Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rns - 25.11.14 - klo:01:06
-
Eli ongelma on seuraavanlainen:
1011-sarjan Deutz-moottori F2L lähtee huonosti käymään kylmänä.
Öljynkulutus on suurehkoa ja savuttaa sinistä jonkin verran.
Käynnistyy hyvin, jos vähänkään lämmin.
Tehot tuntuu olevan tallella ja käynti on tasaista.
Roiskii öljyä mittatikusta tyhjäkäynnillä,
Huohotinventtiilin ympäristö tihkuu jonkin verran öljyä.
Mitähän mahtaa olla edessä?
Kannentiiviste mennyt?
Männänrenkaat mennyt, eikö vaikuttaisi käyntiin?
Jako pielessä(jakohihna), ei tosin selitä öljynkulutusta?
Pelkästään huohotin tukossa, ei selitä käynnistyvyyttä?
-
Väljä kone tai männänrenkaat pikeentyneet kiinni.
Mittaa puristuspaineet.
-
Huohottimen tukkoisuus kyllä aiheuttaa myös öljyn roiskumista. Joissain henkilöautoissa kun on ominaisuus, että huohotinputki jäätyy tukkoon talvella, niin tulevat öljyt tyystin mäelle ja sen on sitten sen moottorin loppu. Helpoin vika olisi siis tuo huohotin. Jos männänrenkaita poikki, niin kyllä puhti on poissa koneesta. Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.
-
Kerran rupesi ilmjäähdytteinen nelosdeutsi pukkaamaan sinistä savua yhtä äkkiä. Syynä oli venttiilikopan sisältä irti pyörinyt tulppa. Muistaakseni puolentuuman räikänvarsi sopi avaimeksi. Tulppa takaisin ja savutus loppui.
-
Jakohihna.. ::)
Paljonko ajettu?
-
4800h joten ei nyt niin hirveästi.
Jakohihna ja sen hilppeet on jo hankittuna.
Kiitokset ideoista. Täytyy toivoa parasta, pelätä pahinta.
Tuontikone O&k, jossa Deutz, joten huolloista ei hirveesti tietoa.
Fortea meinasin kokeilla, ei kai siitä haitaakaan ole?
Venttiilin välyksetki vois vilkasta. Hehku tuntisi toimivan.
-
Tiedän tapauksen jossa pösyytteli huurua aika lailla huohottimesta,parannuskeinona venttiilien säätö ,välykset oli julumetun suuret,joku oli harjotellut venttiilen säätöä..
Voipi olla männänrenkaat pikeentyneet kiinni,paljon tyhjäkäyntiä vajaa lämpösenä ,syliterit kuluneet,männän rekaan urat väljät ym ym.
-
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?
Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
-
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?
Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Kaasujen vaihdolla on oleellinen vaikutus moottorin toimintaan ,huohotus loppui siihen paikkaan.
-
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?
Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Näköjään.
http://www.youtube.com/watch?v=Ae13eR-I1rU
-
Milläs huohotus ja venttiilien välykset ovat tekemisissä toistensa kanssa?
Onko todellakin kaksi mukisessa dieselissä jakohihna?
Kaasujen vaihdolla on oleellinen vaikutus moottorin toimintaan ,huohotus loppui siihen paikkaan.
VMP! ;D
Sasha yrittää jutella ihan ns terveesti!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kollonen onkin tosi pätevä toisien terveyttä arvioimaan,sen omat kirjoitukset kuin mielipuolen kirjoituksia,täynnä ihmisvihaa. :o
-
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.
Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
-
Heh, sen verran lisätietoa että todellinen savutus ei olekaan ehkä niin suurta. Suuttimeen menevä polttoaineputki tai ylivuotoputki vuotaa kannen päälle rivastoihin ainetta. Tämä tapahtuu vain korkeilla kierroksilla. Vuotoa onjuuri sen verran että savuaa muttei valu alemmas. Sattumalta huudatin konetta ilman jäähdytysilmanohjaimia, muuten en olisi huomannut,. Öljynjäähditin täytyy purkaa kannesta pois että pääsee suuttimiin käsiksi.
-
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.
Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eiköhän sen ns. vesijäähdytteisenkin yleensä ilma jäähdytä ;D
-
Kannentiivisteen palaminen ilmajäähdyteisessä koneessa on vaikeammin analysoitavissa, ei tule valkoista sauhua putkesta eikä sekoa jäähdytysnestettä moottoriöljyyn.
Nestejäähdytys tuossa on, vaikkakin öljyllä. Ja on näämmä saksalainen insinööri ollut niin tyhmä, että on suunnitellut työkonemoottoriin määrävälein vaihdettavan jakohihnan. Tai sitten ollut kaukaa viisas ja hankkii firmalle rutkasti jälkimarkkinointituloja. Ja asikas maksaa...
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eiköhän sen ns. vesijäähdytteisenkin yleensä ilma jäähdytä ;D
Yleensä kyllä, mutta ei aina edes maalla kulkevissa ajoneuvoissa, venemoottoreista puhumattakaan ;- )