Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Rättikoppi - 24.11.14 - klo:12:59
-
Kumpi onkaan oikea amppeeriarvo lämpöreleelle kun sähkömoottorin kilvessä 230/400 50hz 2,53/1,48 A ja 0,55kw vaihteistomoottori 20 r min
Lämpöreleen max arvo 1,92A ,normaali kolmivaihdemoottori ja laitoin sen noin 1,5 A arvoksi ,mutta rele laukeaa vaikka laittaisi tuon max . Epäilen kuitenkin vikaa kontaktorin yhdessä kärjessä ,mutta moottorikilven vaihtelevat arvot aiheuttaa nyt uskon puutetta kun A-arvoa ei voi kokeilla tuossa 2,53 :-\
-
Jos kolmivaihekytkennällä (voimavirta) ni 1.48.
Onko moottorin kytkentärasian kolme nastaa yhdistettynä peltiliuskoilla yhteen.
Vaiheet tulee sit vapaisiin nastoihin
Pikkumoottoreita 230/400 ei voi kytkeä kolmioon.
Eli pitää olla tähtikytkennässsä.
-
Jos kolmivaihekytkennällä (voimavirta) ni 1.48.
Onko moottorin kytkentärasian kolme nastaa yhdistettynä peltiliuskoilla yhteen.
Vaiheet tulee sit vapaisiin nastoihin
Pikkumoottoreita 230/400 ei voi kytkeä kolmioon.
Eli pitää olla tähtikytkennässsä.
Voipa olla että se virhe tuli tuossa ,vanhassa mottorissa kun oli vain neljä + maatto kytkentänastaa ja se ylimääräinen N ,mutta siitä meni vetoakseli poikki . Kun noilla sähkömiehillä on kiireitä niin en enää joutanut odottamaan kun valssattu vilja ei juokse spiraaliruuville ilman tuota karistajaa. Mennyt toista viikkoa hukkaan siilon rassaamisessa kun on pitänyt odotella uutta sähkömoottoria ja konepajan tekemää kytkentäholkkia .
-
Kolmiokytkennälläkin pikkumoottori pyörii muttei kauaa.
Ottaa virtaa paljon enempi , koska jännite liian suuri.
-
Kolmiokytkennälläkin pikkumoottori pyörii muttei kauaa.
Ottaa virtaa paljon enempi , koska jännite liian suuri.
Pyörihän se aina muutaman sekunnin ;D ,mutta vika oli siinä kolmioon laitetussa kytkennässä ...kiitos vinkistä !
Eihän sitä kukaan ole seppä syntyessään jos sitten aina vanhanakaan .. Tuossa vapaa idea karistaja-akselille, malli rättikoppi . 30mm akseli siilon läpi ja akselille hitsattuja 200mm pitkiä 16mm harjateräksiä .
-
Ole hyvä vaan :)
Pikkumoottoreissa erikoista et "euromoottoreissakin"
liuskat kolmiokytkennässä alkujaan.
Mulla mennyt vikaan/metsään niin monesti täs elämäs et jotain on pakistakin jääny haraviin ;D
-
Ole hyvä vaan :)
Pikkumoottoreissa erikoista et "euromoottoreissakin"
liuskat kolmiokytkennässä alkujaan.
Mulla mennyt vikaan/metsään niin monesti täs elämäs et jotain on pakistakin jääny haraviin ;D
Kytkentä kolmioon saattoi olla juuri näitä vanhoja muistikuvia ... :D
-
Siis metsään menny monessa muussakin ku sähköissä ;D