Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aveii - 07.10.14 - klo:19:55

Otsikko: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 07.10.14 - klo:19:55
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: maidontuottaja - 07.10.14 - klo:19:59
20 000 saattas löytää ihan kelpo 8100/8400. Tai sitten ei. 05 ja eri variaatiot on ylihintasia
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 07.10.14 - klo:20:03
Turhan iso ruiskutuksiin ja jyräyksiin yms. Harkinnassa on kyllä  jos tulevaisuudessa sitte vaihtais ykköskoneen 8400 valtraks.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: erik - 07.10.14 - klo:20:31
755 olis varma kone vaikka ehkäkin 05 sarjalaiset on hintavia mutta pitävät hintansa jatkossakin.
Loota ei oo ehkä mikään parhain etukuormaajakäyttöön mutta kyllä se silti meilläkin on päivittäisessä käytössä navetalla ja pihakoneena
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 07.10.14 - klo:20:45
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?

Osta italialainen paskanruskee 90-sarjan viiatti 90-luvun lopusta. Et saa rikki edes yrittämällä. Kuutonen on ihan eri ku nelonen.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 07.10.14 - klo:20:54
Joo on se kutosen sitkeys tiedossa. Ja onhan noi hiivatitki harkinnassa. Valmeteista ei oo pahemmin kokemuksia muista ku 8000- ja t- sarjoista, ja varsinki megat on aika karunhienoja työkoneita.  ;D Oon vaan katellu et monilla 05- sarjalaisillaki on ajeltu helposti yki 10 000 tuntia nii ei ihan heikko ehkä voi olla sekään.

Ja kastemadot kiittää nelosta kutosen sijaan vaikkei se painoero ehkä montaa sataa kiloa oliskaan.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 07.10.14 - klo:20:56
Joo on se kutosen sitkeys tiedossa. Ja onhan noi hiivatitki harkinnassa. Valmeteista ei oo pahemmin kokemuksia muista ku 8000- ja t- sarjoista, ja varsinki megat on aika karunhienoja työkoneita.  ;D Oon vaan katellu et monilla 05- sarjalaisillaki on ajeltu helposti yki 10 000 tuntia nii ei ihan heikko ehkä voi olla sekään.

Mites sen muotoilis ettei Suolahden suojeluskunta imuroi kookospähkinää kuokkaansa...

No, sanotaanko vaikka niin et kestäähän ne mut osia et saa enää mistään.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.10.14 - klo:21:07
Kaasujousia oveen saa, puhaltimen moottoreita saa, mitä muuta saisi olla ;D
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 07.10.14 - klo:21:08
Eikö oikeesti noihin 90- luvun paikkeilta oleviin koneisiin löydy varaosia!? Entäs minkä merkkisissä koneissa halvimmat varaosat. Omien kokemuksien mukaan kaikkiin tasasen kalliita..  :D
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 07.10.14 - klo:21:19
Eikö oikeesti noihin 90- luvun paikkeilta oleviin koneisiin löydy varaosia!? Entäs minkä merkkisissä koneissa halvimmat varaosat. Omien kokemuksien mukaan kaikkiin tasasen kalliita..  :D

Ei niihin saa, valitettavasti.

No kyl ne halvimmat on sinisissä ja ruskeissa. Punasiinkin on KUULEMMA saatavuudessa ongelmia.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: erik - 07.10.14 - klo:21:23
Joo on se kutosen sitkeys tiedossa. Ja onhan noi hiivatitki harkinnassa. Valmeteista ei oo pahemmin kokemuksia muista ku 8000- ja t- sarjoista, ja varsinki megat on aika karunhienoja työkoneita.  ;D Oon vaan katellu et monilla 05- sarjalaisillaki on ajeltu helposti yki 10 000 tuntia nii ei ihan heikko ehkä voi olla sekään.

Mites sen muotoilis ettei Suolahden suojeluskunta imuroi kookospähkinää kuokkaansa...

No, sanotaanko vaikka niin et kestäähän ne mut osia et saa enää mistään.

Niin mitä ei saa? Jotain oven lukkoa ei vissiin jossain vaihees saanu...
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 07.10.14 - klo:21:31
Joo on se kutosen sitkeys tiedossa. Ja onhan noi hiivatitki harkinnassa. Valmeteista ei oo pahemmin kokemuksia muista ku 8000- ja t- sarjoista, ja varsinki megat on aika karunhienoja työkoneita.  ;D Oon vaan katellu et monilla 05- sarjalaisillaki on ajeltu helposti yki 10 000 tuntia nii ei ihan heikko ehkä voi olla sekään.

Mites sen muotoilis ettei Suolahden suojeluskunta imuroi kookospähkinää kuokkaansa...

No, sanotaanko vaikka niin et kestäähän ne mut osia et saa enää mistään.

Niin mitä ei saa? Jotain oven lukkoa ei vissiin jossain vaihees saanu...

Sniif.. kookos katosi... ;D

Nii, jos tässä on kuulopuheisiin uskomista niin voimasiirron osat on kiven alla.

Vaihteistoon taitaa saada akseleita ja rattaita?

Entäs etuakseliin tai taka-akseliin? Voimanulosottoon?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SamiT - 07.10.14 - klo:21:36
Myin 2013 kesällä tosi hyväkuntoisen -94 vuosimallin Valmet 8100:n ja siitä sai lopulta vajaan 17000 euroa sis. alv. Ajettu oli 8500 tuntia mutta oli niin hyvä kone että vieläkin harmittaa kun ei sitä enää ole. Eli pitäisi kelpo Megakin mahtua budjettiin. Toki myös joku Mezzo samaten. 6000 ja 8000 sarjaan saa kyllä palikat hyvin voimansiirtoon ja moottoriin joten ei sitä huolta niissä.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: jariman - 07.10.14 - klo:21:40
-05 srj vallut tuuppaa oleen aika paljon ajettuja,
Toki vähänajettujakin helmiä joskus löytyy!!
715 ja 815 malleissa joskus vaan värissä ero,
Löytyy momentinmuuntimella ja normiaskilla,
Huom, vetovastustunnistelu saattaa puuttua, eli tarkista!
Teollisuusetuakseli vakiona, se plussaa

Ehkä  6400, 6600. Malli hitrollilla, eli turbiinikytkimellä
Mukava ajaa, vakiona 73 L pumppu  ja saa 91 L pumpun,
Eli kuormaaja liikkuu,  05 srj. Nykymittapuun mukaan
Hydrauliikan tuotto pienehkö, 50 L

Käytetyt on yksilöitä, voi löytää helmenkin tai sit täyden pommin,
Ulkonäkö sanoo jo paljon.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Lassukka - 07.10.14 - klo:21:43
Muttei ulkonäkö kaikkea kerro...
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.10.14 - klo:21:57
Ostaa vanhan Deeren, ei tarvitse miettiä varaosahommia.

Niitä saa aina, mutta niitä ei tarvitse  :-X
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: maidontuottaja - 07.10.14 - klo:22:04
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?

Osta italialainen paskanruskee 90-sarjan viiatti 90-luvun lopusta. Et saa rikki edes yrittämällä. Kuutonen on ihan eri ku nelonen.
Tämän talon entinen omistaja sano että fiiatissa, sillä ollut 80-90, etuakseli kans heikkoo tekoo?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.10.14 - klo:22:05
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?

Osta italialainen paskanruskee 90-sarjan viiatti 90-luvun lopusta. Et saa rikki edes yrittämällä. Kuutonen on ihan eri ku nelonen.
Tämän talon entinen omistaja sano että fiiatissa, sillä ollut 80-90, etuakseli kans heikkoo tekoo?
Eiks niissä oo hammaslukko joka hajoaa täppäreillä
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: vms1 - 07.10.14 - klo:22:28
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?

Ton kun lukee niin edellä mainittu 8400 ei ihan osu spekseihin. Kyseessä kumminkin 160 hp kutonen.

Itte ehkä kattelisin 900 ja näitä 05 ja 55 sarjan koneita. Sitten jotain vähän räsyisiä 6300 ja 6400 vois osua spekseihin.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.10.14 - klo:22:37
-05 srj vallut tuuppaa oleen aika paljon ajettuja,
Toki vähänajettujakin helmiä joskus löytyy!!
715 ja 815 malleissa joskus vaan värissä ero,
Löytyy momentinmuuntimella ja normiaskilla,
Huom, vetovastustunnistelu saattaa puuttua, eli tarkista!
Teollisuusetuakseli vakiona, se plussaa

Ehkä  6400, 6600. Malli hitrollilla, eli turbiinikytkimellä
Mukava ajaa, vakiona 73 L pumppu  ja saa 91 L pumpun,
Eli kuormaaja liikkuu,  05 srj. Nykymittapuun mukaan
Hydrauliikan tuotto pienehkö, 50 L

Käytetyt on yksilöitä, voi löytää helmenkin tai sit täyden pommin,
Ulkonäkö sanoo jo paljon.
Tuohan se suurin puute on, eikä helposti parannettavissa :(
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: vms1 - 07.10.14 - klo:23:23
-05 srj vallut tuuppaa oleen aika paljon ajettuja,
Toki vähänajettujakin helmiä joskus löytyy!!
715 ja 815 malleissa joskus vaan värissä ero,
Löytyy momentinmuuntimella ja normiaskilla,
Huom, vetovastustunnistelu saattaa puuttua, eli tarkista!
Teollisuusetuakseli vakiona, se plussaa

Ehkä  6400, 6600. Malli hitrollilla, eli turbiinikytkimellä
Mukava ajaa, vakiona 73 L pumppu  ja saa 91 L pumpun,
Eli kuormaaja liikkuu,  05 srj. Nykymittapuun mukaan
Hydrauliikan tuotto pienehkö, 50 L

Käytetyt on yksilöitä, voi löytää helmenkin tai sit täyden pommin,
Ulkonäkö sanoo jo paljon.
Tuohan se suurin puute on, eikä helposti parannettavissa :(

Toi paranee osittain pienentämällä työkone traktoria vastaavaksi. Silloin sylinterit on pienemmät niin liikeet on nopeammat. Homma ei vaan toimi jos 160 heppasen koneita koittaa käyttää tolla 90 heppasella kirpulla.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Mopomies - 07.10.14 - klo:23:54
502?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: icefarmer - 08.10.14 - klo:00:55
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?
20 000 saa jo mehton millä ajjaa  muunmerkkiset uudemmatkin hautaan 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 08.10.14 - klo:05:58
No nii, nyt ku on taantuma, tai jotain synkkää kuitenki, nii pitäiskö tukea suomalaisia ja vaihtaa kakkosraktori oikein valmettiin! Mitäs suosittelette suunnilleen tohon hintaluokkaan vilja- ja metsätilalle? Noin 90 heppanen sais olla, nelisylinterinen kuitenki. Vaatimuksia olis kevyemmät peltotyöt ja ehkä sekalaiset etukuormaintyöt, vaikkei noi mun kokemuksien mukaan parhaita siihen olekaan.. Täytyis olla perusluja tekniikaltaan tietenki. Minkälaisia olis noi 715 ja 815 teollisuusmallit? Vai onks 6000 sarja selkeesti parempi?

Osta italialainen paskanruskee 90-sarjan viiatti 90-luvun lopusta. Et saa rikki edes yrittämällä. Kuutonen on ihan eri ku nelonen.
Tämän talon entinen omistaja sano että fiiatissa, sillä ollut 80-90, etuakseli kans heikkoo tekoo?

Jaa-a, en osaa kyllä yhtään sanoo. Ainakin 1989 etuakseli muuttu ja kääntöympyrä pieneni.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Oksa - 08.10.14 - klo:08:05
kellään miun tietämällä fiuden omistajalla ei etuakselin kanssa mitään ongelmaa.    mutta eiks noihin 05 sarjalaisiin ole vaikia saada esim ulosoton palikoita, ainakin kesällä kaveri noitu.    ei pyöriny siirkkeli ei.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: paska - 08.10.14 - klo:08:59
Osta Jontikka. Meillä on yli 12000 ajettu 2040, ollut metsäkäytössä, raakalla ylikuormituksella koko ajan. Vaihteistoremontti häämöttää ihan nurkan takana, laakerit pitää jo ääntä, mutta kunnialla on tuon 12 kilotuntia kestäny ja john deereen saa KAIKKIA varaosia! Tosin ovat jo vanhoja, nykymittapuulla karuja koneita mutta jos haluaa vielä kestävämmän (mutta vanhemman), osta Ford.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: arzyboy - 08.10.14 - klo:10:09
En kommentoi sen kummemmin kuin että aika kalliita tahtoo Valmetit olla moniin muihin verrattuna :o
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SamuelVäsy - 08.10.14 - klo:10:18
-97 Valmetti 6300 85hp 5040h siinä on peli mikä kulkee metässä ja pellolla.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: icefarmer - 08.10.14 - klo:11:29
kellään miun tietämällä fiuden omistajalla ei etuakselin kanssa mitään ongelmaa.    mutta eiks noihin 05 sarjalaisiin ole vaikia saada esim ulosoton palikoita, ainakin kesällä kaveri noitu.    ei pyöriny siirkkeli ei.
johonki vuoteen asti oli ongelmia etuakselin kanssa, eikös kytkinki ollu kulutustavaraa nuissa penemmän pään viateessa ja muistaakseni hyd. pumpun tuotto tais olla 27 litraa min/ vai muistanko väärin, vaihteiston kun ottaa huomioon ja sen että jo normimittanen kärsii näkyvyydestä ylöspäin eteenpäin ilman etukuormaintakin+ näkyvydestä taakse alaspän+sivuille...vielä enempi ku valmetissa ;D ;D ;D ;D nuo ominaisuudet kun kärsii ni peruskoneen asian ajaa  -90 sarja:) :) :) :)
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Hervast - 08.10.14 - klo:12:21
-96 uudempi 6300 rivipumpulla ja turbiinikytkimellä, siinon luottopeli. Ei välttämättä kaipaa edes pikavaihteita. Ja jos nappikytkintä ei löydy, sen saa asennettua jälkikäteen.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: suopanki - 08.10.14 - klo:15:26
Eikö oikeesti noihin 90- luvun paikkeilta oleviin koneisiin löydy varaosia!? Entäs minkä merkkisissä koneissa halvimmat varaosat. Omien kokemuksien mukaan kaikkiin tasasen kalliita..  :D
niihin saa purkuosia nii paljon ku jaksaa kantaa. Uusista en mee sanomaa mitään kun en ole ostanu.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: vms1 - 08.10.14 - klo:16:12
Eikö oikeesti noihin 90- luvun paikkeilta oleviin koneisiin löydy varaosia!? Entäs minkä merkkisissä koneissa halvimmat varaosat. Omien kokemuksien mukaan kaikkiin tasasen kalliita..  :D
niihin saa purkuosia nii paljon ku jaksaa kantaa. Uusista en mee sanomaa mitään kun en ole ostanu.

Kuka oikeasti haluaa purkuosia käyttökoneeseen. Ne osat mitkä on kulunu\ väsyny loppuun ovat todennäköisesti loppu myös puretussa vehkeessä. Tämä siis kulutusosissa. Eri asia on sitten jos omaan tai purettuun on sattunu joku vahinko niin silloin voi olla järkevää laittaa udenveroinen purkuosa.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.10.14 - klo:17:38
-05 srj vallut tuuppaa oleen aika paljon ajettuja,
Toki vähänajettujakin helmiä joskus löytyy!!
715 ja 815 malleissa joskus vaan värissä ero,
Löytyy momentinmuuntimella ja normiaskilla,
Huom, vetovastustunnistelu saattaa puuttua, eli tarkista!
Teollisuusetuakseli vakiona, se plussaa

Ehkä  6400, 6600. Malli hitrollilla, eli turbiinikytkimellä
Mukava ajaa, vakiona 73 L pumppu  ja saa 91 L pumpun,
Eli kuormaaja liikkuu,  05 srj. Nykymittapuun mukaan
Hydrauliikan tuotto pienehkö, 50 L

Käytetyt on yksilöitä, voi löytää helmenkin tai sit täyden pommin,
Ulkonäkö sanoo jo paljon.
Tuohan se suurin puute on, eikä helposti parannettavissa :(

Toi paranee osittain pienentämällä työkone traktoria vastaavaksi. Silloin sylinterit on pienemmät niin liikeet on nopeammat. Homma ei vaan toimi jos 160 heppasen koneita koittaa käyttää tolla 90 heppasella kirpulla.
Voi järjen valo ja haloo :o Voihan siinä 05 sarjalaisessa olla niitä hepoja vaikka 200. Mihin esim kourakuormaaja tarvitsee 160 hepoa tai muu hydraulinen laite.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: erik - 08.10.14 - klo:17:48
Eikö oikeesti noihin 90- luvun paikkeilta oleviin koneisiin löydy varaosia!? Entäs minkä merkkisissä koneissa halvimmat varaosat. Omien kokemuksien mukaan kaikkiin tasasen kalliita..  :D
niihin saa purkuosia nii paljon ku jaksaa kantaa. Uusista en mee sanomaa mitään kun en ole ostanu.

Kuka oikeasti haluaa purkuosia käyttökoneeseen. Ne osat mitkä on kulunu\ väsyny loppuun ovat todennäköisesti loppu myös puretussa vehkeessä. Tämä siis kulutusosissa. Eri asia on sitten jos omaan tai purettuun on sattunu joku vahinko niin silloin voi olla järkevää laittaa udenveroinen purkuosa.

Et vissiin oo tutustunu purkuosiin yhtään sen enempää. Ne kun yleensä lajitellaan kunnon mukaan ja annetaan elinaika arvio prosentteina. Huonossa kunnossa olevia ei enään eteenpäin pistetä!
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: vms1 - 08.10.14 - klo:18:05
-05 srj vallut tuuppaa oleen aika paljon ajettuja,
Toki vähänajettujakin helmiä joskus löytyy!!
715 ja 815 malleissa joskus vaan värissä ero,
Löytyy momentinmuuntimella ja normiaskilla,
Huom, vetovastustunnistelu saattaa puuttua, eli tarkista!
Teollisuusetuakseli vakiona, se plussaa

Ehkä  6400, 6600. Malli hitrollilla, eli turbiinikytkimellä
Mukava ajaa, vakiona 73 L pumppu  ja saa 91 L pumpun,
Eli kuormaaja liikkuu,  05 srj. Nykymittapuun mukaan
Hydrauliikan tuotto pienehkö, 50 L

Käytetyt on yksilöitä, voi löytää helmenkin tai sit täyden pommin,
Ulkonäkö sanoo jo paljon.
Tuohan se suurin puute on, eikä helposti parannettavissa :(

Toi paranee osittain pienentämällä työkone traktoria vastaavaksi. Silloin sylinterit on pienemmät niin liikeet on nopeammat. Homma ei vaan toimi jos 160 heppasen koneita koittaa käyttää tolla 90 heppasella kirpulla.
Voi järjen valo ja haloo :o Voihan siinä 05 sarjalaisessa olla niitä hepoja vaikka 200. Mihin esim kourakuormaaja tarvitsee 160 hepoa tai muu hydraulinen laite.

Tuli pieni ajatuskatko. Itse ajattelin noita noin 100 heppasia tai hieman alle olevia laitteita. Silloinkin selviää pienellä kuormaajalla jossa on vähän nostovoimaa. Sitten kun ruvetaan menemään isompiin traktoreihin ja sitämyöden isompiin kärryihin ja nostureihin niin aina on keulapumppu mahdollinen.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 08.10.14 - klo:18:11
Onhan tänne tullu ihan asiallistaki asiaa. Ja joo, muut merkit on tutumpia, valmettiin vaan on ollu aina vähä asenneongelma. Ikää ku tulee lisää, niin merkkiuskollisuudet katoaa ja voi harkita kaikkia järkeviä vaihtoehtoja. Ja vähemmän järkeviäkin  ;D Ja ei oo tapana koneita puhelimessa ostaa, on ne käytetyt tutkittava mahollisimman tarkkaan.

Kuinka paljo samaa muuten mezzoissa ja 05- sarjoissa on? Vai onko uudistukset lähinnä ulkosia ja ergonomiaa?

Sen verran vähä tulis koneelle vuodessa kuitenki ajoa, että sen ajan saattais kestää heikompaaki ergonomiaa, ku saa muuten ajella paljon uudemmilla ja paremmilla koneilla. Mut luotettava olis oltava.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: muumipeikko - 08.10.14 - klo:19:40
Eikä ne 05 sarjan valumöltit ala oleen sota-ajan vehkeitä. Minkä takia silla itseään kiusaisi..Olihan se 80-luvulla vielä jotain mutta se parku ja natina.Olematon vaihteensiirtomekanismi. Vinkuva perä ja turbon ulina. Irtoavat sivupellit ja repsottavat ovet.Vuotava tankki ja stefat siellä täällä...Ei kiitos..Ei ole tätä päivää..
Tällä koneella ajaa itsensä moni juippi eläkkeelle ja jää vielä perikunnallekkin tapeltavaa kuka sen saa :P
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/4988960/john-deere-6800.html
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: ht - 08.10.14 - klo:19:40


Kuinka paljo samaa muuten mezzoissa ja 05- sarjoissa on? Vai onko uudistukset lähinnä ulkosia ja ergonomiaa?



Suurin ero on Mezzon suunnanvaihtaja. 05 laatikossahan pakki on aluevaihteessa.

Perusrakennehan on pääpiirteittäin sama. Kone pitkällä edessä, runkotankki, nostolaite vain ulkoisilla sylintereillä. Mezzossa sähköohjattu nostolaite on vakiona, 05 sarjassa tuo oli rastilistalla.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Make - 08.10.14 - klo:19:44
-05 ja Mezoissa on samaa etuakseli. Moottori on uudistettu malli, voimansiirto on kokonaan uusi, ohjaamo kokonaan uusi. Voimansiirron komponentteja Mezoihin tulivat Steyriltä 05 sarjaan Volvolta.
Muunninkone ei sovi ruiskutuksiin kun voimanotto tulee muuntimen kautta.
Itse ole ajanut 605 ja 655 kummallakin 12000 tuntia ilman suurempia murheita. 655 on talossa edelleen ja sillä pystyy edelleen tarvittaessa tekemään monenlaista. Viimeisen viikon aikana sillä on ajettu juurikkaita Teko 14 t maansiirtokärryillä. Kippaus on vähän hidas kun kippiin menee öljyä 32 l.  ::) Vanhuksessa riittää kuitenkin öljyä, kun monilla nykykoneillakin jää noissa kippi nostamatta.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.10.14 - klo:19:52
Eikä ne 05 sarjan valumöltit ala oleen sota-ajan vehkeitä. Minkä takia silla itseään kiusaisi..Olihan se 80-luvulla vielä jotain mutta se parku ja natina.Olematon vaihteensiirtomekanismi. Vinkuva perä ja turbon ulina. Irtoavat sivupellit ja repsottavat ovet.Vuotava tankki ja stefat siellä täällä...Ei kiitos..Ei ole tätä päivää..
Tällä koneella ajaa itsensä moni juippi eläkkeelle ja jää vielä perikunnallekkin tapeltavaa kuka sen saa :P
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/4988960/john-deere-6800.html
Tankki ei vuoda, onkohan yhtään stefaa vaihdettu, sivupellit kuuluukin saada irti, ylemmät helpostikin. Ei ole kalliit uusia ne kumit jos rikkuu/ öljyyntyy. Onkohan niissä vanhemmissa vaihdemekanismeissa jotain sanomista? Ovetkaan ei repsota jos ei aja niitä mihinkään kiinni ;D Perä varmaan niinkään äännä, vaan suorahampaiset rattaat laatikossa. Turbo ulisee ?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Cultor - 08.10.14 - klo:20:18
Muunninkone ei sovi ruiskutuksiin kun voimanotto tulee muuntimen kautta.
Tarkotatkos sä nyt momentimuunninta vai nestekytkintä? Muunninkoneista ei sen parempaa tietoa, mutta nestekytkimellä varustetuissa Valmeteissa ja Valtroissa voimanotto tulee suoraan kampiakselilta. Fendtissä tulee voimanottokin nestekytkimen kautta.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Make - 08.10.14 - klo:20:29

Tarkotatkos sä nyt momentimuunninta vai nestekytkintä? Muunninkoneista ei sen parempaa tietoa, mutta nestekytkimellä varustetuissa Valmeteissa ja Valtroissa voimanotto tulee suoraan kampiakselilta. Fendtissä tulee voimanottokin nestekytkimen kautta.
Alussa oli mallivaihtoehtoina 715 ja 815. Jos malli on 715M on kone muuntimella.
Hi-Troll turbiinikytkin on omassa 655.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: kylmis - 08.10.14 - klo:20:53
En ostaisi ikinä käytettynä tuossa hintaluokassa olevaa etukuormaajakonetta. Ennemmin ostaisin 15 tonnilla käytetyn koneen ilman etukuormaajaa ja 6 tonnilla uuden (tai käytetyn jos löytää) etukuormaajan vaikkapa siltä rääväsuiselta pohjalaiselta kuormaajavalmistajalta. Haen sitä takaa, että traktorin laatikko on paremmassa kunnossa kuin etukuormaajakäytön jäljiltä olevan koneen. Jos ajattelee jotain 10000 tuntia karjatilalla pyörinyttä konetta, niin onhan sitä edestakaista rassausta tehty ihan älyttömästi. Kaiken järjen mukaan perustraktori on selvinnyt tuntinsa helpommalla.

Tällä systeemillä ei tarvitse paljon valmetin varaosamurheista huolehtia. Täytyy olla huonoa säkää, että tulee semmoinen osa vastaan, että sitä ei kerta kaikkiaan saa. On meilläkin vielä ajossa 15200 tuntia ajettu etukuormaaj -05:nen ja kaikkea siitä on mennyt palasiksi, mutta vielä on osat löytyneet...
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 08.10.14 - klo:20:55
En ostaisi ikinä käytettynä tuossa hintaluokassa olevaa etukuormaajakonetta. Ennemmin ostaisin 15 tonnilla käytetyn koneen ilman etukuormaajaa ja 6 tonnilla uuden (tai käytetyn jos löytää) etukuormaajan vaikkapa siltä rääväsuiselta pohjalaiselta kuormaajavalmistajalta. Haen sitä takaa, että traktorin laatikko on paremmassa kunnossa kuin etukuormaajakäytön jäljiltä olevan koneen. Jos ajattelee jotain 10000 tuntia karjatilalla pyörinyttä konetta, niin onhan sitä edestakaista rassausta tehty ihan älyttömästi. Kaiken järjen mukaan perustraktori on selvinnyt tuntinsa helpommalla.

Tällä systeemillä ei tarvitse paljon valmetin varaosamurheista huolehtia. Täytyy olla huonoa säkää, että tulee semmoinen osa vastaan, että sitä ei kerta kaikkiaan saa. On meilläkin vielä ajossa 15200 tuntia ajettu etukuormaaj -05:nen ja kaikkea siitä on mennyt palasiksi, mutta vielä on osat löytyneet...

Nooh, parit olka-akselit ristinivelet korjaa helposti. ;D

Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: kylmis - 08.10.14 - klo:21:00
No jotain tuommoista meni toissatalvena, mutta ei silloin ollut mitään puhetta varaosien saatavuusongelmista...
Se etuakseli ei ole mikään kestävä, just sillä välttäisin paljon ajettua 05-sarjan etuokuormaajakonetta, koska etuakseli on ollut kovilla siinä kuormaajan alla...
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Make - 08.10.14 - klo:21:15
No jotain tuommoista meni toissatalvena, mutta ei silloin ollut mitään puhetta varaosien saatavuusongelmista...
Se etuakseli ei ole mikään kestävä, just sillä välttäisin paljon ajettua 05-sarjan etuokuormaajakonetta, koska etuakseli on ollut kovilla siinä kuormaajan alla...
Sige kestää, vanhempien Carraroissa ongelmia. Mulla on 655 etukuormaaja ollut uudesta asti karjatilan pyörityksessä. Oli oikeastaan pelkästään kuormaajakäytössä kurottajan hankintaan asti ensimmäiset 8000 tuntia. 10000 tunnissa vaihdettiin olkalaakerit, muuta ei oo etuakselille tehty.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.10.14 - klo:21:16
615M ja 715M on Borg&Beck muunnin-suunnanvaihtimella varustettuja. Niissä on estetty ulosoton pyöriminen pakilla. 815M on varustettu muuntimella ja muunnin vaihteistolla, onko edes ulosottokoneistoa?
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: retku - 08.10.14 - klo:22:20
615 ja 715 on ainoat muunninkoneet. Näissä myös ilman kytkintä toimiva suunnanvaihdin.Kulkee vain 30kmh ja voimanotto kytkimestä riippuva. 815 ja 915 ei saanu muuntimella.  Mezzo olis mun valinta. 6600 on isolla perällä. Semmonen turbiinilla paras valinta. Tunneilla ei väliä, pysyy hyvin ryhdissä kovillakin tunneilla.huomattavasti lujempi moottori ja voimansiirto vrt 05.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: aveii - 09.10.14 - klo:08:27
Ei noi muunninkoneet oikein peltotöihin järkeviltä vaikuta, niin ne ainaki saa unohtaa laskuista. Mezzo vois sopiva peli omaan käyttöön olla. Ja jontikan suosittelijoille: yks john deere löytyy, ja tosi luotettavasti se on toiminuki. Miksei joku tynnyrikopillinen kone vois hyvä ollaki, tuntuis vaan ainaki vähä nykyaikaisemmalta vaikka valmetin mezzo.. Ja esim. 6300 ja 6400 jontikoista pyydetään mun mielestä vähä liikaa niin vanhoiks koneiks, vaikka hyviä onkin. Mut kyllä kaikki vaihtoehdot pidetään avoinna, mut nyt kiinnostaa valmetin eikä jontikan ominaisuudet.  ;)
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: vms1 - 09.10.14 - klo:08:48
Mä ostin joku 5 vuotta sitten rungoltaan ylimaalatun 655 kuvien perusteella. Kyseessä lienee jälkiturbotettu malli ja itte ollaan rallattu sillä joku 2000 tuntia. Mittari näyttää nyt 6000. Käytännössä ei ole ollut mitään vikaa ja itse pidän sitä oikeasti hyvänä raktorina. Nyt toki olisi edessä pienimuotoinen restaurointi. Hinta oli silloin 20 eli sellaista suosittelen aloittajallekin. Jos kuvia kkattoo niin googlaamalla löytyy ja nimenomaan näitä 100 ja a sarjan näköisiä kapineita.
Noista olisikohan glox malleista ei ole paljoa kokemuksia mutta lienevät hieman ergonomisempia hyttejä varsinkin metsäajoon.
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SAS - 09.10.14 - klo:16:14
6400 mezzot menee heti kaupan ,niillä kova kysyntä ja 8000 sarja,näissä rahat tallessa. ;)
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: SKN - 09.10.14 - klo:16:29
6400 mezzot menee heti kaupan ,niillä kova kysyntä ja 8000 sarja,näissä rahat tallessa. ;)

Ne sontaluukkulat jotka nokkapainoisen mezzo haluaa vähenevät kuin isänmaalliset suomalaiset IPU:sta....

On se mezzo oikein mahtava suomi keksintö..... etukuormaaja kones .  ;D

Pumppu ja pomppu.  ;D

ASS tartteeekin sitä mettäraakun vetoon ja näppärää kun saa ajaa valurunkotankin kannonpäälle odottamaan uutta takarengasta.  ;D

6400 susi jo syntyessään kuten myös ASS (ruski sus).  ;D

Sillä ei oo ku 702, Kekkosen vaihtokauppasysteemin mukaan ryssäläisillä laakereilla. ;D
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: Cultor - 09.10.14 - klo:17:38
Ne sontaluukkulat jotka nokkapainoisen mezzo haluaa vähenevät kuin isänmaalliset suomalaiset IPU:sta....

On se mezzo oikein mahtava suomi keksintö..... etukuormaaja kones .  ;D

Pumppu ja pomppu.  ;D

ASS tartteeekin sitä mettäraakun vetoon ja näppärää kun saa ajaa valurunkotankin kannonpäälle odottamaan uutta takarengasta.  ;D

6400 susi jo syntyessään kuten myös ASS (ruski sus).  ;D

Onpa nimimerkkiin sopivaa tekstiä ;- )
Otsikko: Vs: Mikä valmetti 15 000- 20 000:lla eurolla?
Kirjoitti: mah - 09.10.14 - klo:19:51
6400 mezzot menee heti kaupan ,niillä kova kysyntä ja 8000 sarja,näissä rahat tallessa. ;)

Ne sontaluukkulat jotka nokkapainoisen mezzo haluaa vähenevät kuin isänmaalliset suomalaiset IPU:sta....

On se mezzo oikein mahtava suomi keksintö..... etukuormaaja kones .  ;D

Pumppu ja pomppu.  ;D

ASS tartteeekin sitä mettäraakun vetoon ja näppärää kun saa ajaa valurunkotankin kannonpäälle odottamaan uutta takarengasta.  ;D

6400 susi jo syntyessään kuten myös ASS (ruski sus).  ;D

Sillä ei oo ku 702, Kekkosen vaihtokauppasysteemin mukaan ryssäläisillä laakereilla. ;D

Paitsi, että SAS on kerrankin oikeassa, nuo tuntuvat melko vikkelästi poistuvan vaihtokoneriveistä. Eikä 6000 ja 8000-sarjat ole ikäisikseen mitään huonojakaan, jos 90-luvun traktoreita katselee. Todennäköisesti niistä saa sen 20 000 euroa vielä kymmenen vuoden päästäkin... :-X