tämä. Suorastaan kyrväkäs. 8)
(http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/ford/7039-tw35-ford.jpg)
-SS-
-
Täytyy kyllä yhtyä ss:n mielipiteeseen, melko säälittävä on peuran tuulenhalkoja tuohon verrattuna. Ohjaamokin on mielestäni tuon ajan Fordeissa muotoilultaan onnistunut :D
Joku noita jonnikkamiehiä tuntuis kaivelevan kyllä... ;)
-
tet ootta vuosikymmenet näläviny ja *****ullu tuosta mega/t sarjan nokasta ja nyt tet ootta hermoraunoina parissa kuukaudessa markkinoiden suurimman nokan kans, melkeen voos sanoa jotta omat lääkkeet närästää ;) ;D 8) ::)
Maailman suurin ja kaunein traktorin möhönokka on tämä. Suorastaan kyrväkäs. 8)
(http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/ford/7039-tw35-ford.jpg)
-SS-
ei, kyllä tämä on kuvastanu etelän/lakeuden ison kartanon isännän ajatusmaailmaa varmasti parhaiten traktorien historiassa :D :D :D :D
http://www.porschetractors.com/render.cfm?source=t45~Super%20AP133
-
ei, kyllä tämä on kuvastanu etelän/lakeuden ison kartanon isännän ajatusmaailmaa varmasti parhaiten traktorien historiassa :D :D :D :D
http://www.porschetractors.com/render.cfm?source=t45~Super%20AP133
Mulla on just tuollaine Porsche tallissa. ;D
-
Minkälaiset erot huollettavuudessa, ja osien, vaikkapa tuulettimen hihnan ja termostaatin vaihtamisen helppous luiskanokkaan verrattuna normaalikeulaiseen?
-
ei, kyllä tämä on kuvastanu etelän/lakeuden ison kartanon isännän ajatusmaailmaa varmasti parhaiten traktorien historiassa :D :D :D :D
http://www.porschetractors.com/render.cfm?source=t45~Super%20AP133
Mulla on just tuollaine Porsche tallissa. ;D
voi että sitä tunnevyöryä kun tuommosella on parkkeerannu harmaan verkun ja textan viereen ossuuskaupan kartanolla 8) 8) 8) 8)
huollossa ahas konepelln alus vituttaa huollon ajan, karmea nokka taas koko käytön ajan :-\ :-\ :-\ :-\
-
Mun mielestä se konepeiton malli on aika tapauskohtainen enkä pidä john teeren versiota ollenkaan huonona. Nykyään kun tehoa käytetään paljon niin on tosi tärkeää että saadaan konehuoneeseen paljon ilmaa mikä on ehkä helpoin toteuttaa pystyllä keulalla.
-
Kyllä siinä kuulemma punaisella traktorilla päät kääntyi, kun oli totuttu sinisiin ja harmaisiin. Porshessa nousee konepelti näppärästi ylös.
-
venttimiehet sen osaa kuvtella miltä tuntui porsse omistaa joskus aikanaan, mutta aiheuttiko tuo väri mitään negaatioita tai kenties jopa arvailuja poliittisesta suuntaumisesta kateellisten naapureiden taholta noina aikona:( :( :( :(
-
Siis 30-sarjako heikkolaatuinen ? Vieläkin on 4230 - 4630 kuusisylinterisiä
tynnyriohjaamoja ympäri maailman, ei kulu millään loppuun.
Powershifti, 80 dB hytti, suljettu hydraulijärjestelmä, jotain 1972 ?????
Vai joku muu 30 - sarja, noissahan sekoaa tyystin.
-SS-
Kyllä tosiaan toisinaan joutuu ajattelemaan kahteen-kolmeen kertaan, kun joku puhuu pelkällä mallinumerolla. Esim. 6600 malliakin on ainakin kolmella merkillä. :D
-
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä? :D ;D ::)
mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos :'( :'( :'( :'(
Painat ratin alta vyötärö valot päälle.... :D
Entäs jos takatyövalon poltin kilahtaa niin onko pidettävä rappusia mukana et saa vaihdettua, vai peruutanko kärrin kippi monttuun "VAIN" niillä 3-5 työ valolla.....
Ei jee..... ???
Pitäsköhän jättää sittenkin kysymättä tosta t4 tarjous joka niin positiivisesti yllätti... En vaan haluais vaipua tuommoses V pojuks...
tet ootta vuosikymmenet näläviny ja *****ullu tuosta mega/t sarjan nokasta ja nyt tet ootta hermoraunoina parissa kuukaudessa markkinoiden suurimman nokan kans, melkeen voos sanoa jotta omat lääkkeet närästää ;) ;D 8) ::)
Jos se uus valtun kyömy on aivan ihqu, niin missä välissä se entinen on huonoksi mainittu vai onko molemmat ihan kivoi? ...oishan se entinen saanu olla hieman kapeempi, niin olis ek-aisojen ja sivupellin välistä ees jotain nähny.
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
Näitä kuvia katseltuani voin vain todeta, että on se kertakaikkisen ruma laite. Itselläni hallinnassa olleessa 30-sarjan traktorissa oli vielä ulkomuoto sangen edustuksellinen.
Valtran uusi t-sarja on mielestäni erityisen onnistuneen näköinen kokonaisuus.
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
Näitä kuvia katseltuani voin vain todeta, että on se kertakaikkisen ruma laite. Itselläni hallinnassa olleessa 30-sarjan traktorissa oli vielä ulkomuoto sangen edustuksellinen.
Valtran uusi t-sarja on mielestäni erityisen onnistuneen näköinen kokonaisuus.
Mää en ole ikinä kiinnittänyt huomiota traktorien ulkonäköön, koska ajan niillä enkä pane niitä ;D
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
Näitä kuvia katseltuani voin vain todeta, että on se kertakaikkisen ruma laite. Itselläni hallinnassa olleessa 30-sarjan traktorissa oli vielä ulkomuoto sangen edustuksellinen.
Valtran uusi t-sarja on mielestäni erityisen onnistuneen näköinen kokonaisuus.
Mää en ole ikinä kiinnittänyt huomiota traktorien ulkonäköön, koska ajan niillä enkä pane niitä ;D
Jos muutkin keskittyisi siihen ajamiseen, eikä panemiseen, niin voisi olla toinen ääni kellossa. ;)
Liekköhän on moni palstalainen edes ajanut R-peuralla, ainakin DD vaihteistolla pirun nätti kokonaisuus. Voiphan tuo olla, että omamyyjä lyö jonnereista ovet lukkoon, kun kuulee tuulipuvun kahisevan. ;D
-
Minun mielestä tuo on yksi hienoimmista uusista Suomessa myynnissä olevista traktoreista:
https://www.deere.com/common/media/images/product/equipment/tractors/6rc_series/r2/hero/r2z006714.jpg
-
Kyllä tuo -20 autopower oli mukava ajettava ja ei ollut vaihteiston kanssa mitään ongelmia parkkilukon kotelon halkeamista lukuunottamatta. Todella helppo ajaa verrattuna mihin tahansa portaattomaan. Ei mitään turhia nappin paineluita vaan suunnanvaihtimesta suunta ja heti mennään. Kuka vaan osaa ajaa ja siirtää konetta, mutta eipä onnistu esim fentillä tai maasialla >:(
Kaikkea muuta pientä koneessa oli koko 5000h ajan mitä kone minulla oli. Silti ajamisen helppoutta on jo ikävä. :'(
Netti onneksi pullollaan -30 sarjan autopowereita joten pitäskö.... EI TODELLAKAAN lompakko kestä.
-
tet ootta vuosikymmenet näläviny ja *****ullu tuosta mega/t sarjan nokasta ja nyt tet ootta hermoraunoina parissa kuukaudessa markkinoiden suurimman nokan kans, melkeen voos sanoa jotta omat lääkkeet närästää ;) ;D 8) ::)
Maailman suurin ja kaunein traktorin möhönokka on tämä. Suorastaan kyrväkäs. 8)
(http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/ford/7039-tw35-ford.jpg)
-SS-
ei, kyllä tämä on kuvastanu etelän/lakeuden ison kartanon isännän ajatusmaailmaa varmasti parhaiten traktorien historiassa :D :D :D :D
http://www.porschetractors.com/render.cfm?source=t45~Super%20AP133
Tääl ko näköjää fanitetaa mohkökeulasii rakkoreit, ni eix tääki pääsis mitalisijoil https://www.youtube.com/watch?v=5WYv5GRLVQI
-
(http://www.puddingsworld.com/Machinery/Dutra/DutraImages/Dutra-D4K%20B%20(02).jpg)
-
Miksi meillä ei koskaan kuramonttu kisoja ? https://www.youtube.com/watch?v=dZhpnCSvGts
:D
-
Huonon etunäkyvyyden hyvä esimerkki vanhoista traktoreista on Valmetin 60-luvun 700-900:
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet500.htm
-
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(
Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.
Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen :D
(http://carslist-db.com/pics/john-deere/john-deere-105/john-deere-105-01.jpg)
(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
Näitä kuvia katseltuani voin vain todeta, että on se kertakaikkisen ruma laite. Itselläni hallinnassa olleessa 30-sarjan traktorissa oli vielä ulkomuoto sangen edustuksellinen.
Valtran uusi t-sarja on mielestäni erityisen onnistuneen näköinen kokonaisuus.
Mää en ole ikinä kiinnittänyt huomiota traktorien ulkonäköön, koska ajan niillä enkä pane niitä ;D
Jos muutkin keskittyisi siihen ajamiseen, eikä panemiseen, niin voisi olla toinen ääni kellossa. ;)
Liekköhän on moni palstalainen edes ajanut R-peuralla, ainakin DD vaihteistolla pirun nätti kokonaisuus. Voiphan tuo olla, että omamyyjä lyö jonnereista ovet lukkoon, kun kuulee tuulipuvun kahisevan. ;D
Onhan tuolla ärräläisellä tullu kohta 500h ajettua. Ei oo kyllä moittimista.6150r ap
-
Siinä teille nokkaa koko rahan edestä :)
http://www.tractorhouse.com/listingsdetail/detail.aspx?OHID=8443555
-
Siinä teille nokkaa koko rahan edestä :)
http://www.tractorhouse.com/listingsdetail/detail.aspx?OHID=8443555
Vastaa melkein muumia toi muurahaiskarhu ;D
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1295701_1295800/traktorit-valtra-1295787_l_182cf378fb2aa347.jpg)
-
Siinä teille nokkaa koko rahan edestä :)
http://www.tractorhouse.com/listingsdetail/detail.aspx?OHID=8443555
Vastaa melkein muumia toi muurahaiskarhu ;D
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1295701_1295800/traktorit-valtra-1295787_l_182cf378fb2aa347.jpg)
tuossahan kuitenkin kauha nousee silmin nähden nokan yläpuolelle :-\ :-\ :-\ :-\
liekkö joku cat.in muotoiluinsinööri pistetty lähtemään deeren riveihin, niin yhteneväiset on muodot r jonnikkaan :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=mTr6DSHMutY
-
Jokohan siinä uudessa valtussa (jota tässä aiheessasi koitat niin kovasti mainostaa) olisi sen verran kapea konepeitto että näkisi laittaa ek:hon työlaitteita kiinni?
-
Jokohan siinä uudessa valtussa (jota tässä aiheessasi koitat niin kovasti mainostaa) olisi sen verran kapea konepeitto että näkisi laittaa ek:hon työlaitteita kiinni?
kuulemma on ja vaihdekeppejä ei laisinkaan, eikös net saapasmaanki autoteollisuudessa luopunu kulissiohjatuusta vaihteistoosta halvimpia malleja myöten het jo 70 luvun lopulla, ferraaria lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Peuraa on koitettu leasata useamman kerran. Vaan aina on SEB Leasing tehnyt Fendtistä halvimman tarjouksen; oletettavasti paremman jälleenmyyntiarvon vuoksi. (Vario vs. Autopower; Ranskan Valtra (S) ja Massikkakin kalliimmat.)
-
Mitenköhän lie tuon jälleenmyyntiarvon kanssa?
-
Jokohan siinä uudessa valtussa (jota tässä aiheessasi koitat niin kovasti mainostaa) olisi sen verran kapea konepeitto että näkisi laittaa ek:hon työlaitteita kiinni?
kuulemma on ja vaihdekeppejä ei laisinkaan, eikös net saapasmaanki autoteollisuudessa luopunu kulissiohjatuusta vaihteistoosta halvimpia malleja myöten het jo 70 luvun lopulla, ferraaria lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\
Suomen traktoriteollisuudessa jo 2010-luvulla 8)
Mutta ihan oikeasti, onko 6 koneen keulan korkeudella oikeasti jotain suurtakin merkitystä (varsinkin jos se on niin kapea että sinne ek:n kiinnikkeisiin kyllä näkee) kun sä et kuitenkaan näe kunnolla siihen eteen?
Vai onko niin pienet nurkat että katon harja jää konepeiton varjoon ???
-
Jokohan siinä uudessa valtussa (jota tässä aiheessasi koitat niin kovasti mainostaa) olisi sen verran kapea konepeitto että näkisi laittaa ek:hon työlaitteita kiinni?
kuulemma on ja vaihdekeppejä ei laisinkaan, eikös net saapasmaanki autoteollisuudessa luopunu kulissiohjatuusta vaihteistoosta halvimpia malleja myöten het jo 70 luvun lopulla, ferraaria lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\
Suomen traktoriteollisuudessa jo 2010-luvulla 8)
Mutta ihan oikeasti, onko 6 koneen keulan korkeudella oikeasti jotain suurtakin merkitystä (varsinkin jos se on niin kapea että sinne ek:n kiinnikkeisiin kyllä näkee) kun sä et kuitenkaan näe kunnolla siihen eteen?
Vai onko niin pienet nurkat että katon harja jää konepeiton varjoon ???
kyllä jontikkamehet on antanu ymmärtää jotta kutoskoneet ostetaan nimenomaan nurkkapyöritykseen eikä esim isoille salaojtetulle lohkoille tai turvenevoille missä tarvitaan vetokykyä ilman turhaa painoa joten kyllä nuo nokan mitat on aivan oleellisin juttu oli kyse sitte pituudesta tai korkeudesta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Minunki 6910 tä meni delphin jakajapumppu ja siksi vaihoin rivipumpun ei kiinnostanut 5000 euron alkuperäinen pumppu 7000 tuntia on nyt ja näyttää siltä että koko kone on rakennettava uudestaan pala palalta olis ehkä pitäny ostaa zts 16245 tai case magnum 7250 tai mx 225 magnum nämä kun lähtee noin 25000 eurolla neljä vuotta sitte maksoin jd kaupas 56000 kun luulin ostavani (luotettavuus on voimamme traktorin) kyseinen jd on viimeinen meillä. vaihtuu niihin millä on legendan omainen maine.
-
Alkaa isännillä silmät aueta? Johndeereestä kun kysymys niin ylläpito saa maksaa mitä hyvänsä, kun taas kyseessä esim. TOS-maksu niin sitä rahaa ei voida ulos antaa!?
-
"John Deere -konsernin tiistaina julkaistun vuosikatsauksen mukaan maailmanlaajuisen maanrakennus- ja metsäkonedivisioonan myynti on noussut viime vuodesta 12 prosenttia." ::)
http://yle.fi/uutiset/konekauppa_kay__john_deere_palkannut_50_ihmista_lisaa_joensuuhun/7678106
-
"John Deere -konsernin tiistaina julkaistun vuosikatsauksen mukaan maailmanlaajuisen maanrakennus- ja metsäkonedivisioonan myynti on noussut viime vuodesta 12 prosenttia." ::)
http://yle.fi/uutiset/konekauppa_kay__john_deere_palkannut_50_ihmista_lisaa_joensuuhun/7678106
Työllistä suomalaisia,valitse John Deere 8) ;D
-
"John Deere -konsernin tiistaina julkaistun vuosikatsauksen mukaan maailmanlaajuisen maanrakennus- ja metsäkonedivisioonan myynti on noussut viime vuodesta 12 prosenttia." ::)
http://yle.fi/uutiset/konekauppa_kay__john_deere_palkannut_50_ihmista_lisaa_joensuuhun/7678106
Työllistä suomalaisia,valitse John Deere 8) ;D
Ja sit ne kaikki korjaamohessut...
-
Meitähän löytyy jokunen peura, ja ovat olleet varsin ok, ei mitään suurempaa häikkää. Mutta niinhän se nykyään menee että uuden jonnikan ostaessa ostaa saksalaisen traktorin tanskalaisilta. Ei kovin isänmaallista... :-\
-
Meitähän löytyy jokunen peura, ja ovat olleet varsin ok, ei mitään suurempaa häikkää. Mutta niinhän se nykyään menee että uuden jonnikan ostaessa ostaa saksalaisen traktorin tanskalaisilta. Ei kovin isänmaallista... :-\
Vai Amerikkalaisen saksassa tehdyn tanskalaisilta ::)
-
Peuraa on koitettu leasata useamman kerran. Vaan aina on SEB Leasing tehnyt Fendtistä halvimman tarjouksen; oletettavasti paremman jälleenmyyntiarvon vuoksi. (Vario vs. Autopower; Ranskan Valtra (S) ja Massikkakin kalliimmat.)
Mitä ihmettä höpiset, eikö jokainen itseään kunnioittava isäntä osta koneensa pelkällä tulorahoituksella