Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 03.12.14 - klo:08:41
-
onkohan missään myynnissä sellaista ohutta liimattavaa kilpitarraa jonka voisi kiinnittää kumimattoon? tuo ikh:n tarra on niin paksu ja jäykkä että se murtuu helposti pikkasen taipumisenkin takia. mettäkärryn perään vaan tartteisin kilpeä ja ajattelin liimata tarran kumimattoon ja sen kiinni saranalla perävalopaneliin niin vois ajella tuolla maastossa eikä tartteis kilpeä poistella mettään mennessä, kun varsinkin ajelen varsitietä eri paikoista ulos ja yleiselle tielle tullessa olisi kiva olla kilpi. keslan tolppaan sitä sijoittelin mutta ei oikein toimivaa kohtaa löytynnä.
-
onkohan missään myynnissä sellaista ohutta liimattavaa kilpitarraa jonka voisi kiinnittää kumimattoon? tuo ikh:n tarra on niin paksu ja jäykkä että se murtuu helposti pikkasen taipumisenkin takia. mettäkärryn perään vaan tartteisin kilpeä ja ajattelin liimata tarran kumimattoon ja sen kiinni saranalla perävalopaneliin niin vois ajella tuolla maastossa eikä tartteis kilpeä poistella mettään mennessä, kun varsinkin ajelen varsitietä eri paikoista ulos ja yleiselle tielle tullessa olisi kiva olla kilpi. keslan tolppaan sitä sijoittelin mutta ei oikein toimivaa kohtaa löytynnä.
Näkyy hinta olevan sama eli parinkympin tienoilla kaikki:
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tarvikkeet/Valot_ja_heijastimet/hitaan-ajoneuvon-kolmio-tarra/
http://www.jarimaki.fi/cgi-bin/webiokauppa?MUUT_OSAT/Hitaan_ajoneuvon_kolmio_tarra_35cm&naytasivu=614&id=17692&saitti=jarimaki#.VH7CuTGsX3A
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Heijastimet/Hitaan-ajoneuvon-varoitustarra-42256/
http://tuontitukku.fi/tuote/hitaan-ajoneuvon-kolmio-tarra-mopoautot-traktorit-ym/6419121123880/
-
onkohan missään myynnissä sellaista ohutta liimattavaa kilpitarraa jonka voisi kiinnittää kumimattoon? tuo ikh:n tarra on niin paksu ja jäykkä että se murtuu helposti pikkasen taipumisenkin takia. mettäkärryn perään vaan tartteisin kilpeä ja ajattelin liimata tarran kumimattoon ja sen kiinni saranalla perävalopaneliin niin vois ajella tuolla maastossa eikä tartteis kilpeä poistella mettään mennessä, kun varsinkin ajelen varsitietä eri paikoista ulos ja yleiselle tielle tullessa olisi kiva olla kilpi. keslan tolppaan sitä sijoittelin mutta ei oikein toimivaa kohtaa löytynnä.
näkyykö varmasti rankakuorman alta, rautalangalla kiinni ja hyttiin mehtään mentäessä, rangan päähän kiinni sitte kotia tultaessa,,,
-
Miulla se on jysky kärrin hinaus pisteessä rautalangalla. Heiluu muta aina mukana ja näkyykin. Hyvä idea tuo taipuvakin. Laitetaan ainakin korvantaakse.
-
Miulla se on jysky kärrin hinaus pisteessä rautalangalla. Heiluu muta aina mukana ja näkyykin. Hyvä idea tuo taipuvakin. Laitetaan ainakin korvantaakse.
Ei kun se kuuluu laittaa koneen taakse
-
Mut jos ei oo kärrii ni voi olla korvantakankii vai mitä ;D
-
mutta kun mulla on tapana tehä polttoranka noin 3-4 metrisenä ja sen kun lastaa kyytiin niin hyvin tuo kolmio jää näkyviin ihan kuin net valotkin(ledit) ja ilkiää ajella jopa asvalttitietä sen kuorman kanssa, kun on vain muistanu heittää sen oranssin liina ylitte, kiinnihän se ei sitten ole kuin tien puolella. olen monta kertaa katellu että onnettomilla virityksillä sitä julkisesti ajellaan vaikka pienellä vaivalla saisi ihan lailisiakin kyytejä. yhelle tutulle sain puhuttua noi magneettiledit kärrin taakse ja jo se oli iiiso askel parempaan suuntaan, hämärissä kun ajeli ilman valoja. tai olla traktorissakin ainoa valo se laturin merkkivalo....
-
Josain päin maailmaa näin kerran tästäkötuostako (25) zetorimiehen tienpäällä, sillä oli tuommonen tarramalli liimattu takin selkään. Eli kyllä kai se korvantaus käy ihan yhtä hyvin ;D
-
Meillä on käytetty tukkikärryn perässä peltistä mikä on valtrassa takalasissa pikakiinnityksellä, sitten tielle mentäessä vetästy ruuvilla kiinni pisimpään rankaan.
-
Pankon sivutaivutuksen alla on ihan kätevä paikka peltiselle kilvelle. Siinä saa olla niin metsässä ajellessa kuin siirtojen ajan.
Valtrassa minulla on kiinnityskohta kilvellä siirretty jäykän kumilätkän avullä n.15 senttiä sivulle. Antaa näkyväisyyttä ja samalla joustavan kiinnityksen jos vaikka unohtuu metsässä ajellessa paikalleen.
-
keslan 9t vaunussa on nuo pankot niin löysiä tyvestä että muutaman kilven olen pilkkonu tuossa. ajourat kun tuloo noilla enerkia ja ensiharvennuksilla tehtyä aina varmuudella liian kaposiksi. mutta tuolla perässä on nyt kilpi toiminna muutamia aikoja aika hyvin, kohta joutuu vain laittaan uuden alalaidan kun peruuttelee käännöksissä kantoihin.
-
keslan 9t vaunussa on nuo pankot niin löysiä tyvestä että muutaman kilven olen pilkkonu tuossa. ajourat kun tuloo noilla enerkia ja ensiharvennuksilla tehtyä aina varmuudella liian kaposiksi. mutta tuolla perässä on nyt kilpi toiminna muutamia aikoja aika hyvin, kohta joutuu vain laittaan uuden alalaidan kun peruuttelee käännöksissä kantoihin.
Miten jos hiukan kumarrut kun kaadat puita ettei aivan seisaaltaan,kannot tulisi lyhkäsempiä. ;) ;)
-
Mullon RKP:ssä rautalangalla peltinen kolmio runkopalakin päässä kiinni. Joskus oiottava. Muutaman vuojen välein vaihettava.
Hyvin kestää kovemmanki kyyvin.
-
toi keslan palkki on niin alhaalla että kyllä se otta jo parinkymmenen sentin kantoonkiin kipiää. noi pitkät kannot mitään tee, niihen tyssää joku muu jo ennen. ja miä en mitään ala kumartelemaan, perkele!
-
Mullon RKP:ssä rautalangalla peltinen kolmio runkopalakin päässä kiinni. Joskus oiottava. Muutaman vuojen välein vaihettava.
Hyvin kestää kovemmanki kyyvin.
Kui se sillai keikahti?? ;D
-
Mullon RKP:ssä rautalangalla peltinen kolmio runkopalakin päässä kiinni. Joskus oiottava. Muutaman vuojen välein vaihettava.
Hyvin kestää kovemmanki kyyvin.
Kui se sillai keikahti?? ;D
Kai se otti kannoista sopivan heijauksen ja sitte toinen teli loivaan monttuun. Kuormaajaki oli korkialla eikä suorana kuorman päällä. Että ratin takaa se syyllinen löyty. Ainoaksi vahingoksi jäi nivelakselin sisempi putki. Nousi jaloilleen omin voimin ku naapuri ensin tyhjäsi kuorman.
-
hyvä kun on naapurita joilla on kuormaaja, lähellä ettei ite tartte käsin tyhjentää. tuo mettäkärry kuulema kaatuu aika nopsaan kun sille päälle sattuu. itellä ei ole kaatuna toi kesla kertaakaan , vielä! huomattavasti tukevampi kuin vanha nokka.
-
Mä lopetin jossain vaiheessa laskemisen. Viimeinen oli viime keväällä.. oli louhikossa havujen alla vähän reilumpi monttu...