Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Olli - 10.10.14 - klo:19:27
-
Eli hakusessa olisi pieni ja edullinen pyöröpaalain kuivan heinän ja säilörehun paalaukseen. Jontikan 575 mallia näkyy olevan jonkin verran tarjolla. Minkälaisia kokemuksia on tästä vehkeestä ja paljonko vaatii vetokoneelta tehoja?
-
kyllä kai se on huollettuna ihan perusvarma paalain perusominaisuuksilla. paljon niitä lukumääräisesti näkee töissä ja alle sataheppasillakin niitä näkee vedettävän.
ja kohta varmaan tulee muunkinlaisia vastauksia :D
-
hyvä peli, miinusta noukkimesta mutta siihen tottuu.
-
Naapurilla on tuommonen, peräsä elhon käärijä. Just oli pari viikkoo sitte puhetta, on ajanu sillä ny 27000paalia. Ei osannu moittiakkaan,laakereita jokunen menny mutta ovat kuulemma nätit vaihtaa. Sillä tuliki puhetta ku mun tarttis claassiin taas yks vaihtaa....
-
Eikös tuo ole ihan jees kones. Ei mikään mahdoton syömään karhoa mutta ihan perus luja kait ja kohtuu tiukat paalit. Ko koneesta ei omakohtaista kokemusta mutta kuultua ja nähttyä.
-
Ja verkotus on toimiva. Verkko menee reunaan asti mikä on tosi hyvä juttu. Ei tee "olkapäätä" mikä tahtoo homehtua muovin alla.
-
Hyvä kone ei häpiä yhtään paalin tiukkuudessa nykykoneille.
-
Eli hakusessa olisi pieni ja edullinen pyöröpaalain kuivan heinän ja säilörehun paalaukseen. Jontikan 575 mallia näkyy olevan jonkin verran tarjolla. Minkälaisia kokemuksia on tästä vehkeestä ja paljonko vaatii vetokoneelta tehoja?
Ollit palalla? ;D
-
Ollin kurjuus. Olli bananoi.
-
just ! ja taas pääsit pätemään! ou jee, vektoriiiii!
-
Täältähän löytyykin nokkelansorttista porukkaa. ;)
-
Täältähän löytyykin nokkelansorttista porukkaa. ;)
Jontikan paalaajista taitaa löytyä monta asiallistakin ketjua täältä, mäkin olen sellaisiin joskus kirjoitellut vaikka en ole ajanut yhtään paalia sellaisella enkä oikein edes läheltä nähnyt. Mutta se tiedän ojan takaa katsoenkin, että särmät paalit sillä saa, jopa silloin kun karhot on surkeat. Ittekkin joskus pidin vaihtoehtona tuollaisen hankkimista. Nyt tuntuu, että onneksi en sortunut ... Welgerihän on pirun hyvä - ainakin sen legendaarisen 46:n jälkeen ::)
-
Vaikka jontikan 570 paalaimen noukinta ja sullojaa niin lähes kymmenen metriä levältä karhotettu tavara on mennyt aina paalaajan sisälle... Sulloja on varmaan ahtaampi kuin monessa muussa ja ottaa voimaa aika lailla kun paali alkaa täyttyä. Mutta ei sekään ole niin kamala ongelma vaikka sulloja menee tukkoon kun voi ohjaamosta pyöräyttää väärinpäin. Ei tarvi kaivaa veiviä tms. Helpompi konsti on ollut raottaa vähän luukkua ja voimanotto uudestaan päälle. Sitten verkkoa perään. Mulla oli ongelma ohjaimen kanssa mutta sain sellaisen halvalla eräältä palstallakin kirjoittavalta. Sen jälkeen paljastui myös ongelmia sähköissä. Europistokkeelle vedetyn kaapelin sulakepesä oli aivan luokattoman huono ja ei saanut kunnolla kontaktia. Tämän ongelman kanssa tapeltiin pitkään ja vika löytyi virtakynällä ja toinen heilutteli kaapeleita. Muuten on mennyt kuluvien osien (ketjut ja noukkimen piikkivarret+laakerit) uusimisella. Ketjujen voitelu ei pelannut alun perinkään kun mulle tuli käytettynä. Reikiä jossain letkuissa sellaisissa paikoissa missä ei pitäis. Nyt voitelen ketjut aivan manuaalisesti runsaalla öljymäärällä usein. Toimii varmasti :)
-
Vähän reilu parikyttuhatta rullaa pyörittelin, Muuten oiva kone mut kuivan oljen paalaus on tuskaa.
Paali ei pyöri ja jos pyörii ei tule kammiosta ulos. Hieman samoja ongelmia kuivalla heinällä, mut ei niin pahasti. Tekniikka vahva ja toimiva, verkotus varma, paitsi hapolla ajaessa talmaa satunnaisesti syöttötelaa ja kietoo sit tietysti verkon sinne.
-
Varsinkin jos on karhotettua kuivaa tavaraa (eli iso karho) niin paalista saattaa tulla jopa hieman tiimalasin muotoinen. Paalin päädyissä on paljon tavaraa ja ei tahdo lähteä paalikammiosta. Jostain syystä koko kautena ei ollut tuota ongelmaa kuin muutamalla paalilla :) Oon nähny takaluukun sivuille laitettavan pultinpätkät jotka vetäisee avatessa paalin pois. En sitten osaa sanoa haittaako paalin pyörimistä mitenkään :-\
-
Varsinkin jos on karhotettua kuivaa tavaraa (eli iso karho) niin paalista saattaa tulla jopa hieman tiimalasin muotoinen. Paalin päädyissä on paljon tavaraa ja ei tahdo lähteä paalikammiosta. Jostain syystä koko kautena ei ollut tuota ongelmaa kuin muutamalla paalilla :) Oon nähny takaluukun sivuille laitettavan pultinpätkät jotka vetäisee avatessa paalin pois. En sitten osaa sanoa haittaako paalin pyörimistä mitenkään :-\
ei haittaa pyörimistä,siihen saa myös sellaiset limput kammion kylkiin jotka auttaa kuivalla tavaralla ulos tuloa,
-
Naapurilla oli joku remmi jd joka teki liki 2m korkeita paaleja. Nättejä ja pöyreitä paaleja se teki. Ei haitanu vaikka osa remmeistä katkenut, pystyi ajaa päivä lopuun. Ja nieli hyvin, kovaa ne ajoi sillä. Muistanko väärin, oliko akselit kuusi tai kahdeksankulmaisia? Rattaat ja laakerien sisäreiät on kulmikkaita, laakerit saa vain agrikaupasta eli maksaa.
-
Naapurilla oli joku remmi jd joka teki liki 2m korkeita paaleja. Nättejä ja pöyreitä paaleja se teki. Ei haitanu vaikka osa remmeistä katkenut, pystyi ajaa päivä lopuun. Ja nieli hyvin, kovaa ne ajoi sillä. Muistanko väärin, oliko akselit kuusi tai kahdeksankulmaisia? Rattaat ja laakerien sisäreiät on kulmikkaita, laakerit saa vain agrikaupasta eli maksaa.
verkotuksen akselilla kuusikulmainen laakeri.