Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 09.11.14 - klo:17:21
-
Osaako joku sanoa kun tuossa versussa näyttää olevan kyynärnojassa paikat hydraulivivuille että onko kuinka mahdoton paikka laittaa takalohkojen ohjaus omille vipstaakeille. Nyt siis noi venttiilit toimii ek vivusta kiertokytkimellä mutta jos ne haluaisi omalle vivulle pois etukuormaajan vivusta. Äkkiseltään voisi kuvitella että ostais samanlaisen vivun millä käytetään 3 ja 4 lohkoa ja kytkisi johdot kiinni niin toimisi. Mun käsityksen mukaan on kuitenkin omat venttiilit eteen ja taakse joten siitä ei pitäisi olla kiinni.
Niin joo ja asianhan voi kysyä valtterilta mutta en nyt jaksa lähteä kyselemään kun juttu ei ole juurinyt ajankohtainen, mutta voi tulla jossain välissä. Eli onko joku perehtynyt versun sähköhydrauliikan sielunelämään.
-
Osaako joku sanoa kun tuossa versussa näyttää olevan kyynärnojassa paikat hydraulivivuille että onko kuinka mahdoton paikka laittaa takalohkojen ohjaus omille vipstaakeille. Nyt siis noi venttiilit toimii ek vivusta kiertokytkimellä mutta jos ne haluaisi omalle vivulle pois etukuormaajan vivusta. Äkkiseltään voisi kuvitella että ostais samanlaisen vivun millä käytetään 3 ja 4 lohkoa ja kytkisi johdot kiinni niin toimisi. Mun käsityksen mukaan on kuitenkin omat venttiilit eteen ja taakse joten siitä ei pitäisi olla kiinni.
Niin joo ja asianhan voi kysyä valtterilta mutta en nyt jaksa lähteä kyselemään kun juttu ei ole juurinyt ajankohtainen, mutta voi tulla jossain välissä. Eli onko joku perehtynyt versun sähköhydrauliikan sielunelämään.
Kaiva sen "MainosMikan" sähköpostiosoite, se tietää.
-
Sulla ei siis ole kuin kaksi lohkoa takana?
Homma onnistuu mutta ei ilman ylimääräisiä vikakoodeja. Voit lisätä nämä kolmannen ja neljännen lohkon tikut käsinojaan ja kertoa huoltotyökalulla että koneessa on neljä takalohkoa. Lisäksi pitää muuttaa lohkojen väyläosoitteet. Tällä tempulla kaikki toimii, mutta järjestelmä herjaa puuttuvista ykkös- ja kakkoslohkosta.
-
Homman valaisemiseksi ehdotan tutustumista esim C vallun joystikkiin jolla ohjattiin etukuorm lisälohkoa päässä olevalla nupilla. Hyvin pelitti muuten mutta läpiviety johdin oli lapsellisen ohut ja katkeili pakkasella(käsittämätön syy kotimaisessa koneessa). Ehdotuksia mitä työkoneita tarvitsee yhtä aikaa etukuorm kanssa ilman että kerkiää napsautta vaihtokytkintä , ehkä lumen auraus .
-
Ei vaan mulla on etukuormaajan lohkot kahdella elektrolla plus varustelukitus joita siis käytetään tolla ilotikulla. Taakse taas on 6 lohkoa joista kahta käytetään vaihtokytkimellä tolla ilotikulla ja kahta niillä pienillä kytkimillä kyynärnojassa ja sitten keinukytkintä sivukonsolissa mistä käytetään kahta lohkoa.
Nyt siis haluaisin käyttää noita kahta takalohkoa samalla kun etukuormain on käytössä eli kaluaisin kolmannen ja neljännen vivun sinne kyynärnojaan. Kyynärnojassa on suojakannet noissa paikoissa mutta millanen projekti sen vivun laittaminen on ja onko edes mahdollista.
-
Ei vaan mulla on etukuormaajan lohkot kahdella elektrolla plus varustelukitus joita siis käytetään tolla ilotikulla. Taakse taas on 6 lohkoa joista kahta käytetään vaihtokytkimellä tolla ilotikulla ja kahta niillä pienillä kytkimillä kyynärnojassa ja sitten keinukytkintä sivukonsolissa mistä käytetään kahta lohkoa.
Nyt siis haluaisin käyttää noita kahta takalohkoa samalla kun etukuormain on käytössä eli kaluaisin kolmannen ja neljännen vivun sinne kyynärnojaan. Kyynärnojassa on suojakannet noissa paikoissa mutta millanen projekti sen vivun laittaminen on ja onko edes mahdollista.
Ok, nyt ymmärsin. Onnistuu tuokin samoilla reunaehdoilla mitä aiemmin kirjoitin, eli ilman ylimääräisiä vikakoodeja ei onnistu. Tässä tapauksessa yksi lohko pitää huijata etulohkona koska yksi tikku on varattu komannelle etulohkolle 3F. Tämäkin onnistuu väyläosoitteiden muuttamisella.
-
Onhan asia lievästi koominen jos asia on tällainen. En ymmärrä ihan tämän raktorin sielunelämää mutta oletan että jollekin boksille syötetään jotain tietoa josta tää boksi osaa sitten avata tietyn venttiilin. Ei nyt luulisi olevan kovin suurta ropellipäätä vaativa operaatio jos kahta venttiiliä käytetään vivulla että kolmas ja neljäskin saisi samallalailla toteutettua. No tarttee joskus pommittaa valtraa jos tarve tulee todelliseksi.