Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 02.12.14 - klo:16:03

Otsikko: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: vms1 - 02.12.14 - klo:16:03
Tuli tossa tänään taas yksi konelehtinen eikä siinä mitään mutta sattu takasivulla silmään jcb:n pyöräkuormain mainos. Siellä oli vauhdit noussu eli teholuokat 108-173 ja painot 8-13 tonnia oli kaikki varustettu 50 nopeudella. Tuli vaan mieleen että kuinkakohan vaarallisia lienevät talviliukkaalla kun kokemus sanoo että runko-ohjattu karkaa sitten tosi helposti hyppysistä.
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.12.14 - klo:16:34
soon liipanteella yks per kele.
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: erik - 02.12.14 - klo:16:48
JCB:t on ollu pitkään kehityksessä aika paljon edellä muita.
Joystic missä suunnanvaihto, hyvän olonen kabiini, nopea tiellä yms...
Mut ei vaan taida brittikone päästä koskaan samaan luotettavuuteen mitä esimerkiksi volvo.
Hiton edullisia noi on käytettynä ja itseäkin kiinnostais tollanen hommata mut sotkeeko vaan kätes sontaan?
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.12.14 - klo:16:56
JCB:t on ollu pitkään kehityksessä aika paljon edellä muita.
Joystic missä suunnanvaihto, hyvän olonen kabiini, nopea tiellä yms...
Mut ei vaan taida brittikone päästä koskaan samaan luotettavuuteen mitä esimerkiksi volvo.
Hiton edullisia noi on käytettynä ja itseäkin kiinnostais tollanen hommata mut sotkeeko vaan kätes sontaan?
No eihän sitä sontaa tartte sitten enää käsin mättää, jos on kurottaja  ???
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: bobbari - 02.12.14 - klo:16:57
soon liipanteella yks per kele.

  Kyllä näin on.   Talvella isokin 20-25 tonninen kuormaaja jää kiinni kyntöpellon päistevakoon että heilahtaa.
Suvella taas sama peli siirtää murskeelta vaikka pieniä siirtolohkareita.

Liukkalla en tosiaan uskaltaisi ajaa viittäkymppiä.   Tosin kunnossapito -kokoluokkaan alkaa saamaan jo
ihan talvirenkaitakin, lamellia lamellin viereen.  :)

Muutaman päivvän ajoin Pillarin G-sarjan 980 mallia.   Taas se tuli näytettyä, kuin jo yli 50 vuotta sitten
ettei mikään puske penkkaan kuin Caterpillar.  :-* :-* :-*
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.12.14 - klo:17:03
JCB:t on ollu pitkään kehityksessä aika paljon edellä muita.
Joystic missä suunnanvaihto, hyvän olonen kabiini, nopea tiellä yms...
Mut ei vaan taida brittikone päästä koskaan samaan luotettavuuteen mitä esimerkiksi volvo.
Hiton edullisia noi on käytettynä ja itseäkin kiinnostais tollanen hommata mut sotkeeko vaan kätes sontaan?
Ljungby maskin niin saa varusteet valita itse ja tehoon saa vaikuttaa  8)   Mutta euroja saa latoa pöytään isomman kasan  ;D  http://www.lannencenter.com/fi/tuotteet/ljungby/l9
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: klapikasa - 02.12.14 - klo:18:09
Jos ei ole ennen ajanut linkku koneella, ei tod kannata mennä liukaalla hurjistelemaan. Tottumaton säikähtää ensinäkin pillareitten tosi nopeaa ohjaus.
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: Don Essex - 02.12.14 - klo:18:26
Liukkaalla aivan kamalaa. Vastaohjaus "väärään" suuntaan auttaa hiukan. Sitä vaan ei meinannut oppia vielä 15 v harjoittelunkaan jälkeen. Yleensä, kun luisuun irtosi, niin jarrut kiinni ja odotellaan milloin pysähtyy (ja mihin). :)
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: ahma450 - 02.12.14 - klo:19:22
Minusta ainakin E 70 volvo pyöräkuormaaja oli oikein mukava ajettava liukkaalla,ku sitä tuli vuosia työkseen ajeltua ;)Paremmin se pysyi hanskassa ku 4-veto traktori.Tietysti palapintarenkailla saattoi olla osuutta asiaan..
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: vms1 - 02.12.14 - klo:23:36
Ittelläkin on vähän sellainen käsitys että kun 50 vauhdissa tulee joku happitilanne ja reuhtasee vähän nopeammin rattia niin sen jälkeen vispataan aika isoja massoja edestakaisin ja katsotaan minne pysähtyy.
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: kyntaja - 03.12.14 - klo:15:51
JCB:t on ollu pitkään kehityksessä aika paljon edellä muita.
Joystic missä suunnanvaihto, hyvän olonen kabiini, nopea tiellä yms...
Mut ei vaan taida brittikone päästä koskaan samaan luotettavuuteen mitä esimerkiksi volvo.
Hiton edullisia noi on käytettynä ja itseäkin kiinnostais tollanen hommata mut sotkeeko vaan kätes sontaan?

Just itellä alko reilun 5+2 vuoden kesto testi 3800h ajetulle -06 411ht jcb...
Talvet auraa,hiekottaa ja kesät trukkipiikki hommissa hallilla ja satunnaisia auman polkuja jos siihen soveltuu...
Näppärämmän oloinen/parempi näkyväisyys kuin volvosta... sekunnin nopeampi työ käyttökin puomistolla...
Tosin kestävyys vielä arvoitus... Alkutuntumana kokemukset positiivisia ,hyvä ja lämmin koppi ja nopee on liikkeissään...
Suhteutettuna rahaan minkä olisin joutunu maksamaan volvo lisää et olisin saanut enempiajetun hydro pikku volvon niin en kadu vielä....Tän päivänen nuoskalumi reissu(5m u-aura) 9h kaasupohjassa ja aikapaljo tie ajoa-> 10,5l/h

niin ja 35km/h normaalisti ja tasasella 35-42km/h, Lamelli renkailla ei ongelmia....
Otsikko: Vs: Pyöräkuormaajan kulkemiset.
Kirjoitti: pera - 03.12.14 - klo:16:04
Tuli tossa tänään taas yksi konelehtinen eikä siinä mitään mutta sattu takasivulla silmään jcb:n pyöräkuormain mainos. Siellä oli vauhdit noussu eli teholuokat 108-173 ja painot 8-13 tonnia oli kaikki varustettu 50 nopeudella. Tuli vaan mieleen että kuinkakohan vaarallisia lienevät talviliukkaalla kun kokemus sanoo että runko-ohjattu karkaa sitten tosi helposti hyppysistä.
on ne joissain kuormaajissa noi nopeudet on ollu jo aikoinaan vakiona ihan kohtuulliset 8)
https://www.youtube.com/watch?v=aEwkK7XRSCo