Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 04.10.14 - klo:19:25
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
-
Keskustalaisen liikenneministeri Anu Vehviläisen "siltarumpupolitiikkaa":
http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/paakirjoitukset/rata-odottaa-yh%C3%A4-k%C3%A4ytt%C3%A4ji%C3%A4%C3%A4n/744162
Radalle ei ole löytynyt käyttöä, peruskorjaus maksoi pirusti.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
No tuo oli kyllä hiukka kepuvihreellä värittynyt kirjootus. Kepu MTK haluaa nää sadat miljoonat kepulandiaan. Minäkin olin aikoinaan siträ mieltä, että infra pitää rakentaa sinne missä ei oo ketään. No onneksi olen valaistunut. ;D
-
ja se valaistus on näkynyt ??????? kyllä yleensä noita joillain suunnittelijoilla teetetään ensin joku selvitys ja sitten sen perusteella tehdään päätökset. mutta kuka on se joka uskaltaa sanoa vastaan päättävälle elimelle? toisaalta, monta kertaa sanovat että eivät voi yksin päättää asioista mutta täällä saa kuvan että kyllä voi. toisaalta; mihin nuokin rahat sitten olis pitäny laittaa?
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
-
Maaseudun Tulevaisuus on kepun pää-äänenkannattaja-lehti.
-
Maaseudun Tulevaisuus on kepun pää-äänenkannattaja-lehti.
Nytkö se sulle paljastu? Muista peruuttaa tilaus maanantaina. :o
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Näin se menee tai oikeesti mennyt. Juvalta kun lähtee pohoseen vitostietä, niin kyllä kaistaa riittää. Mutta autot puuttuu. Kepulaisten pitäis käydä joskus ajelemassa kehä ykköstä ruuhka-aikaan. ;D
-
MaasTullin päätoimittaja on kepun ehdokas eduskuntavaaleissa.
-
http://www.kansanuutiset.fi/mielipiteet/nakokulma/2916366/ex-ministeri-vehvilaisen-hukkarahat-huutokoskessa
-
sepe. oootko koskaan ajellu tuolla väylällä tosa esim. juusin alla ja heinäkuunalkupuolella? on kuulema aika paljun autoja tuossa pätkällä. ja siksi net perustelee noita teitä, ihan kuin noita etelänkin teitä että liikenne sujuis niin parina kolemna tuntina vuorokaudessa. miusta kanssa ihan hirveetä luonnon ja varojen tuhlausta kun laittava noita monta kymmentä metriä leveitä väyliä kulkemaan hyvien mettien ja tuottavien peltojen läpi. minkä hiton takia immeisten pitää jatkuvasti suhata suuntaa ja toiseen koko ajan? eikö net osaa pysyä kotonaan ja nykyään kun on tämä netti niin mikään pakko männä joka paikkaan sillä auton rotiskolla. ihmetelly kun immeisille kertyy vuodessa auton mittariin kymmeniä tuhansia kilsoja! mitä varten? mikä noissakaan kilsoissa on todellisesta tarpeesta lähteneitä?
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
Mutta tuo Mikkeli-Joroinen väli kaipaisi peruskunnostuksen. Aina on rekan perävalot vastaan tulemassa ja kamerata päin pitää ohittaa niillä harvoilla ohituspaikoilla ja sitten pääsee sen toisen rekan perään. >:( >:(
-
Taitaa olla niin, että kaikki politiikka on aina jollakin tavalla siltarumpupolitiikkaa ;D
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Juu Siilinjärveltä ylöspäin ja Kuopiosta noin Matkuksesta alaspäin varkauteen päin tuntuis sitä valoa olevan turhankin kanssa. Ainakin keskellä yötä valaisevat tyhjää korpea.
Kehä1 ja kehä3 olisivat sopivaa alustaa tiemaksujen keräystä varten. Perusteluna se, että jos alueella on toimiva julkinen liikenne, niin yksityisautoilua voisi silloin rokottaa.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
-
sepe. oootko koskaan ajellu tuolla väylällä tosa esim. juusin alla ja heinäkuunalkupuolella? on kuulema aika paljun autoja tuossa pätkällä. ja siksi net perustelee noita teitä, ihan kuin noita etelänkin teitä että liikenne sujuis niin parina kolemna tuntina vuorokaudessa. miusta kanssa ihan hirveetä luonnon ja varojen tuhlausta kun laittava noita monta kymmentä metriä leveitä väyliä kulkemaan hyvien mettien ja tuottavien peltojen läpi. minkä hiton takia immeisten pitää jatkuvasti suhata suuntaa ja toiseen koko ajan? eikö net osaa pysyä kotonaan ja nykyään kun on tämä netti niin mikään pakko männä joka paikkaan sillä auton rotiskolla. ihmetelly kun immeisille kertyy vuodessa auton mittariin kymmeniä tuhansia kilsoja! mitä varten? mikä noissakaan kilsoissa on todellisesta tarpeesta lähteneitä?
Niin meitinkin rouvan autoon tulee 25-30 tkm/v ja3-4 krt käydään varsinaissuomen kierros ja 2 krt vuodessa pohjoisen reissu, joskus ajetaan auto Tampereelta junaan. Muuten tuota paikallis liikennettä. %pv viikossa kodin jakaupungin väliä. Matkaan maalikyläle 15km.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olkos tää just se rata jota verrattiin esim Tampereen raitsikka hankkeeseen? ja näiden kahden investoinnin kannattavuutta? jonka Tampereen raitsikka suunnitelma pöllytti metro hankkeen mennentullen. Metrohanke oli kannattamaton, koska aluella ei ollut riittävää asukas pohjaa jotta se ois saatu kannattavaksi.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
Mutta tuo Mikkeli-Joroinen väli kaipaisi peruskunnostuksen. Aina on rekan perävalot vastaan tulemassa ja kamerata päin pitää ohittaa niillä harvoilla ohituspaikoilla ja sitten pääsee sen toisen rekan perään. >:( >:(
Se on pikkusen sitkeä pätkä laittaa kuntoon. Yksikään poliitikko ei saa siitä irtopisteitä, siksi se on niin huonossa kunnossa. No onneksi nyt Mikkelin kohta laitetaan siten ,että poistuu 60 km rajoitus. Mutta se Juvan väli jää hamaan tulevaisuuteen. Ensimmäiset linjaukset tehtiin 30v sitten. Ne kepit on jo lahonneet metsiin. No seuraava hallitus jos on taas kepujohtoinen ,niin keksivät taas jonkun ruosteisen radanpätkän jolla nostavat imagoaan. Toivottavasti naista ei enää koskaan laiteta liikenneministeriksi eikä mieluummin koko hallitukseen yhtään tyhmää akkaa. Mikkelistä tuli aikoinaan yksi viksu naisministeri, Pirjo Rusanen. Alkon kassalla aina jutellaan hyvistä viineistä ;D
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
Mutta tuo Mikkeli-Joroinen väli kaipaisi peruskunnostuksen. Aina on rekan perävalot vastaan tulemassa ja kamerata päin pitää ohittaa niillä harvoilla ohituspaikoilla ja sitten pääsee sen toisen rekan perään. >:( >:(
Se on pikkusen sitkeä pätkä laittaa kuntoon. Yksikään poliitikko ei saa siitä irtopisteitä, siksi se on niin huonossa kunnossa. No onneksi nyt Mikkelin kohta laitetaan siten ,että poistuu 60 km rajoitus. Mutta se Juvan väli jää hamaan tulevaisuuteen. Ensimmäiset linjaukset tehtiin 30v sitten. Ne kepit on jo lahonneet metsiin. No seuraava hallitus jos on taas kepujohtoinen ,niin keksivät taas jonkun ruosteisen radanpätkän jolla nostavat imagoaan. Toivottavasti naista ei enää koskaan laiteta liikenneministeriksi eikä mieluummin koko hallitukseen yhtään tyhmää akkaa. Mikkelistä tuli aikoinaan yksi viksu naisministeri, Pirjo Rusanen. Alkon kassalla aina jutellaan hyvistä viineistä ;D
Juva Joroinen ihan kohtuullinen (Pitkiä suoria ohitella) Leppävirta- kuopion auto bahn on kyllä varsin surkiassa kunnossa. tienrunko painunut ajourien kohdilta talvikunnossapito on ollut todella ongelmallista viimevuosina.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
Mutta tuo Mikkeli-Joroinen väli kaipaisi peruskunnostuksen. Aina on rekan perävalot vastaan tulemassa ja kamerata päin pitää ohittaa niillä harvoilla ohituspaikoilla ja sitten pääsee sen toisen rekan perään. >:( >:(
Se on pikkusen sitkeä pätkä laittaa kuntoon. Yksikään poliitikko ei saa siitä irtopisteitä, siksi se on niin huonossa kunnossa. No onneksi nyt Mikkelin kohta laitetaan siten ,että poistuu 60 km rajoitus. Mutta se Juvan väli jää hamaan tulevaisuuteen. Ensimmäiset linjaukset tehtiin 30v sitten. Ne kepit on jo lahonneet metsiin. No seuraava hallitus jos on taas kepujohtoinen ,niin keksivät taas jonkun ruosteisen radanpätkän jolla nostavat imagoaan. Toivottavasti naista ei enää koskaan laiteta liikenneministeriksi eikä mieluummin koko hallitukseen yhtään tyhmää akkaa. Mikkelistä tuli aikoinaan yksi viksu naisministeri, Pirjo Rusanen. Alkon kassalla aina jutellaan hyvistä viineistä ;D
No enää en ihmettele yhtään Mikkelin ohitustien liittymiä. Melkein yhtä kaamea viritys kuin Tampere tai Jyväskylä!
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
Olipas täyttä sontaa. Kuopion ohi menee aito Autobahn ja maisematkin kuin saksalaisessa esikuvassa. Tosin autot puuttuvat suurimman osan päivästä. Entäs oikorata Keravalta Lahteen ? Tavaraliikenteeltä perittävä korvaus on niin suuri, että tavarat kulkee Riihimäen kautta kuten ennenkin. Siltarumpuja siellä täällä. Pk-seudun hankkeet ovat järkeviä. Niillä on ihan oikeita käyttäjiäkin. Vielä kun saavat heivattua pienkoneet Malmilta - tuohon naapuriin juuri ennen kalkkimonttua on tarjottu uutta paikkaa - mulle kelpaisi (mäki välissä ::) ). Alue on viljelemätöntä peltoa, jonka alla on liejua. Ei kelpaa edes teollisuustonteiksi.
Ei niinkään tuo Kuopion auto bahn, mutta katuvalaistus jatkuu liki Iisalmeen asti. Miksi valaista Pohjois-Savon korpea? ei voi pieni ihminen ymmärtää. Eilen ajoimma 5 tie Kuusamosta Mikkeliin Juttelin rouvalle milloinkahan pääsemme moottri tietä pitkin Sodankylään asti ;D ;D ;D Kajaanista ylöspäin oli muuten hyvässä kunnossa 5 tie.
Mutta tuo Mikkeli-Joroinen väli kaipaisi peruskunnostuksen. Aina on rekan perävalot vastaan tulemassa ja kamerata päin pitää ohittaa niillä harvoilla ohituspaikoilla ja sitten pääsee sen toisen rekan perään. >:( >:(
Se on pikkusen sitkeä pätkä laittaa kuntoon. Yksikään poliitikko ei saa siitä irtopisteitä, siksi se on niin huonossa kunnossa. No onneksi nyt Mikkelin kohta laitetaan siten ,että poistuu 60 km rajoitus. Mutta se Juvan väli jää hamaan tulevaisuuteen. Ensimmäiset linjaukset tehtiin 30v sitten. Ne kepit on jo lahonneet metsiin. No seuraava hallitus jos on taas kepujohtoinen ,niin keksivät taas jonkun ruosteisen radanpätkän jolla nostavat imagoaan. Toivottavasti naista ei enää koskaan laiteta liikenneministeriksi eikä mieluummin koko hallitukseen yhtään tyhmää akkaa. Mikkelistä tuli aikoinaan yksi viksu naisministeri, Pirjo Rusanen. Alkon kassalla aina jutellaan hyvistä viineistä ;D
Juva Joroinen ihan kohtuullinen (Pitkiä suoria ohitella) Leppävirta- kuopion auto bahn on kyllä varsin surkiassa kunnossa. tienrunko painunut ajourien kohdilta talvikunnossapito on ollut todella ongelmallista viimevuosina.
Nuo on vielä ihan kohtuu kuosissa, mutta Joensuu-Kuopio väli ruvetaan varmaan ensi vuonna miinoittamaan! Ensimmäinen suunitelma tien oikaisusta on jo 60-luvulla. Tie on siinä kunnossa ettei sillä edes pitäisi olla VALTATIE statusta sen takia että paikoitellen on 60km/h ja 70km/h nopeusrajoituksia, vaarallisia jyrkkiä mutkia ja käytännössä riistaveden-outokummun väliltä puuttuu ohituspaikat kokonaan. Ohtaansalmen sillan luona on ainoa turvalinen ohituspaikka jolla pääsee rekasta ohi.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
No tuo oli kyllä hiukka kepuvihreellä värittynyt kirjootus. Kepu MTK haluaa nää sadat miljoonat kepulandiaan. Minäkin olin aikoinaan siträ mieltä, että infra pitää rakentaa sinne missä ei oo ketään. No onneksi olen valaistunut. ;D
Mutta miksi valtion pitää osallistua infran rakentamiseen myös siellä missä on porukkaa maksamaan se infra?
Verotuksessakin ympäristöveroja perustellaan silla että "aiheuttaja maksaa!".
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
No tuo oli kyllä hiukka kepuvihreellä värittynyt kirjootus. Kepu MTK haluaa nää sadat miljoonat kepulandiaan. Minäkin olin aikoinaan siträ mieltä, että infra pitää rakentaa sinne missä ei oo ketään. No onneksi olen valaistunut. ;D
Mutta miksi valtion pitää osallistua infran rakentamiseen myös siellä missä on porukkaa maksamaan se infra?
Verotuksessakin ympäristöveroja perustellaan silla että "aiheuttaja maksaa!".
Onhan siitä jo paljon kokemusta, mitä tapahtuu kun väestö pakkosiirretään maaseudulle. Ketään ei ole pakotettu muuttamaan kaupunkiin. Kepu vaan yrittää miljardeilla estää tätä kehitystä. Aluepolitiikka/alueellistaminen maksaa 8 miljardia vuodessa. Siitä voi helposti sipasta 4 pois.
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/metrop%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-varakkaan-v%C3%A4est%C3%B6nosan-siltarumpupolitiikkaa-1.71726
No tuo oli kyllä hiukka kepuvihreellä värittynyt kirjootus. Kepu MTK haluaa nää sadat miljoonat kepulandiaan. Minäkin olin aikoinaan siträ mieltä, että infra pitää rakentaa sinne missä ei oo ketään. No onneksi olen valaistunut. ;D
Mutta miksi valtion pitää osallistua infran rakentamiseen myös siellä missä on porukkaa maksamaan se infra?
Verotuksessakin ympäristöveroja perustellaan silla että "aiheuttaja maksaa!".
Onhan siitä jo paljon kokemusta, mitä tapahtuu kun väestö pakkosiirretään maaseudulle. Ketään ei ole pakotettu muuttamaan kaupunkiin. Kepu vaan yrittää miljardeilla estää tätä kehitystä. Aluepolitiikka/alueellistaminen maksaa 8 miljardia vuodessa. Siitä voi helposti sipasta 4 pois.
Samalla periaatteela kaupungissakin voidaan palvelut maksattaa kaupungin asukkailla. "eihän kukaan pakotanut teitä sinnee asumaan!" Ei nyt Käpylän pellervontiellä tarvita Mannerheimintien palveluita.
Hesassa hirveä itku ja poru siitä kun rakennettaisiin uusi koulu johon sijoitettaisiin 3 koulun oppilaat. Joillain kasvaisi kuolumatka 2km->2,1km. Eivät kuulema bussit kulje sitä matkaa ja ei piltit jaksa kävellä. Meillä 10km on koulumatka ja hyvin piltti jaksaa nousta bussiin klo. 06.30 aamulla!
-
ja nyt on valtio määränny monia kouluja käytännössä lakkautetavaksi kun ei enää avusta koulun käyntiä mutta kuljetusta kyllä. korvamerkitty raha toimii. homeettoman koulun vierestä viedään toiselle puolelle kaupunkia kouluun ja matkaa kertyy vain 2,2 tuntia päivässä. kilsoja ei näemmä tiedä kukaan. ja lapset on tyytyväisiä, tuli lisää kiusattavia! on se kiva kattoa kuin tiet ( valtion ) rapistuu pinnoiltaan surkeiksi ja yksityyistiet ja pienemmät kunnan tiet vielä kunnossa, kun valtio säästää ja kunnalla ei varaa säästää noissa.
btw, mitä EI siltarumpupolitiikkaa nyky hallitus on tehnyt viime vuosina?