Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 01.10.14 - klo:21:13
-
Nyt paranee myös vanhoihin Valtroihin osien saatavuus 05 sarjasta lähtien kertoo uusi Valtran huoltolehti.
Valikoimaa kasvatetaan koko ajan ,huutoon on vastattu.
Näin hienosti asiakas palaute tehoaa kun tehdas on Suomessa.
-
Niin kertoo mainoslehti, katsotaan sitten käytäntöä joka on jälleenmyyjien harteilla...
-
Onhan siellä laajennuskin tehty varastotiloihin, että voi onnistuakin. Se Fendt-varaosakeskus söi osan Valtran vanhoista varastotiloista joitakin vuosia sitten, liekö nyt tilat taas riittävät kotimaisen koneen osillekin. Ja sitten kun ovat osat taas saatavilla niin seuraavaksi alkaa valitus että mitenkä ne voi maksaakin vielä noin paljon.
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
-
Hienoa.
Muihin merkkeihin osia on aina saanutkin.
Mutta oikeasti hyvä juttu! Suomalaiset insinöörit ovat tehneet traktorin joka kestää käytössä tehtaan omia odotuksia ja toiveita kauemmin :)
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
Tarkoitin palautteen antamista enkä alihankintaa ja varastointia,
se on helpompaa kun tehdas on Suomessa.Känällähän on asenne heti kotimaisuutta kohtaan todella vihamielinen ,mutta jos joskus sinustakin tulee aikuinen niin voi ne äärioikealle katsovat vinttasilmät avautua ja huomata että työläiset ne tekevät joka maassa koneet ei siinä eroa ole.
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
Tarkoitin palautteen antamista enkä alihankintaa ja varastointia,
se on helpompaa kun tehdas on Suomessa.Känällähän on asenne heti kotimaisuutta kohtaan todella vihamielinen ,mutta jos joskus sinustakin tulee aikuinen niin voi ne äärioikealle katsovat vinttasilmät avautua ja huomata että työläiset ne tekevät joka maassa koneet ei siinä eroa ole.
Jossain kehittyneissä maissa saattaa olla jopa hitsausrobotteja ja CNC-jyrsimiä. :o
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
Tarkoitin palautteen antamista enkä alihankintaa ja varastointia,
se on helpompaa kun tehdas on Suomessa.Känällähän on asenne heti kotimaisuutta kohtaan todella vihamielinen ,mutta jos joskus sinustakin tulee aikuinen niin voi ne äärioikealle katsovat vinttasilmät avautua ja huomata että työläiset ne tekevät joka maassa koneet ei siinä eroa ole.
No ketäs ne koneet sitten tekee jos ei työläiset? Toki on automaatio jo sitä luokkaa et ei siellä kovin kielitaidotonta ohjelmoitsijaa passaa olla, tulee pakkirattaasta uloin planeettapyörä, olettaen et ongelmia tuottaa jo monelle? se osien tilaaminen muilla kieliilä kun suomella.
Nyt puhuit ittes pussiin, säähän hypetät kotimaista työtä ja esmes saksalaiset ei osaa mitään. Mut nyt sitten kuitenkin se kantakirjalainen on samanlainen änkyrä Suomeesa, Kiinassa ja Saksassa?
Mitäs sää ny horiset??
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
Tarkoitin palautteen antamista enkä alihankintaa ja varastointia,
se on helpompaa kun tehdas on Suomessa.Känällähän on asenne heti kotimaisuutta kohtaan todella vihamielinen ,mutta jos joskus sinustakin tulee aikuinen niin voi ne äärioikealle katsovat vinttasilmät avautua ja huomata että työläiset ne tekevät joka maassa koneet ei siinä eroa ole.
Muutta mutta eihän skännä mikään äärioikeistolainen ole. Sekun ei ole ulkomaalais vastainen eikä pidä arjalais aatteistakaan :-[
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Ei ne mitään tilaa vaadi, realistillakin sellasia pyörii hyllyssä, joka pojalla nyt yks portsuloora kotona on.
Montako vuotta muuten kesti et noihin nollaäkäsiin alko saada osia???? 25-vuotta? Suomalaisen työn saavutus. ;D
Kallispalkkaset kantakirjalaiset vinkuu fyrkkaa lisää....
EDIT, ei kai SAS luule et ne puhaltimen moottorit ja pakkirattaat pajatellaan siellä Suolahdessa????
Tarkoitin palautteen antamista enkä alihankintaa ja varastointia,
se on helpompaa kun tehdas on Suomessa.Känällähän on asenne heti kotimaisuutta kohtaan todella vihamielinen ,mutta jos joskus sinustakin tulee aikuinen niin voi ne äärioikealle katsovat vinttasilmät avautua ja huomata että työläiset ne tekevät joka maassa koneet ei siinä eroa ole.
Muutta mutta eihän skännä mikään äärioikeistolainen ole. Sekun ei ole ulkomaalais vastainen eikä pidä arjalais aatteistakaan :-[
IPUlaiselle kaikki on vihollisia paitsi venäjämieliset kotiryssät. ;D
Mää odotan vastausta tohon (Kuten SAS aina tinkaa) työjuttuun.
-
Känähän se hourii! Sen käsityksen sain että vihaat työmiestä ja Suomalaista eritoten,sen käsityksen olen saanut kun lukee sun sekavia juttuja.Miksi Suomalainen työmies ei ole palkkaansa ansainnut,mutta saksalainen on?Vai luuletko siellä saksassa valkokauluksisten tekevän sen konepaja työn yksinään. [/color
-
Palaute menee siis yhtä hyvin ja äkkiä perille kuin normaalisti suomessa.. Eli sen 25 vuotta ;D Ja silti SAS kehuu.. Ei ***** oikeesti..
-
Känähän se hourii! Sen käsityksen sain että vihaat työmiestä ja Suomalaista eritoten,sen käsityksen olen saanut kun lukee sun sekavia juttuja.Miksi Suomalainen työmies ei ole palkkaansa ansainnut,mutta saksalainen on?Vai luuletko siellä saksassa valkokauluksisten tekevän sen konepaja työn yksinään. [/color
Onks toi "color" viittaus värillisiin? ;D
Säähän se tässä lyttäät kaikki mut paitsi suomalaiset työnsakarit. Lue ny idiootti mitä tonne just kirjotit siitä kuinka kelvotonta on ulkomainen laatu.
Tana sää oot tollo. ;D ;D ;D
-
Se juuri on ollut ongelma tuo fentin varaosat.
Kukaan ei osannut kuvitellakkaan miten paljon fentin mallisto vaatii varaosia kun laatu on sitä mitä saksalainen tuote on tänä päivänä eli kehno.
Pelkästään voimansiirron osat vaativat isot tilat kun viikottain askia tulee ja menee.On niin sanotut askin vaihtoviikot se ero vaan että ne ovat jatkuvat. :(
Kuten tämä. ???
-
Känähän se hourii! Sen käsityksen sain että vihaat työmiestä ja Suomalaista eritoten,sen käsityksen olen saanut kun lukee sun sekavia juttuja.Miksi Suomalainen työmies ei ole palkkaansa ansainnut,mutta saksalainen on?Vai luuletko siellä saksassa valkokauluksisten tekevän sen konepaja työn yksinään. [/color
Onks toi "color" viittaus värillisiin? ;D
Säähän se tässä lyttäät kaikki mut paitsi suomalaiset työnsakarit. Lue ny idiootti mitä tonne just kirjotit siitä kuinka kelvotonta on ulkomainen laatu.
Tana sää oot tollo. ;D ;D ;D
Laatu ei riipu työmiesten panoksesta useinkaan vaan siellä suunnittelupuolella ymmärätkö taavi tiivi tollo. ;D
No eikö se jokaisen sydäntä lähempänä ole Suomalainen työmies ,olettaisin ainakin,se kuitenkin syö Suomalaisen maanviljelijän tuottamaa ruokaa.Käsitätkö känä ?Onhan se kiistatonta että saksalainen laatu on heikentynyt esim .volkkarin moottorit ne surullisen kuuluisat.
-
Mää luovutan, ei hullun kanssa voi kinata. :'( :'(
-
Palaute menee siis yhtä hyvin ja äkkiä perille kuin normaalisti suomessa.. Eli sen 25 vuotta ;D Ja silti SAS kehuu.. Ei ***** oikeesti..
Zetori taas hourailee,pari vuotta on valiteltu ettei ihan kaikkia osia löydy vanhoihin Valmetteihin Suolahdesta .Pikkusen sitä harkintaa kun kirjoittelee tänne.
-
Mää luovutan, ei hullun kanssa voi kinata. :'( :'(
Anna arvo suomalaiselle se on kotiinpäin! ;D
Turha sun kanssa on väitellä kun ei susta oo vastusta. ;D
-
Mää luovutan, ei hullun kanssa voi kinata. :'( :'(
Anna arvo suomalaiselle se on kotiinpäin! ;D
Turha sun kanssa on väitellä kun ei susta oo vastusta. ;D
Sää et väittele, sää oot putkinäkönen neulanjumittaja.
Mooro. :'(
-
Känähän se hourii! Sen käsityksen sain että vihaat työmiestä ja Suomalaista eritoten,sen käsityksen olen saanut kun lukee sun sekavia juttuja.Miksi Suomalainen työmies ei ole palkkaansa ansainnut,mutta saksalainen on?Vai luuletko siellä saksassa valkokauluksisten tekevän sen konepaja työn yksinään. [/color
Onks toi "color" viittaus värillisiin? ;D
Säähän se tässä lyttäät kaikki mut paitsi suomalaiset työnsakarit. Lue ny idiootti mitä tonne just kirjotit siitä kuinka kelvotonta on ulkomainen laatu.
Tana sää oot tollo. ;D ;D ;D
Laatu ei riipu työmiesten panoksesta useinkaan vaan siellä suunnittelupuolella ymmärätkö taavi tiivi tollo. ;D
No eikö se jokaisen sydäntä lähempänä ole Suomalainen työmies ,olettaisin ainakin,se kuitenkin syö Suomalaisen maanviljelijän tuottamaa ruokaa.Käsitätkö känä ?Onhan se kiistatonta että saksalainen laatu on heikentynyt esim .volkkarin moottorit ne surullisen kuuluisat.
Anteeksi että sekaannun väittelyynne. Mutta mulla on semmoinen kamala epäilys :-\ Että kaikki nuo Suomalaiset työmiehet eivät aina syö ainoastaan Suomessa tuotettuja elintarvikkeita :-[
-
Mää luovutan, ei hullun kanssa voi kinata. :'( :'(
Anna arvo suomalaiselle se on kotiinpäin! ;D
Turha sun kanssa on väitellä kun ei susta oo vastusta. ;D
känsän foorti ei kestäny turbotusta, sillä seon noon kärtyynen ;) ;D 8) ::)
-
Käsitin, että nämä osat ovat vaihteistoa yms. mekaniikkaa, mutta miten on sivupeltien ja hytin osien kanssa. Mettätyöt on hieman kulauttaneet..
Sitten se hintapolitiikka on toinen juttu, parasta on, että rahalla saa mutta tuskin ilmaiseksi. Löytyykö muuten etuakselia perus tai teollisuusmallisena? Jälkimmäistä kyselin purkaamosta taannoin ja viidellä tonnilla olisi saanut. Olisi ollut ehkä kolmasosa koneen arvosta. Sinänsä erittäin tervetullut uudistus tämä varaosakeskus.
Sen verran täytyy kuitenkin pistellä, että vaihteistot tulisivat halvemmaksi jos kunnostettaisiin Virossa, kuten IKH tekee. Virolaiset ovat hyvin ammattitaitoisia vanhemman tekniikan laittajia. Kollegalla oli aikanaan virolainen renki, jota jaksoi aina kehua koneenlaittotaidoista. Moottoriremontti ja askin laitot sujuivat ammattimiehen elkein...
-
mutta kuinkahan monta vanhempaa nollasarjaa kerkis jo mennä romutukseen, toisaalta kierrätykseen tuon välivaiheen aikana? moni kirosi värkin suohon kun ei osia saanut ja purkaamoilta nuo aina rikkimenevät osat loppu jo alkuun. nooooo, katellaan nyt kuin paljon kannattaa noita osia oikeesti varastoida täällä kun lokistiikka kuitenkin tuo euroopasta osia todella nopsaan.
-
Suomalainen metallimies duunari on punakaartilaisen perillinen.Ja ei mee kauaa kun Acco pistää Suolahden kiinni.No saahan IPU:lit lisää kannattajia.
-
Nyt paranee myös vanhoihin Valtroihin osien saatavuus 05 sarjasta lähtien kertoo uusi Valtran huoltolehti.
Valikoimaa kasvatetaan koko ajan ,huutoon on vastattu.
Näin hienosti asiakas palaute tehoaa kun tehdas on Suomessa.
Saakutti sentään eiköös valteemeihin ole saanut varaosia,ai niin taisi siinä vaiheessa vaikeutua kun YYA purkautui.
PS.Fordsoneihin ja Fergusoneihin on saanut osia kaiken aikaa,no varmaankin kyseisten merkkien määrä on hiukan suurempi maakunnassa kuin suolahden setorin.
-
Suomalainen metallimies duunari on punakaartilaisen perillinen.Ja ei mee kauaa kun Acco pistää Suolahden kiinni.No saahan IPU:lit lisää kannattajia.
Mistäs muuten johtuu että Ranskassa pienviljelijät (siis maansa omistavat eivät vuokraavat) ovat etenkin Etelä-Ranskassa kommunisteja tai muita vasemmistopuolueita (Ranskassa useita) kannattavia?
Eipä se sakemanni osaa kyllä avomerelle rakentaa mitään. Ja on liian ammatiylpeä myöntämään sen. Esim. RWE ja EON ovat koittaneet rakentaa avomerelle voimaloita vuosia. Se mikä ranskalaiselta (esim. Technip) onnistuu viikossa vie saksalaiselta pari vuotta.
AREVA taas oli Olkiluodosa tyhmän ylpeä saksalaisten tavoin ja koitti luoda automaatiojärjestelmän ilman EDF:ää. Tämä oli sen hölmön ämmän (Atomi-Anne eli Anne Lavergeon) ansiota; sai ansaitusti potkut.
Kaikki ovat hyviä jossakin; varmaan saksalaiset jossakin koneissa, mutta avomerirakentamisen suhteen täysin statisteja; johtuen kai siitä että öljyä-ja kaasua ei ole ennen merellä porattu eli tän tyyppisestä hommista ei kokemusta ja omaa päätä hakataan seinään vaikka toistakymmentä vuotta ennenkuin otetaan ulkomaalainen tekemään homma. Ranskalaiset ovat hommaa harjoitelleet siirtomaissaan.
Menipä pahasti ohi aiheen, sorry.
-
mutta kuinkahan monta vanhempaa nollasarjaa kerkis jo mennä romutukseen, toisaalta kierrätykseen tuon välivaiheen aikana? moni kirosi värkin suohon kun ei osia saanut ja purkaamoilta nuo aina rikkimenevät osat loppu jo alkuun. nooooo, katellaan nyt kuin paljon kannattaa noita osia oikeesti varastoida täällä kun lokistiikka kuitenkin tuo euroopasta osia todella nopsaan.
Ainahan noita puhaltimenmoottoreita ja kaasujousia on saanut ;D
-
Ihan vaan uteliaana kyselen.
Minkäikäisiin valtuihin ei ole ollut osia saatavana.
Esimerkkiä mitä osia.
:o :o :o :o :o :o
-
Ihan vaan uteliaana kyselen.
Minkäikäisiin valtuihin ei ole ollut osia saatavana.
Esimerkkiä mitä osia.
:o :o :o :o :o :o
Nuffiedlmaster täällä on moittinut jotta osia ei saa ,mutta tarkoittiko "ilmaiseksi"no leikki leikkinä.Minusta osia on saanut ,mutta joissakin on ollut toimitusaika kuten ulkolaisissa pakkaa olemaan joka osassa.Todella vanhoihin 565 ym. vastaavat saanti tihkoot ,mutta kuriireilla osaa vielä on kun osaa kysyä oikeasta paikasta.
-
Jääkö ne osat nyt tekemättä ?
http://yle.fi/uutiset/valtra_aloittaa_ytt__jopa_150_saa_lahtea/7504712
-SS-
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
Ei noita hiluja kukaan normaali edes kaipaa. Jotain rattaita vaan.
-
Ihan vaan uteliaana kyselen.
Minkäikäisiin valtuihin ei ole ollut osia saatavana.
Esimerkkiä mitä osia.
:o :o :o :o :o :o
Nuffiedlmaster täällä on moittinut jotta osia ei saa ,mutta tarkoittiko "ilmaiseksi"no leikki leikkinä.Minusta osia on saanut ,mutta joissakin on ollut toimitusaika kuten ulkolaisissa pakkaa olemaan joka osassa.Todella vanhoihin 565 ym. vastaavat saanti tihkoot ,mutta kuriireilla osaa vielä on kun osaa kysyä oikeasta paikasta.
Onks toi totta vai tarua? Sää oot Barbababa??? :o
Kerros kuinka SAS muuttuu 05-sarjan ikkunan kahvaksi? Ottaisin mielellään yhden ehjän kaivuriini.
-
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.
Valmistaja on VDO. Samoihin 140mm kuoriin kasattuja mittareita on ainakin Volvoissa ja Fendteissä.
Tässä itselleni tuurilla löytämäni uusi mittaristo:
http://juubi.hlan.net/tractor/915/cab/915cab21.jpg
Fendtillä käytössä tällainen:
http://static.landwirt.com/3602/633259/vbig_1.jpg
-
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.
Valmistaja on VDO. Samoihin 140mm kuoriin kasattuja mittareita on ainakin Volvoissa ja Fendteissä.
Tässä itselleni tuurilla löytämäni uusi mittaristo:
http://juubi.hlan.net/tractor/915/cab/915cab21.jpg
Fendtillä käytössä tällainen:
http://static.landwirt.com/3602/633259/vbig_1.jpg
Vanhan Claassin mittaritaulu on melko samankokoinen . Taitaa olla VDO kanssa. Siinä olisi polttoainemittari ja moottorinlämpömittari kanssa.
(http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mB36B2tDZAlAdd-lkzr8S_A.jpg)
-SS-
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.
eikös 05 sarjan ovem lukko oo sama ku volvon pyöräkuormaajissa...muistelisin näin
miten oven saa semmoseen kuntoon jotta tarvii uuden jossei maassa olevan oven yli aja :o :o :o :o
-
No sitä minäkin ihmettelen, mutta isu sai aikanaan metsässä pökättyä oven lommolle. Menee kiinni, mutta alareuna irvistää ulospäin, pientä vetoa. Konepeiton sivupellit hölskyy enemmän tai vähemmän ja yhden isomman sivupellin yli ajettiin toukoaikana. Saatiin vielä uusi tilalle. Vasemman etukulman pikkupelti saatiin myös rutattua, mutta pysyy paikoillaan, kun laitoin läpipultilla kiinni. Huolimattomuutta tai jotain, mutta kyllä noihin saisi vielä osia tehdä. Ongelma kait siinä, että hytin osat olivat aikanaan Volvon tuotantoa. Ei ole Valmetilla sopivia systeemejä osien tekoon...
-
No sitä minäkin ihmettelen, mutta isu sai aikanaan metsässä pökättyä oven lommolle. Menee kiinni, mutta alareuna irvistää ulospäin, pientä vetoa. Konepeiton sivupellit hölskyy enemmän tai vähemmän ja yhden isomman sivupellin yli ajettiin toukoaikana. Saatiin vielä uusi tilalle. Vasemman etukulman pikkupelti saatiin myös rutattua, mutta pysyy paikoillaan, kun laitoin läpipultilla kiinni. Huolimattomuutta tai jotain, mutta kyllä noihin saisi vielä osia tehdä. Ongelma kait siinä, että hytin osat olivat aikanaan Volvon tuotantoa. Ei ole Valmetilla sopivia systeemejä osien tekoon...
MItes se sun puimurin pelti? Löytykö?
-
Kyllä ne pellit Porista löytyi, mutta laitoin kiireettömään tilaukseen. Mutta moka sattui tässäkin hommassa. Sampo ei toimita maalattuja peltejä muuta kuin erillisestä tilauksesta. Ja maalauksissakin voi olla eroja. Nyt on harmaa leikkuupöydän teränkäyttökoneiston suojapelti ja siihen liittyvä kulmapelti on varaosan keltainen. Agrista ostin spraypullon ja kun ehtisi, niin pitäisi kokeilla maalausta.
2000-sarja vaikuttaa olevan vielä huoleton, mutta esim. 680 malliin ei enää saa aivan kaikkia peltejä. Että kyllä tässäkin koneessa ikä vaikuttaa osien saatavuuteen.
-
2000-sarja vaikuttaa olevan vielä huoleton, mutta esim. 680 malliin ei enää saa aivan kaikkia peltejä. Että kyllä tässäkin koneessa ikä vaikuttaa osien saatavuuteen.
Niin tai valmistusmaa.
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.
eikös 05 sarjan ovem lukko oo sama ku volvon pyöräkuormaajissa...muistelisin näin
miten oven saa semmoseen kuntoon jotta tarvii uuden jossei maassa olevan oven yli aja :o :o :o :o
Mää tarvisin sen sivuikkunan sulkuhärdellin, se musta muovikahva jossa lukee Volvo. Kaivurista on kyseinen kikkare rikki.
-
65 sarjan vaihteiston osat ainakin hukassa. mm. Vaihteiston siirtäjää ei saanut. Yksinopeuksinen VOA -koneiston osat 205-665 sarjassa *nla (no longer available). Pakkirattaan saanti oli ko. sarjaan muistaakseni heikko. 05 sarjan mittaristoa ei saa, ovenlukkoja ei saa. 500 valmetin ohjaamon osia ei saa enää, mm. käsijarruvivun palautin jousikieli, sitä ei saa. Ei etes koko käsijarruvipua. Saati verhoilua, alkuperäisiä mittareita... oven tarrat ja vilkkukytkin olivat tehtaan viimeiset kun ostin.
03-02 sarjalaisiin alkaa olemaan myös osat todella tiukassa, varsinkin ovet, peltiosat, mittaristot, vivustot...
Toivottavasti tähän tulee muutos. Brassitehtaalla uskon asian olevan toisella tolalla, ja moni osa olisi vaihtokelpoinen, mutta kiinnostus tuoda sieltä osia tänne näyttää olevan 0, jos ei sitten nyt?
Ei noita hiluja kukaan normaali edes kaipaa. Jotain rattaita vaan.
Mutta kun Nuffissa asuu pieni koneita entisöivä masinisti. Semmoinen haikailee turhilta tuntuvien hilujen, esim. alkuperäisen näköisten mittarien ja tarrojen, perään. Olen kyllä sitä mieltä, että riittäisi kun voimansiirroon, nostolaitteisiin, hydrauliikkaan yms. tavallisten töiden kannalta ihan välttämättömät osat saisi. Kyllä minä myös entisöimistä jossain määrin arvostan.
-
No sitä minäkin ihmettelen, mutta isu sai aikanaan metsässä pökättyä oven lommolle. Menee kiinni, mutta alareuna irvistää ulospäin, pientä vetoa. Konepeiton sivupellit hölskyy enemmän tai vähemmän ja yhden isomman sivupellin yli ajettiin toukoaikana. Saatiin vielä uusi tilalle. Vasemman etukulman pikkupelti saatiin myös rutattua, mutta pysyy paikoillaan, kun laitoin läpipultilla kiinni. Huolimattomuutta tai jotain, mutta kyllä noihin saisi vielä osia tehdä. Ongelma kait siinä, että hytin osat olivat aikanaan Volvon tuotantoa. Ei ole Valmetilla sopivia systeemejä osien tekoon...
mutta mikä on totuus tässä vara-osabrobleemassa, olisiko tilanne toinen jos asia olisi täysin suomalaisten käsissä... onhan valmetin 24 päivystykset auttanu montaa hädässä...
vai onko vika sittenkn tässä pehkuporvari-isänten suuresti ihailemassa ja kunnioittamassa aggo konsernissa... tyhmyyksissään massikkaan langenneena uutta dynavt lootaa odotellessa purkavat nyt kiukkuaan valmetin vanhojen mallien varaosien saantiin ;D ;D ;D ;D
-
Niin, Partekin myynti on suurimpia virheitä suomalaisessa teollisuushistoriassa. Valtra olisi pitänyt pitää omissa käsissä.
-
Niin, Partekin myynti on suurimpia virheitä suomalaisessa teollisuushistoriassa. Valtra olisi pitänyt pitää omissa käsissä.
Nyt Valtra on ensimmäistä kertaa talossa jossa traktorit kuuluvat ydinliiketoimintaan.
-
Ehkäpä tärkeintä olisi, että elintärkeitä komponentteja (voimansiirron ja muun perustekniikan) olisi saatavissa. Niitähän kyllä nykyiset CNC koneet vääntää yhtenä pötkönä.
Ongelma vaan taitaa olla se, että noiden koneiden osat on aikoinaan tehty manuaalikoneilla ja koneistuskeskusten ohjelmointi niille vie ensimmäisten sarjojen katteen...
Ja kun osien menekki laskee tietyn rajan alle, ne poistuvat linjatuotannosta. Tällöin niitä valmistetaan erillisinä piensarjoina, jolloin kappalekustannus nousee rajusti. Tämä on nähty esimerkiksi metsäkoneiden voimansiirron komponenttien hinnoissa, lautaspyöräparien hinta tuplaantuu kun menekki vähenee...ihan sellaisellakin pikkuvalmistajalla kuin NAF.