Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rns - 25.11.14 - klo:01:06

Otsikko: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: rns - 25.11.14 - klo:01:06
Eli ongelma on seuraavanlainen:

1011-sarjan Deutz-moottori F2L lähtee huonosti käymään kylmänä.
Öljynkulutus on suurehkoa ja savuttaa sinistä jonkin verran.
Käynnistyy hyvin, jos vähänkään lämmin.
Tehot tuntuu olevan tallella ja käynti on tasaista.
Roiskii öljyä mittatikusta tyhjäkäynnillä,
Huohotinventtiilin ympäristö tihkuu jonkin verran öljyä.

Mitähän mahtaa olla edessä?

Kannentiiviste mennyt?
Männänrenkaat mennyt, eikö vaikuttaisi käyntiin?
Jako pielessä(jakohihna), ei tosin selitä öljynkulutusta?
Pelkästään huohotin tukossa, ei selitä käynnistyvyyttä?



Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: H Hehtolitra - 25.11.14 - klo:06:38
Väljä kone tai männänrenkaat pikeentyneet kiinni.
Mittaa puristuspaineet.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: nestori2 - 25.11.14 - klo:11:02
Huohottimen tukkoisuus kyllä aiheuttaa myös öljyn roiskumista. Joissain henkilöautoissa kun on ominaisuus, että huohotinputki jäätyy tukkoon talvella, niin tulevat öljyt tyystin mäelle ja sen on sitten sen moottorin loppu. Helpoin vika olisi siis tuo huohotin. Jos männänrenkaita poikki, niin kyllä puhti on poissa koneesta. Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: vakka - 25.11.14 - klo:11:53
Kerran rupesi ilmjäähdytteinen nelosdeutsi pukkaamaan sinistä savua yhtä äkkiä. Syynä oli venttiilikopan sisältä irti pyörinyt tulppa. Muistaakseni puolentuuman räikänvarsi sopi avaimeksi. Tulppa takaisin ja savutus loppui.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: mike - 25.11.14 - klo:15:41
Jakohihna.. ::)


Paljonko ajettu?
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: rns - 25.11.14 - klo:16:59
4800h joten ei nyt niin hirveästi.
Jakohihna ja sen hilppeet on jo hankittuna.
Kiitokset ideoista. Täytyy toivoa parasta, pelätä pahinta.
Tuontikone O&k, jossa Deutz, joten huolloista ei hirveesti tietoa.
Fortea meinasin kokeilla, ei kai siitä haitaakaan ole?
Venttiilin välyksetki vois vilkasta. Hehku tuntisi toimivan.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: SAS - 25.11.14 - klo:19:28
Tiedän tapauksen jossa pösyytteli huurua aika lailla huohottimesta,parannuskeinona venttiilien säätö ,välykset oli julumetun suuret,joku oli harjotellut venttiilen säätöä..
Voipi olla männänrenkaat pikeentyneet kiinni,paljon tyhjäkäyntiä vajaa lämpösenä ,syliterit kuluneet,männän rekaan urat väljät ym ym.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: mike - 25.11.14 - klo:20:00
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?

Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: SAS - 25.11.14 - klo:20:15
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?

Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Kaasujen vaihdolla on oleellinen vaikutus moottorin toimintaan ,huohotus loppui siihen paikkaan.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: bouli - 25.11.14 - klo:20:23
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?

Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Näköjään.

http://www.youtube.com/watch?v=Ae13eR-I1rU
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: SAS - 25.11.14 - klo:22:08
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?

Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Kaasujen vaihdolla on oleellinen vaikutus moottorin toimintaan ,huohotus loppui siihen paikkaan.

VMP!  ;D

Sasha yrittää jutella ihan ns terveesti!
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kollonen onkin tosi pätevä toisien terveyttä arvioimaan,sen omat kirjoitukset kuin mielipuolen kirjoituksia,täynnä ihmisvihaa. :o
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: Cultor - 27.11.14 - klo:16:59
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.

Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: rns - 30.11.14 - klo:21:51
Heh, sen verran lisätietoa että todellinen savutus ei olekaan ehkä niin suurta. Suuttimeen menevä polttoaineputki tai ylivuotoputki vuotaa kannen päälle rivastoihin ainetta. Tämä tapahtuu vain korkeilla kierroksilla. Vuotoa onjuuri sen verran että savuaa muttei valu alemmas. Sattumalta huudatin konetta ilman jäähdytysilmanohjaimia, muuten en olisi huomannut,. Öljynjäähditin täytyy purkaa kannesta pois että pääsee suuttimiin käsiksi.
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: Toivo Tonta - 30.11.14 - klo:22:20
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.

Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eiköhän sen ns. vesijäähdytteisenkin yleensä ilma jäähdytä ;D
Otsikko: Vs: Deutz moottorista 1011
Kirjoitti: Cultor - 01.12.14 - klo:09:58
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.

Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eiköhän sen ns. vesijäähdytteisenkin yleensä ilma jäähdytä ;D

Yleensä kyllä, mutta ei aina edes maalla kulkevissa ajoneuvoissa, venemoottoreista puhumattakaan ;- )