Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: cowboy_ - 06.11.14 - klo:22:25
-
Elikkä "hydrauliikkan painesuodattimen ja ulkopuolisen hydrauliikkan paluuöljysuotimen tukkeuutumisen varoitusvalo" vilkkuu ja palaa traktorin ollessa kylmä.
Ei ole tehnyt sitä ennen, vaikka oli kuin vanhat öljyt ja ulkona -25 C.
Suodattimet ja öljyt on vaihdettu, imusiivilä on putsattu mutta ei auta.
Koneella ajettu noin 5500 tuntia.
Katkaisuhoito auttaa?
-
Sähkö/anturi häikkää?
-
En tiedä vielä, mistä kannattaa etsiä ne anturit? Takimaisessa filtterissä on yksi ainakin, onko niitä enemmänkin, muualla?
-
Kaikissa painesuotimissa on anturi. Kone käyntiin ja käy yksitellen anturit läpi niin, että otat johdon anturista irti anturi kerrallaan. Kun valo sammuu löytyy viallinen anturi. Tarkkana sitten piuhojen kanssa, napaisuudella on väliä niissä. Jos piuhat on ristissä palaa valo mittarissa.
-
Tuliko tuo vika kun vaihdoit öljyt vai vaihdoitko öljyt kun tuo vika tuli ???
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
-
Kaikissa painesuotimissa on anturi. Kone käyntiin ja käy yksitellen anturit läpi niin, että otat johdon anturista irti anturi kerrallaan. Kun valo sammuu löytyy viallinen anturi. Tarkkana sitten piuhojen kanssa, napaisuudella on väliä niissä. Jos piuhat on ristissä palaa valo mittarissa.
Täytyy tarkistaa huomenna, tilasin tänään pari uutta anturia varmuuden vuoksi.
Tuliko tuo vika kun vaihdoit öljyt vai vaihdoitko öljyt kun tuo vika tuli ???
Vika tuli jo ennen öljynvaihtoa, sen takia vaihdettiin filtterit (ja öljyt), luulin että joku niistä oli tukossa.
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onks siinä ainoastaan yks mies joka puhuu Suomea? Mitä ne muut puhuu, Venäjää?
-
Kaikissa painesuotimissa on anturi. Kone käyntiin ja käy yksitellen anturit läpi niin, että otat johdon anturista irti anturi kerrallaan. Kun valo sammuu löytyy viallinen anturi. Tarkkana sitten piuhojen kanssa, napaisuudella on väliä niissä. Jos piuhat on ristissä palaa valo mittarissa.
Täytyy tarkistaa huomenna, tilasin tänään pari uutta anturia varmuuden vuoksi.
Tuliko tuo vika kun vaihdoit öljyt vai vaihdoitko öljyt kun tuo vika tuli ???
Vika tuli jo ennen öljynvaihtoa, sen takia vaihdettiin filtterit (ja öljyt), luulin että joku niistä oli tukossa.
toi ei ole vika,vaan ominaisuus ko. merkissä.
-
Voisko alijännite aiheuttaa vääriä anturitietoja ???
-
Nyt ihan ensimmäiseks pitää kysyä että mitä öljyä sinne pistit?
Kerran sai myyjä mua huiputettua niin ylivoimasista ja maailman parhaista Kendall öljyistä. Valmetti vilkkus ku joulukuusi sen jälkeen ku sai kendaalit sisuksiis. ;D
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onko se tarkoitettu maanlaajuiseksi kyselypuhelimeksi kaikille käyttäjille? Sen tiedän, että on kolme kappaletta ns. huoltoneuvojia joiden pitäisi olla huoltomiehien tukihenkilöitä. Ainakaan Valtran kotisivujen yhteystieto-osasto tutkiessa ei löydy sellaista huoltoneuvojan puhelinnumeroa suoraan, jolle voisi soittaa. Varaosapäivystys on kesäaikana 24h käytössä.
Voisi se huollon numero olla sitten selvästi esillä.
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onko se tarkoitettu maanlaajuiseksi kyselypuhelimeksi kaikille käyttäjille? Sen tiedän, että on kolme kappaletta ns. huoltoneuvojia joiden pitäisi olla huoltomiehien tukihenkilöitä. Ainakaan Valtran kotisivujen yhteystieto-osasto tutkiessa ei löydy sellaista huoltoneuvojan puhelinnumeroa suoraan, jolle voisi soittaa. Varaosapäivystys on kesäaikana 24h käytössä.
Voisi se huollon numero olla sitten selvästi esillä.
Huoltoneuvoja ei varsinaisesti neuvo suodattimen vaihtoa vaan auttaa ensisijaisesti esmes vikakoodien yms "nippelitietojen" kanssa.
-
Meikäläisen peräöljyvalo herkes häiritsemästä,kun lähti 8150 vaihtoon.Toi on varsin yleinen ominaisuus valteemissa,siis hitekeissä.
-
Tuskimpa siellä sen kummempaa vikaa on kuin jumittava anturi. Anturissa on nuppi minkä öljynpaine painaa pohjaan jolloin valo sammuu. Nyt se nuppi jumittaa eikä mene pohjaan täysin niin valo killittää mittarissa. Jos painevalo palaa silloin kannattaa tutkia tarkemmin vikaa 8)
Nyky hitekissä noita antureita on 3. Takana 2 ja edessä oikealla ohjaamon alla 1. En muista montako noissa vanhemmissa.
-
Voisi olla myös hyvä mitata matalapainepiirin paine että mahtuu ohjearvoihin.
-
Täällä on sellaisia ongelmia vaihteeks, että etujousituksen kelkan pusliin on tullut väljyyttä, minkälaisen väljyksen kestää kardaani ja nelivedon laakerointi, siellähän on vain kuulalaakerit. Paljon se kestää siis liikkua pituus-ja leveyssunnassa se kelkka?
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onks siinä ainoastaan yks mies joka puhuu Suomea? Mitä ne muut puhuu, Venäjää?
Luuriin voi puhua vain yksi kerrallaan ,mutta jos laittaa kaiutintoiminnon voi puhua useampi jos käsität karjapoika. ;D
Urakoitsijoilla on tuo numero ainakin,huoltomiehet neuvoo kyllä joka asiassa ainakin täällä päin ja tietoa on runsaasti jos vain asenne on kohdallaan kysyjällä.Aina olen saanut apua jos jotakin hässäkkää on ollut.Huoltomiehissä on kyllä eroja osa ei neuvo kun on niin vähän töitä. ;D
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onks siinä ainoastaan yks mies joka puhuu Suomea? Mitä ne muut puhuu, Venäjää?
Luuriin voi puhua vain yksi kerrallaan ,mutta jos laittaa kaiutintoiminnon voi puhua useampi jos käsität karjapoika. ;D
Urakoitsijoilla on tuo numero ainakin,huoltomiehet neuvoo kyllä joka asiassa ainakin täällä päin ja tietoa on runsaasti jos vain asenne on kohdallaan kysyjällä.Aina olen saanut apua jos jotakin hässäkkää on ollut.Huoltomiehissä on kyllä eroja osa ei neuvo kun on niin vähän töitä. ;D
JD:llä on ihan samanlainen palvelu, soittaa vaan "Laukkaselle Lietoon" niin saa vastauksen kaikkiin kysymyksiin ;D Ja sit saa kaikki rattaat ja akselit hyllystä, tai sais jos ne hajois ;D
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onks siinä ainoastaan yks mies joka puhuu Suomea? Mitä ne muut puhuu, Venäjää?
Luuriin voi puhua vain yksi kerrallaan ,mutta jos laittaa kaiutintoiminnon voi puhua useampi jos käsität karjapoika. ;D
Urakoitsijoilla on tuo numero ainakin,huoltomiehet neuvoo kyllä joka asiassa ainakin täällä päin ja tietoa on runsaasti jos vain asenne on kohdallaan kysyjällä.Aina olen saanut apua jos jotakin hässäkkää on ollut.Huoltomiehissä on kyllä eroja osa ei neuvo kun on niin vähän töitä. ;D
JD:llä on ihan samanlainen palvelu, soittaa vaan "Laukkaselle Lietoon" niin saa vastauksen kaikkiin kysymyksiin ;D Ja sit saa kaikki rattaat ja akselit hyllystä, tai sais jos ne hajois ;D
Lähettää varaosan ja asiakas huomaa ettei ole kaikkia osia kuten sovittiin ,niin alkaa kiristäminen maksa lisää niin saat loput osat,näin kävi ,mutta asiakas palautti kaikki osat . ;D ;D
Olkaa varovaisia laukkasen kanssa. ;D
-
Täällä on sellaisia ongelmia vaihteeks, että etujousituksen kelkan pusliin on tullut väljyyttä, minkälaisen väljyksen kestää kardaani ja nelivedon laakerointi, siellähän on vain kuulalaakerit. Paljon se kestää siis liikkua pituus-ja leveyssunnassa se kelkka?
Kardaanissa on ristikko molemmissa päissä ja liukuboorit pituusliikkeen varalta, ei hajoa kardaani samantien, mutta toki välykset kannattaa korjata ensi tilassa.
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onks siinä ainoastaan yks mies joka puhuu Suomea? Mitä ne muut puhuu, Venäjää?
Luuriin voi puhua vain yksi kerrallaan ,mutta jos laittaa kaiutintoiminnon voi puhua useampi jos käsität karjapoika. ;D
Urakoitsijoilla on tuo numero ainakin,huoltomiehet neuvoo kyllä joka asiassa ainakin täällä päin ja tietoa on runsaasti jos vain asenne on kohdallaan kysyjällä.Aina olen saanut apua jos jotakin hässäkkää on ollut.Huoltomiehissä on kyllä eroja osa ei neuvo kun on niin vähän töitä. ;D
JD:llä on ihan samanlainen palvelu, soittaa vaan "Laukkaselle Lietoon" niin saa vastauksen kaikkiin kysymyksiin ;D Ja sit saa kaikki rattaat ja akselit hyllystä, tai sais jos ne hajois ;D
Lähettää varaosan ja asiakas huomaa ettei ole kaikkia osia kuten sovittiin ,niin alkaa kiristäminen maksa lisää niin saat loput osat,näin kävi ,mutta asiakas palautti kaikki osat . ;D ;D
Olkaa varovaisia laukkasen kanssa. ;D
Laukkanen on hieno mies! Ainut huono puoli on, että hän Koskelta kotoisin. Noihin Koskelaisiin saa suhtautua aina pienellä varauksella, tietysti poikkeuksiakin sopii myös sekaan. ;D ;D
-
So so lopettakaas Koskelaisten haukkuminen! Sieltä löytyy ainakin hyviä vaimoja. ;D
-
juu ei siä mitään ihmenpää oo no suunanvaihtajan pakasta pinnat irti uudet levyt on viä halvat ei maksa töineen ku pari kolme tonniin siten on se laakeri ja semmonen pään kokonen mötti en tiä nimee maksaa6t kaikki paskana jaa täähä oli omasta 6850 sun koneesta en tiä mut tommosii pikku häkkii ollu mulla oli tosin 3l vettä joka ton teki
-
Tehtaalla on huoltoneuvonta ja siellä mies puhuu Suomea ,sieltä nopeasti apua ,mutta jos ei osaa soittaa puhelimella niin a vot !
Onko se tarkoitettu maanlaajuiseksi kyselypuhelimeksi kaikille käyttäjille? Sen tiedän, että on kolme kappaletta ns. huoltoneuvojia joiden pitäisi olla huoltomiehien tukihenkilöitä. Ainakaan Valtran kotisivujen yhteystieto-osasto tutkiessa ei löydy sellaista huoltoneuvojan puhelinnumeroa suoraan, jolle voisi soittaa. Varaosapäivystys on kesäaikana 24h käytössä.
Voisi se huollon numero olla sitten selvästi esillä.
Joo nämät on kuulema vihoviimisiä tyyppejä nämät "tehtaale soittelijat". Ku hommat häätyis hoitaa jälleenmyyjien/huoltomiesverkoston kautta... >:(