Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: junttieinari - 21.11.14 - klo:08:50
-
Eli nämä uudet "halvat" maakärryt, TRM 13/16. Onko kokemusta/näkemystä, miten toimii sekalaisessa kotitarvetäpinöinnissä vs. virolaiset vastaavat? Mitä tuollainen 5mm Optim 650-lava käytännössä kestää, uskaltaako esim. kippailla Kivipekalla kiviä kyytiin?
-
luulisin että uskaltaa kun jo pelkillä noilla vahojen kärrien peltipohjillakin toimivat pienillä kivillä, kaivurilla nostetut yleensä on sitten lommonneet kuopille. ite katellu kanssa moista.
-
Mulla on Tenkasen, vissiin Liettualainen??, kärry ja on riittäny maan, paskan ja kivien ajoon kotona oikeen hyvin..ainoo vika on nuo halpisrenkaat siinä alla kun niitä saa pumpata yhtenään. Niin meinaan vaan, että kyllä Multivalla pitäis pärjätä oli se minkä värinen hyvänsä!!!
-
Noin 1kE saa hardox pohjan(ainakin Tempoon) ja yksi loiva lommo tullut pohjaan, kun 2tn jalallinen betonirumpuputki lipesi luiskakauhasta puolen metrin korkeudessa. Ja paljon on kiviä, isojakin tullut ajettua. Toki kaivurikuskit ovat erottaneet dumpperin ja raktorin kärryn lastatessaan.
-
käytössä yleensä erottaa järjelliset ja järettömät kun jotain kuskaa, toiset mättää kuin *****illassean ja toiset on niiiin varovaisia että ....
-
Noin 1kE saa hardox pohjan(ainakin Tempoon) ja yksi loiva lommo tullut pohjaan, kun 2tn jalallinen betonirumpuputki lipesi luiskakauhasta puolen metrin korkeudessa. Ja paljon on kiviä, isojakin tullut ajettua. Toki kaivurikuskit ovat erottaneet dumpperin ja raktorin kärryn lastatessaan.
Loimaalaiseen jos hardox-pohjan haluaa, niin joutuu ottamaan sikahintaisen HD-mallin. Mutta ei nuo virolaisetkaan paljoa halvemmaksi jää, jos suurinpiirtein samoilla varusteilla haluaa. ???
-
Punasissa multavaunuissa on sitten pekästään pohja sitä optim650:stä kun esim niissä vihreissä farmereissa koko lava tuota 650:iä
-
Punasissa multavaunuissa on sitten pekästään pohja sitä optim650:stä kun esim niissä vihreissä farmereissa koko lava tuota 650:iä
Farmerit kuulemma poistumassa mallistosta.
-
Farmerit kuulemma poistumassa mallistosta.
Jaahas eli nää punaset siis korvaa vihriät, alv0 hinnat taitaa pysyä suht samana mut lavan materiaalit huononee. Keväällä esim 13tn farmeria myivät 9990e alv0
-
Farmerit kuulemma poistumassa mallistosta.
Jaahas eli nää punaset siis korvaa vihriät, alv0 hinnat taitaa pysyä suht samana mut lavan materiaalit huononee. Keväällä esim 13tn farmeria myivät 9990e alv0
Kauppias ainakin oli lukevinaan jotain tehtaan tiedotetta että näin kävisi. Punaisen 13 tn lähtöhinta juuri 9990 €.
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Tuli kyllä sellaiselta tyypiltä suositukset, että saahan nähdä miten käy. ;D
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
Sinustahan voi vielä kuoriutua ulos ihan asiallinen mies
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
Sinustahan voi vielä kuoriutua ulos ihan asiallinen mies
Jotenkin tuosta kuoriutumisesta tuli mieleen tämä.. SAS se tuolta pötkähtää.. https://www.youtube.com/watch?v=iCvz9vk_XWA
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
Sinustahan voi vielä kuoriutua ulos ihan asiallinen mies
Jotenkin tuosta kuoriutumisesta tuli mieleen tämä.. SAS se tuolta pötkähtää.. https://www.youtube.com/watch?v=iCvz9vk_XWA
Zetorilla on ainakin ennakko asenne jota ehkä voisi hieman madaltaa,meinaan tuntuu että onko zetori edes täyttänyt 10 vuotta. ;D
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
Sinustahan voi vielä kuoriutua ulos ihan asiallinen mies
Jotenkin tuosta kuoriutumisesta tuli mieleen tämä.. SAS se tuolta pötkähtää.. https://www.youtube.com/watch?v=iCvz9vk_XWA
Zetorilla on ainakin ennakko asenne jota ehkä voisi hieman madaltaa,meinaan tuntuu että onko zetori edes täyttänyt 10 vuotta. ;D
Hyppäsin yli.. Mutta sitä oon ihmetellyt miten sä sieltä suljetulta osastolta voit päästä käyttämään tietokonetta :o
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Sää tollukka ruppeet tajuamaan että täällä onkin tietäjä eikä mikään loimaan tollukka. ;D ;D
Sinustahan voi vielä kuoriutua ulos ihan asiallinen mies
Jotenkin tuosta kuoriutumisesta tuli mieleen tämä.. SAS se tuolta pötkähtää.. https://www.youtube.com/watch?v=iCvz9vk_XWA
Zetorilla on ainakin ennakko asenne jota ehkä voisi hieman madaltaa,meinaan tuntuu että onko zetori edes täyttänyt 10 vuotta. ;D
Hyppäsin yli.. Mutta sitä oon ihmetellyt miten sä sieltä suljetulta osastolta voit päästä käyttämään tietokonetta :o
Enkeli salakuljetti sille tabun...
-
Teutsi ja jonikka ne on parhaita sanoo 10 v zetori. ;D ;D
-
Teutsi ja jonikka ne on parhaita sanoo 10 v zetori. ;D ;D
Totuus tulee lapsen suusta..... ;D
-
Teutsi ja jonikka ne on parhaita sanoo 10 v zetori. ;D ;D
No on ne parempii kuin sun jutut ;)
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Tuli kyllä sellaiselta tyypiltä suositukset, että saahan nähdä miten käy. ;D
No niin, SASsin suosituksista huolimatta tuollainen 13 tonninen nököttää nyt hallinnurkassa. Vaikka halpismalli onkin, niin onhan tuo ihan amerikkaa palapelilaitaisiin pikkukippohin tottuneelle. Pressukaaretkin jotain muuta kuin pohjalaista huonekaluputkea. Toivottavasti loimaalaiset hitsarit muistaa nyt juoda suomalaista maitoa, vai miten se SASsin slougani menikään. ::)
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Tuli kyllä sellaiselta tyypiltä suositukset, että saahan nähdä miten käy. ;D
No niin, SASsin suosituksista huolimatta tuollainen 13 tonninen nököttää nyt hallinnurkassa. Vaikka halpismalli onkin, niin onhan tuo ihan amerikkaa palapelilaitaisiin pikkukippohin tottuneelle. Pressukaaretkin jotain muuta kuin pohjalaista huonekaluputkea. Toivottavasti loimaalaiset hitsarit muistaa nyt juoda suomalaista maitoa, vai miten se SASsin slougani menikään. ::)
Ei taida Motoman tarvita maitoa ;D
-
No niin, SASsin suosituksista huolimatta tuollainen 13 tonninen nököttää nyt hallinnurkassa. Vaikka halpismalli onkin, niin onhan tuo ihan amerikkaa palapelilaitaisiin pikkukippohin tottuneelle. Pressukaaretkin jotain muuta kuin pohjalaista huonekaluputkea. Toivottavasti loimaalaiset hitsarit muistaa nyt juoda suomalaista maitoa, vai miten se SASsin slougani menikään. ::)
Onnittelut uudesta kärristä! :) Ja jos jotain takuujuttuja sattuu tulemaan niin multiva ainankin omalla kohdalla hoiti pirun hienosti homman kuntoon.
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
-
Kankaan poika haukkuu kaikkea mitä se EI myi! ;D
No olipas junttieinari järki mies kun osti kotimaisen kärryn. ;D
-
Nappee kärry on tuo multivan karvalakkimalli,oli tuossa tie remontissa ajoporukassa yhdellä isännällä,taitaa tulla tähänkin taloon .
Ilta illalta se paskankirjotuksen prosenttimäärä vähenee?
Oleks sää tulossa normaaliks vai mikä sulla on? :o
Tuli kyllä sellaiselta tyypiltä suositukset, että saahan nähdä miten käy. ;D
No niin, SASsin suosituksista huolimatta tuollainen 13 tonninen nököttää nyt hallinnurkassa. Vaikka halpismalli onkin, niin onhan tuo ihan amerikkaa palapelilaitaisiin pikkukippohin tottuneelle. Pressukaaretkin jotain muuta kuin pohjalaista huonekaluputkea. Toivottavasti loimaalaiset hitsarit muistaa nyt juoda suomalaista maitoa, vai miten se SASsin slougani menikään. ::)
Tuossa kokoluokassa pärjäävätkin hinnoilla nuo kotimaiset..
-
Mikä ihme viehätys Suomalaisilla isännillä on noihin vironvenäläisten tekemiin värkkeihin,tietysti jos haluaa tukea venäläisvähemmistön asemaa Virossa niin sitten. ;D
-
Mikä ihme viehätys Suomalaisilla isännillä on noihin vironvenäläisten tekemiin värkkeihin,tietysti jos haluaa tukea venäläisvähemmistön asemaa Virossa niin sitten. ;D
No, miten sen ottaa, kipit, teräkset tai teräksiä ja maalit suomesta ja ehkä myynti puheet ;D
-
Kankaan poika haukkuu kaikkea mitä se EI myi! ;D
No olipas junttieinari järki mies kun osti kotimaisen kärryn. ;D
Mäki vissiin järkimies,kun mun maanajokärry on tehty suomalaisesta Vanajasta 8)
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
Joo, huomasin kans ne kommentit, Kaikki, siis ihan kaikki materiaalit on noissa punaisissa sen mukaan NIIN paljon huonompia ja siksi halvempia.
Mutta mulle välttäis ihan hyvin tuollaiset ja ensisijaisesti nuo luultavasti hankkisn jos kärryt saisin ostettua.
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
Joo, huomasin kans ne kommentit, Kaikki, siis ihan kaikki materiaalit on noissa punaisissa sen mukaan NIIN paljon huonompia ja siksi halvempia.
Mutta mulle välttäis ihan hyvin tuollaiset ja ensisijaisesti nuo luultavasti hankkisn jos kärryt saisin ostettua.
On se hyvä et Realisti tietää kun me liomaalaiset ei tiedetä. ;D
Mahtaako se tissiposki edes tietää todellisen syyn miks ne on halvempia ku vihreet?
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
Joo, huomasin kans ne kommentit, Kaikki, siis ihan kaikki materiaalit on noissa punaisissa sen mukaan NIIN paljon huonompia ja siksi halvempia.
Mutta mulle välttäis ihan hyvin tuollaiset ja ensisijaisesti nuo luultavasti hankkisn jos kärryt saisin ostettua.
On se hyvä et Realisti tietää kun me liomaalaiset ei tiedetä. ;D
Mahtaako se tissiposki edes tietää todellisen syyn miks ne on halvempia ku vihreet?
Tuo minuakin huolestutti kun valmistuspaikkakunta oli Loimaa,
mutta kyllä sen kanssa voi elää ! ;D
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
Joo, huomasin kans ne kommentit, Kaikki, siis ihan kaikki materiaalit on noissa punaisissa sen mukaan NIIN paljon huonompia ja siksi halvempia.
Mutta mulle välttäis ihan hyvin tuollaiset ja ensisijaisesti nuo luultavasti hankkisn jos kärryt saisin ostettua.
On se hyvä et Realisti tietää kun me liomaalaiset ei tiedetä. ;D
Mahtaako se tissiposki edes tietää todellisen syyn miks ne on halvempia ku vihreet?
Tuo minuakin huolestutti kun valmistuspaikkakunta oli Loimaa,
mutta kyllä sen kanssa voi elää ! ;D
Get a room!
-
Vähän kyllä nostatti maansiirtokärri kuumetta nuo punaiset multivat, Kankaan Antti tai siis realisti kun tuntuu tietävän kaikesta lähestulkoon kaiken niin hän ne kylläkin haukkui tuolla Facebookin puolella aika kovin sanoin.. :-X
Joo, huomasin kans ne kommentit, Kaikki, siis ihan kaikki materiaalit on noissa punaisissa sen mukaan NIIN paljon huonompia ja siksi halvempia.
Mutta mulle välttäis ihan hyvin tuollaiset ja ensisijaisesti nuo luultavasti hankkisn jos kärryt saisin ostettua.
On se hyvä et Realisti tietää kun me liomaalaiset ei tiedetä. ;D
Mahtaako se tissiposki edes tietää todellisen syyn miks ne on halvempia ku vihreet?
Voi tulla silmäpako kun haaruttelee laidan yli kun ei ole roiskeita rälläköity, siis mahdollisia?
-
Viikon maa/soraurakan verran 16 t mallia katselin. Ihan kärryiltä vaikuttaa kun nätisti pitää.
Ainakin 16 t mallin vakiorengastus on kyllä mallia asvaltti, pellolla on pinnalla pysymistä. Saahan siihen lisärahalla kai isompiakin.
Jonkinsortin aisajousitus alkaisi helposti myös himottaa.
Viljatilavuus 'ihan kiva', lisäkasetilla jotain 19 m3.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
-
Tuosta vihreestä farmerista on senverta kokemuksia ohran kanssa et lisävarusteeks ottaa viljaluukun ja sattuu olemaa pien kippaussuppilo niin kannattaa aika hillitysti nostaa lavaa ylös.. muutamaan kertaan kun kävin lisää nostamassa niin perälauta anto senverran periks et alko ohra valumaan laidan alareunan välistä. sinänsä ihmettelin kun vahvan näkönen laita mut näköjään tuenta pisteet on liian yläällä et pääsee antamaan periks.
-
onko helppo lisätä parit lukot moiseen? pieni vika mutta osaa ketuttaa tarpeeksi muutenkin kiire aikaan. velsassa meinas aikoinaan käydä samoin ... vuonna 1978!
-
onko helppo lisätä parit lukot moiseen? pieni vika mutta osaa ketuttaa tarpeeksi muutenkin kiire aikaan. velsassa meinas aikoinaan käydä samoin ... vuonna 1978!
siihen perälaudan puolelle pitäs pienet palat jotain raudan sekasta laittaa lisäks et sais sen lukkorungon kiinni, ei itseasiassa kyl olis pahakaan temppu tehä.
-
Miksette osta valmiita kärryjä ?
-
Luuulisi, että persaukisten kärryversio olisi kannattanut maalata jollakin muulla kuin huomiovärillä. Esim. camo-värityksellä ja lumikärry valkoiseksi :-X
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Tää on faktaa. Esim. meillä tuo 86 heppainen ja 4 tonnia painava Deere ei pystyisi enää kippaamaan isompaa kärryä, koska öljy ei riittäisi ;D Mut kärryn saa laittaa silti vielä maata täyteen.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Mites se perussieviläinen rehuauman pellolle rakentava pintaliitäjä sen eron toteaa???????
-
ERT on hyvä, toimiva ja halpa.
Kamoon, raktorin peräsä tulee mikä tahansa velsa.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen..
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Teliveto on hyvä teli. Raktorilla ajetaan neljääkymppiä korkeintaan ja raktorilla tehdään raktorihommia. Auto on kuormahommiin urakoinnissa.
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Teliveto on hyvä teli. Raktorilla ajetaan neljääkymppiä korkeintaan ja raktorilla tehdään raktorihommia. Auto on kuormahommiin urakoinnissa.
Juu on maankaatopaikallakin vastaanottajalla tekemistä kun saa vedellä autoja ylös ja lykkiä maata kauempaa penkalle asti..
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen..
Jouset ja korkea kärry, ei kovin tukeva, asioilla tuppaa olemaan ne varjopuoletkin ::)
-
Raktori olisi monelle paljon järkevämpi kuin kuorma-auto. Itseasiassa auto ei voita kuin tilan tarpeessa kovalla alustalla toimiessa ja hyvällä tiellä matkanopeudessa.
Nyt kun kuorma-autopuolelle on saatu tää tehostus menemään läpi niin eikö olisi maanviljelijöiden varsin hyvä hetki lobata läpi raktorikuljetuksien tehostamis ja nykyaikaistamis pykälät. Nykyään kun toimeentulo on varsin tiukalla niin tehostamista vaaditaan myös raktoripuolelle.
Korjauslistalla olisi ainakin paino ja pituus sekä nopeuden nykyaikaistaminen. Nämä kun olisi luokkaa kokonaispaino 50 tonnia sisältäen akselimassojen pykäläviidakon ja pituus "junamaisella" rakenteella vaikka 25 metriä ja maksiminopeus 70 tai jopa kovempaa niin homma sujuisi. Varjopuolena tulee tietenkin katsastukset ja pakolliset jarrut kärryihin ja jouset tiettyihin kohtiin jne. mahdollisesti kyseessä voisi olla ihan uusi ajoneuvoluokka joka olisi kehitysversio liikenneraktorista.
Pellot kun on oikeasti kaukana niin siirtoihin pitää saada tehokkuutta ja kuorma-auto ei useitenkaan ole järkevä vaihtoehto. Raktorijuna olisi ehkä käyttäjäystävällisin kunhan painot ja mitat olisi tarpeeksi suuret.
-
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
[/quote]
SAS on edelleen tukevasti 60-luvulla. ::)
-
Moitin punaisia kyllä ja moitin edelleen, HD:ssa ei ole mitään vikaa kuten myös facessa kommentoin. Hiukka kun perehtyy punaisen ja HD:n eroon niin sokkokin tajuaa.
Olen minäkin kiskonut 180 HD:tä >500 km. On se tukeva kyllä, mutta taitaa noita 13 t säästömalleja saada 2 tuon hinnalla. Kyllä mä ainakin löysin tuosta HD:stäkin sanomista, ei tosin kestävyydestä.
- niin korkea että esim tr-kaivurikuski ei alempana ojan pällä oikein ihastunut
- loppujen lopuksi melkoisen kiikkerä kipattava
- kipatessa tarvitsee telilukkoja ettei niin rajusti nosta aisaa
On hyvä kärry vetää, jarrut tehokkaat, aisajousto toimii, rautaa riittävästi. Mutta kyllä kotitarve-maatalouspuuhastelussa varmasti pärjää hennommillakin.
Juurikin näin. Mun käytössä ei tartte moommalaisen urakoitsijan kestävää kärryä, joka käännetään viisi kertaa päivässä koppelolla rasvausasennosta pyörilleen. HD-malleissa hinta pomppaa reilusti, pienimmissä malleissa suhteessa enemmän vs. isommat mallit.
Realisti ei oikein nyt käsitä että maatila hommissa riittää tuo 13 aivan mainiosti .Urakointiin on sitten eri värkit. ;)
Olimpa siinä alaku kesästä Uureskaupungis soijatehtaan vieres voimalaitos työmaalla ajamas kaivinkonetta louhinta puolella. siellä ne yritti ajaa louhetta puolivuotta vanhoilla 16t ryskyillä.
Teli lintallaan lähes renkaat lavanpohjaa hipoen. ajotyyli siinä vaiheessa enää sairasta paskalle taluttaen tyyliä.
Sanoinpa louheenlastaajalle telin mielenkiintoisesta asennosta. Sekä totesin että pitäisi olla JOSKINit.
Kahvitauon jälkeen totesin Traktorimiehelle että laitappa joskinit kuten minullakin on.
-minä kuulin että sinulla on joskinit, mistä ostit mitä maksoit?
-Englannista heräteostoksena TP22/50 hinta oli nelinumeroinen.
Uskaltaa viedä 15t kuormalla 70kmh tiellä toisin kuin kotimaisia edes 40kmh.
-No ei olleet kalliit kärryt.
-No ostinpa kerralla hyvät ja aina uskaltaa kipata eikä tarvitse pelätä telin irti lähtöä.
Koittakaapa nyt tajuta että tämän päivän nopeuksilla kärryssä pitää olla jousitettu teli.
keinuteli repii itse itsensä rikki kun se ei jousta mistään.
Hyviä kärrymerkkejä Joskin Krampe Western on jouset niin kuin kuuluukin. Multiva on hyvin tehty kunhan pääsevät siitä metsäkärryjen keinutelistä jousiteliin.
Parabeli on se ainoo kunnollinen..
Jouset ja korkea kärry, ei kovin tukeva, asioilla tuppaa olemaan ne varjopuoletkin ::)
Itseasiassa ei yhtään keinuteliä korkeampi ja tukeva kun on tehty oikein.. Eli kipattaessa taka-akseli jäykistetään..